نیجر: آمریکا حضور نظامی خود را به ما تحمیل کرده بود

شورای نظامی حاکم بر نیجر اعلام کرد توافق‌های نظامی با آمریکایی که چندی پیش به صورت یکجانبه از سمت نیجر لغو شد، بالاجبار و با فشار واشنگتن به این کشور آفریقایی تحمیل شده بود. به گزارش ایسنا، «آمادو عبدالرحمان» سخنگوی حکومت‌نظامی نیجر با بیان اینکه توافق نظامی لغو شده نیجر با آمریکا با زور به ... نیجر: آمریکا حضور نظامی خود را به ما تحمیل کرده بود

ادامه

آفریقا, آمریکای شمالی, ایران, غرب آفریقا, گزارش, نیجر

همزمان با حضور بلینکن در سئول؛ کره شمالی موشک بالستیک شلیک کرد

کره شمالی همزمان با حضور وزیر خارجه آمریکا در سئول، یک موشک بالستیک به سوی آب‌های شرق شبه‌جزیره کره پرتاب کرد. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، ارتش کره جنوبی مدعی شد که کره شمالی برای نخستین بار در دو ماه اخیر و همزمان با حضور آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا در سئول، ... همزمان با حضور بلینکن در سئول؛ کره شمالی موشک بالستیک شلیک کرد

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, جنگ سرد, جهان, خبر, ژاپن, شبه جزیره کره, کره جنوبی, کره شمالی

سقوط آزاد «بوئینگ»!

نشریه «گلوبال تایمز» با انتشار کاریکاتوری تحت عنوان «سقوط قیمت سهام بوئینگ» به حوادث پشت سر هم هواپیماهای بوئینگ در چند وقت اخیر که موجب افت اعتبار و همچنین کاهش ارزش سهام این شرکت معروف هواپیماسازی آمریکا شده، پرداخته است. رادیو بین‌المللی جین: شرکت هواپیماسازی بوئینگ اعلام کرده که در حال جمع‌آوری اطلاعات درباره حوادث ... سقوط آزاد «بوئینگ»!

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, استرالیا, جهان, گزارش, نیوزلند, هندو پاسیفیک

سندرز: کابینه راست‌گرای نتانیاهو باعث خشم جهان شده است

سناتور ایالت ورمونت آمریکا در سخنانی گفت که کابینه راست‌گرای نتانیاهو باعث خشم جهانی شده است. به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ «برنی سندرز» سناتور دموکرات ایالت ورمونت روز شنبه به شدت از اقدامات کابینه اسرائیل علیه مردم غزه انتقاد کرد. وی در ادامه سخنانش گفت: «کابینه راست‌گرای نتانیاهو که باعث گرسنگی هزاران کودک در غزه شده ... سندرز: کابینه راست‌گرای نتانیاهو باعث خشم جهان شده است

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اسراییل, تحلیل, جهان, فلسطین, کودکان, گرسنگی

لغو توافق‌نامه همکاری نظامی میان نیجر و آمریکا

دولت نظامی حاکم در نیجر ‌توافقنامه همکاری نظامی منعقد شده در سال ۲۰۱۲ با ایالات متحده را لغو کرد. به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری آلمان، دولت نظامی حاکم در نیجر ‌توافقنامه همکاری نظامی منعقد شده در سال ۲۰۱۲ با ایالات متحده را لغو کرد. این امر ‌ممکن است منجر به اخراج پرسنل نظامی ... لغو توافق‌نامه همکاری نظامی میان نیجر و آمریکا

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, جهان, خبر, غرب آفریقا, فرانسه, نیجر

ترامپ کمک‌هزینهٔ ۴۰۰ دلاری بیکاری در بحران را برای یکسال تمدید کرد

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری ایالات متحده با امضای فرمانی، چهار برنامهٔ حمایتی را برای کمک به حل بحران اقتصادی ناشی از شیوع کرونا به اجرا گذاشت.

 

به گزارش یورونیوز؛ به موجب یکی از این برنامه‌ها بناست آمریکایی‌های کم‌درآمد و آنهایی که بیکار شده‌‌اند، همچنان تا سال آینده، هفته‌ای ۴۰۰ دلار کمک‌هزینه‌ دریافت کنند. این کمک افزون بر کمک‌های ایالتی است که بیکاران پیش از این بهره‌مند شده‌اند.

 

پیشنهاد قبلی دولت به کنگرهٔ آمریکا ۶۰۰ دلار کمک‌هزینهٔ هفتگی دولت فدرال برای این افراد بود که با مخالفت کنگره تصویب نشد، بنابراین رئیس جمهوری آمریکا با استفاده از اختیارات خود از فرمان ریاست جمهوری برای به‌جریان انداختن این برنامه بهره برد. مدت قبلی پیش‌بینی شده برای دریافت این کمک‌ها تا ۳۱ ژوئیه بود.

 

توافق ایالتی و از میان رفتن انگیزهٔ کار

 

گِره کار آنجاست که دولت فدرال فقط ۷۵ درصد از این کمک‌هزینه را می‌پردازد و هر ایالت درصورتی که با دولت فدرال برای پذیرفتن این برنامه توافق کند، باید ۲۵ درصد باقی یعنی ۱۰۰ دلار را از بودجهٔ خود به بیکارانش بپردازد، مبلغی که شماری از مسئولان ایالتی گفته‌‌اند با توجه به بحران اقتصادی کنونی از عهدهٔ پرداخت آن بر نمی‌آیند.

 

مخالفان می‌گویند این مبلغ، همراه با دیگر کمک‌هزینه‌هایی که بیکاران دریافت می‌کنند، برای دوسوم آنها مبلغی بیش از درآمد شغلی‌شان خواهد بود و این باعث می‌شود که این افراد انگیزهٔ از سر گرفتنِ کار و فعالیت خود را از دست بدهند.

 

مخالفان چه می‌گویند؟

 

نانسی پلوسی،‌ رئیس مجلس نمایندگان آمریکا و چاک شومر، رهبر اقلیت سنا در بیانیه‌ای اعلام کردند: «متأسفیم از این بابت که می‌بینیم رئیس جمهور به‌جای حل مشکل مردم، یک سیاست ضعیف،‌ ناکارآمد و غیرعملی را در پیش گرفته که باعث می‌شود کمک‌هزینه‌های بیکاری که میلیون‌ها نفر به آنها نیاز دارند، حیف‌ومیل شود و رفاه و تأمین اجتماعی سالمندان هم به‌خطر بیفتد.»

 

سه برنامهٔ اجرایی دیگر که دونالد ترامپ آنها را روز یکشنبه امضا کرد عبارتند از آیین‌نامهٔ تخفیف مالیاتی برای آنهایی که سالانه کمتر از ۱۰۰ هزار دلار درآمد دارند، فرمان اجرایی «کمک به موجران و مستأجران» و آیین‌نامهٔ تعویق بازپرداختِ وام‌های دانشجویی.

 

جو بایدن،‌ رقیب انتخاباتی ترامپ نیز در واکنشی به فرمان اخیر ریاست جمهوری اعلام کرد: «این فرمان‌ها راه‌حل واقعی نیست. اینها حقهٔ مزوّرانهٔ دیگری است برای آنکه بار مسئولیت را از دوش خود بردارند.»

سازمان سیا دسترسی دولت چین به اطلاعات کاربران «تیک تاک» را رد کرد

آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا در گزارشی اعلام کرد هیچ شواهدی وجود ندارد که نشان دهد دولت چین تلاش کرده از طریق یک شبکه اجتماعی به اطلاعات شهروندان آمریکایی دسترسی پیدا کند.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, جهان, چین, خبر, شرق آسیا

ادامه فشار آمریکا به ونزوئلا با اعمال تحریم‌های جدید

جیمز استوری سفیر آتی آمریکا در کاراکاس در ادامه اعمال سیاست‌های فشار بر دولت قانونی ونزوئلا، گفت که تحریم‌های جدید باید بر کشورهایی که با دولت نیکولاس مادورو رئیس جمهوری ونزوئلا همکاری می‌کنند، اعمال شود.

ادامه

اقتصادی, امریکا, امریکای شمالی, امریکای لاتین, ایران, تحریم, جهان, چین, حقوق بشر, خبر, روسیه, کلمبیا, کوبا

چهارمین کانادایی در چین به اعدام محکوم شد

در حالی که کمتر از ۲۴ ساعت پیش یک شهروند کانادایی به جرم تولید و نگهداری مواد مخدر در چین حکم اعدام گرفت امروز جمعه نیز دادگاهی در فوشان واقع در استان گواندونگ در جنوب چین یک تبعه دیگر کانادا را به جرمی مشابه به اعدام محکوم کرد.

ادامه

امریکا, جهان, چین, خبر, شرق آسیا, قضایی, کانادا