جدول زمانی خروج آمریکایی‌ها از عراق، محور رایزنی السودانی و لوید آستین

منابع رسانه‌ای از دیدار و رایزنی نخست‌وزیر عراق با وزیر دفاع آمریکا درباره جدول زمانی پایان ماموریت ائتلاف بین‌المللی به اصطلاح «مقابله با داعش» در عراق خبر داده‌اند. به گزارش ایسنا، شبکه المیادین در این باره گزارش داد که «محمد شیاع السودانی» نخست‌وزیر عراق و «لوید آستین» وزیر دفاع آمریکا پیشنهادها درباره جدول زمانی پایان ... جدول زمانی خروج آمریکایی‌ها از عراق، محور رایزنی السودانی و لوید آستین

ادامه

آمریکا, اشغالگری, امنیتی, تروریسم, خاورمیانه, عراق, گزارش

دفاع روسیه و چین از ایران در نشست اضطراری شورای امنیت

نشست اضطراری شورای امنیت درباره حمله ایران به اسرائیل با سخنان نمایندگان کشورهای مختلف برگزار شد. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، نشست اضطراری شورای امنیت درباره حمله ایران به اسرائیل برگزار شد. در این نشست، نماینده روسیه در شورای امنیت تاکید کرد: زمانی که کنسولگری ایران در سوریه بمباران شد هشدار دادیم ... دفاع روسیه و چین از ایران در نشست اضطراری شورای امنیت

ادامه

اسراییل, الجزایر, امریکا, امنیتی, انگلیس, ایران, تروریسم, چین, خاورمیانه, روسیه, ژاپن, سازمان ملل, سوریه, صلح, فرانسه, گزارش

کوبا خواستار آتش‌بس در غزه و بازگشت آرامش به خاورمیانه شد

وزیر امور خارجه کوبا تاکید کرد تا وقتی اسرائیل به جنایات خود در منطقه ادامه می‌دهد، اما از پاسخ معاف است، صلح جهانی در خطر قرار دارد. وزارت امور خارجه کوبا تاکید کرد که توقف تشدید خشونت در خاورمیانه لزوما مستلزم آتش‌بس فوری و دائمی در نوار غزه و پایان دادن به نسل‌کشی است که ... کوبا خواستار آتش‌بس در غزه و بازگشت آرامش به خاورمیانه شد

ادامه

آمریکای لاتین, اسراییل, بیانیه, تحلیل, جهان, خاورمیانه, سوریه, صلح, فلسطین, کوبا

دست رد سخنگوی وزارت امورخارجه روسیه به‌ درخواست سفیر اسرائیل

پس از آنکه «سیمونا هالپرین» سفیر اسرائیل در مسکو گفت که اسرائیل از روسیه انتظار دارد که پاسخ موشکی گسترده ایران به این رژیم را محکوم کند، این اظهارات با واکنش منفی مسکو مواجه شد. به گزارش ایرنا، ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت خارجه روسیه روز یکشنبه خطاب به سفیر اسرائیل نوشت: «سیمونا، به من یادآوری ... دست رد سخنگوی وزارت امورخارجه روسیه به‌ درخواست سفیر اسرائیل

ادامه

اسراییل, اوکراین, ایران, تروریسم, جهان, روسیه, سازمان ملل, سوریه, شرق اروپا

تحلیلگر گاردین: حمله اسرائیل به کنسولگری ایران صحنه بازی خاورمیانه را تغییر داد

تحلیلگر روزنامه گاردین انگلیس استدلال کرد جنگی که دهه‌ها به‌ طور نیابتی و خارج از سرزمین‌های اشغالی بین ایران و اسرائیل در جریان بود، با حمله اسرائیل به کنسولگری تهران وارد مرحله جدیدی شد که پیشگیری از تشدید آن نیازمند مهار اسرائیل است. به گزارش روز یکشنبه ایرنا، روزنامه گاردین در مطلبی به تفصیل به ... تحلیلگر گاردین: حمله اسرائیل به کنسولگری ایران صحنه بازی خاورمیانه را تغییر داد

ادامه

آمریکا, اسراییل, انگلیس, ایران, تحلیل, جنگ نیابتی, جهان, خاورمیانه, سوریه, لبنان

تدارک تروریست‌ها برای حمله شیمیایی ساختگی در ادلب

نایب رئیس مرکز آشتی روسیه در سوریه (حمیمیم) اعلام کرد که تروریست‌های تکفیری در سوریه قصد دارند با شبیه سازی حمله شیمیایی در این شهر مقامات نظام سوریه را به ارتکاب آن متهم کنند.

 

 به گزارش ایسنا، به نقل از اسپوتنیک، ویاچسلاو سیتنیک، معاون رئیس مرکز آشتی و هماهنگی روسیه در سوریه “حمیمیم” در نشستی مطبوعاتی گفت: براساس اطلاعات موجود ، تروریست ها قصد دارند یک حمله شیمیایی و پیامدهای ناشی از آن را در میان غیرنظامی شبیه سازی و دولت سوریه را به استفاده از سلاح شیمیایی علیه غیرنظامیان متهم کنند.

 

معاون رئیس مرکز آشتی روسیه تأیید کرد که تروریست‌ها کانتینرهایی حاوی مواد سمی را که احتمالاً شامل کلر هم می‌شود در چندین کامیون به شهرک “ترمانین”  منتقل کردند.

 

وی گفت: تروریست ها با همکاری کلاه سفیدها که به تازگی با تجهیزات حرفه ای تصویر برداری به منطقه رفته اند، با هدف تحریک جامعه بین‌المللی علیه دولت سوریه آماده بمباران مناطق مسکونی در ادلب و فعالیت های تروریستی در حومه شرقی ادلب می‌شوند.

 

پیش از این هم وزارت دفاع روسیه فاش کرد که تروریست‌های حاضر در ادلب سناریوی جدیدی را برای استفاده از مواد شیمیایی با همکاری کلاه سفیدها و با هدف متهم جلوه دادن ارتش سوریه آماده کرده اند.

 

سابق بر این جبهه النصره با استفاده از سلاح شیمیایی در مناطقی در حلب و غوطه شرقی و ادلب، قصد داشت تا انگشت اتهام را به سوی نظام سوریه نشانه رفته و دمشق را تحت فشار قرار دهد اما دولت سوریه بارها این ادعاها را رد کرده است.

 

از سوی دیگر، ارتش سوریه مقدمات برای گشایش یک گذرگاه انسانی برای غیرنظامیانی که می‌خواهند استان ادلب را ترک کنند، آغاز کرد.

 

خبرنگار “اسپوتنیک” در حومه ادلب تأیید کرد که دولت سوریه شروع به تأمین نیازهای لجستیکی برای افتتاح یک گذرگاه انسان دوستانه در حومه ادلب کرده تا راه را برای غیرنظامیانی که می‌خواهند مناطق تحت کنترل گروه های مسلح در استان را ترک کنند، فراهم کند.

استقرار گسترده نیرو در اطراف «الباب»/ پاکسازی ۸۰ درصد از صحرا از لوث داعش

استقرار گسترده نیروهای ارتش سوریه در اطراف شهر «الباب» تحت کنترل شبه‌نظامیان ترکیه و پاکسازی هشتاد درصد از صحرای سوریه از لوث تکفیری‌ها و سرقت نفت سوریه توسط شبه‌نظامیان قسد مورد حمایت آمریکا از مهمترین اخبار سوریه است.

ادامه

امریکا, ترکیه, تروریسم, جهان, حضور نظامی, خاورمیانه, خبر, روسیه, سوریه, عراق

ساندی تایمز: رفع تحریم‌های ایران در راه است

هفته‌نامه ساندی تایمز روز یکشنبه در گزارشی نوشت که جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا قصد دارد تا با آسان کردن تحریم‌ها، برجام را احیا و به مسیر اصلی برگرداند.

ادامه

اسراییل, امریکا, ایران, تحریم, جهان, عربستان سعودی, مذاکرات اتمی