تشدید تنش دیپلماتیک بوگوتا – تل‌آویو؛ پاسخ کلمبیا به‌ عصبانیت اسرائیل

وزارت امور خارجه کلمبیا اظهارات وزیر امور خارجه اسرائیل علیه «گوستاوو پترو» رئیس‌جمهوری این کشور به دنبال حمایت از تصویب آتش‌بس در غزه توسط شورای امنیت سازمان ملل را رد و تاکید کرد: اقدامات علیه غیرنظامیان غزه باید به صورت فوری پایان یابد. به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از خبرگزاری افه، وزارت امور خارجه کلمبیا ... تشدید تنش دیپلماتیک بوگوتا – تل‌آویو؛ پاسخ کلمبیا به‌ عصبانیت اسرائیل

ادامه

آمریکای لاتین, اسراییل, تروریسم, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, سازمان ملل, کلمبیا

بلومبرگ: رییس جمهور افراطی آرژانتین ۷۰ هزار کارمند دولتی را اخراج می‌کند!

بلومبرگ در گزارشی مدعی شد که رییس جمهور آرژانتین قصد دارد تا ۷۰ هزار کارمند دولتی را اخراج کند. به گزارش خبرگزاری مهر، شبکه تلویزیونی بلومبرگ در گزارشی مدعی شد که خاویر میلی، رییس جمهور آرژانتین در اقدامی دیگر با هدف نمایش رویکرد افراطی‌اش که خود آن را «اره برقی» خوانده است، قصد دارد تا ... بلومبرگ: رییس جمهور افراطی آرژانتین ۷۰ هزار کارمند دولتی را اخراج می‌کند!

ادامه

آرژانتین, آمریکای لاتین, اتحادیه اروپا, جهان, فساد, کارگری, نئولیبرالیسم

کلمبیا: اگر به قطعنامه شورای امنیت عمل نشود، کشورها باید روابط خود با اسرائیل را قطع کنند

گوستاوو پترو، رئیس‌جمهور کلمبیا از جامعه بین‌الملل خواست در صورت عدم رعایت قطعنامه آتش‌بس در غزه توسط اسرائیل، روابط دیپلماتیک با این رژیم را قطع کند. به گزارش دوشنبه شب ایرنا از “آناتولی”, پترو پس از رای گیری قطعنامه در شورای امنیت سازمان ملل در حساب کاربری خود در رسانه اجتماعی ایکس نوشت: سرانجام قطعنامه ... کلمبیا: اگر به قطعنامه شورای امنیت عمل نشود، کشورها باید روابط خود با اسرائیل را قطع کنند

ادامه

آمریکا, آمریکای لاتین, اسراییل, تروریسم, روسیه, سازمان ملل, فلسطین, کلمبیا

دیوان بین‌المللی دادگستری به شکایت نیکاراگوئه از آلمان رسیدگی می‌کند

دیوان بین‌المللی دادگستری جمعه اعلام کرد که روزهای ۸ و ۹ آوریل (۲۰ و ۲۱ فروردین ۱۴۰۳) به شکایت نیکاراگوئه از آلمان به اتهام حمایت از نسل‌کشی در نوار غزه رسیدگی می‌کند. به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، نیکاراگوئه از آلمان به دلیل حمایت مالی و نظامی از اسرائیل، قطع کمک‌های مالی به ... دیوان بین‌المللی دادگستری به شکایت نیکاراگوئه از آلمان رسیدگی می‌کند

ادامه

آفریقای جنوبی, آلمان, آمریکای لاتین, اروپای مرکزی, اسراییل, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, دیوان داوری لاهه, فلسطین, نسل‌کشی, نیکاراگوئه

شکایت ۶۵۰ وکیل شیلیایی از اسرائیل به دیوان کیفری بین‌المللی

شماری از وکلای شیلیایی از اسرائیل به دلیل ارتکاب جنایات جنگی در غزه شکایت کردند. به گزارش خبرگزاری مهر، بیش از ۶۵۰ وکیل شیلیایی شکایتی را علیه اسرائیل و بنیامین نتانیاهو نخست وزیر آن در دیوان کیفری بین‌المللی در لاهه تنظیم کردند. این شکایت به دلیل نسل‌کشی و جنایات ضدبشری اشغالگران اسرائیلی علیه ملت فلسطین ... شکایت ۶۵۰ وکیل شیلیایی از اسرائیل به دیوان کیفری بین‌المللی

ادامه

آمریکای لاتین, اسراییل, خاورمیانه, خبر, دیوان داوری لاهه, شیلی, فلسطین, قضایی

تحکیم روابط ونزوئلا و روسیه در سایه امضای ۱۲ توافق همکاری ۱۰ ساله

رئیس جمهوری ونزوئلا با اعلام خبر امضای ۱۲ قرارداد همکاری مشترک با روسیه به مدت ۱۰ سال، آن را رویدادی تاریخی در عصر جدید روابط راهبردی مسکو- کاراکاس به سوی ساختن جهانی چندقطبی دانست.

 

به گزارش چهارشنبه ایرنا، «نیکلاس مادورو» رئیس جمهوری ونزوئلا در اختتامیه کمیسیون بین دولتی روسیه- ونزوئلا در سطح سران گفت: این نشست یکی از بهترین جلسات کمیسیون برای پیشبرد برنامه همکاری مشترک تا سال ۲۰۳۱ بوده است.

 

رئیس جمهوری ونزوئلا با انعکاس این رویداد مهم در صفحه توئیتر خود نوشت: ونزوئلا و روسیه ۱۲ قرارداد همکاری به مدت ۱۰ سال در زمینه های مالی، انرژی، نظامی، غذایی و بهداشت امضا کردند.

 

ونزوئلا و روسیه، سه شنبه با افتتاح کمیسیون بین دولتی مسکو- کاراکاس در سطح سران و استقرار پنج کمیسیون مشترک فنی، به تقویت مناسبات دوجانبه خود روی آوردند.

 

مادورو همچنین با ابراز قدردانی از حمایت ها و تعهدات روسیه در تامین واکسن اسپوتنیک وی برای ونزوئلا تاکید کرد که مردم ونزوئلا به این واکسن به طور رایگان دسترسی دارند.

 

رئیس دولت کاراکاس با ارسال پیامی به همتای روسی خود «ولادیمیر پوتین» از پشتکار رهبر روسیه برای ساختن جهانی چندجانبه به دور از سلطه طلبی، قدردانی کرد.

 

وی همچنین با تایید همکاری ونزوئلا در فاز مطالعات انسانی دومین واکسن روسی علیه کووید ۱۹ به نام اپی وک کرونا (EpiVacCorona) با این کشور تصریح کرد: این واکسن ها برای کارآزمایی های بالینی به ونزوئلا رسیده و همکاری ها پس از امضای توافق نامه ادامه پیدا خواهد کرد.

 

رئیس جمهوری کشور نفت خیز ونزوئلا، با اشاره به دستاورد مهم دیگر در روابط کاراکاس – مسکو در حوزه انرژی گفت: رویکرد سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) در تثبیت بازار نفت و نقش مثبت در اقتصاد جهانی و مقابله با تبعات همه‌گیری تعیین کننده است.

 

ونزوئلا به عنوان یکی از اعضای اوپک، موفق به تثبیت قیمت نفت خود در اولین سال همه گیری (۲۰۲۰) شد.

 

رئیس جمهوری ونزوئلا روز دوشنبه اعلام کرد این کشور آمادگی دارد در ازای دریافت واکسن برای مقابله با بیماری مهلک کرونا، نفت بدهد.

 

ونزوئلا که چند روز پیش اعلام کرد به دلیل مشکلاتی که واکسن آسترازنکا در برخی‌ کشورها ایجاد کرده، اجازه استفاده از آن در کشور را نمی‌ دهد، تاکنون از واکسن روسی «اسپوتنیک وی» که رئیس جمهوری شخصا خود را با آن ایمن سازی کرده، استفاده می‌کند.

 

مادورو: حمله غرب به روسیه از روی حسادت است

 

نیکلاس مادورو رئیس جمهوری ونزوئلا اظهار داشت که حسادت باعث شده کشورهای غربی به خاطر ساخت واکسن کرونا به روسیه حمله کنند.

 

خبرگزاری اسپوتنیک نوشت: مسکو دسامبر (آذر) گذشته قراردادی را با خرید ۱۰ میلیون دوز واکسن اسپوتنیک وی، با کاراکاس منعقد کرد.

 

مادورو امروز چهارشنبه گفت: اکنون حمله غرب به روسیه به دلیل حسودی است زیرا روسیه در تولید واکسن کرونا که موثرترین و ایمن ترین واکسن برای مقابله با این ویروس در جهان است رکورد زده است.

 

وی اظهار داشت غرب به جای همکاری با مسکو در تولید واکسن چنین رفتارهایی را از خود بروز می دهد.

 

مادورو گفت به غیر از خودش، پسر و خواهرش نیز واکسن اسپوتنیک وی را دریافت کرده اند و از روسیه به دلیل تعهد خود به افزایش تحویل این واکسن به ونزوئلا قدردانی کرد. ونزوئلا اولین کشور در منطقه امریکای لاتین و کارائیب است که این واکسن را برای فاز ۳ آزمایشات بالینی دریافت کرده است.

 

رئیس جمهوری ونزوئلا همچنین از نقش روسیه در تولید واکسن برای مبارزه با فلج اطفال و آبله قدردانی کرد. این اظهارات چند روز بعد از ورود محموله جدید واکسن کرونا به فرودگاه بین المللی سیمون بولیوار کاراکاس مطرح شد.

 

مادورو اوایل ماه جاری میلادی گفته بود که مقامات کشورش قصد دارند واکسیناسیون افراد مسن در این کشور را با استفاده از واکسن اسپوتنیک وی آغاز کنند.

 

دیمتری پسکوف سخنگوی کاخ کرملین روسیه هفته گذشته گفت که کشورش هرگز قصد سیاسی کردن مساله واکسن کووید-۱۹ را نداشته است و مسکو هرگز قصد ندارد از واکسن به عنوان ابزاری برای نفوذ استفاده کند و هرگز نیز این کار را نخواهد کرد.

 

وی همچین گفت کرملین مخالف ادعای امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه است که می گوید روسیه و چین به نوعی جنگ واکسن را آغاز کرده اند.

 

پیشتر مکرون گفته بود اروپا با جنگ جهانی از نوع جدید خود مواجه شده و روسیه و چین را به تلاش در ایجاد بی ثابتی در اواضاع و استفاده از واکسن به عنوان ابزار فشار متهم کرده بود.

 

به رغم جنجال ها بر استفاده استفاده از واکسن روسی در اتحادیه اروپا روسیه بارها تکرار کرده که موثر بودن این واکسن در آزمایشات بالینی اثبات شده است. تاکنون ۵۸ کشور جهان مجوز واکسن روسی را تایید کرده اند. مجله معتبر پزشکی لانست ضمن تایید این واکسن گفته واکسن روسی ۹۱.۶ درصد در جلوگیری از کرونا موثر است.

 

مادورو روز دوشنبه پیشنهاد داد کشورش آمادگی دارد در ازای دریافت واکسن برای مقابله با بیماری مهلک کرونا، نفت بدهد.

 

تحریم های اعمال شده آمریکا بر صنعت نفت ونزوئلا، باعث شده میزان تولید نفت در این کشور به رغم در اختیار داشتن بزرگترین ذخایر نفتی در جهان به کمترین میزان خود تقلیل یابد.

ونزوئلا و سوریه بر تحکیم روابط در مقابله با تحریم‌ها تاکید کردند

وزیران امور خارجه ونزوئلا و سوریه بر تعمیق روابط دوستانه و هماهنگ با ائتلاف کشورهای همسو، برای مقابله با تشدید تحریم‌های واشنگتن و متحدانش تاکید کردند.

ادامه

امپریالیسم, امریکا, امریکای لاتین, ایران, تحریم, تروریسم, جهان, چین, حقوق بشر, خاورمیانه, روسیه, سوریه, فلسطین, کره شمالی, کوبا, ونزوئلا

لاوروف؛ خروج از برجام اثبات ناتوانی آمریکا در مذاکره است

وزیر امور خارجه روسیه تأکید کرد که خروج یکجانبه واشنگتن از برجام اثبات ناتوانی این کشور در رسیدن به توافق با کشورهای دیگر و نقض قوانین بین‌المللی است.

ادامه

امریکا, امریکای لاتین, ایران, تحلیل, جهان, خاورمیانه, روسیه, مذاکرات اتمی, ونزوئلا