رئیس‌جمهور شیلی جنگ علیه غزه را وحشیانه خواند

رئیس‌جمهور شیلی جنگ جاری اسرائیل در نوار غزه را «وحشیانه» توصیف کرد. به گزارش ایسنا، «گابریل بوریچ» رئیس‌جمهور شیلی در شبکه‌های اجتماعی عکسی از «صابرین» دختر فلسطینی را پس از دست‌ دادن مادر، پدر و خواهر ۴ ساله‌اش در بمباران اسرائیل منتشر کرد. به نقل از آناتولی، بوریچ گفت: «هرگز نباید وحشیگری را که توسط ... رئیس‌جمهور شیلی جنگ علیه غزه را وحشیانه خواند

ادامه

آمریکای لاتین, اسراییل, تحلیل, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, شیلی, فلسطین

«باربادوس» کشور مستقل فلسطین را به رسمیت شناخت

جمهوری باربادوس کشور مستقل فلسطین در مرزهای سال ۱۹۶۷ را به رسمیت شناخت. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وبگاه فلسطین الیوم، جمهوری باربادوس (در حاشیه دریای کارائیب) کشور مستقل فلسطین در مرزهای سال ۱۹۶۷ را به رسمیت شناخت. وزارت خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین نیز با صدور بیانیه ای اعلام کرد که از اقدام ... «باربادوس» کشور مستقل فلسطین را به رسمیت شناخت

ادامه

آمریکا, آمریکای لاتین, باربادوس, جهان, خبر, سازمان ملل, فلسطین

عزم کلمبیا برای پیوستن به «بریکس» با حمایت برزیل

روسای جمهوری کلمبیا و برزیل در بیانیه‌ای مشترک از عزم بوگوتا برای پیوستن به ائتلاف اقتصادهای نوظهور جهان معروف به گروه «بریکس» در کوتاه‌ترین زمان ممکن و حمایت برزیل از این روند خبر دادند. به گزارش روز پنج شنبه ایرنا از تارنمای اسپوتنیک موندو، سران دو کشور به دنبال برگزاری نشستی دو جانبه در بوگوتا ... عزم کلمبیا برای پیوستن به «بریکس» با حمایت برزیل

ادامه

آفریقای جنوبی, آمریکای لاتین, اتیوپی, اقتصادی, امارات, ایران, برزیل, بریکس, بولیوی, جهان, چین, خبر, روسیه, سازمان ملل, عربستان سعودی, کلمبیا, کوبا, مصر, نسل‌کشی, هندوستان, ونزوئلا

ابراز نگرانی عمیق اتحادیه آلبا از تشدید خشونت‌ها در خاورمیانه

اتحاد بولیواری برای مردم آمریکای ما (آلبا -ALBA) با ابراز نگرانی عمیق نسبت به تشدید خشونت‌ها در خاورمیانه، وضعیت کنونی را ناشی از سکوت شورای امنیت سازمان ملل پس از حمله غیرقانونی اسرائیل به کنسولگری ایران در دمشق دانست. به گزارش بامداد سه‌شنبه ایرنا، اتحادیه آلبا با انتشار بیانیه‌ای در وب‌گاه رسمی خود، بار دیگر ... ابراز نگرانی عمیق اتحادیه آلبا از تشدید خشونت‌ها در خاورمیانه

ادامه

آمریکای لاتین, اسراییل, ایران, تجاوز نظامی, حقوق بشر, سازمان ملل, سوریه, صلح, عربستان سعودی, فلسطین, گزارش, نسل‌کشی

کوبا خواستار آتش‌بس در غزه و بازگشت آرامش به خاورمیانه شد

وزیر امور خارجه کوبا تاکید کرد تا وقتی اسرائیل به جنایات خود در منطقه ادامه می‌دهد، اما از پاسخ معاف است، صلح جهانی در خطر قرار دارد. وزارت امور خارجه کوبا تاکید کرد که توقف تشدید خشونت در خاورمیانه لزوما مستلزم آتش‌بس فوری و دائمی در نوار غزه و پایان دادن به نسل‌کشی است که ... کوبا خواستار آتش‌بس در غزه و بازگشت آرامش به خاورمیانه شد

ادامه

آمریکای لاتین, اسراییل, بیانیه, تحلیل, جهان, خاورمیانه, سوریه, صلح, فلسطین, کوبا

تحقیقات در مورد اتهام جدید رهبر مخالفان دولت ونزوئلا

دفتر دادستانی ونزوئلا اعلام کرد که تحقیقاتی را در مورد عکس‌های رهبر مخالفان با دو عضو مظنون یک گروه کلمبیایی فعال در قاچاق مواد مخدر انجام خواهد داد.

 

به گزارش تارنمای شبکه تله سور، پس از آنکه وزیر کشور ونزوئلا عکس هایی از خوان گوایدو رهبر مخالفان با دو عضو این گروه به تلویزیون ونزوئلا ارائه کرد، دفتر دادستانی روند تحقیقات را در این زمینه آغاز می‌کند.

 

گوایدو در این راستا اعلام کرد، زمانیکه در ماه فوریه مخفیانه به کلمبیا رفته بود، این عکس ها را گرفته و نمی دانسته این افراد چه کسانی بودند.

 

“نستور رورول” وزیر کشور ونزوئلا اعلام کرد که این دو مرد رهبران یک سازمان شبه نظامی کلمبیایی موسوم به “راستروخوس” هستند. این مقام دولتی ونزوئلا تصریح کرد که عکس گوایدو با این دو مرد را به عنوان مدرک برای دفتر دادستانی ارسال کرده است تا تحقیقات در این زمینه آغاز شود.

 

منابع پلیس کلمبیا تایید کردند که این دو مرد عضو گروه راستروخوس(یک گروه جنایتکار با حضور شبه نظامیان فعال در قاچاق و توزیع مواد مخدر در سراسر کلمبیا و مرز این کشور با ونزوئلا) هستند.

 

در همین حال نیکلاس مادورو رئیس جمهوری ونزوئلا روز گذشته اعلام کرد که این عکس ها نشان از یک “رسوایی بزرگ” برای گوایدو است که نشان می دهد رهبر مخافالفان دولت کاراکاس با یک گروه فعال قاچاق مواد مخدر هم پیمان شده است.

 

مادورو ضمن محکوم کردن هم پیمانی مخالفان دولت با این گروه تبهکار افزود: این بدترین رسوایی برای مخالفان محسوب می شود. آلوارو اوریبه رئیس جمهوری سابق کلمبیا به این گروه شبه نظامی دستور داده بود تا از گوایدو در سراسر مرز این کشور با ونزوئلا محافظت کنند.

 

تصاویر گوایدو با این دو فرد مرتبط با یک گروه شبه نظامی در کلمبیا در حالی منتشر شده که اخیرا تنش هایی در روابط کاراکاس- بوگوتا ایجاد شده است. در این میان همزمان با تشدید تنش ها میان ونزوئلا و کلمبیا، رزمایش نیروهای مسلح ونزوئلا چند روز پیش با دستور رئیس جمهوری این کشور در مرز با کلمبیا آغاز شد.

 

هدف این رزمایش که قرار است تا ششم مهرماه ادامه یابد؛ تقویت امنیت مرزهای این کشور اعلام شده است. نیکلاس مادورو چند روز پیش در مورد تهدیدها از سوی کلمبیا علیه کاراکاس هشدار داده بود و اعلام کرد دولت تدابیر امنیتی جدیدش را در مناطق مرزی با کلمبیا اتخاذ خواهد کرد.

 

تنش در روابط ونزوئلا – کلمبیا در روزهای اخیر افزایش یافته است و دو طرف اتهاماتی را علیه طرفین مطرح کرده اند. کلمبیا یک هم پیمان آمریکا در عمال فشارها علیه دولت ونزوئلا محسوب می شود. مادورو پیش تر گفته بود: دولت کلمبیا با هدایت «ایوان دوکه» تندرو می خواهد ونزوئلا را عامل جنگ ۷۰ ساله در این کشور معرفی کند(جنگ دولت با شورشیان گروه شبه نظامی فارک).
ایرنا

موگرینی بر مقابله با فشارهای آمریکا و تقویت روابط تجاری با کوبا تاکید کرد

«فدریکا موگرینی» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا بر تلاش این اتحادیه به منظور تعمیق روابط تجاری با کوبا و مقابله با فشارهای آمریکا علیه شرکت‌های اروپایی تاکید کرد.

ادامه

اتحادیه اروپا, اقتصادی, امریکا, امریکای لاتین, جهان, خبر, کوبا

رئیس‌جمهور کوبا: آمریکا پس از شکست در ونزوئلا، کوبا را هدف گرفته است

رئیس جمهور کوبا تاکید کرد، از آنجایی که آمریکا در حملاتش علیه ونزوئلا شکست خورده، در حال حاضر با تحریم‌های جدید به کوبا حمله می‌کند.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, امریکای لاتین, جهان, خبر, کوبا, ونزوئلا