هشدار اسپانیا به اسراییل درباره حمله به رفح

وزیر خارجه اسپانیا خواستار استقرار آتش‌بس در غزه و عدم عملیات نظامی اسرائیل در رفح شد. به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ نبود آینده‌ای روشن پیش روی فلسطینیان و ادامه اشغالگری‌های اسرائیل در نهایت منجر به وقوع حمله هفتم اکتبر شد. اکنون برخی کشور‌های اروپایی در تلاش هستند با ایجاد امید در میان فلسطینیان از جمله آینده ... هشدار اسپانیا به اسراییل درباره حمله به رفح

ادامه

اتحادیه اروپا, اروپا, اسپانیا, اسراییل, ایرلند, تروریسم, جنوب اروپا, خاورمیانه, فلسطین, لبنان, مالت

بالاترین مقام اطلاعات نظامی اسرائیل استعفا کرد

یک رسانه اسرائیلی از استعفای رئیس اداره اطلاعات نظامی ارتش اسرائیل به‌دلیل شکست در طوفان الاقصی خبر داد. به گزارش خبرگزاری تسنیم، یک روزنامه اسرائیلی امروز دوشنبه از استعفای آهارون حالیوا، رئیس اداره اطلاعات نظامی ارتش اسرائیل خبر داد. روزنامه یدیعوت آحارانوت دلیل استعفای رئیس بخش اطلاعات نظامی رژیم اسرائیل را شکست در ۷ اکتبر ... بالاترین مقام اطلاعات نظامی اسرائیل استعفا کرد

ادامه

اسراییل, ایران, جهان, خاورمیانه, خبر, سوریه, فلسطین

محمود عباس: وتوی آمریکا علیه فلسطین «ناامیدکننده» و «شرم‌آور» است

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین وتوی آمریکا علیه اعطای عضویت کامل به فلسطین در سازمان ملل متحد را موضعی «ناامیدکننده» خواند. «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین امروز (شنبه) وتوی آمریکا علیه اعطای عضویت کامل به فلسطین در سازمان ملل متحد را موضعی «ناامیدکننده»، «شرم‌آور»، «غیرقابل توجیه» و «غیرمسوولانه» خواند. وی در مصاحبه با خبرگزاری فلسطین ... محمود عباس: وتوی آمریکا علیه فلسطین «ناامیدکننده» و «شرم‌آور» است

ادامه

آمریکا, اسراییل, تجاوز نظامی, تحلیل, تشکیلات خودگردان فلسطین, جهان, خاورمیانه, سازمان ملل, فلسطین, نسل‌کشی

الجزایر؛ پرونده عضویت کامل فلسطین را بار دیگر به شورای امنیت ارائه خواهیم کرد

به دنبال وتوی پیش نویس عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد توسط آمریکا، الجزایر متعهد شد این پیش نویس را بار دیگر در شورای امنیت مطرح کند. عمار بن جامع سفیر و نماینده دائم الجزایر در سازمان ملل در این باره گفت: امیدواریم بار دیگر زمانی که پیش نویس عضویت فلسطین در سازمان ملل ... الجزایر؛ پرونده عضویت کامل فلسطین را بار دیگر به شورای امنیت ارائه خواهیم کرد

ادامه

آمریکا, الجزایر, جهان, خاورمیانه, خبر, سازمان ملل, فلسطین

ابراز تأسف شدید چین از وتوی درخواست فلسطین برای عضویت در سازمان ملل توسط ایالات متحده

بعد از ظهر پنجشنبه ۱۸ آوریل، ۳۰ فروردین، به وقت محلی، پیش‌نویش قطعنامه «پیشنهاد پذیرش عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد» از سوی ایالات متحده وتو شد و در شورای امنیت سازمان ملل به تصویب نرسید. به گزارش رادیو بی‌المللی چین؛ «فو تسونگ» نماینده دائم چین در سازمان ملل طی سخنرانی خود پس از ... ابراز تأسف شدید چین از وتوی درخواست فلسطین برای عضویت در سازمان ملل توسط ایالات متحده

ادامه

آمریکا, اسراییل, تحلیل, چین, خاورمیانه, سازمان ملل, شرق آسیا, صلح, فلسطین

تداوم استقرار ارتش سوریه در نزدیکی مرز ترکیه به طول ۲۰ کیلومتر

مرکز موسوم به دیدبان حقوق بشر سوریه خبرداد که نیروهای ارتش سوریه در منطقه‌ای مستقر شده‌اند که از قامشلی تا «القحطانیه» امتداد دارد.

 

به گزارش خبرگزاری فارس، روند استقرار نیروهای ارتش سوریه در شمال شرق این کشور همچنان ادمه دارد.

 

مرکز موسوم به «دیدبان حقوق بشر سوریه» -نزدیک به معارضان- گزارش داد که استقرار نیروهای ارتش سوریه در شرق شهر «قامشلی» واقع در استان الحسکه ادامه دارد.

 

دیدبان با بیان اینکه ارتش سوریه پس از هفت سال در شرق قامشلی مستقر شده است، افزود، نیروهای سوریه در طول منطقه‌ای مستقر شده‌اند که از قامشلی تا «القحطانیه» ادامه دارد.

 

به گزارش این مرکز، طول این منطقه بیش از ۲۰ کیلومتر است و بر اساس توافق روسیه و ترکیه صورت گرفته است.

 

دیدبان روز گذشته نیز خبر داد که تجهیزات نظامی متعلق به ارتش سوریه به همراه سربازان سوری در مناطق شرقی قامشلی مستقر شدند و این اتفاق از سال ۲۰۱۲ برای نخستین بار رخ داده است.

 

شماری از نیروهای ارتش سوریه یکشنبه هفته جاری در شمال استان قامشلی در مرز با ترکیه به طول ۶۰ کیلومتر مستقر شدند.

 

ارتش سوریه همچنین کنترل شهرک‌های القحطانیه و «الجوادیه» را در ریف شرقی شهر قامشلی بدست گرفت و توانست مسیری به طول ۱۲۰ کیلومتر که از شهر حسکه آغاز می‌شود، تحت کنترل خود در آورد.

 

پیش از این ارتش سوریه توانسته بود در استان قامشلی وارد شهرهای «الدرباسیه» و «عامودا» و چندین روستا در غرب استان و شهرک‌های مستقر در شمال شرق و مشرف به مرز ترکیه شود.

 

ارتش سوریه همچنین پیش از این در خط مرزی در عین العرب (کوبانی) و همچنین در چندین روستای مشرف به مرز ترکیه در حومه «رأس العین» مستقر شده بود.

 

پس از آغاز عملیات نظامی ترکیه در ۱۷ مهر ماه گذشته به بهانه عقب راندن شبه‌نظیان «نیروهای دموکراتیک سوریه»، کردهای سوریه از ارتش سوریه خواستند تا در این مناطق مستقر شود تا جلوی حملات ارتش ترکیه گرفته شود.

تاکید رئیس جمهور کوبا بر احترام به حاکمیت سوریه و عدم دخالت خارجی در امور آن کشور

شرکت کنندگان در کنفرانس همبستگی در هاوانا ضمن محکومیت دخالت خارجی در امور خود بر همبستگی خود با سوریه تاکید کردند و خواستار توقف دخالت های امپریالیستی در امور سوریه و احترام حاکمیت و وحدت اراضی آن شدند.   در بیانیه پایان این کنفرانس لغو تحریم‌های آمریکا علیه کوبا و همپستگی با ونزوئلا و نکولاس ... تاکید رئیس جمهور کوبا بر احترام به حاکمیت سوریه و عدم دخالت خارجی در امور آن کشور

ادامه

امریکا, امریکای لاتین, جهان, خاورمیانه, سوریه, فلسطین, کوبا

“عواقب احتمالی استقرار نیروهای آمریکایی در شمال سوریه”

رئیس کمیسیون امور بین‌الملل شورای فدرال روسیه اعلام کرد، استقرار نیروهای آمریکایی در شمال سوریه خطراتی را برای حملات تصادفی و غافلگیرکننده به گشت‌زنی‌های سوریه و روسیه در منطقه ایجاد می‌کند.

ادامه

امریکا, ترکیه, جهان, خاورمیانه, خبر, روسیه, سوریه

سندرز خواستار بازگشت فوری آمریکا به برجام شد

سناتور دموکرات و داوطلب ریاست جمهوری آمریکا با انتقاد از دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در “نقض بی پروای” برجام، خواستار بازگشت فوری به برجام شد.

ادامه

امارات, امریکا, امریکای شمالی, ایران, جهان, خاورمیانه, خبر, عربستان سعودی, یمن