گزارش‌هایی از پیکار و زندگی مردم

افزایش شاخص فلاکت: دستکاریِ رژیم در “آمار”ها واقعیت امر را تغییر نمی‌دهد آغاز سال نو در اوضاع‌واحوال ادامه و تشدید بحران‌های اقتصادی و بدون وجود کورسوی امیدی در چشم‌انداز شرایط کار و زندگی زحمتکشان و بهبود آن، شادی نوروز و طراوت بهار را به‌کام آنها تلخ کرده است. ارزیابی‌های جدید از قرار گرفتن ۳۰ درصد ... گزارش‌هایی از پیکار و زندگی مردم

ادامه

آزادی, استبداد, اقتصادی, تحریم, حقوق بشر, دانشجویی, روزنامه نگاران, زنان, سیاسی, صندوق بین‌المللی پول, فقر, قضایی, کارگری, معلمان, معیشت, مقاله

تجمع کارگران رسمی شاغل در شرکت فلات قاره در خارک

اعتراضات کارگران رسمی این مجموعه در اعتراض به تعرضات معیشتی و عدم پاسخگویی به مطالباتشان ادامه دارد. روز پنجم فروردین این کارگران در شرکت فلات قاره تجمع کردند. اهم مطالبات این کارگران عبارتند از: ➖حذف کامل سقف‌حقوق➖حذف تفکیک نادرست مشاغل در مناطق عملیاتی➖حذف محدودیت حق‌سنوات بازنشستگی➖عودت کسورات مازاد مالیات➖اجرای کامل ماده۱۰ با وجود ظرفیت‌های قانونی و اختیاراتی مانند افزایش ... تجمع کارگران رسمی شاغل در شرکت فلات قاره در خارک

ادامه

ایران, حقوق بشر, خبر, عدالت اجتماعی, کارگری, مبارزه طبقاتی, معیشت, نفتگران

بلومبرگ: رییس جمهور افراطی آرژانتین ۷۰ هزار کارمند دولتی را اخراج می‌کند!

بلومبرگ در گزارشی مدعی شد که رییس جمهور آرژانتین قصد دارد تا ۷۰ هزار کارمند دولتی را اخراج کند. به گزارش خبرگزاری مهر، شبکه تلویزیونی بلومبرگ در گزارشی مدعی شد که خاویر میلی، رییس جمهور آرژانتین در اقدامی دیگر با هدف نمایش رویکرد افراطی‌اش که خود آن را «اره برقی» خوانده است، قصد دارد تا ... بلومبرگ: رییس جمهور افراطی آرژانتین ۷۰ هزار کارمند دولتی را اخراج می‌کند!

ادامه

آرژانتین, آمریکای لاتین, اتحادیه اروپا, جهان, فساد, کارگری, نئولیبرالیسم

شعار واقعی سال ۱۴۰۳خامنه‌ای: تشدید استثمار نیروی کار در راه «حفظ نظام»

در سال گذشته وضع معیشت اکثر مردم کشور، یعنی طبقۀ کارگر و دیگر زحمتکشان شاغل در شهرها و روستاها و بازنشستگان، نه‌تنها بهتر نشد، بلکه بدتر هم شد. شواهد حاکی از آن است که این روند امسال نیز ادامه خواهد داشت. همهٔ وعده‌های دولت رئیسی، همان‌طور که پیش‌بینی می‌شد، سراپا پوچ بود و اَبَربحران‌های چندوجهی ... شعار واقعی سال ۱۴۰۳خامنه‌ای: تشدید استثمار نیروی کار در راه «حفظ نظام»

ادامه

آمریکا, استبداد, استثمار, اسلام سیاسی, اقتصادی, امپریالیسم, ایران, بانک جهانی, جهان, حقوق بشر, خصوصی‌سازی, صندوق بین‌المللی پول, کارگری, معیشت, مقاله, نئولیبرالیسم

«قراردادهای سفیدامضا» نمادی از تحمیل بی‌حقوقی مطلق به کارگران

امضا گرفتن به جبر و برخلاف اراده کارگران، مسیر احقاق حق کارگران را مسدود کرده و آنها را در مسیر مطالبه گری با محدودیت مواجه کرده است. به گزارش خبرنگار ایلنا، «بعد از پایان هر سه ماه، یک قرارداد از پیش نوشته شده مقابل ما کارگران می‌گذارند و از ما می‌خواهند امضا کنیم یعنی به ... «قراردادهای سفیدامضا» نمادی از تحمیل بی‌حقوقی مطلق به کارگران

ادامه

اختلاف طبقاتی, ایران, حقوق بشر, عدالت اجتماعی, کارگری, گزارش, مبارزه طبقاتی, معیشت

تجمع کارگران شرکت تهران جنوب در اعتراضی به‌اخراج گروهیِ همکارانشان

خودداری کارفرمای شرکت تهران جنوب از تمدید قرارداد کار تعدادی از کارگران قراردادی باعث اعتراض کارگران باقیمانده این واحد صنعتی شد.

 

منابع کارگری در استان خوزستان به ایلنا گفتند: کارگران شرکت تهران جنوب، فعال در پروژه بندر مجیدیه ماهشهر روز گذشته (۲۵ بهمن ماه) در اعتراض به اخراج گروهیِ از همکارانشان توسط کارفرما، دست از کار کشیدند و مقابل شرکت تجمع برگزار کردند.

 

برپایه این اطلاعات؛ کارگران تعدیل شده از ۶ تا ۱۶ سال در شرکت جنوب تهران که در زمینه پمپاژ پالایشگاه بیدبلند در اسکله بندر ماهشهر فعالیت دارند، مشغول به کار بودند.

 

گفته می‌شود این کارگران هر ماه مطالبات مزدی خود را با تاخیر دریافت می‌کنند.

 

از قرار معلوم؛ کارفرما کمبود نقدینگی را دلیل اصلی تعدیل اخیر و طولانی شدن زمان پرداخت معوقات مزدی عنوان کرده است. با این حال کارگران تهران جنوب مدعی هستند پس از انجام روزانه ۸ تا ۱۲ ساعت کاری نباید با آن‌ها و دیگر همکارانشان اینطور رفتار بشود.

 

«فریدون بندری» فرماندار بندر ماهشهر با تایید اعتراض کارگران این شرکت پیمانکاری در ماهشهر گفته است: در حال بررسی وضعیت کارگران تعدیلی شرکت تهران جنوب هستیم. به گفته وی؛ اخیرا ۲۵ نفر از کارگران بومی شرکت پیمانکاری تهران جنوب بیکار شده و تجمع اخیر در حمایت از آنها صورت گرفته است.

بازنشستگان مقابل سازمان برنامه؛ چرا بودجه مناسب برای همسان‌سازی کارگرانِ بازنشسته اختصاص نمی‌دهند؟

کارگران بازنشسته امروز بیست و ششم بهمن، بعد از تجمع مقابل مجلس شورای اسلامی و استمداد از نمایندگان مجلس، مقابل سازمان برنامه و بودجه رفتند تا با مقامات این سازمان در ارتباط با مطالبات خود و تبعیض در اختصاص بودجه‌ها مذاکره کنند.

ادامه

ایران, بازنشستگان, حقوق بشر, کارگری

بیانیه پایانی تجمع بازنشستگان و مستمری بگیران سازمان تأمین اجتماعی

بازنشستگان و مستمری بگیران سازمان تأمین اجتماعی باردیگر با تجمع در استان‌های مختلف نسبت به وضعیت معیشتی، بدهی ۳۴۰ هزار میلیارد تومانی دولت به این سازمان و عیدی به بازنشستگان تجمع کردند.

ادامه

ایران, بازنشستگان, بیانیه, حقوق بشر, کارگری

رهبریِ مذهبی، به‌شکست کشاندن انقلاب ضد دیکتاتوری ۵۷، و ریشه‌های بحران‌های کنونی

چهل‌ودو سال پیش کشور ما دستخوش تحول‌ها و رخدادهایی بسیار مهم و تاریخ ساز شد که همراه با سرنگونی دیکتاتوری سلطنتی می‌توانست گذار جامعهٔ استبداد زدهٔ ایران را به مرحله‌ای دموکراتیک امکان‌پذیر کند.

ادامه

اقتصادی, امپریالیسم, امریکا, ایران, بازنشستگان, تاریخ, حقوق بشر, خاورمیانه, زنان, سیاسی, عراق, کارگری, محیط زیست, مقاله, نئولیبرالیسم