خبرگزاری فرانسه: کار نتانیاهو تمام است

خبرگزاری فرانسه با اشاره به تشدید بحران سیاسی برای کابینه بنیامین نتانیاهو در پی تظاهرات بی‌وقفه معترضان در داخل اراضی اشغالی برای مطالبه استعفای او پیش‌بینی کرد که روزهای این نخست وزیر اسرائیل به شماره افتاده است. به گزارش ایسنا، این خبرگزاری فرانسوی در تحلیل خود با اشاره به تظاهرات هزاران معترض در سرزمین‌های اشغالی ... خبرگزاری فرانسه: کار نتانیاهو تمام است

ادامه

آمریکا, اسراییل, اعتراضات اجتماعی, جهان, خاورمیانه, زنان, فساد, فلسطین, کودکان, گزارش

هزاران اسرائیلی علیه دولت نتانیاهو تظاهرات کردند

هزاران اسرائیلی بار دیگر در چندین شهر اسرائیل علیه دولت نتانیاهو نخست‌وزیر این کشور تظاهرات کردند. آنها خواستار برگزاری انتخابات جدید و توافق با حماس بر سر گروگان‌های اسرائیلی شدند. تظاهرات در تل‌آویو به درگیری کشیده شد. به گزارش دویچه وله؛ هزاران اسرائیلی شامگاه شنبه ۳۰ مارس (۱۱ فرودین) در شهرهای تل‌آویو، اورشلیم (بیت‌المقدس) و ... هزاران اسرائیلی علیه دولت نتانیاهو تظاهرات کردند

ادامه

اسراییل, اعتراضات اجتماعی, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, فلسطین

گفت‌وگویی با «پیتر مرتنز»، دبیرکل حزب کارگران بلژیک

پیتر مرتنز، دبیرکل حزب کارگر بلژیک، در سال‌های اخیر یکی از شخصیت‌های مطرح در جنبش کمونیستی در طرح مسئله ضرورت ایجاد روابط نزدیک تر کشورهای «جنوب جهانی» برای مقاومت در برابر هژمونی طلبی کشورهای امپریالیستی بوده است. کتاب جدید او با عنوان “شورش” که چاپ اول آن  در دسامبر ۲۰۲۳ در هلند منتشر شد، فراخوانی ... گفت‌وگویی با «پیتر مرتنز»، دبیرکل حزب کارگران بلژیک

ادامه

آزادی, آفریقای جنوبی, آمریکا, اتحادیه اروپا, اروپا, اسپانیا, استبداد, استثمار, استعمار, اسراییل, اعتراضات اجتماعی, اقتصادی, امپریالیسم, اندونزی, انگلس, بانک جهانی, بریکس, بلژیک, بولیوی, تحریم, ترکیه, جنوب, جهان, چین, خاورمیانه, روسیه, سرمایه‌داری, سوسیالیسم, شیلی, صلح, صندوق بین‌المللی پول, عدالت اجتماعی, فرانسه, فلسطین, کشاورزی, کوبا, محیط زیست, مصاحبه و گفتگو, نئولیبرالیسم, هندوستان

هزاران نفر در اعتراض به افزایش فقر و گرسنگی در آرژانتین تظاهرات کردند

هزاران نفر از مردم آرژانتین جمعه در اعتراض به فقر و گرسنگی و تورم افسار گسیخته به خیابان‌ها آمدند و شعارهایی از جمله «نه به افزایش هزینه حمل و نقل»، «گرسنه منتظر نمی‌ماند» و «دیگ‌ها خالی است، جیب‌ها هم خالی است» سر دادند. به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، هزاران نفر از مردم ... هزاران نفر در اعتراض به افزایش فقر و گرسنگی در آرژانتین تظاهرات کردند

ادامه

آرژانتین, آمریکای لاتین, اعتراضات اجتماعی, اقتصادی, جهان, حقوق بشر, خبر, فقر, کارگری, گرسنگی, معلمان

انتخابات پاکستان؛ متحدان عمران‌خان اکثر کرسی‌ها را ازآن خود کردند

نامزدهای مستقل وابسته به نخست وزیر سابق پاکستان، اکثریت کرسی‌های شورای ملی این کشور را در انتخابات هفته گذشته به‌دست آوردند. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سی‌ان‌ان، براساس اعلام کمیسیون انتخابات پاکستان، نامزدهای مستقل وابسته به عمران خان، نخست وزیر سابق و رهبر حزب تحریک انصاف این کشور تاکنون ۹۸ کرسی شورای ملی ... انتخابات پاکستان؛ متحدان عمران‌خان اکثر کرسی‌ها را ازآن خود کردند

ادامه

اعتراضات اجتماعی, پاکستان, جنوب آسیا, جهان, خبر, فساد

تداوم اعتراضات به دستمزدها، وضعیت ناگوار اقتصادی و فساد در استان سلیمانیه عراق

تظاهرات خیابانی در استان «سلیمانیه» در اقلیم کردستان عراق در شمال این کشور که از هفت روز پیش در اعتراض به وضعیت بد اقتصادی و مالی آغاز شده، امروز (چهارشنبه) نیز در چند شهر این استان ادامه یافت.

 

به گزارش ایرنا به نقل از رسانه‌های عراقی، اعتراضات از هفت روز پیش در استان سلیمانیه در اقلیم کردستان عراق در اعتراض به تاخیر در پرداخت حقوق و وضعیت ناگوار اقتصادی و فساد آغاز شد و رفته رفته بر شدت آن افزوده شد و در جریان درگیریها و خشونت‌های همراه تظاهرات خیابانی تاکنون ۷ کشته و ۱۶ زخمی شدند.

 

در طول این مدت، شماری از مقرهای احزاب مختلف در استان سلیمانیه توسط معترضان به آتش کشیده شده است.

 

با آنکه از دیشب تا عصر امروز آرامش شکننده‌ای در شهرهای استان سلیمانیه برقرار بود و صبح خبر رسید که در سایه استقرار گسترده نیروهای امنیتی، تردد در شهر سلیمانیه عادی است و ممنوعیت رفت و آمد فقط بین مرکز استان و مناطق اطراف آن ادامه دارد، ولی برخی منابع عراقی عصر امروز گزارش دادند که اعتراضات بار دیگر از سرگرفته شده و در جریان آن تاکنون دو مقر حزبی دیگر و یک مرکز اداری در آتش سوخته و جاده ارتباطی اصلی استان سلیمانیه به «کرکوک» نیز مسدود شده است.

 

به گفته منابع خبری عراقی، اعتراضات عصر امروز همانند روزهای گذشته در اعتراض به تعویق چهارماهه حقوق و اوضاع بد اقتصادی و فساد در شهرهای «سید صادق، بیر مکرون، رانیه، دوکان، قلعه دزه و جمجمال» در استان سلیمانیه از سرگرفته شده، اما تاکنون درگیری بین معترضان و دستگاههای امنیتی به وقوع نپیوسته است.

 

دفتر سازمان ملل متحد در عراق خشونت‌های همراه با تظاهرات خیابانی در استان سلیمانیه را محکوم کرده و از مسئولان اقلیم کردستان عراق خواسته است تا از آزادی بیان پاسداری کنند.

 

«برهم صالح» رئیس جمهوری عراق نیز ضمن اشاره به اصل تضمین تظاهرات مسالمت‌آمیز، خواهان توقف خشونت‌ها در استان سلیمانیه شده است.

 

«مسرور بارزانی» رئیس دولت محلی اقلیم کردستان عراق نیز امروز با اشاره به اینکه این کشور در مرحله دشواری به سر می‌برد، خواهان حفظ امنیت و ثبات در سراسر اقلیم و درخواست از دولت مرکزی برای حل بحران حقوقهای معوقه شده است.

 

وی همچنین برخی طرف‌ها را بدون ذکر نام، متهم کرده و گفته است: برخی طرفها در تلاش برای سوء استفاده از اعتراضات و منحرف کردن مسیر مسالمت‌آمیز آن از طریق خرابکاری هستند.

 

در راستای حل مشکل حقوق کارمندان اقلیم کردستان عراق و اختلافات با دولت مرکزی در بغداد درباره مسائل مالی نیز امروز هیاتی از اقلیم به ریاست «قباد طالبانی» معاون نخست‌وزیر دولت محلی کردستان عراق، رهسپار بغداد شده تا در این باره رایزنی کند.

فرانسه بیمناک از خشم معترضان عقب‌نشست؛ طرح جنجالی بازنویسی می‌شود

فرانسه از بیم شعله ورتر شدن آتش خشم و اعتراض‌های گسترده به طرح جدید حمایت از پلیس و تبدیل شدن آن به یک بحران امنیتی، عقب‌نشینی کرده و اکثریت پارلمان این کشور در نشست روز گذشته اعلام کردند که ماده ۲۴ طرح امنیت عمومی بازنویسی کامل می‌شود.

ادامه

اعتراضات اجتماعی, تبعیض‌نژادی, جهان, حقوق بشر, خبر, غرب اروپا, فرانسه

قتل «جورج فلوید» برزیل، عامل اعتراضات مردم خشمگین بر ضد نژادپرستی

برزیل این روزها صحنه اعتراض به قتل سیاهپوستی است که به تازگی بر اثر شدت جراحات ناشی از ضربات نگهبانان سفیدپوست سوپرمارکتی جان سپرد؛ رویدادی که می‌تواند صحنه اعتراض‌های ضد نژادپرستی آمریکا را در این کشور زنده کند.

ادامه

اعتراضات اجتماعی, امریکا, امریکای لاتین, برزیل, تبعیض‌نژادی, جهان, حقوق بشر, خبر