گزارشگر سازمان ملل خواستار اعمال تحریم‌هایی علیه اسرائیل شد/ اسرائیل با استفاده از «مهمات ساخت آمریکا» مرتکب «جنایات جنگی» می‌شود

گزارشگر حقوق بشر سازمان ملل در امور فلسطین با تاکید بر اینکه اسرائیل باید مجازات شده و از صادرات سلاح به آن جلوگیری شود، اعمال تحریم‌هایی علیه اسرائیل، برقراری آتش‌بس و حفاظت از فلسطینی‌ها را خواستار شد. به گزارش ایسنا، «فرانچسکا آلبانیز» گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل در امور فلسطین با اشاره به اینکه ... گزارشگر سازمان ملل خواستار اعمال تحریم‌هایی علیه اسرائیل شد/ اسرائیل با استفاده از «مهمات ساخت آمریکا» مرتکب «جنایات جنگی» می‌شود

ادامه

آلمان, آمریکا, آمریکای شمالی, اروپا, اسراییل, انگلیس, اوکراین, تحریم, جنایات جنگی, جهان, زنان, سازمان ملل, فلسطین, کودکان, گزارش, مصر, نسل کشی

چین: مواضع آمریکا در مورد روابط چین – روسیه ریاکارانه است

سخنگوی وزارت امور خارجه چین روز سه شنبه ۲۳ آوریل در کنفرانس خبری در اشاره به اظهارات آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه ایالات متحده در انتقاد از روابط اقتصادی و تجاری چین و روسیه گفت: آمریکا در حالی که لایحه کمک به اوکراین را تصویب کرده، از طرفی دیگر، دست به اتهام بی‌اساسی علیه مبادلات ... چین: مواضع آمریکا در مورد روابط چین – روسیه ریاکارانه است

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اقتصادی, اقیانوسیه, اوکراین, تحلیل, جنایات جنگی, چین, روسیه, شرق آسیا, شرق اروپا

زاخارووا: تسلیحات هسته‌ای آمریکا در لهستان را هدف قرار می‌دهیم

سخنگوی وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که در صورت درگیری و جنگ بین روسیه و ناتو، تسلیحات هسته‌ای مستقر در لهستان در فهرست اهداف نظامی مسکو قرار خواهند گرفت. به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک، سخنگوی وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که در صورت درگیری و جنگ بین روسیه و ناتو، تسلیحات هسته‌ای مستقر ... زاخارووا: تسلیحات هسته‌ای آمریکا در لهستان را هدف قرار می‌دهیم

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اروپا, تشنج‌ زایی, جنگ سرد, خبر, روسیه, شرق اروپا, لهستان

آمریکا و اوکراین مذاکره درباره توافق همکاری امنیتی را آغاز کردند

ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین دوشنبه شب گفت که کی‌یف و واشنگتن مذاکرات در مورد توافق همکاری امنیتی دوجانبه را آغاز و طرح ارسال موشک‌های دوربرد به نیروهای مسلح اوکراین را نهایی کرده‌اند. به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، زلنسکی در پیام شبانه اظهار کرد: تیم‌های آمریکا و اوکراین کار روی توافقنامه امنیتی ... آمریکا و اوکراین مذاکره درباره توافق همکاری امنیتی را آغاز کردند

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اوکراین, جنگ نیابتی, جهان, خبر, روسیه, ناتو

نیوزویک: آمریکا رو به افول است

نشریه آمریکایی “نیوزویک” در مقاله‌ای با اشاره به شکست‌های متعدد امریکا در سیاست‌های عمومی، سیاست‌های ناکارآمد فزاینده، تا اپیدمی مشکلات روانی در میان جوانان آمریکایی نوشت: آمریکای قرن بیست‌ویکم روبه‌زوال می‌رود. به گزارش روز سه شنبه ایرنا، «ویلیام کوپر» نوشینده این مقاله‌ به نتایج یک نظرسنجی جدید در موسسه گالوپ اشاره کرده و نوشت: این ... نیوزویک: آمریکا رو به افول است

ادامه

آزادی, آمریکا, آمریکای شمالی, جهان, چین, شرق آسیا, مقاله, هژمونیسم

ترامپ احتمالا حاضر به ترک صلح‌آمیز قدرت نخواهد شد

رئیس‌جمهوری آمریکا از تعهد به انتقال مسالمت‌آمیز قدرت در صورت شکست در انتخابات سوم نوامبر مقابل جو بایدن دموکرات امتناع کرد و گفت او انتظار دارد که نبرد انتخاباتی در نهایت به دیوان عالی کشیده شود.

 

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا در جمع خبرنگاران کاخ سفید در پاسخ به اینکه آیا به انتقال قدرت متعهد است، گفت: باید ببینیم چه اتفاقی رخ میدهد.

 

این رهبر جمهوری‌خواه که در نظرسنجی‌ها پس از بایدن قرار دارد، مکررا مشروعیت انتخابات آتی کشورش را زیر سوال برده و بدون هیچ سند و مدرکی تاکید دارد که رای گیری پستی به تقلب منجر می‌شود و نتایج آلوده به تقلب خواهد بود.

 

ترامپ گفت: روند رای گیری فاجعه است.

 

دموکرات ها به رای دهی پستی به عنوان راهی امن برای مشارکت در انتخابات در دوران پاندمی کرونا اشاره می‌کنند. میلیون‌ها آمریکایی از جمله نظامیان این کشور سال‌هاست که با رای غیابی از طریق پست بدون هیچگونه مشکلی در انتخابات شرکت می‌کنند.

 

ترامپ در سال ۲۰۱۶ هم تردیدهایی درباره پذیرش نتایج انتخابات ایجاد کرده بود. او در آن سال در رقابت ریاست جمهوری پیروز شد.

 

جو بایدن، معاون رئیس‌جمهوری سابق آمریکا و نامزد دموکرات‌ها در انتخابات به خبرنگاران در دلاور گفت، اظهارات ترامپ درباره انتقال قدرت “غیر منطقی” است. کمپین او اعلام کرد، آماده مقابله با هرگونه “شیطنت” از جانب ترامپ است و بار دیگر تکرار کرد که “دولت ایالات متحده کاملا قادر به بیرون کردن متجاوزان از کاخ سفید است.”

 

در همین حال ترامپ تلاش دارد به سرعت فردی را جانشین روث بیدر گینزبرگ، قاضی متوفی در دیوان عالی آمریکا کند. این قاضی لیبرال جمعه گذشته بر اثر ابتلا به سرطان درگذشت.

 

ترامپ چهارشنبه همچنین گفت: به اعتقاد من انتخابات در نهایت به دیوان عالی کشیده می‌شود و به نظرم بسیار مهم است که ما ۹ قاضی آنجا را تکمیل کنیم.

 

رئیس جمهوری آمریکا قصد دارد نامزد مورد نظرش برای دیوان عالی را که احتمالا یک زن است، شنبه معرفی کند. انجام رای گیری برای تاییدیه سنا پیش از برگزاری انتخابات ممکن است اکثریت ۶ به ۳ محافظه کاران را در این دادگاه محکم کند و بدین ترتیب اگر قرار باشد این دیوان روی هرگونه مناقشه حقوقی بر سر نتایج انتخابات نوامبر آمریکا اظهارنظر کند، کار برای دموکرات‌ها سخت می‌شود.

 

ترامپ گفت: این حقه‌ای که دموکرات‌ها دنبال می‌کنند، حقه است. حقه‌ای مقابل دیوان عالی ایالات متحده آمریکا و من فکر می‌کنم رای برابر ۴ مقابل ۴ وضعیت خوبی نباشد.

کمونیسم‌ستیزی لجام‌گسیختهٔ جمهوریخواهان نشانهٔ ضعف سیاسی آنان است

جای جو مک‌کارتی در کنوانسیون ملی جمهوریخواهان امسال کاملاً خالی بود. نکوهش کمونیست‌ها- چه از نوع حقیقی و چه غالباً خیالی- می‌توانست عطش کمونیست‌ستیزی این سناتور سال‌های دهه ۱۹۵۰ ایالت ویسکانسین تسکین دهنده باشد.

ادامه

اتحاد شوروی, امریکا, امریکای شمالی, تبعیض‌نژادی, جهان, دیدگاه, کمونیسم, مقاله

تظاهرات علیه تبرئه قاتل شهروند آمریکاییِ آفریقایی‌تبار، در چند شهر آمریکا به خشونت کشیده شد

در پی تبرئه ماموران پلیس مظنون به قتل بریانا تیلور، شهروند آمریکایی آفریقایی‌تبار، معترضان به صدور این حکم در بسیاری از شهر‌های ایالات متحده تظاهرات کردند. گروهی از فعالان حقوق بشر این حکم را «سقط جنین عدالت» توصیف کرده‌اند.

ادامه

اعتراضات اجتماعی, امریکا, امریکای شمالی, تبعیض‌نژادی, جهان, حقوق بشر, خبر

هشدار پمپئو به چین و روسیه در خصوص فروش سلاح به ایران

وزیر امور خارجه آمریکا به چین و روسیه هشدار داد در صورت فروش سلاح به ایران، کشورش این کشورها را نیز تحریم می‌کند.

ادامه

اتحادیه اروپا, امریکا, امریکای شمالی, ایران, تحریم, جهان, چین, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, روسیه, سازمان ملل

هشدار جدی مدیر سابق اطلاعات ملی آمریکا درباره مغشوش بودن نتایج انتخابات ریاست جمهوری

مدیر سابق اطلاعات ملی آمریکا با اعلام نگرانی نسبت به اوضاع داخلی این کشور در پی تشدید تنش‌های انتخاباتی معتقد است که اگر اقدامی برای کنترل اوضاع داخلی آمریکا صورت نگیرد، هیچ کس در این انتخابات پیروز نخواهد بود.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, جهان, خبر