انتقادات تند نماینده کنگره آمریکا در صحن مجلس نمایندگان از اسرائیل

یک نماینده آمریکایی در مجلس نمایندگان این کشور به شدت از سیاست‌های اسرائیل در نوار غزه انتقاد کرد. به گزارش باشگاه خبرنگاران، الکساندر کورتز، نماینده کنگره آمریکا در اعتراض به سیاست‌های اسرائیل گفت: ۱.۱ میلیون انسان بی‌گناه در غزه در معرض خطر قحطی قرار دارند. قحطی‌ای که عامدانه از طریق ممانعت رهبران اسرائیل برای ورود ... انتقادات تند نماینده کنگره آمریکا در صحن مجلس نمایندگان از اسرائیل

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اسراییل, جهان, حقوق بشر, خبر, سازمان ملل, فلسطین, نسل کشی

واشنگتن پست: اوکراین مانند افغانستان تبدیل به شکست سیاست خارجی آمریکا می‌شود

یک روزنامه آمریکایی نوشته است که اوکراین بدون کمک ایالات متحده نمی‌تواند جلوی پیشروی نیروهای روسیه را بگیرد. به گزارش خبرگزاری مهر، روزنامه آمریکایی واشنگتن پست در یادداشتی نوشته است که اوکراین بدون کمک ایالات متحده نمی‌تواند جلوی پیشروی نیروهای روسیه را بگیرد. واشنگتن پست علام کرد که کی‌یف بدون کمک ایالات متحده نمی‌تواند مانع ... واشنگتن پست: اوکراین مانند افغانستان تبدیل به شکست سیاست خارجی آمریکا می‌شود

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اوکراین, تحلیل, جنگ نیابتی, جهان, روسیه, شرق اروپا

ژنرال اسرائیلی: ارتش می‌داند بدون موافقت آمریکا وارد جنگ در رفح نخواهد شد

یک ژنرال اسرائیلی بر عدم ورود ارتش این رزیم به رفح بدون موافقت آمریکا تاکید کرد. به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک، یک ژنرال اسرائیلی امروز یکشنبه، تاکید کرد که مقام های ارتش اسرائیل می‌دانند بدون موافقت آمریکا وارد جنگ در شهر رفح در جنوب نوار غزه نخواهند شد. رادیو اسرائیل صبح امروز به ... ژنرال اسرائیلی: ارتش می‌داند بدون موافقت آمریکا وارد جنگ در رفح نخواهد شد

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اسراییل, جهان, خاورمیانه, خبر, فلسطین, گزارش

افسر سابق آمریکا: اوکراین و سیا احتمالا پشت حمله تروریستی در مسکو هستند

«اسکات ریتر» بازرس سابق تسلیحات سازمان ملل که افسر اطلاعاتی سابق آمریکا هم بوده، گفت حمله تروریستی در مسکو شبیه به اقدامات داعش نیست و گمانه‌زنی‌ها را به سوی اوکراین و سازمان سیا سوق داد. به گزارش ایسنا، مقامات روسیه در پی حمله تروریستی در مسکو با اشاره به بیانیه منتسب به داعش که مسؤولیت ... افسر سابق آمریکا: اوکراین و سیا احتمالا پشت حمله تروریستی در مسکو هستند

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اوکراین, تحلیل, تروریسم, جنگ نیابتی, جهان, روسیه, شرق اروپا

روسیه و چین پیش‌نویس قطعنامه آمریکا درباره غزه را وتو کردند/ الجزایر: پیش‌نویس قطعنامه اجازه کشتار غیرنظامیان است

روسیه و چین پیش‌نویس قطعنامه آمریکا درباره غزه را که بند‌های آن به‌ صورت یک‌طرفه به نفع اسرائیل بود، وتو کردند. به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ «واسیلی نبنزیا» نماینده روسیه در سازمان ملل پیش‌نویس قطعنامه پیشنهادی آمریکا درباره غزه را وتو کرد. نبنزیا در سخنرانی خود پیش از رأی‌گیری گفت پیش‌نویس قطعنامه پیشنهادی آمریکا در‌ها را ... روسیه و چین پیش‌نویس قطعنامه آمریکا درباره غزه را وتو کردند/ الجزایر: پیش‌نویس قطعنامه اجازه کشتار غیرنظامیان است

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اسراییل, الجزایر, چین, خاورمیانه, روسیه, سازمان ملل, صلح, فلسطین

تبدیل‌”رویای آمریکایی” به‌”توهم آمریکایی”؛ خانه‌هایی بدون اتصال به‌شبکه فاضلاب و لوله‌کشی بهداشتی آب

به گزارش دویچه وله، یک کارشناس مسائل آمریکا درخصوص میزان نگران‌کننده فقر در این کشور هشدار داد و اظهار کرد که تحت حکومت دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا، این وضعیت بدتر خواهد شد.

 

بر اساس آمار رسمی آمریکا، در این کشور بیش از یک نفر از هر هشت نفر در فقر به سر می‌برد اما این مقام سازمان ملل در رابطه با احتمال افزایش این آمار تحت تاثیر برنامه اصلاحات مالیاتی جدید رییس جمهور آمریکا هشدار داد.

 

فیلیپ آلستون، گزارشگر ویژه سازمان ملل در زمینه فقر و حقوق بشر، دیداری دو هفته‌ای را برای حقیقت‌یابی در چندین شهر آمریکا و پورتوریکو صورت داد و با مقامات و همچنین خانواده‌های کم درآمد در این مناطق گفت‌وگو کرد.

 

بر اساس گزارش ایندیپندنت، وی طی سفر خود به آلاباما با شرایطی مواجه شده بود که در این خصوص گفت، هیچ‌گاه پیش از این در یک کشور توسعه یافته چنین چیزی ندیده بود؛ خانه‌هایی بدون اتصال به شبکه فاضلاب و لوله‌کشی بهداشتی آب!

 

همچنین اخیرا در شهرستان “لوندس”، “کرم قلابدار” که در مناطق بسیار فقیر ظهور می‌کند و بیش از صد سال قبل در آمریکا ریشه‌کن شده بود نیز دیده شده است.

 

این کارشناس اظهار کرد: فکر میکنم در جهان اول، این بسیار بعید است. باید بگویم هیچ‌گاه چنین چیزی ندیده‌ام.

 

آلستون در بیانیه‌ای به چندین سیاست در دولت دونالد ترامپ اعتراض کرد و آن‌ها را عوامل افزایش فقر در آمریکا دانست.

 

وی گفت: کنگره آمریکا در تلاش است تا یک اصلاح مالیاتی را به تصویب برساند که در صورت مصوب شدن، ناراحت‌کننده‌ترین افزایش مالیات همراه با بی‌عدالتی خواهد بود که می‌توان آن را تصور کرد.

 

این اصلاح مالیاتی که از حمایت جمهوری‌خواهان برخوردار است، کاهش‌های مالیاتی ناراحت‌کننده‌ای را برای تجارت‌ها، افراد ثروتمند و برخی افراد از طبقه متوسط جامعه آمریکا مطرح می‌کند.

 

این کارشناس مستقل استرالیایی که از جانب شورای حقوق بشر سازمان ملل برای بررسی و تحقیقات در زمینه فقر جهانی به این سمت منصوب شده، اظهار کرد، پیشنهاد ترامپ مبنی بر کاهش برنامه‌های رفاه اجتماعی، امنیت قشر فقیر جامعه را که هم‌اکنون نیز آسیب دیده است، تخریب می‌کند و اگر این کاهش‌ صورت گیرند، “افزایش شدید نابرابری” را شاهد خواهیم بود.

 

وی ادامه داد: “رویای آمریکایی” به سرعت به توهم آمریکایی تبدیل می‌شود، چرا که آمریکا هم‌اکنون در مقایسه با سایر کشورهای ثروتمند جهان، پایین‌ترین میزان پویایی اجتماعی را دارد. قشر فقیر جامعه هیچ فرصتی برای شنیده شدن حرفشان ندارد، آن‌ها شانسی برای نفوذ در سیاست‌های اجتماعی ندارند.

 

ترامپ متعهد شده که چشم‌انداز اقتصادی آمریکا را بهبود ببخشد. اما بسیاری از سیاست‌های او و به ویژه اصلاح مالیاتی وی که در دست بررسی است، با انتقاداتی مواجه شده که مدعی هستند این سیاست، شکاف طبقاتی میان فقیر و غنی را در بزرگ‌ترین اقتصاد جهان افزایش می‌دهد. دموکرات‌ها و همچنین سایر احزاب سیاسی نیز از این اصلاحات انتقاد کرده‌ و آن را در درجه اول به سود ثروتمندان دانسته‌اند تا طبقات فقیر جامعه.

 

آمار در آمریکا حاکی از آن است که ۴۰ میلیون نفر (بیش از ۱۲ درصد جمعیت آمریکا) در فقر به سر می‌برند و نزدیک به نیمی از آن‌ها با “فقر مطلق” دست و پنجه نرم می‌کنند.

 

آلستون گفت: اصلاحات مالیاتی به شدت نابرابری ثروت و درآمد میان قشر ثروتمند یک درصدی و قشر فقیر ۵۰ درصدی جامعه آمریکا را افزایش می‌دهد.

 

گزارش کامل آلستون در زمینه وضعیت فقر در آمریکا در بهار آینده منتشر و در ماه ژوئن سال آینده به شورای حقوق بشر سازمان ملل ارائه خواهد شد. این گزارش بر نقش نژاد، جنسیت، محرومیت از حق رای و نرخ بالای زندانیان برای حفظ مردم در چرخه فقر تاکید خواهد داشت.

 

جمهوری‌خواهان دیدار با آلستون در واشنگتن را رد کردند و دفتر پل رایان، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا نیز اعلام کرد که وی زمانی برای این دیدار ندارد. اما برنی سندرز، سناتور مستقل آمریکایی در خصوص یافته‌های گزارش آلستون در توییتر خود نوشت: کار ما مبارزه دوباره علیه برنامه‌های ترامپ و برای یک برنامه پیشرو است که به نفع طبقه متوسط جامعه کار می‌کند، نه برای یک درصد.

ایسنا

کارشناس سازمان ملل: آمریکا به‌شکنجه زندانیان گوانتانامو ادامه می‌دهد

به گزارش رویترز، در حالی که واشنگتن حدود ۱۰ سال قبل، استفاده از تکنیک‌های خاص برای بازجویی و اعتراف‌گیری را ممنوع اعلام کرده است ولی یک بازرس مستقل حقوق بشر سازمان ملل روز چهارشنبه تاکید کرد که اطلاعاتی دارد که یک زندانی مورد شکنجه نیروهای آمریکایی در زندان واقع در جزیره گوانتانامو قرار گرفته است. ... کارشناس سازمان ملل: آمریکا به‌شکنجه زندانیان گوانتانامو ادامه می‌دهد

ادامه

امریکا, جهان, حقوق بشر, خبر

طرح مجلس نمایندگان آمریکا برای بررسی دارایی‌های مقامات ایران

به نقل از وبگاه واشنگتن اگزماینر، بر اساس طرح مصوب مجلس نمایندگان آمریکا در روز چهارشنبه، مقام های وزارت خزانه داری آمریکا باید گزارشی را درباره اموال و دارایی های رهبران ارشد ایران منتشر کنند.   این قانون با ۲۸۹ رای موافق در برابر ۱۳۵ رای مخالف به تصویب رسیده است. این قانون برای تصویب ... طرح مجلس نمایندگان آمریکا برای بررسی دارایی‌های مقامات ایران

ادامه

امریکا, ایران, جهان, خبر

سی ان ان: پیروزی دمکرات ها در آلاباما، کاخ سفید را لرزاند

شبکه تلویزیونی سی ان ان گزارش داد: پیروزی ‘داگ جونز’ بعنوان سناتور آلاباما در سنای آمریکا، پیروزی ویرانگری برای دونالد ترامپ و لرزه ای بر کاخ سفید بود.   سی ان ان گزارش داد با شمارش ۹۹ درصد آرا در ایالت آلاباما، داگ جونز توانسته است ۴۹.۹ درصد آرا را به دست آورد و رقیب ... سی ان ان: پیروزی دمکرات ها در آلاباما، کاخ سفید را لرزاند

ادامه

امریکا, جهان, خبر

بودجه نظامی ۲۰۱۸ آمریکا ۷۰۰ میلیارد و حتی یک تریلیون دلار

ترامپ می‌گفت قصد دارد بودجه مربوط به جنگ را کم کند اما خواستار افزایش بودجه نظامی شد. این مساله باعث ایجاد تنش‌های بیشتر خواهد شد و همگان مسئول آن خواهند بود   کنگره آمریکا قانون اختیارات دفاع ملی سال ۲۰۱۸ میلادی را تصویب و رئیس‌جمهور آمریکا نیز آن را امضا کرده که در آن بودجه ... بودجه نظامی ۲۰۱۸ آمریکا ۷۰۰ میلیارد و حتی یک تریلیون دلار

ادامه

امریکا, جهان, خبر