روسیه قطعنامه شورای امنیت علیه کره شمالی را وتو کرد

روسیه امروز (پنجشنبه) با وتوی قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد، به شکل موثری نظارت هیاتی از کارشناسان این نهاد بر تحریم‌های بین‌المللی علیه کره شمالی را لغو کرد. به گزارش ایرنا، خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش داد: قطعنامه‌ای که با حمایت آمریکا به شورای امنیت پیشنهاد شد برای یکسال دیگر ماموریت این هیات را تمدید می‌کرد ... روسیه قطعنامه شورای امنیت علیه کره شمالی را وتو کرد

ادامه

آمریکا, تحریم, جنگ سرد, جهان, چین, خبر, روسیه, سازمان ملل, شبه جزیره کره, شرق آسیا, غرب, کره شمالی

چین ماهواره Yunhai-۳-۰۲ را با موفقیت به فضا پرتاب کرد

چین با موفقیت ماهواره Yunhai-۳-۰۲ را پرتاب کرد که در تشخیص محیط زیست، پیشگیری و کاهش بلایا و سایر زمینه‌ها استفاده خواهد شد. به نقل از خبرگزاری شینهوا، چین در ساعت ۶:۵۱ صبح روز چهارشنبه (۲۷ مارس) ماهواره Yunhai-۳-۰۲ را با استفاده از موشک حامل اصلاح شده Long March-۶ در مرکز پرتاب ماهواره تایوان به ... چین ماهواره Yunhai-۳-۰۲ را با موفقیت به فضا پرتاب کرد

ادامه

تایوان, جهان, چین, خبر, دانش, شرق آسیا, فیلم

حمله انتحاری به مهندسان چینی در پاکستان

به‌دنبال حمله انتحاری به کاروان مهندسان چینی در پاکستان، سفارت پکن در اسلام‌آباد به شهروندان چینی حاضر در کشور جنوب آسیا اعلام کرد که تدابیر امنیتی را تشدید کرده و گوش به زنگ باشند. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، در پی کشته شدن ۶ نفر از جمله پنج شهروند چینی در حمله ... حمله انتحاری به مهندسان چینی در پاکستان

ادامه

امنیتی, پاکستان, تروریسم, جنوب آسیا, جهان, چین, حقوق بشر, خبر, شرق آسیا

کیم جونگ اون خواستار آمادگی رزمی محکم و قوی شد

رسانه دولتی کره شمالی امروز دوشنبه، گزارش کرد، کیم جونگ اون یک واحد تانک را مورد بازرسی قرار داد و خواستار افزایش آمادگی رزمی آن از جمله «قدرت ایدئولوژیک و ذهنی» بیشتر شده است. به گزارش ایسنا، این واحد اولین لشکر زرهی کره شمالی است که در سال ۱۹۴۸ راه اندازی شد و در استان ... کیم جونگ اون خواستار آمادگی رزمی محکم و قوی شد

ادامه

جنگ سرد, جهان, خبر, ژاپن, شبه جزیره کره, شرق آسیا, کره شمالی

سفر هیئت کره شمالی به چین، ویتنام و لائوس

در سایه از سرگیری روابط پیونگ یانگ با کشور‌های آسه آن، یک هیئت از کره شمالی به چین، ویتنام و لائوس سفر کرده است. یونهاپ امروز جمعه به نقل از رسانه دولتی کره شمالی گزارش داد که هیئت حزب حاکم کره شمالی در یک سفر به سه کشور (چین، ویتنام و لائوس) لحظاتی قبل وارد ... سفر هیئت کره شمالی به چین، ویتنام و لائوس

ادامه

آسه آن, احزاب کمونیستی و کارگری, جنوب شرق آسیا, چین, خبر, شبه جزیره کره, شرق آسیا, کره شمالی, لائوس, ویتنام

تشدید موارد ابتلا به کرونا در اوکیناوا درپی نشت بیماری از پرسنل پایگاه‌های نظامی آمریکا

فرماندار اوکیناوای ژاپن در پی افزایش موارد ابتلا به ویروس کرونا در این منطقه اعلام وضعیت اضطراری کرد.

 

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری روسیا الیوم، فرماندار اوکیناوای ژاپن در پی افزایش موارد ابتلا به ویروس کرونا در این منطقه اعلام وضعیت اضطراری کرد.

 

بنا به گزار‌ها، این اقدام در پی تشدید موارد ابتلا به کرونا در اوکیناوا که از شیوع بیماری در میان پرسنل پایگاه‌های نظامی آمریکا نشئت گرفته بوده است.

 

اوکیناوا اخیرا شاهد بالا رفتن رکورد ابتلای روزانه به کرونا بوده و بخش عمده آن مرتبط با سربازان آمریکایی مستقر در این جزیره است. این روند افزایش ابتلا به کرونا باعث افزایش تنش‌ها میان محلی‌ها و نیروهای آمریکایی شده است.

 

تفنگداران دریایی مستقر در اوکیناوا با توجه به رخدادهای اخیر مربوط به شیوع ویروس کووید-۱۹ تدابیر احتیاطی مضاعفی را اتخاذ کرده‌اند.

 

فرماندار اوکیناوا در این راستا اعلام کرد این مجمع‌الجزایر واقع در جنوب ژاپن از اول تا ۱۵ آگوست تحت وضعیت اضطراری قرار می‌گیرد.

جنگ سرد آمریکا و چین

نمی‌توان بهبود رویکرد امریکا در قبال چین را پس از انتخابات ریاست‌جمهوری آن کشور انتظار داشت، زیرا حتی با پیروزی بایدن، اهداف و تمایلات بنیادین امریکا در قبال چین چندان دچار تغییر نخواهد شد.

ادامه

اقتصادی, امریکا, امریکای شمالی, ایدئولوژیک, جنگ سرد, جهان, چین, روسیه, سیاسی, شرق آسیا, کمونیسم, مقاله

اختلاف نظر وزیران خارجه آمریکا و استرالیا درباره چین

وزیر خارجه استرالیا با تاکید بر اینکه خودشان برای کشورشان تصمیم‌گیری می‌کنند، برخلاف تلاش مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا، روابط اقتصادی کانبرا با پکن را بسیار مهم ارزیابی کرد.

ادامه

استرالیا, اقتصادی, امریکا, جهان, چین, خبر, شرق آسیا

آیا لندن ترمز دستی رویکرد ضد چینی را کشید؟

وزیر امور خارجه انگلیس در یک عقب نشینی آشکار از همراهی از مواضع ضد چینی کاخ سفید، به همتای پکنی خود اعلام کرد که لندن همچنان به توسعه روابط سازنده و مثبت با دولت چین متعهد است و برخی کارشناسان این سخنان را ناشی از کاهش شانس پیروزی دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری آبان‌ ... آیا لندن ترمز دستی رویکرد ضد چینی را کشید؟

ادامه

اروپا, اقتصادی, امریکا, انگلستان, جهان, چین, شرق آسیا, غرب اروپا, مقاله