انتقادات تند نماینده کنگره آمریکا در صحن مجلس نمایندگان از اسرائیل

یک نماینده آمریکایی در مجلس نمایندگان این کشور به شدت از سیاست‌های اسرائیل در نوار غزه انتقاد کرد. به گزارش باشگاه خبرنگاران، الکساندر کورتز، نماینده کنگره آمریکا در اعتراض به سیاست‌های اسرائیل گفت: ۱.۱ میلیون انسان بی‌گناه در غزه در معرض خطر قحطی قرار دارند. قحطی‌ای که عامدانه از طریق ممانعت رهبران اسرائیل برای ورود ... انتقادات تند نماینده کنگره آمریکا در صحن مجلس نمایندگان از اسرائیل

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اسراییل, جهان, حقوق بشر, خبر, سازمان ملل, فلسطین, نسل کشی

واشنگتن پست: اوکراین مانند افغانستان تبدیل به شکست سیاست خارجی آمریکا می‌شود

یک روزنامه آمریکایی نوشته است که اوکراین بدون کمک ایالات متحده نمی‌تواند جلوی پیشروی نیروهای روسیه را بگیرد. به گزارش خبرگزاری مهر، روزنامه آمریکایی واشنگتن پست در یادداشتی نوشته است که اوکراین بدون کمک ایالات متحده نمی‌تواند جلوی پیشروی نیروهای روسیه را بگیرد. واشنگتن پست علام کرد که کی‌یف بدون کمک ایالات متحده نمی‌تواند مانع ... واشنگتن پست: اوکراین مانند افغانستان تبدیل به شکست سیاست خارجی آمریکا می‌شود

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اوکراین, تحلیل, جنگ نیابتی, جهان, روسیه, شرق اروپا

ژنرال اسرائیلی: ارتش می‌داند بدون موافقت آمریکا وارد جنگ در رفح نخواهد شد

یک ژنرال اسرائیلی بر عدم ورود ارتش این رزیم به رفح بدون موافقت آمریکا تاکید کرد. به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک، یک ژنرال اسرائیلی امروز یکشنبه، تاکید کرد که مقام های ارتش اسرائیل می‌دانند بدون موافقت آمریکا وارد جنگ در شهر رفح در جنوب نوار غزه نخواهند شد. رادیو اسرائیل صبح امروز به ... ژنرال اسرائیلی: ارتش می‌داند بدون موافقت آمریکا وارد جنگ در رفح نخواهد شد

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اسراییل, جهان, خاورمیانه, خبر, فلسطین, گزارش

افسر سابق آمریکا: اوکراین و سیا احتمالا پشت حمله تروریستی در مسکو هستند

«اسکات ریتر» بازرس سابق تسلیحات سازمان ملل که افسر اطلاعاتی سابق آمریکا هم بوده، گفت حمله تروریستی در مسکو شبیه به اقدامات داعش نیست و گمانه‌زنی‌ها را به سوی اوکراین و سازمان سیا سوق داد. به گزارش ایسنا، مقامات روسیه در پی حمله تروریستی در مسکو با اشاره به بیانیه منتسب به داعش که مسؤولیت ... افسر سابق آمریکا: اوکراین و سیا احتمالا پشت حمله تروریستی در مسکو هستند

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اوکراین, تحلیل, تروریسم, جنگ نیابتی, جهان, روسیه, شرق اروپا

روسیه و چین پیش‌نویس قطعنامه آمریکا درباره غزه را وتو کردند/ الجزایر: پیش‌نویس قطعنامه اجازه کشتار غیرنظامیان است

روسیه و چین پیش‌نویس قطعنامه آمریکا درباره غزه را که بند‌های آن به‌ صورت یک‌طرفه به نفع اسرائیل بود، وتو کردند. به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ «واسیلی نبنزیا» نماینده روسیه در سازمان ملل پیش‌نویس قطعنامه پیشنهادی آمریکا درباره غزه را وتو کرد. نبنزیا در سخنرانی خود پیش از رأی‌گیری گفت پیش‌نویس قطعنامه پیشنهادی آمریکا در‌ها را ... روسیه و چین پیش‌نویس قطعنامه آمریکا درباره غزه را وتو کردند/ الجزایر: پیش‌نویس قطعنامه اجازه کشتار غیرنظامیان است

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اسراییل, الجزایر, چین, خاورمیانه, روسیه, سازمان ملل, صلح, فلسطین

ترامپ، اتحادیه اروپا را تهدید کرد

به گزارش رویترز، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا امروز دوشنبه، در بخشی از گفت‌وگویش با شبکه تلویزیونی بریتانیایی «آی‌تی‌وی» تهدید کرد که به دلیل سیاست‌های تجاری بسیار ناعادلانه اتحادیه اروپا در قبال آمریکا، با این اتحادیه تقابل خواهد کرد.

 

وی در این باره گفت: «مشکلات بسیاری با اتحادیه اروپا دارم و ممکن است این دیدگاه به مسائل بسیار بزرگ‌تر دیگری در عرصه تجاری نیز تعمیم داده شود».

 

ترامپ ادامه داد: «نمی‌توانیم تولیدات خود را به اتحادیه اروپا صادر کنیم. این موضوع بسیار دشواری است. این در حالی است که آنها همچنان تولیدات خود را با بدون مالیات یا با مالیات بسیار اندک به آمریکا صادر می‌کنند. این موضوع بسیار ناعادلانه است».

 

رئیس‌جمهوری آمریکا همچنین گفت که این تنها مشکل میان ما و اتحادیه اروپا نیست. می‌توانم نام بسیاری از کشورها و نهادها را ببرم که این گونه هستند. اما اتحادیه اروپا بسیار بسیار زیاد در قبال ما ناعادلانه است و فکر می‌کنم، این موضوع به خود آنها باز می‌گردد.

 

ترامپ خواستار اعمال قوانین سختگیرانه‌تر تجاری شده است و هفته گذشته قانون اعمال عوارض ۳۰ درصدی بر واردات پنل‌های خورشیدی به این کشور را امضا کرد.

 

وی همچنین در این مصاحبه درباره وضعیت روانی خود گفت که وضعیت روانی من پایدار بوده و من یک نابغه هستم.

 

ترامپ همچنین درباره برنامه غذایی روزمره خود گفت: «من از بهترین مواد غذایی که توسط بهترین آشپزهای دنیا آماده شده است، تغذیه می‌کنم و به طور کلی تغذیه خود را خوب می‌دانم».

ایلنا

مجله «تایم»؛ آمریکا کشوری منزوی و تنها‌ست

این هفته‌نامه آمریکایی بر روی جلد خود، سایر کشورها را در حاشیه صفحه و آمریکا را تنها در مرکز نشان داد- تصویری کنایه‌آمیز مبنی بر آنکه از زمان آغاز ریاست‌جمهوری دونالد ترامپ، این کشور منزوی و از مهمترین هم‌پیمانان خود دور شده است.

ادامه

امریکا, جهان, خبر

انتقاد سندرز از‌ نظام اقتصاد جهانی: شش فرد ثروتمند دنیا به‌اندازه ۳.۷ میلیارد تن، دارایی دارند

سناتور سرشناس امریکایی در پیامی در واکنش به نشست سالانه مجمع جهانی اقتصاد در داووس، از نظام اقتصادی فعلی جهان انتقاد کرد.   برنی سندرز در توییتر خود نوشت: در حالی که دونالد ترامپ و دیگر “اساتید جهان” در داووس گرد هم آمده‌اند، شش فرد ثروتمند دنیا به اندازه نیمه فقیر کل جمعیت جهان یعنی ... انتقاد سندرز از‌ نظام اقتصاد جهانی: شش فرد ثروتمند دنیا به‌اندازه ۳.۷ میلیارد تن، دارایی دارند

ادامه

اقتصادی, امریکا, جهان, خبر

صاحب نظران آمریکایی: دوره جهان تک قطبی به پایان رسیده است

‘آندرو باسویچ’، تحلیگر سیاست خارجی آمریکا، و استاد دانشگاه بوستون ‘جان میرشایمر’، استاد دانشگاه شیکاگو، گفتند: واشنگتن نشینان باید درک کنند که دوره جهان تک قطبی و سلطه آمریکا به پایان رسیده و جهان چندقطبی در حال شکل گیری است که ممیزه اصلی آن رقابت است.

ادامه

امریکا, جهان, چین, خبر, روسیه

مدیر سیا: سندی دال بر ارتباط کمپین ترامپ با روسیه نیافته‌ایم

مدیر آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) گفته است که شواهد و مدرکی درباره ادعای ارتباط کمپین ترامپ با روسیه در جریان انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا نیافته است. او گفت دولت آمریکا این موضوع را خیلی جدی دنبال می‌کند.

ادامه

امریکا, جهان, روسیه, مصاحبه و گفتگو