تجمع اعتراضی کارگران شهرداری دزفول، به نامشخص بودن وضعیت معوقات، اجرانشدن طرح طبقه‌بندی مشاغل و نبود امنیت شغلی

یک منبع کارگری در شهرداری دزفول به خبرنگار ایلنا گفت: گروهی از کارگران قرارداد حجمی شهرداری دزفول در ادامه بی‌توجهی کارفرما به وضعیت مطالبات معوقه، اعتراض صنفی برگزار کردند. به ادعای این کارگر؛ پرداخت مطالبات سنواتی، تسریع در اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل، به روز شدن حقوق‌ها و تامین امنیت شغلی مجموعه این مطالبات است. وی ... تجمع اعتراضی کارگران شهرداری دزفول، به نامشخص بودن وضعیت معوقات، اجرانشدن طرح طبقه‌بندی مشاغل و نبود امنیت شغلی

ادامه

امنیت شغلی, ایران, حقوق بشر, خبر, طبقه کارگر, عدالت اجتماعی, مبارزه طبقاتی, معیشت

تجمع اعتراضی کارگران عملیاتی شرکت نفت فلات ‌قاره در لاوان

جمعه ۳۱ فرودین ۱۴۰۳ اهم مطالبات: حذف نفوذی‌ها و مدیران نالایق و فاسد، حذف سقف حقوق، اصلاح کف حقوق، حذف محدودیت حق سنوات بازنشستگی، اجرای کامل ماده ده و پرداخت معوقات آن، عودت مازاد مالیات کسر شده، اصلاح روش اخذ مالیات در مناطق عملیاتی

ادامه

ایران, حقوق بشر, خبر, طبقه کارگر, عدالت اجتماعی, مبارزه طبقاتی, معیشت, نفتگران

خواست ماهیگیران: بهبود معیشت، بیمه، و تضمین امنیتِ شغلی است

سال نو فرارسید، اما معیشت هزاران ماهیگیر زحمتکش در شمال و جنوب کشور همچون سالیان گذشته نه‌تنها بهبود نیافته بلکه وخیم‌تر نیز شده‌ است. معیشت و امنیت شغلی ماهیگیران مانند دیگر کارگران و زحمتکشان رشته‌های صنعتی و خدماتی، با اجرای سیاست‌های نولیبرالی در رژیم ولایت ‌فقیه بیش از گذشته به‌مخاطره افتاده ‌است. ماهیگیران ۴ شهرستان ... خواست ماهیگیران: بهبود معیشت، بیمه، و تضمین امنیتِ شغلی است

ادامه

ایران, حقوق بشر, کارگران, ماهیگیران, معیشت, مقاله, نئولیبرالیسم

قراردادهای «حجمی» چیست و چگونه استثمار زحمتکشان را تشدید کرده‌ است

استخدام با قراردادهای “حجمی” که تحمیل شرایطی استثماری و وضعیتی دشوار در روند کار به زحمتکشان از ویژگی‌های اساسی‌اش است، در فروردین‌ماه سال ۱۳۹۱ با این عبارت به کانون صنفی کارفرمایان ابلاغ شد: “بر اساس مادهٔ ۱۷ قانون مدیریت خدمات کشوری- به دستگاه‌های اجرایی اجازه داده می‌‌شود از طریق مناقصه و با عقد قرارداد با ... قراردادهای «حجمی» چیست و چگونه استثمار زحمتکشان را تشدید کرده‌ است

ادامه

استثمار, ایران, حقوق بشر, عدالت اجتماعی, کارگری, مقاله

تجمع اعتراضی پرسنل راه آهن ناحیه اراک به پائین بودن حقوق و مزایا و وضعیت شغلی …

مکان؛ میدان راه آهن مقابل اداره کل این تجمع کارگران اراک طی فراخوانی از قبل داده شده انجام گرفته و باید گفت شرکت های قراردادی حاضر نیستند با قرار داد امضا شده با کارگران کار بکنند و باید گفت این تجمعات و اعتراضات و اعتصابات ادامه خواهد داشت یک منبع کارگری در راه‌آهن اراک به ... تجمع اعتراضی پرسنل راه آهن ناحیه اراک به پائین بودن حقوق و مزایا و وضعیت شغلی …

ادامه

امنیت شغلی, ایران, حقوق بشر, خبر, طبقه کارگر, عدالت اجتماعی, کارگران, مبارزه طبقاتی, معیشت

تجمع جمعی از کارگران کارخانه «فارسیت درود» برای بازگشت به کار

جمعی از کارگران بیکار شده کارخانه «فارسیت درود» که به دلیل مشکلات نقدینگی و استفاده از ماده خطرناک آزبست تعطیل شده، مقابل این واحد تولیدی تجمع کرده و خواستار صدور حکم بازگشت به کار خویش شدند.

 

جمعی از کارگران پیمانی کارخانه «فارسیت درود» در استان لرستان که در سال ۹۴ نامه بازخریدی آنان زده شده، امروز۵ بهمن ماه مقابل کارخانه تجمع کرده و خواهان بازگشت به کار و پرداخت هستند. این درحالیست که در پی تعطیلی این واحد تولیدی در سال ۹۴، اخیراً با پیگیری کارگران، حدود ۳۴ کارگر رسمی این شرکت در کارخانه فولاد چدن به صورت «مأمور به خدمت»، بازگشت به کار گرفته‌اند.

 

کارگران پیمانی کارخانه فارسیت حدود ۴ سال پیش به دلیل رکود کار و افزایش مطالبات کارگران با توافق دو طرفه تعدادی از کارگران تعدیل و حکم بازخرید برایشان صادر شده است.

 

کارگران می‌گویند؛ ما خواهان بازگشت به کار هستیم، مدت‌ها است که با سختی معیشت خود را می‌گذرانیم و وقی شنیدیم تعدادی از همکارانمان بازگشت به کار گرفته‌اند و می‌توانند در کارخانه فولاد چدن کار کنند، مقابل کارخانه حاضر شدیم.

 

طبق اظهارات کارگران؛ کارگران پیمانی کارخانه فارسیت درود که حکم بازخریدی برای شان صادر شده در حالی تقاضای بازگشت به کار دارند که اخیراً علاوه بر ۳۴ کارگر رسمی با حکم بازگشت به کار حدود ۱۳ کارگر پیمانی موافقت شده است و از ابتدای دی ماه به صورت مأمور به خدمت در کارخانه فولاد چدن کار می‌کنند.

 

از قرار معلوم در تجمع امروز ۵ بهمن ماه، جمعی از کارگران بیکار شده این واحد تولیدی خواستار این هستند که در کنار دیگر کارگران بازگشت به کار آنان نیز صادر شود.

 

استفاده ازمادهٔ خطرناک آزبست در تولید ورق و لوله باعث مشکلات عدیده‌ای برای این کارخانه و در نهایت تعطیلی آن شد. کارخانه فارسیت دورود یکی از کارخانه‌های قدیمی این شهرستان است که در سال ۱۳۴۸ راه اندازی و عمده محصولات آن را ورق ایرانیت و لوله با ابعاد مختلف تشکیل می‌داد.

ایلنا

با بهره‌برداری از پالایشگاه بیدبلند ۲، کارگران بیشتری تعدیل خواهند شد

فرماندار بهبهان در واکنش به اعتراضات چند روز گذشته کارگران پالایشگاه گاز بیدبلند ۲ اظهار داشت: پالایشگاه بیدبلند در مرحله بهره‌برداری قرار دارد به همین دلیل تعدادی از نیروی انسانی که در مراحل ساخت پروژه فعالیت داشتند، به مرور تا شهریور ماه سال آینده تعدیل خواهند شد.

ادامه

ایران, حقوق بشر, خبر, کارگری

با تجمع دوشنبه اپراتورهای پست‌های برق فشار قوی، توانیر با آنان به توافق رسید/ آزمون نیز لغو شد

در پی تجمع روز دوشنبه مقابل وزارت نیرو، سازمان توانیر و نمایندگان اپراتورهای پست‌های فشارقوی برق، توافقنامه‌ای امضا کردند. در این توافقنامه، چند و چون جذب و تبدیل وضعیت کلاه‌زردها با استفاده از چارت‌های خالی وزارت نیرو مشخص شده است.

ادامه

ایران, حقوق بشر, خبر, کارگری

نمایش“طراحی سوخته” بهانه‌ای برای سرکوب مطالبات و اعتراضات کارگران

بخش خبری “بیست و سی” شبکه دو صدا و سیما با پخش نمایشی شرم آور به نام “طراحی سوخته” تلاش کرده است که مبارزات حق طلبانه کارگران هفت تپه و دیگر نقاط کشور برای حقوق های عقب افتاده و علیه خصوصی سازی و تاراج صنایع کشور را نه تنها به احزاب اپوزیسیون خارج از کشور ... نمایش“طراحی سوخته” بهانه‌ای برای سرکوب مطالبات و اعتراضات کارگران

ادامه

ایران, بیانیه, حقوق بشر, کارگری