بلومبرگ: توافق روسیه و چین با یمنی‌ها درباره تحولات دریای سرخ

نشریه بلومبرگ مدعی شد که «منابع آگاه» به این نشریه اطلاع داده‌اند که اخیراً مقام‌های دولت یمن، چین و روسیه درباره عبور امن کشتی‌های این دو کشور در دریای سرخ به توافق رسیدند. به گزارش خبرگزاری مهر، نشریه بلومبرگ امروز پنج‌شنبه به نقل از «منابع آگاه» مدعی شد که در گفت‌وگوی‌های اخیر بین مقام‌های ۳ ... بلومبرگ: توافق روسیه و چین با یمنی‌ها درباره تحولات دریای سرخ

ادامه

آمریکا, اسراییل, انگلیس, جنوب غرب اروپا, چین, خاورمیانه, خبر, روسیه, فلسطین, نسل‌کشی, یمن

یمن: ناوشکن آمریکایی را مورد هدف قرار دادیم

سخنگوی نیروهای مسلح یمن سرتیپ یحیی سریع امروز چهارشنبه ۳۱ ژانویه طی بیانیه‌ای اعلام کرد که ناوشکن آمریکایی یواس‌اس گریولی هدف حملات موشکی صنعاء قرار گرفت. به گزارش خبرگزاری فارس؛ «ناوشکن آمریکایی یواس‌اس گریولی را در دریای سرخ با موشک هدف قرار دادیم»، این بخشی از بیانیه امروز سخنگوی نیروهای مسلح یمن است.  یحیی سریع در ... یمن: ناوشکن آمریکایی را مورد هدف قرار دادیم

ادامه

آمریکا, اسراییل, انگلیس, جنوب غرب آسیا, جهان, خاورمیانه, خبر, فلسطین, یمن

دومینوی ایجادشده در نتیجه دلارزدایی باعث تورم شدید در آمریکا شده است

پیشرفت روند «دلارزدایی»، تحلیل‌هایی گوناگون در خصوص تأثیرات آن بر اقتصاد آمریکا و سایر کشورها صورت گرفته است؛ یکی از این تحلیل‌ها احتمال افزایش تورم آمریکا در اثر دلارزدایی و اثر دومینوی دلارزدایی بر اقتصاد کشورهای اروپایی و در نتیجه سقوط اقتصاد غرب را مطرح می‌کند. به گزارش ایرنا، وبگاه چاینا دِیلی گزارشی در خصوص ... دومینوی ایجادشده در نتیجه دلارزدایی باعث تورم شدید در آمریکا شده است

ادامه

آفریقای جنوبی, آمریکا, اروپا, استثمار, اقتصادی, برزیل, بریکس, جنوب غرب اروپا, چین, خبر, روسیه, غرب, گزارش, هندوستان

ترامپ: بن سلمان شپش دارد!

پایگاه العهد نوشت: دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا روز سه شنبه برای صدمین بار در مقابل امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه چیزی را که از کشورهای خلیج فارس می خواهد تکرار کرد و گفت: ما هفت تریلیون دلار در خاورمیانه هزینه کرده ایم و هیچ چیزی به دست نیاوردیم. کشورهای ثروتمندی در آنجا هستند که شما به خوبی آنها را می شناسید و هزینه آن را پرداخت خواهند کرد و مجبورشان می کنیم نظامیان خود را به سوریه اعزام کنند و ما نظامیان خود را به خانه برمی گردانیم.

 

این پایگاه می افزاید: ترامپ به خوبی به شرایط بن سلمان واقف است و کاملا می داند که چگونه او همه تخم مرغهایش را در سبد وی قرار داده است و به همین دلیل به صورت عمدی از تحقیر او ابایی ندارد و بارها برابر دوربینها و رسانه ها از واژه «دوشیدن» بن سلمان و عربستان سعودی استفاده کرده است.

 

یک منبع مطلع عربی در واشنگتن به نقل از یک عضو کنگره آمریکا به پایگاه اینترنتی العهد گفت ترامپ پس از دیدار ماه گذشته اش با بن سلمان در کاخ سفید از کارکنانش خواسته است «صندلیها و اشیایی را که بن سلمان لمس کرده و بر روی آن نشسته است بگردند و اگر شپشی به جا مانده است تمیز کنند.»

 

العهد ادامه می دهد: رئیس جمهور آمریکا به کسی که ۲۰ مارس گذشته او را هنگام استقبال در کاخ سفید «دوست» خود نامیده بود این گونه نگاه می کند.
مهر

برنی سندرز: ولیعهد عربستان “حرف زدن” درباره غزه را تمام کند

برنی سندرز با اشاره به محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان گفت که ولیعهد عربستان و سایر رهبران مولتی میلیاردر منطقه باید از صحبت درباره فقر و ناامنی در غزه دست کشیده و به جای آن کاری انجام دهند.

ادامه

اسراییل, امریکا, جنوب غرب آسیا, جهان, خبر, عربستان سعودی, فلسطین

نشریه فرانسوی: سازمان‌های غیردولتی در فرانسه از ولیعهد عربستان شکایت کرده‌اند

چندین سازمان بین‌المللی قبل از سفر بن سلمان به فرانسه و از یک سال پیش فعالیت‌هایی را در زمینه”جنایت‌های شکنجه آمیز” آغاز کرده بودند.

ادامه

جهان, حقوق بشر, خبر, عربستان سعودی, فرانسه, یمن

افتتاح نخستین پایگاه نظامی بریتانیا در خلیج‌فارس

به گزارش روسیاالیوم، بریتانیا حضور نظامی خود در منطقه خلیج‌فارس را با افتتاح نخستین پایگاه نظامی دائمی برای خود در منطقه خاورمیانه، در بندر «سلمان» در پایتخت بحرین، تقویت کرده است.

ادامه

امریکا, انگلستان, بحرین, جنوب غرب آسیا, جهان, خبر