وال‌استریت‌ ژورنال: کمک آمریکا وضعیت جنگ در اوکراین را تغییر نمی‌دهد

روزنامه وال استریت ژورنال در گزارشی با اشاره به تصویب کمک ۶۰ میلیارد و ۸۰۰ میلیون دلاری آمریکا به اوکراین از سوی کنگره این کشور، تاکید کرد: این کمک وضعیت جنگ در اوکراین را تغییر نمی‌دهد. به گزارش یکشنبه شب ایرنا، در گزارش وال استریت ژورنال آمده است: احتمال اینکه کمک آمریکا بتواند به برتری ... وال‌استریت‌ ژورنال: کمک آمریکا وضعیت جنگ در اوکراین را تغییر نمی‌دهد

ادامه

آمریکا, اسراییل, اوکراین, تایوان, تحریم, تحلیل, جنگ نیابتی, روسیه

درخواست روسیه از شورای امنیت برای بررسی فوری تحریم اسرائیل

نماینده دائم روسیه در سازمان ملل با تأکید بر اینکه تنها راه جلوگیری از گسترش فاجعه در منطقه غزه، برقراری آتش‌بس فوری و گسترده است، از شورای امنیت خواست موضوع تحریم اسرائیل را فوراً بررسی کند و بودجه آژانس آنروا نیز دوباره تأمین شود. به گزارش تسنیم به نقل از خبرگزاری «تاس»، واسیلی نبنزیا، نماینده ... درخواست روسیه از شورای امنیت برای بررسی فوری تحریم اسرائیل

ادامه

اردن, اسراییل, تحریم, جهان, خاورمیانه, خبر, روسیه, سازمان ملل, سوریه, فلسطین, لبنان

نخست وزیر مجارستان رهبری اتحادیه اروپا را به ارعاب و باج گیری سیاسی متهم کرد

ویکتور اوربان، نخست وزیر مجارستان، رهبران اتحادیه اروپا را به ارعاب و باج گیری سیاسی متهم کرد و گفت که آنها باید استعفا دهد زیرا همه پروژه‌های کلیدی خود را به شکست کشانده‌اند. به گزارش اسپوتنیک، اوربان در یک کنفرانس مطبوعاتی، که ویدئو آن در شبکه اجتماعی ایکس منتشر شد، گفت:” اکنون رهبران اتحادیه اروپا ... نخست وزیر مجارستان رهبری اتحادیه اروپا را به ارعاب و باج گیری سیاسی متهم کرد

ادامه

آمریکا, اتحادیه اروپا, بلژیک, تحریم, جهان, خبر, فساد, مجارستان

حزب چپ آلمان هم خواستار تحریم تسلیحاتی علیه اسرائیل شد

مقامات ارشد حزب چپ آلمان هم با توجه به جنایت‌های اسرائیل در نوار غزه و از جمله حمله به یک کاروان امدادرسان که منجر به کشته شدن برخی کارکنان یک سازمان امدادی شده است خواستار تحریم تسلیحاتی علیه اسرائیل شدند. به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از روزنامه “دی ولت” آلمان، بعد از حزب تازه ... حزب چپ آلمان هم خواستار تحریم تسلیحاتی علیه اسرائیل شد

ادامه

اروپای مرکزی, اسراییل, تحریم, جنایات جنگی, جهان, حقوق بشر, زنان, غرب, فلسطین, کودکان, گزارش, لهستان, همبستگی

شی جین‌پینگ در گفتگوی تلفنی با جو بایدن؛ مساله تایوان خط قرمز غیرقابل عبور در روابط چین و آمریکاست

شامگاه دوم آوریل، شی جین‌پینگ رئیس‌جمهوری خلق چین بنا به دعوت رئیس جمهور ایالات متحده با وی گفتگوی تلفنی انجام داد. سران دو کشور درباره روابط چین و آمریکا و موضوعات مورد علاقه مشترک تبادل نظر صریح و عمیق داشتند. به گزارش رادیو بین‌المللی چین: شی جین پینگ در این تماس تلفنی اشاره کرد: نوامبر ... شی جین‌پینگ در گفتگوی تلفنی با جو بایدن؛ مساله تایوان خط قرمز غیرقابل عبور در روابط چین و آمریکاست

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اقتصادی, تایوان, تحریم, جنگ سرد, چین, خبر, شبه جزیره کره, شرق آسیا

تحریم‌های تازه‌ آمریکا علیه صنایع و مقام‌های ایرانی / «اینستکس» با ایران معامله کند تحریم می‌شود

ایالات متحده تحریم‌های تازه‌ای علیه صنایع و معادن ایران اعلام کرد و هشت مقام دیگر را به لیست افراد تحریمی افزود. امریکا تهدید کرد چنانچه ایران به “فعالیت‌های تروریستی” ادامه دهد، فشار اقتصادی باز هم شدیدتر خواهد شد.

 

به گزارش خبرگزاری آلمان ایالات متحده تحریم‌های تازه‌ای علیه صنایع و معادن ایران اعلام کرد و هشت مقام دیگر را به لیست افراد تحریمی افزود. امریکا تهدید کرد چنانچه ایران به “فعالیت‌های تروریستی” ادامه دهد، فشار اقتصادی باز هم شدیدتر خواهد شد.

 

در واکنش به حملات موشکی ایران به دو پایگاه نظامی آمریکا در خاک عراق، ایالات متحده روز جمعه (دهم ژانویه) تحریم‌های تازه‌ای را علیه صنایع ایران اعلام کرد و همچنین هشت مقام دیگر جمهوری اسلامی را به لیست افراد تحریم‌شده افزود.

 

استیو منوچین، وزیر خزانه‌داری آمریکا، در نشستی همراه با مایک پمپئو، وزیر خارجه این کشور، در کاخ سفید گفت: «۱۷ تحریم تازه علیه صنایع گوناگون ایران اعمال خواهد شد. افزون بر این هشت مقام ایرانی که در حمله اخیر موشکی به پایگاه‌های آمریکا دخالت داشتند تحریم می‌شوند.»

 

بنا بر اطلاعیه وزارت خزانه‌داری آمریکا، هشت مقام ایرانی دیگر تحریم می‌شوند، که عبارتند از: علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی، سرتیپ غلامرضا سلیمانی رئیس سازمان بسیج، محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، محمدرضا نقدی معاون هماهنگی سپاه، محمدرضا آشتیانی جانشین رئیس ستاد کل نیروهای مسلح، علی عبداللهی معاون هماهنگ‌کننده ستاد کل نیروهای مسلح، علی‌اصغر حجازی معاون اجرایی دفتر خامنه‌ای و محسن قمی معاون امور بین‌الملل دفتر رهبری.

 

در اطلاعیه رسمی دولت آمریکا آمده است که هشت مقام ایرانی یادشده در فعالیت‌های “بی‌ثبات‌کننده” در خاورمیانه نقش مؤثر دارند.

 

منوچین تصریح کرد که به دستور دونالد ترامپ تمام افراد ایرانی مؤثر در صنایع و عمران و معادن تحریم خواهند شد. آمریکا قصد دارد تحریم‌های جداگانه‌ای علیه صنایع آهن و فولاد ایران اعمال کند.

 

وزیر خزانه‌داری تأکید کرد که هدف ایالات متحده محروم کردن حکومت ایران از تمام منابع مالی است.

 

به دنبال حملات موشکی ایران به دو پایگاه نیروهای آمریکایی در عراق، دونالد ترامپ روز چهارشنبه (هشتم ژانویه) گفت که خواهان جنگ با ایران نیست اما بر اقدامات تحریمی علیه ایران خواهد افزود.

 

ایران به تلافی کشته شدن قاسم سلیمانی، فرمانده سپاه قدس، شامگاه سه‌شنبه (هفتم ژانویه) با پرتاب چندین موشک به دو پایگاه نیروهای آمریکایی در خاک عراق حمله کرد.

 

«اینستکس» با ایران معامله کند تحریم می‌شود

 

وزیر خزانه داری آمریکا هشدار داد در صورتی که «اینستکس» با ایران معامله ای صورت دهد مورد تحریم قرار می گیرد.

 

به گزارش مهر، «استیو منوچین» همزمان با اعلام تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران هشدار داد در صورتی که «اینستکس» با ایران معامله‌ای انجام دهد مورد تحریم آمریکا قرار می‌گیرد.

 

وی افزود: آمریکا به تحریم‌های خود علیه ایران ادامه می‌دهد تا ایران به فعالیت‌های بی ثبات کننده خود پایان دهد.

 

وی یادآور شد: تحریم‌های آمریکا علیه ایران نتایج مشخص و ملموسی داشته است و مانع رسیدن میلیاردها دلار به ایران شده است.

 

منوچین همچنین طرف‌های مشارکت کننده در تحقیقات مرتبط با هواپیمای اوکراینی که در ایران سقوط کرده را از تحریمٰها معاف کرد.

 

به گزارش مهر، «اینستکس» ساز و کار مالی و تجاری اروپا با ایران است که به رغم وعده اروپایی هنوز هم به صورت جدی عملیاتی نشده است. قرار بود این مکانیسم مالی همه گونه تجارت با ایران را در بگیرد ولی بعدها محدود به تجارت بشردوستانه شد و همان هم عملیاتی نشد.

 

آمریکا پیش از این نیز گفته بود اروپا حق ندارد این مکانیسم را عملیاتی کند و خواستار ایجاد مکانیسم آمریکایی برای تجارت بشردوستانه با ایران شده بود تا کلیه واردات اقلام بشردوستانه را ذیل کنترل خود داشته باشد.

عقب‌نشینی بزرگ ترامپ از تهدیدات بعد از ضربه موشکی ایران

«دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا که تا پیش از این از هدف قرار دادن نقاط متعدد در ایران صحبت می‌کرد، در نطق خود بعد از ضربه موشکی جمهوری اسلامی، از هرگونه تهدید نظامی علیه ایران عقب‌نشینی کرد و با صدایی لرزان از لزوم صلح با ایران، لزوم کاهش حضور آمریکا در منطقه غرب آسیا و منفعت ... عقب‌نشینی بزرگ ترامپ از تهدیدات بعد از ضربه موشکی ایران

ادامه

افغانستان, امریکا, امریکای شمالی, ایران, تحریم, جهان, خاورمیانه, خبر, سوریه, عراق, عربستان سعودی, لبنان, یمن

وال استریت ژورنال: از مکانیسم «ماشه» برای کشاندن ایران به میز مذاکره استفاده کنید

روزنامه آمریکایی وابسته به جمهوری‌خواهان در گزارشی علیه ایران از دولت «دونالد ترامپ» خواست برای کشاندن تهران به میز مذاکرات جدید با واشنگتن، از «مکانیسم ماشه» در برجام استفاده کند.

ادامه

اتحادیه اروپا, المان, امریکا, امریکای شمالی, انگلستان, ایران, تحریم, جهان, چین, خاورمیانه, روسیه, فرانسه, مذاکرات اتمی, مقاله