چین: مواضع آمریکا در مورد روابط چین – روسیه ریاکارانه است

سخنگوی وزارت امور خارجه چین روز سه شنبه ۲۳ آوریل در کنفرانس خبری در اشاره به اظهارات آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه ایالات متحده در انتقاد از روابط اقتصادی و تجاری چین و روسیه گفت: آمریکا در حالی که لایحه کمک به اوکراین را تصویب کرده، از طرفی دیگر، دست به اتهام بی‌اساسی علیه مبادلات ... چین: مواضع آمریکا در مورد روابط چین – روسیه ریاکارانه است

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اقتصادی, اقیانوسیه, اوکراین, تحلیل, جنایات جنگی, چین, روسیه, شرق آسیا, شرق اروپا

زاخارووا: تسلیحات هسته‌ای آمریکا در لهستان را هدف قرار می‌دهیم

سخنگوی وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که در صورت درگیری و جنگ بین روسیه و ناتو، تسلیحات هسته‌ای مستقر در لهستان در فهرست اهداف نظامی مسکو قرار خواهند گرفت. به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک، سخنگوی وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که در صورت درگیری و جنگ بین روسیه و ناتو، تسلیحات هسته‌ای مستقر ... زاخارووا: تسلیحات هسته‌ای آمریکا در لهستان را هدف قرار می‌دهیم

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اروپا, تشنج‌ زایی, جنگ سرد, خبر, روسیه, شرق اروپا, لهستان

آمریکا و اوکراین مذاکره درباره توافق همکاری امنیتی را آغاز کردند

ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین دوشنبه شب گفت که کی‌یف و واشنگتن مذاکرات در مورد توافق همکاری امنیتی دوجانبه را آغاز و طرح ارسال موشک‌های دوربرد به نیروهای مسلح اوکراین را نهایی کرده‌اند. به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، زلنسکی در پیام شبانه اظهار کرد: تیم‌های آمریکا و اوکراین کار روی توافقنامه امنیتی ... آمریکا و اوکراین مذاکره درباره توافق همکاری امنیتی را آغاز کردند

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اوکراین, جنگ نیابتی, جهان, خبر, روسیه, ناتو

نیوزویک: آمریکا رو به افول است

نشریه آمریکایی “نیوزویک” در مقاله‌ای با اشاره به شکست‌های متعدد امریکا در سیاست‌های عمومی، سیاست‌های ناکارآمد فزاینده، تا اپیدمی مشکلات روانی در میان جوانان آمریکایی نوشت: آمریکای قرن بیست‌ویکم روبه‌زوال می‌رود. به گزارش روز سه شنبه ایرنا، «ویلیام کوپر» نوشینده این مقاله‌ به نتایج یک نظرسنجی جدید در موسسه گالوپ اشاره کرده و نوشت: این ... نیوزویک: آمریکا رو به افول است

ادامه

آزادی, آمریکا, آمریکای شمالی, جهان, چین, شرق آسیا, مقاله, هژمونیسم

مجلس نمایندگان آمریکا لایحه کمک نظامی به اوکراین را تصویب کرد

مجلس نمایندگان آمریکا روز شنبه به اتفاق آرا بسته ۶۰ میلیارد دلاری کمک نظامی به اوکراین را تصویب کرد. به گزارش شنبه ایرنا از “تاس”, این نمونه نادری از همکاری حزب جمهوریخواه و دموکرات آمریکا بود که در آن دموکرات‌ها به جمهوری‌خواهان پیوستند تا این بسته کمک برای اوکراین را تصویب کنند. علاوه بر لایحه ... مجلس نمایندگان آمریکا لایحه کمک نظامی به اوکراین را تصویب کرد

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اسراییل, اوکراین, تایوان, جنگ نیابتی, جهان, خبر, روسیه, شرق اروپا, فلسطین

تحقیقات برای استیضاح ترامپ رسما آغاز شد

نانسی پلوسی، رئیس دموکرات مجلس نمایندگان، رسما آغاز تحقیقات برای استیضاح رئیس جمهوری آمریکا را اعلام کرد. ترامپ این کار دموکرات‌ها را «آزار و اذیت رئیس جمهوری» نامیده است.

 

نانسی پلوسی می گوید این تحقیقات رسمی درباره عملکرد دونالد ترامپ در درخواست از یک دولت خارجی (اوکراین)برای کمک به کارزار انتخاباتی او در سال ۲۰۲۰ است.

 

پلوسی در یک سخنرانی کوتاه که از شبکه های خبری همزمان پخش شد،‌ گفت که رئیس جمهوری باید پاسخگو باشد چون هیچ کس بالاتر از قانون نیست. او افزود ترامپ با این اقدام، از قدرت خود سوءاستفاده کرده و به قانون اساسی خیانت کرده است.

 

در حالی رئیس مجلس نمایندگان آغاز تحقیقات رسمی برای استیضاح ترامپ را اعلام کرد که در یک هفته اخیر موضوع تماس ترامپ و رئیس جمهوری اوکراین مورد توجه رسانه‌ها قرار گرفته بود.

 

بنا به گزارش صدای آمریکا، هفته پیش یک افشاگر از وعده رئیس جمهوری آمریکا به بازرس کل جامعه اطلاعاتی شکایت کرد که “ترامپ به یک رهبر خارجی وعده‌هایی داده است.” کمی بعد رسانه‌ها نوشتند که ترامپ از رئیس جمهوری اوکراین خواسته که درباره فرزند جو بایدن رقیب احتمالی خود در انتخابات آینده تحقیق کند و حتی کمک مالی آمریکا به اوکراین را تعلیق کرده است.

 

ترامپ این ادعا را رد کرد و حتی روز سه شنبه اعلام کرد متن کامل گفتگو با رئیس جمهوری اوکراین را روز چهارشنبه منتشر می‌کند.

 

دقایقی بعد از اعلام آغاز تحقیقات برای استیضاح رئیس جمهوری آمریکا، ترامپ در توئیتر خود واکنش نشان داد.

 

او در چند رشته توئیت اقدام دموکرات ها را مشابه تلاش آنها در زمان تحقیق درباره ارتباط احتمالی کارزار انتخاباتی او با روسیه دانست و این کار دموکرات ها را «آزار و اذیت رئیس جمهوری» نامید.

 

وی نوشت، در روز مهمی که او توانسته “در سازمان ملل کارهای زیاد و موفقیت های زیادی” حاصل کند، دموکرات ها سعی در تخریب دارند.

 

دونالد ترامپ چند روز قبل از یک تماس تلفنی با رهبر اوکراین، به کارمندانش گفته بود حدود ۴۰۰ میلیون دلار کمک آمریکا به آن کشور را متوقف کنند. این تماس تلفنی اکنون در کانون مشاجره میان کنگره و کاخ سفید بر سر شکایت یک افشاگر قرار دارد. سناتور دموکرات کریس مورفی که چند هفته پیش با زلنسکی دیداری داشته است، می‌گوید دولت اوکراین نگران است که قطع کمک ها «نتیجه عدم تمایل آن ها، در آن زمان، به انجام تحقیقات درباره بایدن و پسرش باشد.»

 

روند استیضاح در آمریکا کم سابقه است. مجلس نمایندگان ابتدا باید تحقیقات را انجام دهد و پس از رای به آن، سنا روند استیضاح را انجام می‌دهد. استیضاح برای برکناری رئیس جمهوری در سنا به رای دو سوم اعضا دارد. این در حالی است که در حال حاضر اکثریت نسبی سنا در اختیار جمهوریخواهان است که هم حزبی ترامپ هستند.

 

در آمریکا اندرو جانسون،‌ ریچارد نیکسون و بیل کلینتون سه رئیس جمهوری بودند که با روند استیضاح مواجه شدند اما تنها نیکسون بود که خودش با استعفا پیش از رای استیضاح بعد از رسوایی واترگیت، کناره‌گیری کرد.

ایسنا

رئیس بانک مرکزی اروپا: جنگ تجاری آمریکا و چین بزرگترین تهدید برای اقتصاد جهان است

رئیس بانک مرکزی اروپا روز سه شنبه جنگ تجاری میان آمریکا و چین را بسیار خطرناک دانست و آن را بزرگترین تهدید برای اقتصاد جهان برشمرد.

ادامه

اقتصادی, امریکا, امریکای شمالی, جهان, چین, خبر, شرق آسیا

ابراز آمادگی مشروط حسن روحانی برای دیدار با دونالد ترامپ

رئیس جمهوری آمریکا بار دیگر از تمایل خود برای حل مسالمت‌آمیز مناقشه با ایران سخن گفته است. گفته می‌شود که روحانی نیز پیشنهاد جدیدی برای حل این مناقشه عرضه کرده است. نگاه‌ها متوجه مجمع عمومی سازمان ملل متحد است.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, ایران, تحریم, جهان, خاورمیانه, خبر, عربستان سعودی, فرانسه