وزارت دفاع روسیه از انهدام ۲ پایگاه تروریست‌ها در ادلب سوریه خبر داد

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد نیروهای هوا-فضای این کشور دو پایگاه شبه‌نظامیان در استان ادلب سوریه را که در گلوله‌باران مواضع ارتش سوریه در این استان دخیل بودند، از بین بردند. به گزارش ایسنا، دریاسالار «وادیم کالیت»، مقام ارشد وزارت دفاع روسیه اعلام کرد نیروهای هوا-فضای این کشور روز پنجم مارس دو پایگاه شبه‌نظامیانی را ... وزارت دفاع روسیه از انهدام ۲ پایگاه تروریست‌ها در ادلب سوریه خبر داد

ادامه

آمریکا, تروریسم, جهان, خاورمیانه, خبر, دخالت نظامی, روسیه, سوریه

لاوروف: افسران نظامی آمریکا، انگلیس و فرانسه در اوکراین حضور دارند

وزیر خارجه روسیه گفت، افسران نظامی آمریکا، انگلیس و فرانسه به غیر از مزدوران این کشورها در اوکراین حضور دارند. به گزارش روز شنبه ایرنا، خبرگزاری اسپوتنیک نوشت، سرگئی لاوروف طی سخنرانی در یک گردهمایی دیپلماسی در آنتالیا ضمن اعلام این مطلب افزود: قبل از کودتا در اوکراین، صدها نفر از شهروندان آمریکایی در وزراتخانه‌های ... لاوروف: افسران نظامی آمریکا، انگلیس و فرانسه در اوکراین حضور دارند

ادامه

آمریکا, اسراییل, انگلیس, اوکراین, ترکیه, جنگ نیابتی, جهان, خبر, روسیه, شرق اروپا, فرانسه, فلسطین

درخواست دوباره نمایندگان مجلس عراق برای پایان دادن به حضور نظامیان آمریکا

بیش از ۱۰۰ نماینده عراقی در نامه‌ای به رئیس مجلس این کشور، خواستار تشکیل جلسه ای فوق‌العاده برای تصویب قانون جدید جهت خروج نیروهای نظامی خارجی از کشورشان شدند. به گزارش روز شنبه ایرنا از شبکه العهد لبنان، این تعداد از نمایندگان عراق با امضای این نامه، خواستار تصویب قانون جدید و فعال‌سازی مصوبه قبلی ... درخواست دوباره نمایندگان مجلس عراق برای پایان دادن به حضور نظامیان آمریکا

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اشغالگری, ایران, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, دخالت نظامی, سوریه, عراق

نیروی هوایی آمریکا ۸۵ هدف را در عراق و سوریه مورد حمله قرار داد

فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا (سنتکام) اعلام کرد که ایالات متحده جمعه شب بیش از ۸۵ هدف متعلق به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و نیروهای وابسته به آن در عراق و سوریه را در چارچوب حملات تلافی جویانه به خاطر حمله به پایگاه نظامی خود در اردن، مورد حمله قرار داد. به گزارش اسپوتنیک، این فرماندهی ... نیروی هوایی آمریکا ۸۵ هدف را در عراق و سوریه مورد حمله قرار داد

ادامه

آمریکا, اردن, ایران, جهان, خاورمیانه, دخالت نظامی, سوریه, عراق

اینترسپت: فرمان آماده‌باش نیروهای آمریکایی برای اعزام به اسرائیل صادر شده بود

به‌رغم انکار کاخ سفید، اسنادی که به‌تازگی افشا شده نشان می‌دهد که وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) آماده اعزام نیروهای نظامی برای پشتیبانی از جنگ اسرائیل علیه غزه بوده است. به گزارش ایرنا، تارنمای خبری اینترسپت دیروز (۱۰ بهمن) و بر اساس یکی از گزارش های داخلی ماه جاری (میلادی) نیروی هوایی آمریکا خبر داد که ... اینترسپت: فرمان آماده‌باش نیروهای آمریکایی برای اعزام به اسرائیل صادر شده بود

ادامه

آمریکا, اسراییل, جهان, خاورمیانه, دخالت نظامی, عراق, فلسطین, گزارش

ترکیه به حضور نیروهای خود در سوریه، عراق، قبرس و آذربایجان، لیبی، مدیترانه شرقی ادامه می‌دهد

وزیر امور خارجه ترکیه اعلام کرد، ترکیه و آلمان درباره ضرورت خروج همه مبارزان خارجی از لیبی توافق دارند، اما آنکارا توافق دوجانبه‌ای با دولت لیبی درباره استقرار نیروهای خود در آنجا دارد.

 

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، مولود چاووش اوغلو،  وزیر امور خارجه ترکیه طی یک کنفرانس مطبوعاتی با هایکو ماس، همتای آلمانی خود در برلین گفت: نیروهای ترکیه بر اساس توافق با دولت سابق توافق ملی در لیبی هستند و نباید آنها را با مبارزان خارجی مستقر در آنجا اشتباه گرفت.

 

وی گفت، حضور نظامیان ترکیه در لیبی به منظور آموزش نیروهای لیبیایی در مقابله با تهدیدهای احتمالی علیه امنیت و ثبات ضروری است.

 

وزیر خارجه آلمان نیز با اشاره به همکاری‌ها با ترکیه در مرحله بعدی در زمینه های تجاری، نظامی یا سیاسی گفت، ترکیه متحد مهم کشورش در سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) است.

 

وی در مورد مسئله لیبی گفت، کشورش در مرحله انتقالی از دولت لیبی حمایت می‌کند. خروج نیروهای خارجی و مزدوران از لیبی ضروری است.

 

ترکیه پنجشنبه گذشته تاکید کرد که حضور این کشور در لیبی تا زمانی که توافقنامه همکاری‌های نظامی و امنیتی در حال اجرا است، ادامه خواهد داشت و آنکارا به حمایت از دولت جدید لیبی ادامه خواهد داد.

 

خلوصی آکار، وزیر دفاع ترکیه نیز در اظهاراتی روز دوشنبه گفت، ارتش کشورش همچنان به محافظت از حقوق و منافع خود در داخل و خارج از کشور در بسیاری از مناطق جغرافیایی مانند سوریه، عراق، قبرس و آذربایجان، لیبی، مدیترانه شرقی و سایر مناطق ادامه می‌دهد.

کاخ سفید: خروج نیروها از افغانستان بی‌قید و شرط است

درحالی که آمریکا همواره بر خروج مبتنی بر شرایط از افغانستان تاکید داشت اما کاخ سفید اعلام کرد که طرح تازه بایدن برای خروج مبتنی بر شرایط نیست.

ادامه

اسیای مرکزی, افغانستان, المان, امریکا, انگلستان, تروریسم, جنوب آسیا, جهان, حقوق بشر, خبر, قطر, مداخله نظامی, ناتو