راننده‌های استیجاری انتقال گاز میان‌کوه ضمن اعتراض به پایین بودن دستمزد خواستار حذف پیمانکاران بخش خصوصی تامین نیرو شدند

صبح امروز شماری از راننده‌های استیجاری پیمانی منطقه یک عملیات انتقال گاز میان‌کوه ضمن اعتراض به پایین بودن دستمزد و مزایای دریافتی خود خواستار حذف پیمانکاران بخش خصوصی تامین نیرو از بخش حمل و نقل منطقه شدند.

ادامه

اختلاف طبقاتی, ایران, حقوق بشر, خبر, راننده, کارگری

تجمع رانندگان مخابرات در چندین استان در اعتراض به پایین بودن حقوق

رانندگان مخابرات در چند استان کشور نسبت به وضعیت معیشتی خود اعتراض کردند.

 

به گزارش ایلنا، با افزایش نرخ بنزین، کاسبی گروه‌های بسیاری کساد شده است؛ از آن جمله رانندگان شرکت مخابرات ایران که می‌گویند با افزایش قیمت سوخت، دیگر کار کردن به‌صرفه نیست.

 

این رانندگان امروز در چند استان کشور از جمله استان خوزستان و مرکزی، در اعتراض به شرایط معیشتی خود دست به یک تجمع محدود صنفی زدند.

 

آنها می‌گویند: قرارداد سراسری خدمات خودرویی، دستور مدیرعامل است و این قرارداد، می‌تواند معاش ما را بهبود ببخشد اما متاسفانه در استان‌ها اجرا نمی‌شود.

 

آنها از مدیران محلی درخواست دارند که دستور مدیرعامل شرکت مخابرات اجرایی شود.

از تهران تا اسلامشهر “بنزین” حرفِ اول و آخر را می‌زند

وقتی در شهری مانند اسلامشهر، اشتغالِ بیش از ۳هزار خانوار به طور مستقیم به بنزین وابسته است و در سراسر کشور یک میلیون خانوار چنین وضعیتی دارند، نمی‌توان تاثیر مستقیمِ گرانی بنزین بر این گروه‌های هدف را ناچیز شمرد یا نادیده گرفت.

ادامه

ایران, حقوق بشر, راننده, کارگری, گزارش