مسکو: واشنگتن به دنبال گشودن «جبهه دوم» علیه روسیه در قفقاز جنوبی است

معاون وزیر امور خارجه روسیه نسبت به اهداف واشنگتن برای گشودن «جبهه دوم» علیه روسیه در قفقاز جنوبی هشدار داد. میخائیل گالوزین، معاون وزیر امور خارجه روسیه، نسبت به اهداف واشنگتن برای گشودن «جبهه دوم» علیه روسیه در قفقاز جنوبی هشدار داد و خاطرنشان کرد که ایالات متحده این نیات را برای مدت طولانی داشته ... مسکو: واشنگتن به دنبال گشودن «جبهه دوم» علیه روسیه در قفقاز جنوبی است

ادامه

آذربایجان, اتحاد شوروی, اتحادیه اروپا, ارمنستان, جنگ سرد, جنوب شرق اروپا, روسیه, شرق آسیا, شمال غرب آسیا, صلح, گزارش

درگیری معترضان و پلیس ارمنستان ۳۴ زخمی بر جای گذاشت

وزارت بهداشت ارمنستان اعلام کرد در پی درگیری‌ها مقابل ساختمان‌های دولتی در ایروان دستکم ۳۴ تن زخمی شدند. به گزارش ایرنا به نقل از تاس، دفتر مطبوعاتی وزارت بهداشت ارمنستان سه‌شنبه شب گفت: ۱۶ نفر از زخمی‌ها از اعضای پلیس و ۱۸ تن دیگر غیرنظامی هستند. این درگیری‌ها پس از آن آغاز شد که جمهوری ... درگیری معترضان و پلیس ارمنستان ۳۴ زخمی بر جای گذاشت

ادامه

اتحادیه اروپا, تروریسم, جنوب شرق اروپا, جهان, حقوق بشر, خبر, روسیه, شمال غرب آسیا

آغاز رزمایش ۱۰ روزه آمریکا و ارمنستان

رزمایش مشترک ۱۰ روزه ارمنستان و آمریکا در ۲ مرکز آموزشی در نزدیک ایروان آغاز شد. به گزارش ایرنا به نقل از رویترز، در رزمایش «شریک عقاب» که دوشنبه آغاز شد، ۸۵ سرباز آمریکایی و ۱۷۵ نظامی ارمنستان حضور دارند. هدف از این رزمایش آماده کردن سربازان ارمنستان برای حضور در ماموریت‌های صلحبانی بین‌المللی اعلام ... آغاز رزمایش ۱۰ روزه آمریکا و ارمنستان

ادامه

آذربایجان, آمریکا, ارمنستان, جنوب شرق اروپا, جهان, خبر, روسیه, شمال غرب آسیا, قفقاز

توافق برای بازگشایی گذرگاه لاچین و جاده آغ‌دام و ارسال کمک‌های بشردوستانه به قره‌باغ

مقام‌های قره‌باغ اعلام کردند که توافقی برای ازسرگیری ترانزیت کمک‌های بشردوستانه از طریق گذرگاه لاچین حاصل شده و کمک‌های روسیه از طریق جاده «آغ‌دام» نیز به این منطقه ارسال خواهد شد. به گزارش ایرنا به نقل از آرمن پرس، مرکز اطلاع‌رسانی قره‌باغ شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد: با توجه به بحران انسانی در قره‌باغ-ناگورنو، دولت ... توافق برای بازگشایی گذرگاه لاچین و جاده آغ‌دام و ارسال کمک‌های بشردوستانه به قره‌باغ

ادامه

آذربایجان, ارمنستان, جنوب شرق اروپا, جهان, خبر, روسیه, شمال غرب آسیا, فرانسه, قفقاز

۲ نظامی ارمنستانی کشته و ۳ نیروی جمهوری آذربایجان زخمی شدند

در ادامه تنش‌ها میان ایروان و باکو در قره‌باغ، ۲ نظامی ارمنستانی کشته و ۳ نیروی جمهوری آذربایجان زخمی شدند. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری رویترز، ارمنستان و جمهوری آذربایجان امروز جمعه اعلام کردند که در جریان درگیری ها در امتداد مرز مشترک خود در شمال غربی منطقه قره باغ، متحمل تلفاتی ... ۲ نظامی ارمنستانی کشته و ۳ نیروی جمهوری آذربایجان زخمی شدند

ادامه

آذربایجان, اتحاد شوروی, ارمنستان, جنوب شرق اروپا, جهان, خبر, دیوان بین‌‌المللی لاهه, روسیه, شمال غرب آسیا, هلند

ترکیه: با ایجاد پست دیده‎بانی در شمال سوریه مخالفیم

به گزارش خبرگزاری آناتولی، «خلوصی آکار» وزیر دفاع ترکیه می‎گوید بارها و بارها نارضایتی از بابت تصمیم آمریکا مبنی بر استقرار پست‎های دیده‎بانی در شمال سوریه را گوشزد کرده است.

 

وی ادامه داد: پست‎های دیده‎بانی که قرار است از سوی نیروهای آمریکایی در شمال سوریه مستقر شود؛ تاثیر بسیار منفی خواهد داشت. این موضوع را به آنها گفته و در طول مذاکراتمان تاکید کردیم که چنین اقدامی این حس را ایجاد می‎کند که نیروهای آمریکایی درحال محافظت از یگان‎های مدافع خلق و پناه دادن به آنها هستند.

 

آکار افزود: چنین اقداماتی اوضاع پیچیده منطقه را به‌مراتب وخیم‎تر می‎کند و نیروهای ترکیه برای محافظت از کشور از هرگونه تهدیدی از جمله تهدید فرامرزی، هر کاری می‎کند.

 

به گزارش مهر، جیمز ماتیس وزیر دفاع آمریکا پنجشنبه گذشته از تصمیم این کشور برای استقرار پست‌های دیده‌بانی جدید در شمال سوریه و حدفاصل مرز ترکیه خبر داد.

 

وی مدعی شد هدف از این اقدام به حداقل رساندن تنش میان ترکیه و متحدان کُرد واشنگتن است.

 

ماتیس از ترکیه به عنوان شریک خوب ناتو نام برد و گفت آمریکا هیچ یک از دغدغه‌های آنکارا را نادیده نمی‌گیرد.

 

وی همچنین مدعی شد با استقرار این مراکز دیده‌بانی، آمریکا توانایی آن را خواهد داشت که هنگام بروز خطر، به ترکیه هشدارهای لازم را بدهد.

 

نیروهای کرد دموکراتیک سوریه در تاریخ ۱۱ ماه میلادی نوامبر از قصد خود برای ازسرگیری عملیات علیه داعش خبر دادند حال آنکه پیشتر به دلیل درگیری با ترکیه، این امر را متوقف کرده بودند.

 

ترکیه که با تشکیل منطقه کردنشین در همسایگی خود مخالف است؛ از سال میلادی ۲۰۱۶ تاکنون، در ۲ عملیات اهداف کردها را هدف قرار داده است.

 

از نظر ترکیه، یگان‌های ویژه خلق که شاخه نظامی کردهای تحت حمایت آمریکا هستند، بخشی از گروه پ ک ک و در شمار عناصر تروریستی به شمار می‌روند.

مهر

 

لاوروف: آمریکا داعش را هم‌پیمانی برای تغییر نظام سوریه می‌داند

سرگئی لاوروف روز شنبه در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با ‘آگوستو سانتوش سیلوا ‘ وزیر خارجه پرتغال گفت: وزارت خارجه آمریکا در روزهای اخیر مدعی شد که داعش هنوز شکست نخورده است و برای پیروزی بر این گروه نخست باید حکومت سوریه را شکست داد.

ادامه

امریکا, انگلستان, جهان, خبر, روسیه, سوریه, شمال غرب آسیا

درحالیکه مردم الرقه خواستار ورود ارتش سوریه شدند، جنگنده‌های امریکا ۱۱ غیرنظامی را در دیرالزور قتل‌عام کردند

به گزارش سانا، منابع محلی در حومه جنوب شرقی دیرالزور اعلام کردند جنگنده‌های ائتلاف بین‌‌المللی تحت رهبری آمریکا حملاتی شدید به روستای «الشعفه» صورت دادند که در پی آن، ۱۱ غیرنظامی کشته و ده‌ها نفر زخمی شدند و خساراتی به ساختمان‌های مسکونی وارد شد.

ادامه

امریکا, جهان, خبر, سوریه, شمال غرب آسیا

داعش؛ مهره نفتی آمریکا در سوریه

میادین استخراج نفت و گاز نقش مهمی در آینده سوریه ایفا خواهند کرد و تحریم‌های آمریکا ادامه نبرد تروریست‌ها با دولت قانونی سوریه است.

ادامه

اسراییل, اقتصادی, امریکا, ایران, ترکیه, تروریسم, جنوب غرب آسیا, جهان, روسیه, سوریه, عراق, عربستان سعودی, فلسطین, قطر, لبنان, مقاله

افشای دخالت کارشناسان فرانسوی در کلاهک شیمیایی «النصره» در ادلب

منابع آگاه نزدیک به فرماندهان «گروههای مسلح» حاضر در ادلب اعلام کردند که تروریست‌ها مقادیر زیادی مواد شیمیایی سمی در اختیار کارشناسان فرانسوی قرار دادند تا این مواد را در موشک‌های تروریست‌ها قرار دهند.

ادامه

امریکا, انگلستان, ترکیه, تروریسم, جهان, خبر, روسیه, سوریه, شمال غرب آسیا, فرانسه