تجمع کارگران رسمی شرکت فلات قاره در لاوان

در ادامه تجمعات اعتراضی کارگران معترض جنوب امروز جمعه دهم فرودین کارگران رسمی در شرکت فلات قاره در لاوان بار دیگر تجمع کرده و پیگیر مطالباتشان شدند. اعتراضات همکاران رسمی در نفت سراسری است و از مهر ماه سال گذشته شروع شد و همچنان ادامه دارد. اهم مطالبات همکاران رسمی عبارتند از: برکناری نفوذی‌ها و ... تجمع کارگران رسمی شرکت فلات قاره در لاوان

ادامه

ایران, حقوق بشر, خبر, عدالت اجتماعی, کارگری, مبارزه طبقاتی, معیشت, نفتگران

تجمع کارگران ابنیه فنی راه آهن لرستان با پهن کردن سفره خالی

کارگران ابنیه فنی راه آهن لرستان در اعتراض به‌ عدم پرداخت معوقات مزدی خود، سفره خالی پهن کردند. به گزارش خبرنگار ایلنا، کارگران ابنیه فنی راه آهن ناحیه لرستان در اعتراض به‌ عدم پرداخت معوقات مزدی در محدوده محل کار خود سفره خالی پهن کردند. یکی از کارگران ابنیه فنی راه آهن لرستان گفت: علارغم ... تجمع کارگران ابنیه فنی راه آهن لرستان با پهن کردن سفره خالی

ادامه

ایران, ایمنی, حقوق بشر, خبر, عدالت اجتماعی, کارگری, مبارزه طبقاتی, معیشت

گزارش‌هایی از پیکار و زندگی مردم

افزایش شاخص فلاکت: دستکاریِ رژیم در “آمار”ها واقعیت امر را تغییر نمی‌دهد آغاز سال نو در اوضاع‌واحوال ادامه و تشدید بحران‌های اقتصادی و بدون وجود کورسوی امیدی در چشم‌انداز شرایط کار و زندگی زحمتکشان و بهبود آن، شادی نوروز و طراوت بهار را به‌کام آنها تلخ کرده است. ارزیابی‌های جدید از قرار گرفتن ۳۰ درصد ... گزارش‌هایی از پیکار و زندگی مردم

ادامه

آزادی, استبداد, اقتصادی, تحریم, حقوق بشر, دانشجویی, روزنامه نگاران, زنان, سیاسی, صندوق بین‌المللی پول, فقر, قضایی, کارگری, معلمان, معیشت, مقاله

تجمع کارگران رسمی شاغل در شرکت فلات قاره در خارک

اعتراضات کارگران رسمی این مجموعه در اعتراض به تعرضات معیشتی و عدم پاسخگویی به مطالباتشان ادامه دارد. روز پنجم فروردین این کارگران در شرکت فلات قاره تجمع کردند. اهم مطالبات این کارگران عبارتند از: ➖حذف کامل سقف‌حقوق➖حذف تفکیک نادرست مشاغل در مناطق عملیاتی➖حذف محدودیت حق‌سنوات بازنشستگی➖عودت کسورات مازاد مالیات➖اجرای کامل ماده۱۰ با وجود ظرفیت‌های قانونی و اختیاراتی مانند افزایش ... تجمع کارگران رسمی شاغل در شرکت فلات قاره در خارک

ادامه

ایران, حقوق بشر, خبر, عدالت اجتماعی, کارگری, مبارزه طبقاتی, معیشت, نفتگران

بلومبرگ: رییس جمهور افراطی آرژانتین ۷۰ هزار کارمند دولتی را اخراج می‌کند!

بلومبرگ در گزارشی مدعی شد که رییس جمهور آرژانتین قصد دارد تا ۷۰ هزار کارمند دولتی را اخراج کند. به گزارش خبرگزاری مهر، شبکه تلویزیونی بلومبرگ در گزارشی مدعی شد که خاویر میلی، رییس جمهور آرژانتین در اقدامی دیگر با هدف نمایش رویکرد افراطی‌اش که خود آن را «اره برقی» خوانده است، قصد دارد تا ... بلومبرگ: رییس جمهور افراطی آرژانتین ۷۰ هزار کارمند دولتی را اخراج می‌کند!

ادامه

آرژانتین, آمریکای لاتین, اتحادیه اروپا, جهان, فساد, کارگری, نئولیبرالیسم

تجمع کارگران پیمانکاری آبفای اهواز در پی بی‌توجهی‌ به‌ مشکلات شغلی و معیشتی آنان

کارگران شرکتی آب و فاضلاب اهواز از گسترش تبعیض و عدم دریافت چندین ماهه حقوق و اجرا نشدن صحیح طرح طبقه‌بندی مشاغل انتقاد دارند.

 

کارگران شرکتی آب و فاضلاب اهواز در تماس با خبرنگار ایلنا، از ادامه مشکلات خود خبر دادند. عدم پرداخت چندین ماه دستمزد و عدم اجرای طرح طبقه بندی مشاغل در شرکت‌های پیمانکاری وابسته به آب و فاضلاب اهواز مشکلات خانوادگی و معیشتی زیادی برای کارگران به وجود آورده است.

 

به گفته یکی از کارگران آبفای اهواز، مطالبات حدود ۳۸۰ نفر از کارگران اپراتور شبکه آب و فاضلاب اهواز (روستایی و شهری) سه تا چهار ماه به تاخیر افتاده و به دلیل‌ عدم اجرای صحیح طرح طبقه‌بندی مشاغل میزان دریافتی ما کفاف مخارج زندگی مارا نمی‌دهد.

 

او گفت: بعد از ادغام آب و فاضلاب روستایی با شهری هنوز هیچکدام وضعیت مشخصی نداریم؛ بعضی از همکاران ما که سابقه زیادی در این آبفا دارند زیر نظر پیمانکار کار می‌کنند.

 

این کارگر آبفای اهواز گفت: به عنوان نمونه همکاران آبفای شهری ما در اهواز که تحت مسئولیت یک شرکت پیمانکار مشغول کارند، گزارش داده‌اند که سه ماه حقوق خود را دریافت نکرده‌اند. در عین حال طرح طبقه‌بندی مشاغل برای‌ آنها به درستی اجرا نشده و خواستار تبدیل وضعیت شغلی خود از هستند.

 

وی افزود: از ابتدای سال ۹۹که بحث ادغام آبفا شهری و روستایی مطرح شد مشکلات ما بیشتر شد، تا جایی که کارگران مرتبا دست به اعتراض صنفی می‌زنند. در عین حال در هر دوره از اعتراض وعده‌های زیادی برای پرداخت حقوق و بیمه از طرف مسئولان داده شد، ولی می‌توان گفت به هیچ‌کدام از آن‌ها عمل نشده است.

 

طبق اظهارات این کارگر؛ ادغام بدون مطالعه شرکت آب و فاضلاب اهواز برای جداسازی همکاران روستایی و شهری، مشکلات کارگران را چند برابر و چرخه خدمت‌رسانی به شهروندان اهوازی را مختل کرده و به یک بحران تبدیل شده است.

 

این کارگر همچنین تصریح کرد: توان مالی شرکت‌های پیمانکاری پاسخگوی تامین اقلام و تجهیزات مورد نیاز برای خدمت‌رسانی به شهروندان نیست در عین حال آنها در پرداخت حقوق کارگران با مشکل مواجه هستند.

 

وی افزود: در صورتی که آبفای اهواز به استقلال خود بازنگردد توان ساماندهی نیروهای شاغل در شرکت و حفظ سطح خدمات‌رسانی به شهروندان را نخواهد داشت.

 

یکی دیگر از کارگران آبفای اهواز با انتقاد از ادامه روند موجود گفت: چرا امنیت شغلی و امید به آینده کارگران شرکتی آب و فاضلاب اهواز هر روز در معرض تهدید بیشتر قرار می‌گیرد. ما از تبعیض و بی‌عدالتی خسته شده‌ایم.

 

وی به عنوان یک کارگر شرکتی در رابطه با تبعیض گفت: من در مقایسه با یک همکار رسمی که هر دو به عنوان اپراتور در یک ایستگاهای آب و فاضلاب کار می‌کنیم، سابقه کاری‌مان تقریبا یکسان است اما من ۷میلیون تومان حقوق می‌گیرم و ایشان که شرکتی نیستند ۱۲میلیون!

 

این کارگر همچنین از عدم اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل براساس الزامات قانونی انتقاد کرده و گفت: خواستار اجرای دقیق و عادلانه طرح طبقه‌بندی هستیم؛ طرحی که هم اکنون برای بسیاری از کارگران به درستی اجرا نشده است.

 

به گفته وی، شرکتی‌های آب و فاضلاب اهواز عموماً از نظر تخصص، مدرک دانشگاهی و سابقه کار با قراردادی‌ها و رسمی‌ها برابر هستند فقط این گروه، قربانی تبعیض شده‌اند و قرار نیست هیچ نهادی به دادشان برسد.

 

او در پایان با انتقاد از سکوت مسئولان استانی در برابر اعتراض مکرر کارگران آبفای اهواز گفت: در صورت ادامه بی‌توجهی‌ها ما کارگران آبفای اهواز ناچاریم برای شناساندن صدای اعتراضی خود به گوش مسئولان کشوری عازم تهران شویم.

حکم دیوان عدالت اداری برای خفه کردن هرگونه صدای عدالت خواهی؛ اعتراض مطلقاً ممنوع!

تزلزل مدام کاری، هدیه‌ی دادنامه ۱۷۹ دیوان عدالت است، دادنامه‌ای که اجازه می‌دهد در مشاغل مستمر با قیدِ مدت زمان، قرارداد موقت بست؛ باقری معتقد است یا این دادنامه باید باطل شود یا یک راه کوتاه‌تر، وزارت کار بخشنامه صادر کند و در مشاغل مستمر، قرارداد موقت را ممنوع نماید.

ادامه

اختلاف طبقاتی, ایران, حقوق بشر, عدالت اجتماعی, کارگری, گزارش

یک کارگر نیشکر هفت‌تپه براثر شلیک گلوله افراد ناشناس مصدوم شد

شماری از کارگران مجتمع نیشکر هفته تپه در تماس با خبرنگار ایلنا گفتند: حوالی ظهر دیروز (جمعه۲۳ مهر ماه) یک نفر از کارگران واحد پمپ آب یک، روبروی کارخانه حریر پارس مجتمع نیشکر هفت‌تپه هدف تیر اندازی افراد ناشناس قرار گرفت.

ادامه

ایران, تروریسم, حقوق بشر, خبر, کارگری

شرکت‌های واسطه‌ای و پیمانکاریِ رژیم از خون کارگران تغذیه می‌کنند

کارگران خدماتی شهرداری تبریز در شهرداری حدود دو هزار و ۵۰۰ کارگر پاکبان و سبزبان به همراه ۲۰۰ راننده استیجاری کامیون حمل زباله با سوابق ۱۵ تا ۲۰ سال مشغول کارند. حقوقی که آن‌ها از شرکت‌های واسطه‌ای دریافت می‌کنند کفاف زندگی‌شان را نمی‌دهد خواستار تبدیل وضعیت شغلی خود هستند.

ادامه

اختلاف طبقاتی, ایران, حقوق بشر, خبر, عدالت اجتماعی, کارگری