هآرتص: اسرائیل قصد تجزیه غزه را دارد

بنا به گزارش هآرتص، اسرائیل قصد دارد با ایجاد منطقه حائل و کریدور مناطق شمالی نوار غزه را از دیگر بخش‌های این باریکه جدا سازد. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه الجزیره، هآرتص در ادامه جنایت‌های خود در نوار غزه، به دنبال جداسازی شمال این باریکه از مناطق مرکزی و جنوبی آن است. ... هآرتص: اسرائیل قصد تجزیه غزه را دارد

ادامه

اسراییل, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, فلسطین

تشدید تنش دیپلماتیک بوگوتا – تل‌آویو؛ پاسخ کلمبیا به‌ عصبانیت اسرائیل

وزارت امور خارجه کلمبیا اظهارات وزیر امور خارجه اسرائیل علیه «گوستاوو پترو» رئیس‌جمهوری این کشور به دنبال حمایت از تصویب آتش‌بس در غزه توسط شورای امنیت سازمان ملل را رد و تاکید کرد: اقدامات علیه غیرنظامیان غزه باید به صورت فوری پایان یابد. به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از خبرگزاری افه، وزارت امور خارجه کلمبیا ... تشدید تنش دیپلماتیک بوگوتا – تل‌آویو؛ پاسخ کلمبیا به‌ عصبانیت اسرائیل

ادامه

آمریکای لاتین, اسراییل, تروریسم, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, سازمان ملل, کلمبیا

وال‌استریت‌ژورنال: آمریکا در پشت‌پرده با عملیات اسرائیل در رفح موافق است

رسانه آمریکایی نوشته ایالات متحده برخلاف مخالفت ظاهری با حمله اسرائیل در رفح اما در پشت‌پرده به‌دنبال توقف آن نیست بلکه در حال سروشکل‌دادن به حمله است. به گزارش ایسنا، در دو روز نشست و مذاکره میان «یوآو گالانت» وزیر جنگ اسرائیل با مقام‌های ارشد آمریکایی در کاخ سفید و پنتاگون درباره عملیات برنامه‌ریزی‌شده در ... وال‌استریت‌ژورنال: آمریکا در پشت‌پرده با عملیات اسرائیل در رفح موافق است

ادامه

آمریکا, اسراییل, جهان, خاورمیانه, فلسطین, گزارش, مصر

مسکو: چرا داعش فقط به دشمنان آمریکا حمله می‌کند؟

سخنگوی وزارت خارجه روسیه نوشت «پروپاگانداهای آمریکایی با این ادعا که حمله تروریستی جمعه مسکو توسط داعش انجام شده، خودشان را به تله انداخته‌اند. همین‌طور مشخص است که چرا آن‌ها این کار را انجام می‌دهند. مشخص است؛ چون آنها راه دیگری ندارند». به گزارش ایسنا، «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه می‌گوید شواهد مستقیم و ... مسکو: چرا داعش فقط به دشمنان آمریکا حمله می‌کند؟

ادامه

آمریکا, افغانستان, اوکراین, تروریسم, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, روسیه, سوریه, شرق اروپا, عراق, غرب, مقاله

در جدیدٔترین گزارش سازمان ملل، اسرائیل به نسل‌کشی درغزه متهم شد

در گزارش گزارشگر ویژه سازمان ملل که قرار است امروز به شورای حقوق بشر ارائه شود، تأکید شده است که دلایل منطقی زیادی برای اثبات نسل‌کشی اسرائیل در نوار غزه وجود دارد. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، خبرگزاری فرانسه گزارش داد که گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور حقوق بشر در سرزمین‌های ... در جدیدٔترین گزارش سازمان ملل، اسرائیل به نسل‌کشی درغزه متهم شد

ادامه

آمریکا, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, سازمان ملل, فلسطین, نسل‌کشی

ترکیه: آنکارا اقدامات ضد ترکیه‌ای آمریکا را بدون پاسخ نمی‌گذارد

وزارت امور خارجه ترکیه سه‌شنبه شب با انتشار بیانیه‌ای به بندهای ضد ترکیه‌ای در بودجه دفاعی ۲۰۲۰ آمریکا که به تصویب سنا رسیده، واکنش نشان داد و تهدید کرد که آنکارا به این اقدامات پاسخ خواهد داد.

 

به گزارش خبرگزاری آناتولی ترکیه، در بیانیه وزارت خارجه این کشور آمده است: اعضای کنگره تلاش می کنند تا منافع سیاسی داخلی خود را تحت تأثیر محافل مخالف با ترکیه به دست آورند و به آسیب رساندن نگاه ما برای بهبود روابط با آمریکا ادامه می‌دهند.

 

این بیانیه می افزاید: این قانون نشان داد که کنگره، مواضع خصمانه و غیر عقلانی در قبال ترکیه در پیش گرفته و به تصمیمات کشوری با حاکمیت مستقل از طریق جلوگیری ناعادلانه از مشارکت برنامه تولید جنگنده های اف-۳۵ با وجود پایبندی ما به تمام تعهدات، احترام نمی‌گذارد.

 

در خواست کنگره برای اعمال تحریم ها علیه کشور ما به خاطر خرید سامانه ضد موشکی اس-۴۰۰ یکی دیگر از اقدامات خصمانه و غیر منطقی آن‌هاست.

 

در پایان بیانیه وزارت خارجه ترکیه آمده است: زبان تهدید مطلقاً نمی‌تواند بر عزم ما برای اتخاذ تدابیر لازم در تضمین امنیت ملی خود خللی وارد کند و بدون شک ترکیه بزودی تدابیر ضروری در قبال گام های اتخاذ شده علیه خود اتخاذ خواهد کرد.

 

نمایندگان مجلس سنای آمریکا روز سه شنبه لایحه بودجه دفاعی آمریکا موسوم به «قانون اختیارات دفاع ملی» برای سال ۲۰۲۰ را با ۸۶ رأی موافق در مقابل ۸ رأی مخالف تصویب کردند.

 

در بند مربوط به ترکیه این لایحه، عبارت عدم فروش جنگنده‌ های اف-۳۵ به دلیل تداوم روند تأمین سامانه‌های اس-۴۰۰ وجود دارد. همچنین در بند «مدرن‌سازی استراتژی دفاع ملی» اعتبار ۴۴۰ میلیون دلاری برای خرید جنگنده‌های سفارشی ترکیه در نظر گرفته شده است.

 

در این لایحه بر لزوم اخراج ترکیه از برنامه اف- ۳۵ و اعمال تحریم به استناد قانون مقابله با دشمنان آمریکا از طریق تحریم‌ها «کاتسا» تأکید شده است.

 

همچنین در این لایحه به تحریم پروژه انتقال گاز «جریان تُرک» پرداخته شده است. در این لایحه آمده است: وزارت امور خارجه با مشورت با وزارت خزانه داری موظف است پس از تصویب این قانون هر ۶۰ و ۹۰ روز یک‌ بار، گزارشی از کشتی‌هایی که در چارچوب پروژه‌های انتقال گاز «جریان شمالی ۲» و «جریان تُرک» یا هر پروژه جایگزین دیگری در حال نصب خطوط لوله در عمق ۱۰۰ فوت و بالاتر از سطح دریا تهیه و به کمیته کنگره ذی ربط ارائه کند.

 

یکی از دیگر از موارد مربوط به ترکیه بند لغو تحریم‌های تسلیحاتی بخش روم نشین قبرس و اعمال محدودیت و انتقال برای فروش سلاح به این بخش است.

تظاهرات «نه به فتنه طایفه‌ای و جنگ داخلی» در لبنان برگزار شد

صدها جوان لبنانی در شصت و سومین روز از آغاز جنبش اعتراضی این کشور، چهارشنبه شب در بیشتر مناطق و شهرهای شمالی و جنوبی از جمله طرابلس و بیروت با «شعار نه به فتنه‌ی طایفه‌ای و جنگ داخلی و آری به لبنان آزاد و متحد» تظاهرات کردند.

ادامه

اعتراضات اجتماعی, جهان, خاورمیانه, خبر, لبنان

وال استریت ژورنال: از مکانیسم «ماشه» برای کشاندن ایران به میز مذاکره استفاده کنید

روزنامه آمریکایی وابسته به جمهوری‌خواهان در گزارشی علیه ایران از دولت «دونالد ترامپ» خواست برای کشاندن تهران به میز مذاکرات جدید با واشنگتن، از «مکانیسم ماشه» در برجام استفاده کند.

ادامه

اتحادیه اروپا, المان, امریکا, امریکای شمالی, انگلستان, ایران, تحریم, جهان, چین, خاورمیانه, روسیه, فرانسه, مذاکرات اتمی, مقاله

سنای آمریکا طرح تحریم سوریه، روسیه و ایران را تصویب کرد

یک طرح قانونی که خواستار اعمال تحریم‌های جدید از سوی دولت آمریکا علیه سوریه، ایران و روسیه بود در قالب لایحه بودجه دفاعی آمریکا به تصویب کنگره این کشور رسیده است.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, ایران, تحریم, جهان, خاورمیانه, خبر, روسیه, سوریه

کره‌جنوبی: سال ۲۰۲۰ به ائتلاف دریایی آمریکا در خلیج فارس می‌پیوندیم

یک روزنامه چاپ کره‌جنوبی می‌گوید دولت این کشور تصمیم گرفته است تا از سال ۲۰۲۰ به ائتلاف دریایی آمریکا در خلیج فارس بپیوندد.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, ایران, جهان, حضور نظامی, خاورمیانه, خبر, شرق آسیا, کره جنوبی