سازمان ضد جنگ آمریکا: ایالات متحده و هم‌پیمانانش روزانه بیش از۴۰ بمب و موشک پرتاب می‌کنند

سازمان ضد جنگ “کد پینک” آمریکا اخیرا گزارشی منتشر کرد مبنی بر این که در ۲۰ سال گذشته، آمریکا و متحدانش به طور مداوم کشورهای دیگر را بمباران کرده و به طور متوسط ​​بیش از ۴۰ بمب و موشک در هر روز پرتاب کرده‌اند.  

ادامه

افغانستان, امریکا, امریکای شمالی, جهان, خبر, سوریه, ضد جنگ, عراق, یمن

ضرورت بسیج افکارعمومی ایران و جهان، برای جلوگیری از فاجعهٔ دهشتناک جنگی دیگر در منطقه!

اعلامیهٔ کمیتهٔ مرکزی حزب تودۀ ایران: ضرورت بسیج افکارعمومی ایران و جهان، برای جلوگیری از فاجعهٔ دهشتناک جنگی دیگر در منطقه!

ادامه

امریکا, ایران, جهان, خاورمیانه, سیاسی, ضد جنگ, عربستان سعودی, مصر, مقاله

بیانیهٔ مشترک حزب‌های کمونیست و کارگری در مورد افزایش تنش‌ها و خطرهای جنگ آمریکا با ایران

به ابتکار رهبری حزب تودۀ ایران بیانیۀ زیر برای اظهار نظر و حمایت در اختیار حزب های کارگری و کمونیستی جهان قرار گرفت. متن بیانیۀ و حزب های امضاء کننده بیانیه در زیر آمده است.

ادامه

اسراییل, امریکا, ایران, بیانیه, جهان, خاورمیانه, خبر, دیدگاه, ضد جنگ, عربستان سعودی

بیانیه ۲۲۵ نفر از فعالان سیاسی و مدنی؛ مذاکره تسلیم نیست

بیش از دویست نفر از فعالان سیاسی و مدنی داخل و خارج کشور، از طیف‌های مختلف فکری و سیاسی، طی بیانیه‌ای خواهان «استقبال از میانجی‌گری» و «مذاکره بی قید و شرط ایران و آمریکا» شده‌اند.

ادامه

امریکا, ایران, جهان, خاورمیانه, خبر, ژاپن, ضد جنگ

تجمع فعالان ضد جنگ آمریکایی در سفارت ونزوئلا

یک مایل آن‌سوتر از کاخ سفید، گروهی از فعالان آمریکایی شب و روز خود را در سفارت ونزوئلا می‌گذرانند.

 

از دو هفته پیش، اعضای گروه ضدجنگ کدپینک وارد ساختمان چهارطبقه سفارت ونزوئلا در آمریکا شدند. بیشترشان جز چند دست لباس، پتو و مسواک چیزی به همراه نداشتند.

 

به گزارش پایگاه اینترنتی شبکه خبری سی‌ان‌ان، «آریل گولد»، سرپرست این گروه، گفت: «ما برای مهمانی نرفته‌ایم. ما اینجاییم تا از این سختمان دفاع کنیم.»

 

پس از آن‌که دیپلمات‌های ونزوئلا این ساختمان و خاک آمریکا را ترک کردند، فعالان تصمیم می‌گیرند تا وارد این ساختمان شده و نگذارند تا هواداران «خوان گوایدو»، رهبر مخالفان این کشور، آن را تسخیر کنند.

 

«مدیا بنجامین»، از مؤسسان این گروه، گفت که دیپلمات‌های دولت «نیکلاس مادورو»، رئیس‌جمهوری ونزوئلا، پیش از رفتن به آن‌ها اجازه اقامت در این ساختمان را دادند و حتی کارت‌های ورودی را نیز در اختیارشان گذاشتند. وی افزود که این گروه بیشتر فعالیت‌های خود را در اتاق کنفرانس در طبقه دوم پی می‌گیرد.

 

عکس‌های گرفته شده از داخل سفارت، دفاتر خالی، چندین میز پر از کاغذ، چندین جعبه و اسباب‌بازی‌های بچه‌ها را نشان می‌دهد

اعتمادآنلاین

تظاهرات صدها تن در واشنگتن در اعتراض به ناتو و مداخله آمریکا در ونزوئلا

صدها تن در واشنگتن به خیابان‌ها آمدند و اعتراض خود را نسبت به نشست پیش‌ روی وزرای خارجه ناتو ابراز کردند. این معترضان همچنین با حضور آمریکا در بحران سیاسی ونزوئلا مخالفت کردند.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, جهان, حقوق بشر, خبر, ضد جنگ, ونزوئلا

در بیانیه‌ای خطاب به کنگره؛ ۵۱ گروه حامی دمکراسی در آمریکا خواستار بازگشت واشنگتن به برجام شدند

پنجاه و یک گروه حامی دمکراسی در آمریکا از قانونگذاران این کشور خواستند تا از بازگشت ایالات متحده به برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) حمایت کنند.

ادامه

امریکا, ایران, جهان, خبر, ضد جنگ

اگرچه طالبان مذاکرات صلح افغانستان در مسکو را موفقیت‌آمیز دانست ولی با خواست طالبان برای اجرای قانون اساسی اسلامی موافقت نشد

در مذاکرات صلح افغانستان در مسکو رئیس جمهور سابق افغانستان حضور داشت اما نمایندگان دولت فعلی افغانستان غایب بودند زیرا طالبان آنها را دست نشانده آمریکا می‌دانند. با خواست طالبان برای اجرای قانون اساسی اسلامی موافقت نشد.

ادامه

افغانستان, جهان, خبر, روسیه, ضد جنگ

خبرگزاری واتیکان: فعالان ضدجنگ خواهان برگزاری کنفرانس صلح با حضور ایران شدند

خبرگزاری ‘آسیا نیوز’ وابسته به واتیکان نوشت: روشنفکران، اساتید دانشگاه و فعالان حقوق بشری و ضدجنگ جهان ضمن انتقاد از نشست ضدایرانی ترامپ در ورشو لهستان خواهان برگزاری کنفرانس بزرگ صلح با حضور ایران شدند.

ادامه

امریکا, ایران, جهان, خاورمیانه, خبر, ضد جنگ, لهستان