چین: مواضع آمریکا در مورد روابط چین – روسیه ریاکارانه است

سخنگوی وزارت امور خارجه چین روز سه شنبه ۲۳ آوریل در کنفرانس خبری در اشاره به اظهارات آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه ایالات متحده در انتقاد از روابط اقتصادی و تجاری چین و روسیه گفت: آمریکا در حالی که لایحه کمک به اوکراین را تصویب کرده، از طرفی دیگر، دست به اتهام بی‌اساسی علیه مبادلات ... چین: مواضع آمریکا در مورد روابط چین – روسیه ریاکارانه است

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اقتصادی, اقیانوسیه, اوکراین, تحلیل, جنایات جنگی, چین, روسیه, شرق آسیا, شرق اروپا

زاخارووا: تسلیحات هسته‌ای آمریکا در لهستان را هدف قرار می‌دهیم

سخنگوی وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که در صورت درگیری و جنگ بین روسیه و ناتو، تسلیحات هسته‌ای مستقر در لهستان در فهرست اهداف نظامی مسکو قرار خواهند گرفت. به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک، سخنگوی وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که در صورت درگیری و جنگ بین روسیه و ناتو، تسلیحات هسته‌ای مستقر ... زاخارووا: تسلیحات هسته‌ای آمریکا در لهستان را هدف قرار می‌دهیم

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اروپا, تشنج‌ زایی, جنگ سرد, خبر, روسیه, شرق اروپا, لهستان

آمریکا و اوکراین مذاکره درباره توافق همکاری امنیتی را آغاز کردند

ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین دوشنبه شب گفت که کی‌یف و واشنگتن مذاکرات در مورد توافق همکاری امنیتی دوجانبه را آغاز و طرح ارسال موشک‌های دوربرد به نیروهای مسلح اوکراین را نهایی کرده‌اند. به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، زلنسکی در پیام شبانه اظهار کرد: تیم‌های آمریکا و اوکراین کار روی توافقنامه امنیتی ... آمریکا و اوکراین مذاکره درباره توافق همکاری امنیتی را آغاز کردند

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اوکراین, جنگ نیابتی, جهان, خبر, روسیه, ناتو

نیوزویک: آمریکا رو به افول است

نشریه آمریکایی “نیوزویک” در مقاله‌ای با اشاره به شکست‌های متعدد امریکا در سیاست‌های عمومی، سیاست‌های ناکارآمد فزاینده، تا اپیدمی مشکلات روانی در میان جوانان آمریکایی نوشت: آمریکای قرن بیست‌ویکم روبه‌زوال می‌رود. به گزارش روز سه شنبه ایرنا، «ویلیام کوپر» نوشینده این مقاله‌ به نتایج یک نظرسنجی جدید در موسسه گالوپ اشاره کرده و نوشت: این ... نیوزویک: آمریکا رو به افول است

ادامه

آزادی, آمریکا, آمریکای شمالی, جهان, چین, شرق آسیا, مقاله, هژمونیسم

مجلس نمایندگان آمریکا لایحه کمک نظامی به اوکراین را تصویب کرد

مجلس نمایندگان آمریکا روز شنبه به اتفاق آرا بسته ۶۰ میلیارد دلاری کمک نظامی به اوکراین را تصویب کرد. به گزارش شنبه ایرنا از “تاس”, این نمونه نادری از همکاری حزب جمهوریخواه و دموکرات آمریکا بود که در آن دموکرات‌ها به جمهوری‌خواهان پیوستند تا این بسته کمک برای اوکراین را تصویب کنند. علاوه بر لایحه ... مجلس نمایندگان آمریکا لایحه کمک نظامی به اوکراین را تصویب کرد

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اسراییل, اوکراین, تایوان, جنگ نیابتی, جهان, خبر, روسیه, شرق اروپا, فلسطین

ترامپ مشاوران خود را احمق خواند و گفت توصیه آنان برای تبریک نگفتن پیروزی پوتین را نادیده گرفته است

روزنامه نیویورک تایمز خبر داد که رئیس جمهوری آمریکا در گفت وگوی تلفنی با ولادیمیر پوتین، مشاوران خود را «احمق» خواند و تاکید کرد که توصیه آنان برای تبریک نگفتن پیروزی همتای خود در انتخابات ریاست جمهوری روسیه را نادیده گرفته است.

 

در گزارش روز دوشنبه نیویورک تایمز آمده که دونالد ترامپ از پوتین خواسته بود به «آدم های احمق» دولت آمریکا که توصیه کرده بودند، انتخاب مجدد او را تبریک نگوید، توجهی نکند.

 

این گفت وگوی تلفنی چند روز پس از پیروزی پوتین در انتخابات مارس گذشته (اسفندماه ۹۶) انجام شد.

 

به نوشته نیویورک تایمز بسیاری معتقدند در آن انتخابات که پوتین ۷۷ درصد آرا را به دست آورد، تقلب شده بود.

 

در پی این انتخابات، مشاوران ترامپ به او هشدار دادند این موفقیت را به پوتین تبریک نگوید و حتی در گزارش های روزانه این هشدار را با حروف درشت به رئیس جمهوری آمریکا یادآوری کردند، اما وی توجهی نکرد و به همتای روس گفت که مسئولان کاخ سفید می خواستند از برقراری تماس تلفنی من با کرملین جلوگیری کنند.

 

به نوشته نیویورک تایمز، ترامپ در این تماس در باره مشاوران خود به پوتین تاکید کرد: آنها آدم های احمقی هستند و شما نباید به حرف آنان گوش کنید.

 

رسانه آمریکایی همچنین به نقل از منابع ناشناس خود نوشت که ترامپ در این گفت وگو افزون بر تبریک انتخاب مجدد پوتین به سمت ریاست جمهوری روسیه، از ناتوانی دو کشور در بهبود روابط ابراز تاسف کرد.

 

ترامپ که به دلیل اتهام ارتباط پنهانی نزدیکان خود با مسکو هدف انتقادهای گسترده ای قرار دارد، پیشتر گفته بود کنار آمدن با پوتین اشکالی ندارد و حتی پیشنهاد کرده بود روسیه به جمع گروه ۷ بازگردد.

 

سال ۲۰۱۴ که شبه جزیره کریمۀ در کناره دریای سیاه از اوکراین جدا و به خاک روسیه پیوست از این گروه قدرتمند اقتصادی اخراج شد.

 

نیویورک تایمز در پایان نوشته است: بسیاری انتخابات اخیر روسیه را تقلب آمیز دانسته و واهمه دارند این رخداد گامی دیگر به سوی همیشگی شدن ریاست جمهوری پوتین باشد. از سوی دیگر ترامپ که (فردا) برای شرکت در اجلاس دو روزه سران کشورهای عضو پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) وارد بروکسل می شود در هلسینکی پایتخت فنلاند نیز با پوتین دیدار خواهد کرد.

ایرنا

تلاش بنیادگرایان مسیحی برای دینی‌کردن دولت آمریکا؛ توجیهی برای اِعمال سیاست‌های راست افراطی

بسیاری از نزدیکان دولت ترامپ و اعضای حزب جمهوری‌خواه با تمایلات دینی قوی این خطر را برای فعالان مدنی و روزنامه‌نگاران مستقل ایجاد کرده‌اند که نفوذ این افراد دموکراسی آمریکایی و حاکمیت قانون را به خطر انداخته است.   پس از دولت جورج بوش پسر، این اولین بار است که خطر بنیادگرایی مسیحی سیاست آمریکا ... تلاش بنیادگرایان مسیحی برای دینی‌کردن دولت آمریکا؛ توجیهی برای اِعمال سیاست‌های راست افراطی

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, جهان, خبر

اعتراض آمریکایی‌ها به خشونت، بیکاری و وضعیت نامساعد اقتصادی

به نقل از تارنمای هیل، هزاران نفر با ورود به بزرگراه«دن رایان»از مقام های شیکاگو خواستندتا علیه خشونت های ناشی از حمل سلاح، بیکاری و وضعیت نامطلوب اقتصادی وارد عمل شوند.

ادامه

اعتراضات اجتماعی, امریکا, امریکای شمالی, جهان, خبر

گنادی گاتیلوف: خروج آمریکا از شورای حقوق بشر موجب بهبود جو حاکم بر آن شد

به گزارش خبرگزاری تاس، «گنادی گاتیلوف» نماینده روسیه در شورای حقوق بشر سازمان ملل در اظهاراتی در خصوص خروج آمریکا از این شورا گفت: با خروج آمریکا، جو همکاری ها در شورای حقوق بشر سازمان ملل بسیار سازنده تر شده ودیگر جو سیاسی بر آن کمتر حاکم است.

ادامه

اسراییل, امریکا, جهان, خبر