۱۲ میلیون نفر در انگلیس در فقر مطلق زندگی می‌کنند

آمارهای رسمی در ششمین اقتصاد بزرگ جهان نشان می‌دهد که ۱۲ میلیون نفر بر اثر بحران هزینه‌های زندگی و مشکلات اقتصادی در این کشور، در فقر مطلق زندگی می‌کنند. به گزارش ایرنا، داده‌های وزارت کار و امور بازنشستگی انگلیس حاکیست که طی سال ۲۰۲۳ میلادی، ۶۰۰ هزار نفر به آمار فقرا در این کشور اضافه ... ۱۲ میلیون نفر در انگلیس در فقر مطلق زندگی می‌کنند

ادامه

اتحادیه اروپا, اقتصادی, انگلیس, بازنشستگان, جهان, غرب اروپا, فقر, کودکان, گزارش

در مطالبهٔ افزایش دستمزد، اولویت با مبارزهٔ متحد و متشکل زحمتکشان است

به‌رغم مخالفت سرسخت وزارت کار با ترمیم مزد یک‌چهارم خط فقر زحمتکشان و ارائهٔ آمارهای رسمی ساختگی مرکز آمار، بار دیگر با تأکید فراوان روی “تورم انتظاری”، در گفتگویی با ایلنا در ۱۲ اسفندماه ۱۴۰۲ داوود منظور، رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: “آن‌چه مبنای پیشنهاد و تصمیم ما در دولت برای افزایش حقوق و ... در مطالبهٔ افزایش دستمزد، اولویت با مبارزهٔ متحد و متشکل زحمتکشان است

ادامه

استبداد, اقتصادی, ایران, بازنشستگان, حقوق بشر, عدالت اجتماعی, غارتگری, فساد, کارگری, مبارزه طبقاتی, معیشت, مقاله

در مطالبهٔ افزایش دستمزد، اولویت با مبارزهٔ متحد و متشکل زحمتکشان است

به‌رغم مخالفت سرسخت وزارت کار با ترمیم مزد یک‌چهارم خط فقر زحمتکشان و ارائهٔ آمارهای رسمی ساختگی مرکز آمار، بار دیگر با تأکید فراوان روی “تورم انتظاری”، در گفتگویی با ایلنا در ۱۲ اسفندماه ۱۴۰۲ داوود منظور، رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: “آن‌چه مبنای پیشنهاد و تصمیم ما در دولت برای افزایش حقوق و ... در مطالبهٔ افزایش دستمزد، اولویت با مبارزهٔ متحد و متشکل زحمتکشان است

ادامه

استبداد, ایران, بازنشستگان, حقوق بشر, درمان, عدالت اجتماعی, غارتگری, فقر, کارگری, مبارزه طبقاتی, معیشت

مبارزهٔ کارگران «ارکان‌ثالث»، «حجمی» و «روزمزد» صنعت نفت برای مزد مساوی در برابر کار مساوی

بهره‌کشی وحشیانۀ رژیم فاسد ولایی از کارگران و زحمتکشان در صنعت ملی نفت اعتصاب‌ها و اعتراض‌هایی گسترده‌ در تابستان‌های ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ را موجب گردید که در ادامه آن‌ها در بهمن‌ماه امسال به‌اوج خود رسید. بیش از ۶۵ درصد کارگران نفت را کارگران “ارکان‌ثالث”، “حجمی”، “روزمزد” و جز این‌ها، تشکیل می‌دهند که در صنایع نفت، ... مبارزهٔ کارگران «ارکان‌ثالث»، «حجمی» و «روزمزد» صنعت نفت برای مزد مساوی در برابر کار مساوی

ادامه

امنیت شغلی, ایران, بازنشستگان, حقوق بشر, کارگری, مبارزه طبقاتی, معیشت, مقاله, نفتگران

گزارش‌هایی از پیکار و زندگی مردم

زنان شاغل و مبارزه برای پایان دادن به تبعیض جنسیتی و طبقاتی افزایش لگام‌گسیخته هزینه زندگی به‌موازات معوقات مزدی و بیمه‌ای، عدم امنیت شغلی، تبعیض و بیکاری گسترده، ناشی از سیاست تعدیل ساختاری رژیم، معیشت کارگران و زحمتکشان و به‌ویژه زنان کارگر و سرپرست خانوار را با وضعیتی وخیم روبه‌رو ساخته است بدان‌گونه که هر ... گزارش‌هایی از پیکار و زندگی مردم

ادامه

اجتماعی, اقتصادی, خصوصی‌سازی, زنان, سرمایه‌داری, سیاسی, عدالت اجتماعی, فقر, کارگری, کودکان, کولبری, گزارش, معیشت

تجمع مستمری‌بگیران تامین اجتماعی مقابل مجلس

جمعی از بازنشستگان تامین اجتماعی، روز چهارشنبه ۲۸ آبان، مقابل مجلس شورای اسلامی تجمع کردند.

 

به گزارش ایلنا، جمعی از بازنشستگان تامین اجتماعی، مقابل مجلس شورای اسلامی تجمع کردند. از قرار معلوم به دلیل شیوع کرونا و برقراری وضعیت اضطراری در تهران، بازنشستگان ساکن شهرستان‌ها در تجمع امروز حضور نداشتند.

 

معترضان خواهان اجرای ماده ۹۶ قانون تامین اجتماعی، یکسان‌سازی حداقل مستمری با حداقل حقوق بازنشستگان صندوق بازنشستگی کشوری، تجمیع مبالغ ناشی از اجرای همسان‌سازی، ضریب ترغیب و دیگر آیتم‌های حقوقی در حداقل مستمری و یکسان شدن مبالغ همسان‌سازی میان بازنشسشتگان غیرهمکار با بازنشستگان همکار سازمان تامین اجتماعی بودند.

 

آنها همچنین به ایلنا گفتند که از پرداخت ۲ درصد از مستمری خود (موضوع ماده ۸۹ قانون تامین اجتماعی) برای استفاده از خدمات درمانی سازمان تامین اجتماعی رضایت ندارند و تاکید دارند که با وجود پرداخت این پول، بیشتر هزینه‌های خدمات درمانی را می‌پردازند.

 

شرکت‌کنندگان در این تجمع همچنین خواهان رعایت سه‌جانبه‌گرایی در ارکان مدیریتی سازمان تامین اجتماعی و حضور نمایندگان خود در هیات امنای سازمان شدند.

 

یک نفر از حاضران در این تجمع با بیان اینکه بازنشستگان از اینکه در سال‌هایی که باید استراحت کنند و اشتغال فرزندانشان را ببینند، باید دوشادوش آنها برای تامین هزینه‌های خانواده  کار کنند، ناراحت هستند، گفت: با توجه به اینکه بیمه‌شدگان کارگری تامین اجتماعی در سال ۹۹ به‌طور متوسط ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان دستمزد دریافت می‌کنند، با کسر مزایای جانبی کارگران، بازنشستگان کارگری هم مستمری پایینی را دریافت می‌کنند که در سال ۹۹ به‌طور متوسط ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان است.

 

این بازنشسته تامین اجتماعی با بیان اینکه صندوق بازنشستگی کشوری با بهره‌گیری از بودجه عمومی حقوق بازنشستگان خود را تا ۹۰ شاغلان افزایش داده است، گفت: در تامین اجتماعی نه تنها این فرمول اجرا نمی‌شود؛ بلکه دولت از منابع آن برای پوشش بیمه‌ای گروه‌های دیگر که بیمه‌پرداز سازمان هم نبوده‌اند، استفاده می‌کند؛ درحالیکه چراغی که به خانه رواست به مسجد حرام است. در این شرایط بازنشستگان تامین اجتماعی در این سن و سال باید سرایدار خانه مردم بشوند؛ چراکه با منابع تامین اجتماعی حق بیمه قالیبافان و دیگر صنوف را تامین می‌کند.

 

تجمع کنندگان همچنین اظهار داشتند که در تجمع امروز شخصی به نمایندگی از نمایندگان مجلس با آنها دیدار کرد و وعده داد که کمیسیون اجتماعی مجلس به زودی نمایندگان بازنشستگان را فرامی‌خواند تا مشکلات آنها را بشنود.

رژیم ولایی؛ دولت اعتقادی به مقوله‌ی «تامین اجتماعی» ندارد/ نمایندگان مجلس فقط حرف می‌زنند و شعار می‌دهند

کارگران چندان چشم امیدی به مجلس‌نشینان ندارند؛ نمایندگانی که با شعار حمایت از محرومان اجتماع به سر کار آمدند، در چند ماه گذشته کوچکترین قدمی برای رفع محرومیت و ناتوانی معیشتی مردم برنداشتند. اگر آنها می‌خواهند حسن نیت خود را ثابت کنند باید از دولت بخواهند طلب انبوه خود را به سازمان بپردازد.

ادامه

ایران, بازنشستگان, حقوق بشر, کارگری, گزارش

یورش به حقوق زحمتکشان با ارزان سازی نیروی کار و مقررات زدایی در تامین اجتماعی

دستبرد زدن به حقوق و معیشت زحمتکشان، نقض کردن امنیت شغلی‌شان، ‌تبعیض قائل شدن بین‌شان به‌منظور تفرقه انداختن میان آنان، ابعادی هرچه وسیع‌تر یافته‌اند. در این تجاوز و چپاول‌ها، تمام دستگاه حاکمه، ولی‌فقیه، اعضای کابینه دولت روحانی، نمایندگان مجلس، و قوه قضائی صاحب سهم‌اند.

ادامه

اقتصادی, امریکا, ایران, بازنشستگان, کارگری