پیونگ‌یانگ به آمریکا در خصوص «اقدامات عملی قدرتمند» برای تقویت قدرت نظامی‌اش هشدار داد

کره‌شمالی، آمریکا را به دلیل تلاش برای ایجاد مکانیسم جدیدی برای نظارت بر اجرای تحریم‌ها علیه کره‌شمالی محکوم کرد و نسبت به «اقدامات عملی قدرتمند» برای تقویت قدرت نظامی‌اش هشدار داد. به گزارش ایسنا، آمریکا متعهد شده است که با کره جنوبی و سایر کشورها برای ایجاد جایگزینی با دستور هیئت کارشناسان سازمان ملل متحد ... پیونگ‌یانگ به آمریکا در خصوص «اقدامات عملی قدرتمند» برای تقویت قدرت نظامی‌اش هشدار داد

ادامه

آمریکا, تحریم, جهان, حقوق بشر, خبر, روسیه, سازمان ملل, شبه جزیره کره, کره جنوبی, کره شمالی

وال‌استریت‌ ژورنال: کمک آمریکا وضعیت جنگ در اوکراین را تغییر نمی‌دهد

روزنامه وال استریت ژورنال در گزارشی با اشاره به تصویب کمک ۶۰ میلیارد و ۸۰۰ میلیون دلاری آمریکا به اوکراین از سوی کنگره این کشور، تاکید کرد: این کمک وضعیت جنگ در اوکراین را تغییر نمی‌دهد. به گزارش یکشنبه شب ایرنا، در گزارش وال استریت ژورنال آمده است: احتمال اینکه کمک آمریکا بتواند به برتری ... وال‌استریت‌ ژورنال: کمک آمریکا وضعیت جنگ در اوکراین را تغییر نمی‌دهد

ادامه

آمریکا, اسراییل, اوکراین, تایوان, تحریم, تحلیل, جنگ نیابتی, روسیه

درخواست روسیه از شورای امنیت برای بررسی فوری تحریم اسرائیل

نماینده دائم روسیه در سازمان ملل با تأکید بر اینکه تنها راه جلوگیری از گسترش فاجعه در منطقه غزه، برقراری آتش‌بس فوری و گسترده است، از شورای امنیت خواست موضوع تحریم اسرائیل را فوراً بررسی کند و بودجه آژانس آنروا نیز دوباره تأمین شود. به گزارش تسنیم به نقل از خبرگزاری «تاس»، واسیلی نبنزیا، نماینده ... درخواست روسیه از شورای امنیت برای بررسی فوری تحریم اسرائیل

ادامه

اردن, اسراییل, تحریم, جهان, خاورمیانه, خبر, روسیه, سازمان ملل, سوریه, فلسطین, لبنان

نخست وزیر مجارستان رهبری اتحادیه اروپا را به ارعاب و باج گیری سیاسی متهم کرد

ویکتور اوربان، نخست وزیر مجارستان، رهبران اتحادیه اروپا را به ارعاب و باج گیری سیاسی متهم کرد و گفت که آنها باید استعفا دهد زیرا همه پروژه‌های کلیدی خود را به شکست کشانده‌اند. به گزارش اسپوتنیک، اوربان در یک کنفرانس مطبوعاتی، که ویدئو آن در شبکه اجتماعی ایکس منتشر شد، گفت:” اکنون رهبران اتحادیه اروپا ... نخست وزیر مجارستان رهبری اتحادیه اروپا را به ارعاب و باج گیری سیاسی متهم کرد

ادامه

آمریکا, اتحادیه اروپا, بلژیک, تحریم, جهان, خبر, فساد, مجارستان

حزب چپ آلمان هم خواستار تحریم تسلیحاتی علیه اسرائیل شد

مقامات ارشد حزب چپ آلمان هم با توجه به جنایت‌های اسرائیل در نوار غزه و از جمله حمله به یک کاروان امدادرسان که منجر به کشته شدن برخی کارکنان یک سازمان امدادی شده است خواستار تحریم تسلیحاتی علیه اسرائیل شدند. به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از روزنامه “دی ولت” آلمان، بعد از حزب تازه ... حزب چپ آلمان هم خواستار تحریم تسلیحاتی علیه اسرائیل شد

ادامه

اروپای مرکزی, اسراییل, تحریم, جنایات جنگی, جهان, حقوق بشر, زنان, غرب, فلسطین, کودکان, گزارش, لهستان, همبستگی

ترامپ تعلیق تحریم‌های ایران را تمدید و ۱۴ فرد و شرکت‌ مرتبط با ایران از جمله صادق آملی لاریجانی را نیز تحریم کرد

به رغم تردیدها، رئیس جمهور آمریکا با تعلیق تحریم‌های هسته‌ای علیه ایران برای یک دوره ۴ ماهه دیگر موافقت کرد. ترامپ می‌گوید این آخرین باری خواهد بود که تعلیق تحریم‌ها را تمدید می‌کند و توافق هسته‌ای باید بازنگری شود.

 

کاخ سفید مطابق آنچه پیش از این اعلام کرده بود حدود ساعت ۷ و نیم بعد از ظهر به وقت اروپای مرکزی (جمعه ۲۲ دی/ ۱۲ ژانویه) اعلام کرد که دولت آمریکا دوره تعلیق تحریم‌های هسته‌ای علیه جمهوری اسلامی را تمدید کرد.

 

بر این اساس انتظار می‌رود دست‌کم تا اردیبهشت ماه ۱۳۹۷ تحریم‌های هسته‌ای به حالت تعلیق باقی بماند. دونالد ترامپ شرط تعلیق مجدد تحریم‌ها را اصلاح توافق هسته‌ای با ایران اعلام کرده است.

 

رئیس جمهور آمریکا بارها توافق هسته‌ای با ایران را “بدترین توافقنامه تاریخ ایالات متحده” خوانده و ادعا کرده که این توافق مانع اقدامات “بی‌ثبات‌کننده” جمهوری اسلامی در منطقه و برنامه‌های مناقشه‌برانگیز موشکی این کشور نشده است.

 

تمدید تعلیق “برای آخرین بار”

 

دونالد ترامپ می‌گوید این “آخرین بار” است که تعلیق تحریم‌ها را تمدید می‌کند. او تاکید می‌کند که دوره ده ساله‌ی توقف غنی‌سازی اورانیوم در ایران باید دائمی شود زیرا در غیر این صورت خطر دست یافتن تهران به سلاح اتمی منتفی نخواهد بود.

 

رئیس جمهور آمریکا همچنین خواستار مذاکره با ایران بر سر برنامه‌های موشک‌های دوربرد این کشور است. ایران مذاکره مجدد بر سر برنامه هسته‌ای و مذاکره درباره برنامه‌های موشکی را رد کرده است.

 

دونالد ترامپ بار قبل ۲۳ شهریور ماه سال جاری تعلیق تحریم‌های هسته‌ای ایران را تمدید کرده بود. با این همه به علت امتناع او از تائید پایبندی تهران به مفاد برجام در ۲۳ مهرماه و حمله‌های مکرر به توافق هسته‌ای، ناظران تا روزهای اخیر رفتار او را غیر قابل پیش‌بینی ارزیابی می‌کردند.

 

یک روز پیش از اعلام نظر ترامپ، محمدجواد ظریف وزیر خارجه ایران به بروکسل سفر کرد تا با فدریکا موگرینی، هماهنگ‌کننده‌ی سیاست خارجی اتحادیه اروپا و همتایان خود از بریتانیا، فرانسه و آلمان درباره آینده توافق هسته‌ای بحث و تبادل نظر کند.

 

در پایان این نشست موگرینی و نمایندگان سه کشور اروپایی از رئیس جمهور آمریکا خواستند در مسیر حفظ و اجرای توافق هسته‌ای با جمهوری اسلامی همکاری کند.

 

زیگمار گابریل، وزیر امور خارجه آلمان می‌گوید توافق هسته‌ای با ایران به وضوح نشان داد که می‌توان از طریق راهکارهای دیپلماتیک مانع گسترش جنگ‌افزارهای هسته‌ای شد. او هشدار داد که برهم خوردن این توافق می‌تواند “نشانه بدی” باشد و بر مناقشه اتمی با کره شمالی تاثیری نامطلوب بگذارد.

 

وزارت خزانه‌داری آمریکا روز جمعه همزمان اعلام کرد که تحریم‌های تازه‌ای علیه ایران وضع کرده است. البته این تحریم‌ها به برنامه‌ی اتمی ایران مربوط نیستند، بلکه به نقض حقوق بشر در ایران بازمی‌گردند. این تحریم‌ها علیه شماری از شخصیت‌های حقیقی و حقوقی و از جمله صادق آملی لاریجانی، رئیس قوه‌ی قضائیه‌ی جمهوری اسلامی ایران وضع شده‌اند.

 

وزارت خزانه‌داری آمریکا با صدور بیانیه‌ای این ۱۴ شخص و نهاد را به بهانه ارتباط با برنامه‌های موشکی و تسلیحاتی و همچنین نقض ادعایی حقوق بشر تحریم کرد.

 

اسامی ۱۴ فرد و شرکت‌ مرتبط با ایران که خزانه‌داری آمریکا آنها را به بهانه‌های ادعایی «نقض حقوق بشر، سانسور و حمایت از افراد دخیل در اشاعه تسلیحاتی» در فهرست تحریم‌های خود قرار داده به شرح زیر هستند:

 

۱. صادق آملی لاریجانی، رییس قوه قضاییه

 

۲. زندان رجایی‌شهر

 

۳. غلامرضا ضیایی، رییس زندان رجایی‌شهر

 

۴. سازمان نبرد الکترونیک و دفاع سایبری سپاه

 

۵. شورای عالی فضای مجازی

 

۶. مرکز ملی فضای مجازی

 

۷. شرکت مخابراتی موج سبز واقع در مالزی

 

۸. مرتضی رضوی، تبعه ایران

 

۹. شرکت پشتیبانی و نوسازی بالگردهای ایران (پنها)

 

۱۰. صنایع هواپیمایی ایران (صها)

 

۱۱. شی یوهاوا (تبعه چین)

شبکه خرید مستقر در ایران و چین، شامل:

 

۱۲. پردازان سیستم نماد آرمان (پسنا الکترونیک)

 

۱۳. شرکت بوچانگ سرامیک (مستقر در چین)

 

۱۴. ژو یوگون (تبعه چین و نماینده شرکت بوچانگ سرامیک)

 

پس از توافق هسته‌ای میان ایران و ۶ قدرت جهانی (آمریکا، روسیه، چین، بریتانیا، فرانسه و آلمان) که از دی ماه ۱۳۹۴ در قالب برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) به اجرا گذاشته شد، رئیس جمهور آمریکا باید تعلیق تحریم‌های هسته‌ای علیه جمهوری اسلامی را هر ۱۲۰ روز تمدید کند.

 

وزارت خزانه داری آمریکا ۵ نهاد ایرانی را تحریم کرد

«دفتر کنترل دارائیهای خارجی آمریکا» از ارگانهای وابسته و تحت نظارت وزارت خزانه داری این کشور روز پنج شنبه نام ۵ نهاد ایرانی را به فهرست تحریمهای خود افزود.   بنا بر ادعای وزارت خزانه داری آمریکا، این ۵ نهاد ایرانی تحت مالکیت یا کنترل یک شرکت صنعتی است که مسئولیت توسعه و تولید موشکهای ... وزارت خزانه داری آمریکا ۵ نهاد ایرانی را تحریم کرد

ادامه

امریکا, ایران, تحریم, جهان, خبر

“فرانکفورتر آلگماینه”: بار اصلی تحریم‌های اروپا علیه مسکو بر دوش آلمان است

به نقل از  “فرانکفورتر آلگماینه سایتونگ”، اتحادیه اروپا به دلیل الحاق کریمه به روسیه تحریم هایی را علیه مسکو تصویب کرده است. حالا نتایج یک بررسی نشان می دهد که این تحریم ها به کدام کشور غربی بیشترین آسیب را رسانده است.   روزنامه راینیشن پست آلمان با استناد به یک بررسی هنوز منتشر نشده ... “فرانکفورتر آلگماینه”: بار اصلی تحریم‌های اروپا علیه مسکو بر دوش آلمان است

ادامه

اتحادیه اروپا, المان, تحریم, جهان, خبر, روسیه

تحریم‌های موشکی آمریکا علیه ایران تصویب شد

طرح تحریم‌های جدید علیه برنامه موشک بالستیکی ایران با ۴۲۳ رای موافق در مقابل ۲ رای مخالف، در مجلس نمایندگان آمریکا تصویب شد.   مجلس نمایندگان آمریکا مدعی شده است که با این تحریم‌های جدید، بنگاه‌های تامین کننده قطعات و مواد اولیه مورد نیاز برای ساخت موشک‌های بالستیک ایران را در فهرست تحریم‌ها قرار داده ... تحریم‌های موشکی آمریکا علیه ایران تصویب شد

ادامه

امریکا, ایران, تحریم, جهان, خبر

دولت آمریکا احتمالا قرارداد فروش هواپیما به ایران را لغو می‌کند

به نقل از وبگاه خبری واشنگتن فری بیکن، دولت آمریکا برای لغو قرارداد فروش هواپیمای مسافربری میان شرکت هواپیماسازی بوئینگ و شرکت هواپیمایی ایران ایر از سوی اعضای کنگره تحت فشار فزاینده ای قرار گرفته است؛ به طوری که وبگاه خبری واشنگتن فری بیکن به نقل از چندین منبع آگاه اعلام کرد که دولت آمریکا ... دولت آمریکا احتمالا قرارداد فروش هواپیما به ایران را لغو می‌کند

ادامه

امریکا, ایران, تحریم, جهان, خبر