چین: مواضع آمریکا در مورد روابط چین – روسیه ریاکارانه است

سخنگوی وزارت امور خارجه چین روز سه شنبه ۲۳ آوریل در کنفرانس خبری در اشاره به اظهارات آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه ایالات متحده در انتقاد از روابط اقتصادی و تجاری چین و روسیه گفت: آمریکا در حالی که لایحه کمک به اوکراین را تصویب کرده، از طرفی دیگر، دست به اتهام بی‌اساسی علیه مبادلات ... چین: مواضع آمریکا در مورد روابط چین – روسیه ریاکارانه است

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اقتصادی, اقیانوسیه, اوکراین, تحلیل, جنایات جنگی, چین, روسیه, شرق آسیا, شرق اروپا

آمریکا، اروپا را درهم شکست

اروپا به یک رعیت کامل تبدیل شده است. به گزارش اسپوتنیک، والنتینا ماتوینکو، رئیس شورای فدراسیون روسیه به اسپوتنیک گفت که آمریکایی‌ها اروپا را درهم شکستند و آن را دست نشانده خود کردند، آنها به سادگی اروپایی‌ها را “سرکوب” کردند. وی در ادامه افزود: «آمریکایی‌ها به سادگی اروپا را زیر پا گذاشتند. آن را به ... آمریکا، اروپا را درهم شکست

ادامه

آمریکا, اروپا, اقتصادی, امنیتی, تحلیل, جهان, روسیه

کشور‌های بریکس می‌توانند به‌طور مشترک در برابر استعمار دیجیتال مقاومت کنند

رئیس موسسه کریبروم روسیه با اشاره به موفقیت بریکس در پیاده سازی ارز دیجیتال خود، این گروه را در برابر استعمار دیجیتال مقاوم دانست. به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ ایگور آشمانوف، رئیس موسسه کریبروم و عضو شورای حقوق بشر روسیه تاس گفت که کشور‌های عضو بریکس قادر خواهند بود مشترکاً در برابر استعمار ارزدیجیتال مقاومت کنند. ... کشور‌های بریکس می‌توانند به‌طور مشترک در برابر استعمار دیجیتال مقاومت کنند

ادامه

استعمار, اقتصادی, تحلیل, جهان, خبر, روسیه

خطر افزایش دما اروپا را تهدید می‌کند

یک گزارش جدید نشان‌ می‌دهد اروپا تقریبا دو برابر بیشتر از میانگین نرخ جهانی درحال گرم‌شدن است؛ این گزارش تأثیرات تغییرات آب و هوایی در اروپا را بررسی و تاکید کرده است که این گرمایش، وقوع سیل و خشکسالی را تشدید می‌کند. به گزارش خبرگزاری آلمان؛ سازمان هواشناسی سازمان ملل متحد و آژانس آب و ... خطر افزایش دما اروپا را تهدید می‌کند

ادامه

اتحادیه اروپا, اروپا, اقتصادی, ایتالیا, جهان, خبر, محیط زیست

بلومبرگ: چین همچنان بزرگترین کمک کننده به رشد اقتصادی جهان در ۵ سال آینده خواهد بود

بر اساس پیش‌بینی «بلومبرگ»، چین در پنج سال آینده بیشترین سهم را در رشد اقتصاد جهانی خواهد داشت، به طوری که سهم چین از مجموع کشورهای G7 فراتر رفته و تقریباً دو برابر ایالات متحده خواهد بود. به گزارش رادیو بین‌المللی چین؛ محاسبات بلومبرگ در این هفته بر اساس آخرین داده‌های پیش‌بینی اقتصادی «صندوق بین‌المللی ... بلومبرگ: چین همچنان بزرگترین کمک کننده به رشد اقتصادی جهان در ۵ سال آینده خواهد بود

ادامه

اقتصادی, اندونزی, جهان, چین, ژئوپلیتیک, صندوق بین‌المللی پول, هندوستان

ترامپ چین را به اعمال ۵۵۰ میلیارد دلار تعرفه تهدید کرد

همزمان با آغاز جنگ تجاری میان چین و آمریکا ، دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا گفت که با تعرفه های فزاینده، پکن را به زانو در می آورد و به دنبال تعرفه بندی روی ۵۵۰ میلیارد دلار از کالاهای وارداتی از چین است.

 

به گزارش شینهوا، او در اولین واکنش به مقابله به مثل چین با اعمال ۳۴ میلیارد دلار تعرفه ۲۵ درصدی روی بیش از ۵۰۰ قلم کالای آمریکا گفت تا دو هفته دیگر ۱۶ میلیارد دلار دیگر بر روی کالاهای چینی وارداتی به آمریکا تعرفه وضع می شود.

 

او تهدیدها را علیه پکن فراتر برد و گفت که پس از این اقدام باز هم آمریکا بر روی ۲۰۰ میلیارد دلار از کالاهای وارداتی از چین تعرفه در نظر خواهد گرفت و باز هم کسری ۳۰۰ میلیارد دلاری وجود دارد و با این حساب این اقلام نیز شامل تعرفه خواهد شد.

 

اظهارات ترامپ نشان می دهد که او قصد دارد میزان تعرفه ها بر روی کالاهای چینی را تا ۱۱ برابر دیگر بالا ببرد که با این حساب میزان تعرفه بر روی کالاهای چین به مبلغ کل ۵۵۰ میلیارد دلار خواهد رسید.

 

از سوی دیگر پیش بینی شده است که با این اقدامات مقابله جویانه ارزش تجارت سالانه میان دو کشور که اکنون بالغ بر ۶۰۰ میلیارد دلار است بتدریج کاهش یابد.

 

این در شرایطی است که اروپا تهدید کرده است که اگر آمریکا بخواهد روی واردات خودرو از این قاره ۲۰ تا ۲۵ درصد تعرفه اعمال کند آن زمان نزدیک به ۳۰۰ میلیارد دلار از کالاهای وارداتی از آمریکا را شامل تعرفه ها خواهد کرد.

 

همزمان گزارش ها از تلویزیون مرکزی چین حاکی است که شاخص سهام در بازار اوراق بهادار شهر شانگهای در شرق چین یکی از دو بورس مهم این کشور با سه و نیم درصد کاهش برای هفتمین هفته متوالی به پایین ترین رقم در دو سال گذشته رسیده و نرخ یوان پول ملی چین باز هم در برابر دلار تضعیف شده است.
ایرنا

جلسه “نجات برجام” به پایان رسید؛ ایران برای اروپا مهلت تعیین کرد

فدریکا موگرینی پایان جلسه “نجات برجام” را اعلام کرد. به رغم حمایت بریتانیا، فرانسه و آلمان چین و روسیه از صادرات نفت و گاز ایران، این کشورها ظاهرا به راه حل مشخصی برای مقابله با تحریم‌های آمریکا دست نیافته‌اند.

ادامه

اقتصادی, المان, امریکا, انگلستان, تحریم, جهان, چین, خبر, روسیه

رویترز: کره‌جنوبی خرید نفت از ایران را متوقف می‌کند

به گزارش خبرگزاری رویترز به نقل از منابع نفتی مدعی شده است که برای نخستین بار طی شش سال گذشته، شرکت‌های نفتی و پالایشگاه‌های کره‌جنوبی در ماه جولای- ماه جاری میلادی- سفارشی برای خرید نفت و میعانات گازی به ایران نخواهند داد و واردات نفت از ایران در ماه آینده متوقف می‌شود.

ادامه

اقتصادی, امریکا, ایران, تحریم, جهان, خبر, شرق آسیا, کره جنوبی

چین ۲۵۰ میلیون دلار در صنعت نفت ونزوئلا سرمایه‌گذاری می‌کند

به گزارش شبکه بلومبرگ، ‘سیمون زرپا’ وزیر دارایی ونزوئلا روز گذشته اعلام کرد که چین در صنعت نفت ونزوئلا سرمایه گذاری می کند. وی این موضوع را پس از دیدار با مقامات بانک توسعه چین و شرکت ملی نفت چین اعلام کرد.

ادامه

اقتصادی, امریکا, امریکای لاتین, تحریم, جهان, چین, خبر, ونزوئلا

هاندس بلات: ترامپ از افزایش تعرفه‌های گمرکی علیه اروپا صرف نظر می‌کند

به گزارش روسیا الیوم به نقل از روزنامه هاندلس بلات، «ریچارد گرنل» سفیر آمریکا در آلمان روز چهارشنبه در نشستی با مقام های اجرایی شرکت های خودروسازی «دایملر» ، «بی ام دبلیو» و «فولکس واگن» گفت وگو کرده است.

ادامه

اتحادیه اروپا, اقتصادی, المان, امریکا, جهان, خبر