مسکو: واشنگتن به دنبال گشودن «جبهه دوم» علیه روسیه در قفقاز جنوبی است

معاون وزیر امور خارجه روسیه نسبت به اهداف واشنگتن برای گشودن «جبهه دوم» علیه روسیه در قفقاز جنوبی هشدار داد. میخائیل گالوزین، معاون وزیر امور خارجه روسیه، نسبت به اهداف واشنگتن برای گشودن «جبهه دوم» علیه روسیه در قفقاز جنوبی هشدار داد و خاطرنشان کرد که ایالات متحده این نیات را برای مدت طولانی داشته ... مسکو: واشنگتن به دنبال گشودن «جبهه دوم» علیه روسیه در قفقاز جنوبی است

ادامه

آذربایجان, اتحاد شوروی, اتحادیه اروپا, ارمنستان, جنگ سرد, جنوب شرق اروپا, روسیه, شرق آسیا, شمال غرب آسیا, صلح, گزارش

درگیری معترضان و پلیس ارمنستان ۳۴ زخمی بر جای گذاشت

وزارت بهداشت ارمنستان اعلام کرد در پی درگیری‌ها مقابل ساختمان‌های دولتی در ایروان دستکم ۳۴ تن زخمی شدند. به گزارش ایرنا به نقل از تاس، دفتر مطبوعاتی وزارت بهداشت ارمنستان سه‌شنبه شب گفت: ۱۶ نفر از زخمی‌ها از اعضای پلیس و ۱۸ تن دیگر غیرنظامی هستند. این درگیری‌ها پس از آن آغاز شد که جمهوری ... درگیری معترضان و پلیس ارمنستان ۳۴ زخمی بر جای گذاشت

ادامه

اتحادیه اروپا, تروریسم, جنوب شرق اروپا, جهان, حقوق بشر, خبر, روسیه, شمال غرب آسیا

آغاز رزمایش ۱۰ روزه آمریکا و ارمنستان

رزمایش مشترک ۱۰ روزه ارمنستان و آمریکا در ۲ مرکز آموزشی در نزدیک ایروان آغاز شد. به گزارش ایرنا به نقل از رویترز، در رزمایش «شریک عقاب» که دوشنبه آغاز شد، ۸۵ سرباز آمریکایی و ۱۷۵ نظامی ارمنستان حضور دارند. هدف از این رزمایش آماده کردن سربازان ارمنستان برای حضور در ماموریت‌های صلحبانی بین‌المللی اعلام ... آغاز رزمایش ۱۰ روزه آمریکا و ارمنستان

ادامه

آذربایجان, آمریکا, ارمنستان, جنوب شرق اروپا, جهان, خبر, روسیه, شمال غرب آسیا, قفقاز

توافق برای بازگشایی گذرگاه لاچین و جاده آغ‌دام و ارسال کمک‌های بشردوستانه به قره‌باغ

مقام‌های قره‌باغ اعلام کردند که توافقی برای ازسرگیری ترانزیت کمک‌های بشردوستانه از طریق گذرگاه لاچین حاصل شده و کمک‌های روسیه از طریق جاده «آغ‌دام» نیز به این منطقه ارسال خواهد شد. به گزارش ایرنا به نقل از آرمن پرس، مرکز اطلاع‌رسانی قره‌باغ شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد: با توجه به بحران انسانی در قره‌باغ-ناگورنو، دولت ... توافق برای بازگشایی گذرگاه لاچین و جاده آغ‌دام و ارسال کمک‌های بشردوستانه به قره‌باغ

ادامه

آذربایجان, ارمنستان, جنوب شرق اروپا, جهان, خبر, روسیه, شمال غرب آسیا, فرانسه, قفقاز

۲ نظامی ارمنستانی کشته و ۳ نیروی جمهوری آذربایجان زخمی شدند

در ادامه تنش‌ها میان ایروان و باکو در قره‌باغ، ۲ نظامی ارمنستانی کشته و ۳ نیروی جمهوری آذربایجان زخمی شدند. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری رویترز، ارمنستان و جمهوری آذربایجان امروز جمعه اعلام کردند که در جریان درگیری ها در امتداد مرز مشترک خود در شمال غربی منطقه قره باغ، متحمل تلفاتی ... ۲ نظامی ارمنستانی کشته و ۳ نیروی جمهوری آذربایجان زخمی شدند

ادامه

آذربایجان, اتحاد شوروی, ارمنستان, جنوب شرق اروپا, جهان, خبر, دیوان بین‌‌المللی لاهه, روسیه, شمال غرب آسیا, هلند

ترامپ دوباره به عراقی ها توهین کرد

سایت های خبری عراق روز شنبه خبر دادند، رییس جمهور آمریکا یک باردیگر به مسوولان عراقی اهانت کرده و گفته است ‘آنها مجموعه ای دزد هستند’.

 

این سایت های خبری به نقل از نشریه ‘واشنگتن پست’ آمریکا آورده اند که دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا بعد از آخرین دیدار با هیات عراقی در کاخ سفید آنها را به عنوان ‘مجموعه ای از دزدان زبردست’ توصیف کرده که ‘قبلا هم با آنها دیدار کرده است.’

 

سایت های خبری عراق نوشته اند که بعید است که افشاگری های جدید درباره اظهار نظرهای ترامپ پیرامون مسوولان عراقی بتواند باعث آرام شدن روابط بین بغداد و واشنگتن شود، به ویژه اینکه آمریکا قبلا عراق را در زمره شش کشوری قرار داده بود که اتباع آنها از سفر به آمریکا منع شده بودند، هرچند بعدها تحت فشارهای عراق، نام این کشور از این لیست برداشته شد.

 

به گزارش روزنامه واشنگتن پست که مجله نیوزویک نیز آن را منتشر کرده است، مسوول آمریکایی که این اظهار نظر ترامپ را درباره مسوولان عراقی برملا کرده، آورده است’ترامپ از باب مزاح این سخنان را گفته’، با اینحال سایت های خبری عراق نوشته اند که به نظر می رسد ترامپ در این سخنانش جدی بوده است.

 

به نوشته سایت های عراقی، ترامپ قبلا در اظهارنظری عراقی ها را به سرقت یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار کمک های امریکا به عراق متهم کرده بود؛ کمک هایی که آمریکایی ها می گویند، برای سازندگی اقتصادی و زیرساخت های این کشور از سال ۲۰۱۴ میلادی پرداخت کرده اند.

 

این سایت ها افزوده اند که دونالد ترامپ اولین بار نیست که عراقی ها را متهم به سرقت می کند، بطوری که وی اولین بار در جریان تبلیغات انتخاباتی ریاست جمهوری امریکا در ۲۰۱۶ در برابر جمعی از مردم گفته بود که ‘عراقی ها کاملا فاسد هستند، چه بر سر میلیون ها دلار که تحویل آنها شد، آمده است، نمی دانم کدام نیروها متولی این مسوولیت بوده اند زیرا معتقدم آنها (عراقی ها) از زندگی مرفهی در حال حاضر برخوردارند.’

 

این سایت های خبری خاطر نشان ساخته اند از ژانویه ۲۰۱۷ که آمریکا عراق را در فهرست منع سفر به آمریکا قرار داد، این روابط متشنج شد هرچند ترامپ در مارس همان سال براثر اعتراضات دولت عراق از تصمیم خود صرف نظر کرد.

 

این سایت های خبری اضافه کرده اند که بغداد نسبت به دولت دونالد ترامپ احساس می کند که مورد خیانت قرار گرفته است، بویژه اینکه آمریکا قبلا در جنگ با داعش، متحد بغداد بود.

 

روابط عراق و آمریکا در دوره دونالد ترامپ شاهد فراز و نشیب هایی بوده است و بسیاری از مسئولان و رهبران سیاسی عراق از تصمیم اخیر ترامپ درباره قدس به خشم آمده و علیه آن موضع گرفته اند.

ایرنا

رویترز: دولت اسد به شکل غیرمستقیم از شبه‌نظامیان کرد در عفرین حمایت می‌کند

خبرگزاری رویترز در گزارشی عنوان کرد، شبه‌نظامیان کرد مورد حمایت آمریکا در سوریه در حال دریافت کمک‌های غیرمستقیم از سوی یک منبع غیرعادی در جنگ خود با قوای ترکیه در منطقه عفرین یعنی از سوی دولت بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه هستند.

ادامه

امریکا, ترکیه, جهان, خبر, سوریه

تظاهرات اردنی‌ها در اعتراض به سیاست‌های اقتصادی دولت

به نقل از روسیا الیوم، استانهای مختلف اردن از جمله اَمان، البلقاء، مأدبا، الکرک، معان و الطفیله روز جمعه شاهد برگزاری تظاهرات مردمی در اعتراض به اقدامات دولت در خصوص افزایش قیمتها و مالیات بود.

ادامه

اردن, اعتراضات اجتماعی, جهان, حقوق بشر, خبر

گفت‌وگوی نتانیاهو با پوتین و تیلرسون / درخواست سازمان ملل برای توقف فوری تنش‌ها در سوریه

به گزارش خبرگزاری فرانسه، «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر اسرائیل، شامگاه شنبه در نطقی تلویزیونی اعلام کرد که پیشتر با «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهوری روسیه صحبت کرده و از تعهد و حق اسرائیل برای دفاع از خود در برابر حملاتی که از خاک سوریه انجام می‌شود، سخن گفته است.

ادامه

اسراییل, امریکا, جهان, خبر, روسیه, سوریه

گزارش‌هایی از آماده شدن آمریکا برای حمله موشکی به سوریه

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، این خبر را خبرگزاری آسوشیتدپرس و برخی دیگر از رسانه‌های غربی تایید کرده‌اند و می‌گویند آمریکا در حال بررسی طرحی برای حمله موشکی به برخی تاسیسات نظامی سوریه مشابه آنچه که پیشتر علیه یک فرودگاه نظامی دولت دمشق انجام داد، است.

ادامه

امریکا, جهان, خبر, روسیه, سوریه