راغفر؛ اگر تغییری رخ ندهد آینده تاریک و بدی در انتظار اقتصاد ایران است

حسین راغفر می‌گوید «طی چند دهه گذشته یک جهت‌گیری و ریل‌گذاری در عرصه اقتصاد داشتیم که عملا کشور را با بحران‌ها و مشکلات عدیده‌ای مواجه کرد و حالا باید یک تجدیدنظر و اصلاحات را در این موضوع ایجاد کنیم.»

ادامه

اختلاف طبقاتی, اقتصادی, ایران, تحلیل, حقوق بشر

حکایت حال سراوان و سیستان‌وبلوچستان: مظلمهٔ خلق را جزایی هست

سه هفته از وقوع فاجعه سراوان می‌گذرد. بر اساس گزارش‌های اولیه درباره این رویداد در رسانه‌های عمومی و شبکه‌های اجتماعی: روز چهارم اسفندماه ۹۹ در پی تیراندازی نیروهای سپاه پاسداران به سمت سوخت‌بران بلوچ در نقطهٔ صفر مرزی “آسکان” دستکم ۱۵ تن کشته و زخمی شدند.

ادامه

اقتصادی, ایران, برابری اجتماعی, حقوق بشر, کارگری

مجلس ولایی، نمایندگان قلابی، و مشکلات بر هم انباشتهٔ مردم

اینک پس از گذشت نزدیک به ده ماه از آغاز کار مجلس یازدهم، تأملی بر عملکرد آن به‌عیان روشن می‌سازد در کارنامهٔ ده‌ماههٔ این مجلس جز هوچی‌گری، شعار دادن، و حرکات نمایشی، موردی نمی‌توان یافت که نشانی از عمل در راستای ایفای وظیفه در جهت تدوین قانون به‌نفع توده‌های مردم باشد.

ادامه

اقتصادی, ایران, حقوق بشر, سیاسی, فساد, مقاله

عبور سیستان و بلوچستان از خط قرمز خشکسالی/ مهاجرت و خالی از سکنه شدن روستاها

یک نماینده مجلس با تاکید بر اینکه سیستان و بلوچستان به لحاظ کمی و کیفیت آب در وضعیت بحرانی به سر می‌برد، گفت: به دلیل کمبود آب بعضی از روستاها خالی از سکنه شده و مهاجرت‌های زیادی را شاهدیم.

ادامه

اختلاف طبقاتی, افغانستان, اقتصادی, ایران, پاکستان, حقوق بشر, دهقانی, فقر, محیط زیست

شاخص فلاکت، و فساد افسارگسیخته در رژیم فقها

درحالی که رژیم حداقل دستمزد امسال را حتی کم‌تر از ۳ میلیون تومان تعیین کرده است، خط فقر در تهران بر اساس آمارهای تازه منتشر شده به ۱۰میلیون تومان رسیده است. این آمارها حکایت از آن دارند که شاخص* فلاکت طی ۴ سال اخیر روندی نگران‌کننده‌ درپیش گرفته است.

ادامه

اختلاف طبقاتی, اقتصادی, ایران, حقوق بشر, فقر, مقاله

ترکیه تعرفه گمرکی کالاهای ایرانی را تا میزان ۲۰ درصد افزایش داد

سفیر ایران در آنکارا (ترکیه) از افزایش تعرفه واردات ۴۰۰ قلم کالا توسط وزارت تجارت ترکیه خبر داد.

 

به گزارش اقتصادآنلاین، در این نامه آمده است: به اطلاع می رساند وزارت تجارت ترکیه تصمیم گرفته است بمنظور حمایت از تولید داخل و کاهش تاثیر ویروس کرونا بر اقتصاد این کشور و همینطور مدیریت واردات، تعرفه گمرکی چهار صد قلم کالای وارداتی را حداکثر تا میزان ۲۰ درصد افزایش دهد. بر اساس این تقسیم که در روزنامه رسمی نیز منتشر گردیده است. تعرفه گمرکی ۴۰۰ قلم کالای وارداتی از جمله پوشاک و منسوجات، دستگاه های ریخته گری و جوشکاری، تجهیزات و ماشین آلات صنعتی ماشین آلات کشاورزی، دستگاه های پمپ، جرتقیل های کشتی، تریلر، اسید سیتریک، شیشه، آجر، کمربند ایمنی، انواع چسب ها، اجاق گاز، آهن و فولاد، زیور آلت گرانبهای کابل و سایر اقلام به صورت موقت تا ماه سپتامبر تا میزان بیست درصد و پس از آن نیز با نرخ های پائین تر در حدود ده درصد، افزایش خواهد یافت.

 

با عنایت به اینکه بخشی از کالاهای صادراتی جمهوری اسلامی ایران به مقصد ترکیه جزو کالاهای فوق الذکر می باشد، خواهشمند است مراتب به منظور اطلاع و اتخاذ تصمیمات مناسب به مراجع ذیربط منعکس گردد.

نماینده مجلس؛ خصوصی‌سازی‌ کارخانجاتی که محل معیشت کارگران بودند را تعطیل کرد

نماینده مردم خرم آباد در مجلس با بیان اینکه مردم استان لرستان از مشکلات ناشی از خصوصی سازی رنج می‌برند، از سرپرست وزارت صمت خواست که در جهت احیای کارخانجات این منطقه گام بردارد.

ادامه

اجتماعی, اقتصادی, ایران, حقوق بشر, خبر, کارگری

معضل کسری بودجه، و افزایش قیمت دلار

سایت خبری فرارو، ۲۸ اردیبهشت‌ماه ۱۳۹۹، در گفت‌وگو با حسین راغفر و علی دینی ترکمانی، کارشناسان اقتصاد، به وضعیتی که کرونا در ایران به‌وجود آورده پرداخته و نوشته است: “بر اساس اعلام مسئولان وزارت کار اسامی مشمولان دریافت بیمه بیکاری ناشی از شیوع کرونا، تائید شده، اما دولت درحال حاضر منابع مالی لازم برای پرداخت ... معضل کسری بودجه، و افزایش قیمت دلار

ادامه

اقتصادی, ایران, مقاله