سفیر پیشین آمریکا در کوبا به ۱۵سال زندان محکوم شد

«ویکتور مانوئل روچا» سفیر پیشین آمریکا در هاوانا به اتهام چهار دهه جاسوسی برای کوبا به ۱۵سال زندان محکوم شد. به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، «بث بلوم» قاضی دادگاه فدرال در میامی روز جمعه پس از یک جلسه سه ساعت و نیمه به روچا گفت که «حداکثر مجازات» را برای وی تعیین ... سفیر پیشین آمریکا در کوبا به ۱۵سال زندان محکوم شد

ادامه

آرژانتین, آمریکا, آمریکای شمالی, آمریکای لاتین, بولیوی, جهان, خبر, کوبا

درخواست بلینکن از چین درباره حمله اسرائیل به کنسولگری ایران در دمشق

سخنگوی وزارت امور خارجه چین اعلام کرد که وزیر امور خارجه این کشور در پاسخ به درخواست همتای آمریکایی خود برای استفاده از نفوذ خود به منظور منصرف کردن ایران از پاسخ به حمله اسرائیل به ساختمان کنسولگری سفارت ایران در دمشق، خواستار احترام به استقلال و حاکمیت ایران و ایفای نقش سازنده آمریکا در ... درخواست بلینکن از چین درباره حمله اسرائیل به کنسولگری ایران در دمشق

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اروپا, ترکیه, چین, خاورمیانه, سوریه, شرق آسیا, عربستان سعودی, غرب آسیا, گزارش

ورود مربیان نظامی و پدافند هوایی روسیه به نیجر

منابع خبری بامداد جمعه از استقرار مربیان نظامی و پدافند هوایی روسیه در نیجر در پی لغو توافق نظامی این کشور با آمریکا، خبر دادند. به گزارش ایرنا از خبرگزاری رویترز، تلویزیون دولتی نیجر گزارش داد که مربیان نظامی روسیه با یک هواپیمای حامل تجهیزات نظامی وارد این کشور شدند. بر اساس این گزارش، در ... ورود مربیان نظامی و پدافند هوایی روسیه به نیجر

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, تروریسم, جهان, خبر, روسیه, شرق اروپا, غرب آفریقا, غرب اروپا, فرانسه, نیجر

توافق نظامی آمریکا و ژاپن با هدف مقابله با چین

نخست‌وزیر ژاپن در جریان سفر به واشنگتن و دیدار با رئیس‌جمهور آمریکا طی بیانیه‌ای مشترک «عصر جدیدی از همکاری نظامی» را با هدف مقابله با چین اعلام کردند. به گزارش ایسنا، رئیس جمهور آمریکا روز چهارشنبه با نخست وزیر ژاپن در کاخ سفید دیدار کرد و در اظهاراتی روابط دو کشور را «غیر قابل شکست» ... توافق نظامی آمریکا و ژاپن با هدف مقابله با چین

ادامه

آسیا-اقیانوسیه, آمریکا, آمریکای شمالی, استرالیا, اقتصادی, اقیانوسیه, انگلیس, تایوان, جنگ سرد, چین, روسیه, ژاپن, شرق آسیا, فیلیپین, گزارش

بایدن: درخواست استرالیا برای توقف پیگرد قانونی جولیان آسانژ را بررسی می‌کنیم

جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا روز چهارشنبه به خبرنگاران گفت که در حال بررسی درخواست استرالیا از آمریکا برای توقف پیگرد قانونی جولیان آسانژ، بنیانگذار ویکی لیکس است. به گزارش چهارشنبه شب ایرنا از “اسپوتنیک”, بایدن در پاسخ به سوالی درباره درخواست استرالیا مبنی بر پایان دادن به پیگرد قانونی آسانژ توسط دولت آمریکا گفت: ما ... بایدن: درخواست استرالیا برای توقف پیگرد قانونی جولیان آسانژ را بررسی می‌کنیم

ادامه

آزادی, آزادی‌های دموکراتیک, آمریکا, آمریکای شمالی, استرالیا, افغانستان, اقیانوسیه, انگلیس, جهان, حقوق بشر, عراق, ویکی‌لیکس

ترامپ خطاب به روحانی: هرگز آمریکا را تهدید نکن!

رئیس‌جمهور آمریکا در پیامی توئیتری خطاب به رئیس‌جمهور ایران نوشت: دیگر هرگز ایالات متحده را تهدید نکن.

 

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در پیامی توئیتری خطاب به حسن روحانی رئیس جمهور ایران نوشت: دیگر هرگز ایالات متحده را تهدید نکن، شما تاوان آن را خواهید داد به‌طوری که در طول تاریخ افراد کمی چنین تاوانی داده‌اند. ما دیگر کشوری نخواهیم بود که کلمات جنون‌آمیزتان درباره خشونت و مرگ را تحمل کنیم. مراقب باش!

 

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی روز گذشته در همایش رؤسای نمایندگی‌های جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور، اظهار داشت: امروز سخن گفتن با آمریکا معنایی جز تسلیم و پایان دستاوردهای ملت ندارد. و آقای ترامپ! ما مرد شرف و ضامن امنیت آبراه منطقه در طول تاریخ هستیم؛ با دم شیر بازی نکنید، پشیمان‌کننده است.

 

به گزارش رویترز، یک سخنگوی وزارت خارجه آلمان امروز در واکنش به شدت گرفتن تنش‌ها میان تهران و واشنگتن «هیچگاه سازنده» نیست.

 

نتانیاهو در سخنانی در جلسه هفتگی کابینه اسرائیل گفت: علاقمند هستم که از موضع قاطع روز گذشته دونالد ترامپ رئیس جمهور و مایک پامپئو وزیر خارجه آمریکا علیه نظام ایران، تقدیر کنم.

 

نتانیاهو افزود: سال‌های سال، نظام ایران با موضع ملایم و ملاطفت آمیز قدرت‌های جهانی روبرو شده و این الان خوب است که می‌بینیم ایالات متحده این معادله غیرقابل قبول را تغییر داده است.

 

مایک پامپئو، وزیر خارجه آمریکا روز دوشنبه در کتابخانه ریاست جمهوری «رونالد ریگان»، اعمال تحریم‌ها را مهم‌ترین محور کارزار فشار دولت آمریکا علیه ایران خواند و از تمامی کشورها خواست به این کارزار بپیوندند. وی همچنین گفت دولت آمریکا به دنبال آن است تا واردات نفت از ایران را به نزدیک‌ترین حد تا صفر برساند.

 

وی در بخشی از ادعاهای خود از حکومت ایران به عنوان «کابوس» نام برد و با اشاره به تحریم «صادق لاریجانی»، رئیس قوه قضائیه ایران و شماری دیگر از مقام‌های بلندپایه ایرانی گفت: «ابایی از برخورد با حکومت [ایران] در بالاترین سطوحش نداریم.»

 

پامپئو گفت: «میزان فساد و ثروت در میان سران حکومت نشان می‌دهد که ایران توسط چیزی که بیشتر شبیه مافیا است تا دولت، اداره می‌شود.»

 

پامپئو گفت «شورای کارفرمایان پخش» (نهاد وابسته به وزارت خارجه آمریکا) در حال ایجاد یک کانال فارسی‌زبان ۲۴ ساعته برای پخش برنامه‌های تلویزیونی و رادیویی و فعالیت در فضای دیجیتال و رسانه‌های اجتماعی است.

 

وزیر خارجه آمریکا ضمن دعوت از تمامی کشورها برای پیوستن به کارزار آمریکا برای فشار علیه ایران، تصریح کرد که دولت ترامپ «دوست دارد» با حکومت ایران گفت‌وگو کند. پامپئو گفت دولت آمریکا قصد دارد واردات نفت از ایران را تا آنجا که امکان دارد به صفر نزدیک‌ کند.

منبع تسنیم

دستور ترامپ برای دعوت پوتین به واشنگتن

به گزارش رویترز، «سارا سندرز» سخنگوی کاخ سفید، روز گذشته در صفحه توییتر خود نوشت که «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا از «جان بولتون» مشاور امنیت ملی کاخ سفید خواسته است تا «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهوری روسیه را برای پاییز به واشنگتن دعوت کند و افزود که گفت‌وگوها در این خصوص در جریان است.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, تشنج زدایی, جهان, خبر, روسیه

ترامپ منتقدان دیدارش با پوتین را بیماران روانی خواند/ بسیاری خواهان دیدن مسابقه بوکس بودند

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا روز چهارشنبه در توئیتی در واکنش به انتقادات شدید در مورد دیدار اخیرش با همتای روس خود نوشت: برخی از این واقعیت که من توانسته ام به خوبی با پوتین رئیس جمهوری روسیه کنار بیایم، به شدت نفرت دارند و به بیماری روانی نا راحتی از ترامپ دچار هستند.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, جهان, خبر, روسیه, کره شمالی