مسکو: واشنگتن به دنبال گشودن «جبهه دوم» علیه روسیه در قفقاز جنوبی است

معاون وزیر امور خارجه روسیه نسبت به اهداف واشنگتن برای گشودن «جبهه دوم» علیه روسیه در قفقاز جنوبی هشدار داد. میخائیل گالوزین، معاون وزیر امور خارجه روسیه، نسبت به اهداف واشنگتن برای گشودن «جبهه دوم» علیه روسیه در قفقاز جنوبی هشدار داد و خاطرنشان کرد که ایالات متحده این نیات را برای مدت طولانی داشته ... مسکو: واشنگتن به دنبال گشودن «جبهه دوم» علیه روسیه در قفقاز جنوبی است

ادامه

آذربایجان, اتحاد شوروی, اتحادیه اروپا, ارمنستان, جنگ سرد, جنوب شرق اروپا, روسیه, شرق آسیا, شمال غرب آسیا, صلح, گزارش

درگیری معترضان و پلیس ارمنستان ۳۴ زخمی بر جای گذاشت

وزارت بهداشت ارمنستان اعلام کرد در پی درگیری‌ها مقابل ساختمان‌های دولتی در ایروان دستکم ۳۴ تن زخمی شدند. به گزارش ایرنا به نقل از تاس، دفتر مطبوعاتی وزارت بهداشت ارمنستان سه‌شنبه شب گفت: ۱۶ نفر از زخمی‌ها از اعضای پلیس و ۱۸ تن دیگر غیرنظامی هستند. این درگیری‌ها پس از آن آغاز شد که جمهوری ... درگیری معترضان و پلیس ارمنستان ۳۴ زخمی بر جای گذاشت

ادامه

اتحادیه اروپا, تروریسم, جنوب شرق اروپا, جهان, حقوق بشر, خبر, روسیه, شمال غرب آسیا

آغاز رزمایش ۱۰ روزه آمریکا و ارمنستان

رزمایش مشترک ۱۰ روزه ارمنستان و آمریکا در ۲ مرکز آموزشی در نزدیک ایروان آغاز شد. به گزارش ایرنا به نقل از رویترز، در رزمایش «شریک عقاب» که دوشنبه آغاز شد، ۸۵ سرباز آمریکایی و ۱۷۵ نظامی ارمنستان حضور دارند. هدف از این رزمایش آماده کردن سربازان ارمنستان برای حضور در ماموریت‌های صلحبانی بین‌المللی اعلام ... آغاز رزمایش ۱۰ روزه آمریکا و ارمنستان

ادامه

آذربایجان, آمریکا, ارمنستان, جنوب شرق اروپا, جهان, خبر, روسیه, شمال غرب آسیا, قفقاز

توافق برای بازگشایی گذرگاه لاچین و جاده آغ‌دام و ارسال کمک‌های بشردوستانه به قره‌باغ

مقام‌های قره‌باغ اعلام کردند که توافقی برای ازسرگیری ترانزیت کمک‌های بشردوستانه از طریق گذرگاه لاچین حاصل شده و کمک‌های روسیه از طریق جاده «آغ‌دام» نیز به این منطقه ارسال خواهد شد. به گزارش ایرنا به نقل از آرمن پرس، مرکز اطلاع‌رسانی قره‌باغ شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد: با توجه به بحران انسانی در قره‌باغ-ناگورنو، دولت ... توافق برای بازگشایی گذرگاه لاچین و جاده آغ‌دام و ارسال کمک‌های بشردوستانه به قره‌باغ

ادامه

آذربایجان, ارمنستان, جنوب شرق اروپا, جهان, خبر, روسیه, شمال غرب آسیا, فرانسه, قفقاز

۲ نظامی ارمنستانی کشته و ۳ نیروی جمهوری آذربایجان زخمی شدند

در ادامه تنش‌ها میان ایروان و باکو در قره‌باغ، ۲ نظامی ارمنستانی کشته و ۳ نیروی جمهوری آذربایجان زخمی شدند. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری رویترز، ارمنستان و جمهوری آذربایجان امروز جمعه اعلام کردند که در جریان درگیری ها در امتداد مرز مشترک خود در شمال غربی منطقه قره باغ، متحمل تلفاتی ... ۲ نظامی ارمنستانی کشته و ۳ نیروی جمهوری آذربایجان زخمی شدند

ادامه

آذربایجان, اتحاد شوروی, ارمنستان, جنوب شرق اروپا, جهان, خبر, دیوان بین‌‌المللی لاهه, روسیه, شمال غرب آسیا, هلند

ترکیه از سوریه قبل از آغاز عملیات ادلب مهلت خواست/آماده‌شدن غرب برای نمایش شیمیایی علیه سوریه

منابع آگاه سوری به خبرگزاری «اسپوتنیک» روسیه اعلام کردند ترکیه، از طریق روسیه، از رهبری سوریه خواسته است تا به آنکارا مهلت اضافی چند روزه‌ای را قبل از شروع عملیات ارتش سوریه برای آزادسازی استان ادلب بدهد.

 

این منابع تصریح کردند که ترکیه این مهلت را خواسته است تا به زعم خود بتواند روند تفکیک معارضان به اصطلاح «میانه‌رو» را از گروه‌های تروریستی جبهه‌النصره و داعش به خوبی انجام دهد.

 

طبق گفته منابع مذکور، طرف ترکیه‌ای همچنین توضیحاتی درباره تقویت حضور نظامی اخیر در چند منطقه ادلب ارائه داده است که بر این اساس، ماموریت این نیروها استفاده از قدرت نظامی علیه جبهه‌النصره در صورت مخالفت با جدایی و خروج از مناطق تحت کنترل معارضان میانه‌رو است. با این حال هنوز مشخص نیست که این تروریست‌ها ادلب را به سمت کدام منطقه ترک خواهند کرد.

 

این منابع در ادامه یادآور شدند، در صورت موافقت رهبری سوریه و طرف روسی با این درخواست طرف ترکیه‌ای، این آخرین فرصت مقابل ترکیه برای پایبندی و عمل به تعهداتی است که در جریان نشست «آستانه» مطرح کرده است.

 

در همین راستا، «الکساندر لاورنتیف» نماینده ویژه رئیس‌جمهوری روسیه در امور سوریه اعلام کرد که می‌توان نبرد علیه گروه‌های تروریستی در ادلب را به تاخیر انداخت ولی این مشکل باید حل و فصل شود؛ چرا که نمی‌توان با تروریست‌ها سازش کرد.

 

لاورنتیف گفت: «همزیستی مسالمت‌آمیز با تروریست‌ها امری ناممکن است. باید مبارزه با آنها را تا شکست نهایی‌شان ادامه داد».

 

آماده‌شدن غرب برای نمایش شیمیایی علیه سوریه

 

یک منبع در «جسرالشغور» به المیادین گفت دستورات خارجی به کلاه‌‌سفیدها برای انتقال مواد شیمیایی به قلعه المضیق و کفرنبوده در حومه حماه صادر شده است، وی از تهیه ۲۰ ویدئو برای نمایش شیمیایی خبر داد که دو ویدئوی آن به سازمان ملل ارسال خواهد شد.

 

وی فاش کرد نشستی که قرار بود سه‌شنبه (دیروز) برای انتشار بخش‌هایی از این ویدئوها درباره سناریوی شیمیایی برگزار شود، به تأخیر افتاده است.

 

وزارت دفاع روسیه از آغاز تصویربرداری برای نمایش شیمیایی در شهر جسرالشغور در استان ادلب با مشارکت عناصر تروریستی خبر داده بود تا دولت دمشق را مسئول این کار معرفی کنند، آمریکا و دیگر کشورهای غربی هم به‌طور جدی برای اجرای این سناریو با هدف متهم کردن دولت سوریه برنامه‌ریزی می‌کنند.

 

دو روز پیش نیز یک منبع در جسرالشغور به المیادین گفت یکی از سرکردگان جبهه النصره از جسرالشغور به ترکیه رفته است تا بر آماده شدن موشک‌های حامل مواد شیمیایی نظارت کند.

 

به‌گفته این منبع،‌ این موشک‌ها به‌گونه‌ای تغییرات در آنها اعمال می‌شود که مواد سمی را حمل کنند که هر کس آن را استنشاق کند، کشته شود.

تسنیم

عطوان؛ پوتین تصمیم خود را درباره ادلب گرفته است/ گزینه‌های پیش روی ترکیه

عبدالباری عطوان در مطلبی درباره تحولات ادلب آورده است: هنگامی که فرماندهی نظامی روسیه در پایگاه حمیمیم در نزدیکی لاذقیه بر روی پایگاهش در شبکه اجتماعی بیانیه ای رسمی صادر می کند که در آن تاکید می‌کند که روسیه از عملیات نظامی ارتش سوریه ضد نیروهای نامشروع از جمله نیروهای ترکیه حمایت می‌کند، نشان دهنده ... عطوان؛ پوتین تصمیم خود را درباره ادلب گرفته است/ گزینه‌های پیش روی ترکیه

ادامه

امریکا, ترکیه, جهان, خبر, روسیه, سوریه, شمال غرب آسیا

روسیه، آمریکا و متحدان غربی این کشور را از ماجراجویی نظامی علیه سوریه برحذر داشت

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه روز سه شنبه در بیانیه‌ای که در پایگاه اینترنتی وزارت خارجه این کشور منتشر شد، یادآوری کرد: روز ششم ماه سپتامبر به پیشنهاد آمریکا نشست علنی شورای امنیت برگزار شد که به بررسی پرونده شیمیایی سوریه اختصاص داشت.

ادامه

امریکا, انگلستان, جهان, خبر, روسیه, سوریه, شمال غرب آسیا, فرانسه

وزیر خارجه آلمان: مشارکت نیروهای نظامی آلمان در حمله به سوریه بعید است

«هایکو ماس» وزیر امورخارجه آلمان در واکنش به احتمال مشارکت ارتش این کشور در حمله به سوریه، حضور نیروهای آلمانی در این عملیات را بعید دانست.

ادامه

المان, امریکا, جهان, خبر, سوریه, شمال غرب آسیا, غرب اروپا

آغاز عملیات ارتش سوریه به سمت التنف، محل استقرار آمریکایی‌ها

به نوشته روزنامه سوری الوطن، منابع میدانی گفتند، یگان‌های ارتش سوریه عملیات نظامی از صحرای سخنه در حومه شرقی حمص را آغاز کردند و از منطقه “تله الصاروخ” در جنوب “شولا” در حومه غربی دیر الزور به سمت غرب التنف حرکت کردند.

ادامه

امریکا, جنگ بر علیه تروریسم, جهان, خبر, سوریه, شمال غرب آسیا