الجزایر؛ پرونده عضویت کامل فلسطین را بار دیگر به شورای امنیت ارائه خواهیم کرد

به دنبال وتوی پیش نویس عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد توسط آمریکا، الجزایر متعهد شد این پیش نویس را بار دیگر در شورای امنیت مطرح کند. عمار بن جامع سفیر و نماینده دائم الجزایر در سازمان ملل در این باره گفت: امیدواریم بار دیگر زمانی که پیش نویس عضویت فلسطین در سازمان ملل ... الجزایر؛ پرونده عضویت کامل فلسطین را بار دیگر به شورای امنیت ارائه خواهیم کرد

ادامه

آمریکا, الجزایر, جهان, خاورمیانه, خبر, سازمان ملل, فلسطین

ابراز تأسف شدید چین از وتوی درخواست فلسطین برای عضویت در سازمان ملل توسط ایالات متحده

بعد از ظهر پنجشنبه ۱۸ آوریل، ۳۰ فروردین، به وقت محلی، پیش‌نویش قطعنامه «پیشنهاد پذیرش عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد» از سوی ایالات متحده وتو شد و در شورای امنیت سازمان ملل به تصویب نرسید. به گزارش رادیو بی‌المللی چین؛ «فو تسونگ» نماینده دائم چین در سازمان ملل طی سخنرانی خود پس از ... ابراز تأسف شدید چین از وتوی درخواست فلسطین برای عضویت در سازمان ملل توسط ایالات متحده

ادامه

آمریکا, اسراییل, تحلیل, چین, خاورمیانه, سازمان ملل, شرق آسیا, صلح, فلسطین

آمریکا قطعنامه عضویت فلسطین در سازمان ملل را وتو کرد

آمریکا قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد را وتو کرد. در این رأی‌گیری، ۱۲ عضو شورای امنیت به قطعنامه رأی مثبت دادند و آرای انگلیس و سوئیس نیز ممتنع بود. به گزارش ایسنا، آمریکا در جلسه بامداد جمعه شورای امنیت سازمان ملل، قطعنامه پیشنهادی الجزایر که خواستار عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل ... آمریکا قطعنامه عضویت فلسطین در سازمان ملل را وتو کرد

ادامه

آمریکا, اسراییل, انگلیس, جهان, خاورمیانه, خبر, روسیه, سازمان ملل, سوئیس, فلسطین

بامداد جمعه، پدافند هوایی پایگاه هشتم شکاری اصفهان برای رهگیری به کار افتاد و صدای پدافند از سمت شمال شرق اصفهان بگوش رسید + فیلم

حوالی ساعت ۴ جمعه ۳۱ فروردین، پدافند هوایی پایگاه هشتم شکاری اصفهان برای رهگیری به کار افتاد و صدای پدافند از سمت شمال شرق اصفهان بگوش رسید. پایگاه هشتم شکاری نیروی هوایی ارتش در نزدیکی فرودگاه اصفهان و در کنار منطقه قهجاورستان واقع شده است. بررسی میدانی خبرنگار ایرنا نشان می دهد شهر و استان ... بامداد جمعه، پدافند هوایی پایگاه هشتم شکاری اصفهان برای رهگیری به کار افتاد و صدای پدافند از سمت شمال شرق اصفهان بگوش رسید + فیلم

ادامه

آمریکا, اسراییل, ایران, خاورمیانه, خبر, سوریه, عراق, فلسطین, فیلم

ایرلند: اسرائیل انتقام را جایگزین منطق کرده است/ هشدار ایتالیا به اسرائیل: از افزایش تنش‌ها در منطقه خودداری کنید

سیمون هریس نخست وزیر ایرلند بار دیگر بر شناسایی کشور مستقل فلسطین تاکید کرد و گفت که اسرائیل انتقام را جایگزین منطق کرده است. به گزارش ایرنا، هریس سه‌شنبه شب در مصاحبه با سی. ان. ان گفت: در حال حاضر، اقدامات دولت نتانیاهو در رابطه با ایجاد فاجعه انسانی در غزه و تاثیر آن بر ... ایرلند: اسرائیل انتقام را جایگزین منطق کرده است/ هشدار ایتالیا به اسرائیل: از افزایش تنش‌ها در منطقه خودداری کنید

ادامه

اسراییل, ایتالیا, ایرلند, جنوب اروپا, جهان, خاورمیانه, خبر, زنان, غرب اروپا, فلسطین, کودکان

ترامپ: بزرگ‌ترین اشتباه ما آغاز جنگ‌های خاورمیانه بود

رئیس جمهوری آمریکا افشا کرد که کشورش نباید جنگ‌های خاورمیانه را آغاز می‌کرد.

 

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری ان‌بی‌سی نیوز، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا پس از امضای توافق صلح میان اسراییل، امارات و بحرین افشا کرد که بزرگ‌ترین اشتباه آمریکا حمله به عراق بود.

 

وی افزود: آمریکا بدون جنگ و تلفات صلح را در خاورمیانه برقرار خواهد کرد. نه عراق و نه صدام، دیکتاتور این کشور مسبب فروپاشی برج‌های دوقلو در حملات تروریستی ۱۱ سپتامبر سال ۲۰۰۱ میلادی نبودند.

 

ترامپ خاطرنشان کرد: پس از حملات تروریستی ۱۱ سپتامبر سال ۲۰۰۱ میلادی در نیویورک، جورج بوش، رئیس‌جمهوری وقت آمریکا معتقد بود که این عراق بوده که به آمریکا حمله کرده و به همین خاطر نیروهای آمریکایی را برای جنگ با دولت بغداد به این کشور عربی اعزام کرد.

 

منتقدان نیز می‌گویند که دولت آمریکا می‌دانست که این حمله تروریستی توسط عراق انجام نشده اما به آن به عنوان بهانه‌ای برای انجام تغییر رژیم در این کشور عربی نیاز داشت.

 

ترامپ در بخش دیگری از سخنان خود، ژنرال‌هایی را که مخالف برنامه‌اش برای صلح در خاورمیانه هستند، محکوم کرد.

 

وی گفت: تام فرایدمن از روزنامه نیویورک تایمز هفته گذشته مقاله‌های فوق‌العاده‌ای را درباره کاری که من در خاورمیانه کردم، نوشت. فردی همچون جیمز ماتیس هرگز نمی‌توانست این کار را انجام دهد چرا که همه آنها اقدامات قدیمی و منسوخ شده را انجام می‌دادند. اتفاقی که امروز در رابطه با امارات، بحرین و اسرائیل رخ داد، مردم حتی تصورش را نیز نمی‌کردند و در حال حاضر کشورهای عربی دیگری در این منطقه هستند که می‌خواهند خیلی زود به این توافق بپیوندند. ما در خاورمیانه شاهد صلح خواهیم بود.

 

ترامپ افزود: این صلح بدون جنگ و تلفات و بدون آنکه سربازان جوان و فوق‌العاده‌مان را از دست دهیم، تحقق خواهد یافت.

 

وی اظهار کرد: سربازان‌مان به شکل‌های مختلف در خاورمیانه کشته شدند و هیچ‌کس حتی نمی‌داند چرا. رفتن به خاورمیانه و آغاز جنگ‌های خاورمیانه بدترین تصمیم در تاریخ کشور ماست. ما هشت تریلیون دلار هزینه کرده‌ایم و هزاران و شاید میلیون‌ها تن را در هر دو طرف درگیری از دست دادیم. این بدترین تصمیم بود.

 

ترامپ گفت:‌ من نیروهایمان را از افغانستان و عراق خارج کرده و آنها را به خانه باز می‌گردانم. نیروهای ما تقریبا از بیشتر کشورها خارج شده‌اند. به خاطر شخصیتم همه می‌گفتند که من با رسیدن به قدرت خیلی زود درگیر جنگ می‌شوم. اما به کره شمالی نگاه کنید، نتیجه را ببینید. ما همچنان تحریم‌ها را حفظ کرده‌ایم. ما هزینه زیادی پرداخت نکردیم. ما با کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی کنار آمدیم. در غیر این صورت جنگ می‌شد. اگر باراک اوباما یا هیلاری کلینتون رئیس جمهور بودند، الآن درگیر جنگ با کره شمالی بودیم آن هم از نوع جنگ هسته‌ای. در عین حال همیشه تماس‌هایی از جانب دوستانم در کره جنوبی دریافت می‌کنم که قدردان این اوضاع هستند.

 

وی افزود: اکنون ببینید که ما به جای جنگ با امارات و اسرائیل چه کردیم. ما در حقیقت بدون خون و خونریزی در حال ایجاد صلح در خارمیانه هستیم.

شین‌هوا: امضای توافق با اسراییل لزوما باعث ایجاد صلح درخاورمیانه نیست

شینهوا، خبرگزاری رسمی چین در تحلیلی آورده است که امضای توافقنامه با اسراییل از سوی امارات و بحرین، لزوما باعث ایجاد صلح در منطقه خاورمیانه و بین فلسطین و اسراییل نخواهد شد.

ادامه

اردن, اسراییل, امارات, امریکا, بحرین, جهان, خاورمیانه, عربستان سعودی, فلسطین, قطر, مصر

دمشق؛ آمریکا برای تحقق منافعش از تروریسم بهره می‌جوید

وزارت خارجه سوریه روز چهارشنبه به سخنان اخیر دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری آمریکا در خصوص تصمیمش برای ترور بشار اسد رئیس‌جمهوری این کشور واکنش نشان داد و رفتار سیاسی دولت آمریکا را جاهلانه و متکبرانه خواند که برای تحقق خواسته‌هایش در منطقه به همان روش‌های گروه‌های تروریستی در قتل و ترور متوسل می‌شود.

ادامه

امریکا, تروریسم, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, سوریه

محمود عباس: بدون پایان اشغالگری اسرائیل هیچ صلحی در خاورمیانه ممکن نیست

محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطینی روز سه‌شنبه با صدور بیانیه‌ای به توافق عادی‌سازی روابط میان اسرائیل و دولت‌های بحرین و امارات عربی متحده واکنش نشان داد.

ادامه

اسراییل, امارات, امریکا, بحرین, جهان, خاورمیانه, خبر, صلح, فلسطین

ترامپ به تلاش برای ترور بشار اسد اعتراف کرد

«دونالد ترامپ» رییس جمهوری آمریکا گفت که قصد داشت «بشار اسد» رییس جمهوری سوریه را ترور کند اما «جیمز متیس» وزیر دفاع پیشین ایالات متحده با این طرح مخالفت کرد.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, تروریسم, جهان, خاورمیانه, دخالت نظامی, سوریه