چین: مواضع آمریکا در مورد روابط چین – روسیه ریاکارانه است

سخنگوی وزارت امور خارجه چین روز سه شنبه ۲۳ آوریل در کنفرانس خبری در اشاره به اظهارات آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه ایالات متحده در انتقاد از روابط اقتصادی و تجاری چین و روسیه گفت: آمریکا در حالی که لایحه کمک به اوکراین را تصویب کرده، از طرفی دیگر، دست به اتهام بی‌اساسی علیه مبادلات ... چین: مواضع آمریکا در مورد روابط چین – روسیه ریاکارانه است

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اقتصادی, اقیانوسیه, اوکراین, تحلیل, جنایات جنگی, چین, روسیه, شرق آسیا, شرق اروپا

زاخارووا: تسلیحات هسته‌ای آمریکا در لهستان را هدف قرار می‌دهیم

سخنگوی وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که در صورت درگیری و جنگ بین روسیه و ناتو، تسلیحات هسته‌ای مستقر در لهستان در فهرست اهداف نظامی مسکو قرار خواهند گرفت. به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک، سخنگوی وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که در صورت درگیری و جنگ بین روسیه و ناتو، تسلیحات هسته‌ای مستقر ... زاخارووا: تسلیحات هسته‌ای آمریکا در لهستان را هدف قرار می‌دهیم

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اروپا, تشنج‌ زایی, جنگ سرد, خبر, روسیه, شرق اروپا, لهستان

آمریکا و اوکراین مذاکره درباره توافق همکاری امنیتی را آغاز کردند

ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین دوشنبه شب گفت که کی‌یف و واشنگتن مذاکرات در مورد توافق همکاری امنیتی دوجانبه را آغاز و طرح ارسال موشک‌های دوربرد به نیروهای مسلح اوکراین را نهایی کرده‌اند. به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، زلنسکی در پیام شبانه اظهار کرد: تیم‌های آمریکا و اوکراین کار روی توافقنامه امنیتی ... آمریکا و اوکراین مذاکره درباره توافق همکاری امنیتی را آغاز کردند

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اوکراین, جنگ نیابتی, جهان, خبر, روسیه, ناتو

نیوزویک: آمریکا رو به افول است

نشریه آمریکایی “نیوزویک” در مقاله‌ای با اشاره به شکست‌های متعدد امریکا در سیاست‌های عمومی، سیاست‌های ناکارآمد فزاینده، تا اپیدمی مشکلات روانی در میان جوانان آمریکایی نوشت: آمریکای قرن بیست‌ویکم روبه‌زوال می‌رود. به گزارش روز سه شنبه ایرنا، «ویلیام کوپر» نوشینده این مقاله‌ به نتایج یک نظرسنجی جدید در موسسه گالوپ اشاره کرده و نوشت: این ... نیوزویک: آمریکا رو به افول است

ادامه

آزادی, آمریکا, آمریکای شمالی, جهان, چین, شرق آسیا, مقاله, هژمونیسم

مجلس نمایندگان آمریکا لایحه کمک نظامی به اوکراین را تصویب کرد

مجلس نمایندگان آمریکا روز شنبه به اتفاق آرا بسته ۶۰ میلیارد دلاری کمک نظامی به اوکراین را تصویب کرد. به گزارش شنبه ایرنا از “تاس”, این نمونه نادری از همکاری حزب جمهوریخواه و دموکرات آمریکا بود که در آن دموکرات‌ها به جمهوری‌خواهان پیوستند تا این بسته کمک برای اوکراین را تصویب کنند. علاوه بر لایحه ... مجلس نمایندگان آمریکا لایحه کمک نظامی به اوکراین را تصویب کرد

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اسراییل, اوکراین, تایوان, جنگ نیابتی, جهان, خبر, روسیه, شرق اروپا, فلسطین

تایم: سیاست کاخ سفید برای مبارزه با کرونا شکست خورده است

یک نشریه آمریکایی در گزارشی نوشت واکنش دولت آمریکا به ویروس کرونا از همان ابتدا محکوم به شکست بود و هرگز موفق نخواهد بود.

 

به گزارش تسنیم،‌ وب‌سایت نشریه «تایم» در گزارشی مفصل به عملکرد سیاست دولت آمریکا در رابطه با ویروس کرونا پرداخته است.

 

بر اساس این گزارش، استراتژی دولت ترامپ برای مبارزه با ویروس کرونا خیلی ساده بود که همان «دور نگه‌داشتن ویروس از ایالات متحده» از طریق محدودیت‌های مسافرتی، قرنطینه اجباری بود که تأکید می‌کرد این سیاست‌ها مؤثر هستند. اما افزایش آمارها نشان می‌دهد این سیاست‌‌ها مؤثر نبودند.

 

تایم در ادامه نوشته وقتی سرانجام این ویروس وارد ایالت واشنگتن شد،‌ دولت کند با آن برخورد کرد و متخصصان می‌گویند واکنش آمریکا هفته‌ها و شاید ماه‌ها عقب‌تر از برنامه لازم برای مبارزه با ویروس کرونا است.

 

در این گزارش به اظهارات اخیر مایک پنس معاون رئیس جمهوری اشاره شده است که گفته دولت نمی‌تواند در عرض یک هفته یک میلیون ماسک تهیه کند.

 

بر اساس آمار رسمی دولت آمریکا، تعداد فوتی‌های کرونا در این کشور تا شب گذشته (پنج‌شنبه) به ۱۲ نفر (امروز ۱۴ نفر) افزایش پیدا کرده است.

 

منابع خبری آمریکا می‌گویند که در زمان حاضر بیش از ۱۵۰ نفر در این کشور به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند، این در حالی است که دونالد ترامپ رئیس جمهور این کشور اخیراً در سخنانی تعداد تلفات کرونا را «بسیار اندک» خوانده است.

سندرز: در دوره ترامپ بیمه ۱۱۴ هزار کودک آمریکایی قطع شد

«برنی سندرز» نامزد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در انتقاد از سیاست‌های بهداشتی و درمانی دونالد ترامپ، گفت که عملکرد وی باعث شده تا ۱۱۴ هزار کودک دیگر از خدمات بیمه درمانی محروم شوند.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, جهان, حقوق کودکان, خبر

با‌ توجه به‌ نتایج آرای۱۴ ایالت؛ «جو بایدن» پیروز انتخابات درون‌حزبی دموکرات‌ها در «سه‌شنبه بزرگ» شد

نتایج کلی به دست‌آمده از انتخابات درون حزبی دموکرات‌ها در روز موسوم به «سه‌شنبه بزرگ» حاکی از آن است که «جو بایدن» معاون رئیس‌جمهور سابق آمریکا با کسب ۴۷ درصد آراء و ۵۶۶ موکل انتخاباتی موفق به پیروزی در این انتخابات شده است.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, جهان, خبر

گاردین؛ آمریکایی‌ها از عدم آمادگی سیستم بهداشتی آمریکا برای مقابله با کرونا نگرانند

ترس و نگرانی از ویروس کرونا در آمریکا به شکلی جدی خود را نشان داده‌ است. بازارهای بورس این کشور به طور گسترده‌ای با نوسان‌های قیمتی روبرو هستند. مغازه‌ها از مواد شوینده و ضد عفونی کننده دست‌ها خالی شده‌اند و خیابان‌های محله‌های چینی‌ها تقریبا خالی است.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, جهان, خبر