آمریکا قطعنامه عضویت فلسطین در سازمان ملل را وتو کرد

آمریکا قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد را وتو کرد. در این رأی‌گیری، ۱۲ عضو شورای امنیت به قطعنامه رأی مثبت دادند و آرای انگلیس و سوئیس نیز ممتنع بود. به گزارش ایسنا، آمریکا در جلسه بامداد جمعه شورای امنیت سازمان ملل، قطعنامه پیشنهادی الجزایر که خواستار عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل ... آمریکا قطعنامه عضویت فلسطین در سازمان ملل را وتو کرد

ادامه

آمریکا, اسراییل, انگلیس, جهان, خاورمیانه, خبر, روسیه, سازمان ملل, سوئیس, فلسطین

بامداد جمعه، پدافند هوایی پایگاه هشتم شکاری اصفهان برای رهگیری به کار افتاد و صدای پدافند از سمت شمال شرق اصفهان بگوش رسید + فیلم

حوالی ساعت ۴ جمعه ۳۱ فروردین، پدافند هوایی پایگاه هشتم شکاری اصفهان برای رهگیری به کار افتاد و صدای پدافند از سمت شمال شرق اصفهان بگوش رسید. پایگاه هشتم شکاری نیروی هوایی ارتش در نزدیکی فرودگاه اصفهان و در کنار منطقه قهجاورستان واقع شده است. بررسی میدانی خبرنگار ایرنا نشان می دهد شهر و استان ... بامداد جمعه، پدافند هوایی پایگاه هشتم شکاری اصفهان برای رهگیری به کار افتاد و صدای پدافند از سمت شمال شرق اصفهان بگوش رسید + فیلم

ادامه

آمریکا, اسراییل, ایران, خاورمیانه, خبر, سوریه, عراق, فلسطین, فیلم

ایرلند: اسرائیل انتقام را جایگزین منطق کرده است/ هشدار ایتالیا به اسرائیل: از افزایش تنش‌ها در منطقه خودداری کنید

سیمون هریس نخست وزیر ایرلند بار دیگر بر شناسایی کشور مستقل فلسطین تاکید کرد و گفت که اسرائیل انتقام را جایگزین منطق کرده است. به گزارش ایرنا، هریس سه‌شنبه شب در مصاحبه با سی. ان. ان گفت: در حال حاضر، اقدامات دولت نتانیاهو در رابطه با ایجاد فاجعه انسانی در غزه و تاثیر آن بر ... ایرلند: اسرائیل انتقام را جایگزین منطق کرده است/ هشدار ایتالیا به اسرائیل: از افزایش تنش‌ها در منطقه خودداری کنید

ادامه

اسراییل, ایتالیا, ایرلند, جنوب اروپا, جهان, خاورمیانه, خبر, زنان, غرب اروپا, فلسطین, کودکان

اتحاد روسیه و چین علیه آمریکا پس از حمله ایران به اسرائیل

روزنامه فرانسوی لوموند عنوان کرد روسیه و چین که حمله ایران به اسرائیل را محکوم نکرده‌اند، این بحران را فرصتی برای شکاف بین غرب و بقیه جهان می‌دانند. به گزارش ایسنا، به نقل از لوموند، برعکس، در جریان گفت‌وگوی تلفنی روز دوشنبه وانگ یی، وزیر امور خارجه چین و حسین امیرعبداللهیان، همتای ایرانی‌اش، وزیر امور ... اتحاد روسیه و چین علیه آمریکا پس از حمله ایران به اسرائیل

ادامه

اسراییل, ایران, تحلیل, جنگ سرد, جهان, چین, خاورمیانه, روسیه, سوریه, شرق آسیا, شرق اروپا, غرب

درخواست روسیه از شورای امنیت برای بررسی فوری تحریم اسرائیل

نماینده دائم روسیه در سازمان ملل با تأکید بر اینکه تنها راه جلوگیری از گسترش فاجعه در منطقه غزه، برقراری آتش‌بس فوری و گسترده است، از شورای امنیت خواست موضوع تحریم اسرائیل را فوراً بررسی کند و بودجه آژانس آنروا نیز دوباره تأمین شود. به گزارش تسنیم به نقل از خبرگزاری «تاس»، واسیلی نبنزیا، نماینده ... درخواست روسیه از شورای امنیت برای بررسی فوری تحریم اسرائیل

ادامه

اردن, اسراییل, تحریم, جهان, خاورمیانه, خبر, روسیه, سازمان ملل, سوریه, فلسطین, لبنان

تجمع اعتراضی در قامشلی با درخواست خروج آمریکا و ترکیه‌

ساکنان جنوب قامشلی با ترتیب دادن تجمعی اعتراضی، ضمن محکومیت تحریم های اقتصادی یک جانبه و ظالمانه علیه سوریه، خروج نیروهای اشغالگر آمریکایی و ترکیه‌ای را خواستار شدند.

 

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، ساکنان روستای الوطوطیه در حومه جنوبی قامشلی در یک تجمع ملی و اعتراضی بیرون راندن اشغالگران آمریکایی و ترکیه‌ای از خاک سوریه را خواستار شده و قانون “سزار ” را محکوم کردند.

 

شرکت‌کنندگان در این تجمع در محکومیت اقدامات اشغالگران آمریکایی و ترکیه‌ای در سوریه و به ویژه سرقت برنامه‌ریزی شده نفت سوریه و سایر منابع و محصولات کشاورزی آن و نیز محروم کردن ساکنان منطقه جزیره از قوت روزانه‌شان با هدف کوچاندن آنها از خانه‌ها و زمین‌ها و تصرف دارایی‌هایشان، شعار سر دادند.

 

شیخ ظاهر الطائی، از شیوخ روستای الوطوطیه اظهار کرد: تجمع امروز ما برای اعلام آشکار مخالفت‌مان با اشغالگران آمریکایی و ترکیه‌ای خاک سوریه و محکوم کردن اعمال تحریم‌های ظالمانه به مردم سوریه است.

 

محمد البدران، یکی از شرکت‌کنندگان در این تجمع نیز با تاکید بر مخالفت اهالی روستا با حضور غیرقانونی ترکیه و آمریکا، تحریم‌های ظالمانه‌ای که معاش مردم سوریه را هدف قرار داده‌اند، محکوم کرد.

 

ساکنان روستای فرفره در حومه قامشلی نیز ۱۸ ماه جاری میلادی تجمع مشابهی را در محکومیت نیروهایی که مناطقی در جزیره سوریه را اشغال کرده‌اند و نیز محکومیت تحریم‌های آمریکا علیه مردم این کشور برپا کرده بودند، اهالی این روستا آوریل گذشته نیز راه را مقابل یک کاروان آمریکایی بسته و به یکی از خودروهای زرهی آن آسیب وارد کرده و این کاروان را مجبور کردند بازگردد.

لبنان از آمریکا شکایت می‌کند

وزیر بهداشت لبنان گفت: این وزارتخانه به نمایندگی از مسافرین پرواز شرکت هواپیمایی ماهان که از اقدام خصمانه دو جنگنده آمریکایی آسیب دیده‌اند به نهادها و سازمان‌های بین‌المللی شکایت می‌کند.

ادامه

امریکا, ایران, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, دخالت نظامی, لبنان

کوبا نقض مداوم قوانین بین‌المللی توسط اسرائیل در فلسطین را محکوم کرد

دفتر نمایندگی کوبا در سازمان ملل با محکوم کردن رفتارهای اسرائیل اعلام کرد: اسرائیل در حال حاضر با تلاش برای الحاق قلمرو فلسطین به نقض مداوم قوانین بین‌المللی ادامه می‌دهد.

ادامه

اسراییل, امریکا, امریکای لاتین, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, فلسطین, کوبا

کاهش نیروهای ائتلاف آمریکا در عراق و سوریه

جانشین فرمانده نیروهای ائتلاف بین‌المللی ضد داعش با بیان اینکه ائتلاف دیگر از پیدایش مجدد این تشکیلات تروریستی در عراق نمی‌هراسد، بقایای داعش در این کشور را “تنها سایه‌ای از آنچه در گذشته بود” توصیف کرد.

ادامه

امریکا, جهان, خاورمیانه, خبر, دخالت نظامی, سوریه, عراق