هشدار اسپانیا به اسراییل درباره حمله به رفح

وزیر خارجه اسپانیا خواستار استقرار آتش‌بس در غزه و عدم عملیات نظامی اسرائیل در رفح شد. به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ نبود آینده‌ای روشن پیش روی فلسطینیان و ادامه اشغالگری‌های اسرائیل در نهایت منجر به وقوع حمله هفتم اکتبر شد. اکنون برخی کشور‌های اروپایی در تلاش هستند با ایجاد امید در میان فلسطینیان از جمله آینده ... هشدار اسپانیا به اسراییل درباره حمله به رفح

ادامه

اتحادیه اروپا, اروپا, اسپانیا, اسراییل, ایرلند, تروریسم, جنوب اروپا, خاورمیانه, فلسطین, لبنان, مالت

بالاترین مقام اطلاعات نظامی اسرائیل استعفا کرد

یک رسانه اسرائیلی از استعفای رئیس اداره اطلاعات نظامی ارتش اسرائیل به‌دلیل شکست در طوفان الاقصی خبر داد. به گزارش خبرگزاری تسنیم، یک روزنامه اسرائیلی امروز دوشنبه از استعفای آهارون حالیوا، رئیس اداره اطلاعات نظامی ارتش اسرائیل خبر داد. روزنامه یدیعوت آحارانوت دلیل استعفای رئیس بخش اطلاعات نظامی رژیم اسرائیل را شکست در ۷ اکتبر ... بالاترین مقام اطلاعات نظامی اسرائیل استعفا کرد

ادامه

اسراییل, ایران, جهان, خاورمیانه, خبر, سوریه, فلسطین

محمود عباس: وتوی آمریکا علیه فلسطین «ناامیدکننده» و «شرم‌آور» است

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین وتوی آمریکا علیه اعطای عضویت کامل به فلسطین در سازمان ملل متحد را موضعی «ناامیدکننده» خواند. «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین امروز (شنبه) وتوی آمریکا علیه اعطای عضویت کامل به فلسطین در سازمان ملل متحد را موضعی «ناامیدکننده»، «شرم‌آور»، «غیرقابل توجیه» و «غیرمسوولانه» خواند. وی در مصاحبه با خبرگزاری فلسطین ... محمود عباس: وتوی آمریکا علیه فلسطین «ناامیدکننده» و «شرم‌آور» است

ادامه

آمریکا, اسراییل, تجاوز نظامی, تحلیل, تشکیلات خودگردان فلسطین, جهان, خاورمیانه, سازمان ملل, فلسطین, نسل‌کشی

الجزایر؛ پرونده عضویت کامل فلسطین را بار دیگر به شورای امنیت ارائه خواهیم کرد

به دنبال وتوی پیش نویس عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد توسط آمریکا، الجزایر متعهد شد این پیش نویس را بار دیگر در شورای امنیت مطرح کند. عمار بن جامع سفیر و نماینده دائم الجزایر در سازمان ملل در این باره گفت: امیدواریم بار دیگر زمانی که پیش نویس عضویت فلسطین در سازمان ملل ... الجزایر؛ پرونده عضویت کامل فلسطین را بار دیگر به شورای امنیت ارائه خواهیم کرد

ادامه

آمریکا, الجزایر, جهان, خاورمیانه, خبر, سازمان ملل, فلسطین

ابراز تأسف شدید چین از وتوی درخواست فلسطین برای عضویت در سازمان ملل توسط ایالات متحده

بعد از ظهر پنجشنبه ۱۸ آوریل، ۳۰ فروردین، به وقت محلی، پیش‌نویش قطعنامه «پیشنهاد پذیرش عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد» از سوی ایالات متحده وتو شد و در شورای امنیت سازمان ملل به تصویب نرسید. به گزارش رادیو بی‌المللی چین؛ «فو تسونگ» نماینده دائم چین در سازمان ملل طی سخنرانی خود پس از ... ابراز تأسف شدید چین از وتوی درخواست فلسطین برای عضویت در سازمان ملل توسط ایالات متحده

ادامه

آمریکا, اسراییل, تحلیل, چین, خاورمیانه, سازمان ملل, شرق آسیا, صلح, فلسطین

تاکید وکلای عرب بر خروج ترکیه از سوریه و محکوم کردن وجود نظامیان خارجی در عراق

«اتحادیه وکلای حقوقی عرب» بر رفع محاصره ظالمانه مردم سوریه، حفظ وحدت و تمامیت ارضی و خروج نیروهای ترکیه از این کشور و پایان دادن جنگ یمن و توقف مداخله نظامی عربستان در آن تاکید کرد.

 

به گزارش ایرنا به نقل از رسانه‌های سوریه، دفتر دائمی اتحادیه وکلای حقوقی عرب شنبه شب در پایان اولین نشست خود در سال ۲۰۲۱ که در دمشق برگزار شد، با صدور بیانیه‌ای خواستار رفع محاصره ظالمانه علیه مردم سوریه شد و تاکید کرد که حق این کشور است که همه روش‌ها برای از بین بردن تروریسم و ​​تروریست‌ها و آزادسازی کامل سرزمین‌های اشغالی خود را پیگیری کند.

 

شرکت کنندگان در این نشست در بیانیه پایانی خود، هدف قرار گرفتن هر قسمت از خاک سوریه توسط کشورهای استعمارگر و حمایت از گروه‌های تروریستی را محکوم کردند و از جامعه جهانی خواستند که با فشار بر این کشورهای اشغالگر، آن‌ها را مجبور به عقب نشینی از سرزمین‌های سوریه کند.

 

این بیانیه همچنین ترکیه را به قطع آب آشامیدنی یک و نیم میلیون سوری ساکن استان «حسکه» در طی یکسال متهم کرد و این اقدام را جنایت بزرگی دانست و آن را محکوم کرد.

 

وکلای حقوقی عرب همچنین ترکیه را به قطع آب به عراق و سوریه متهم و این اقدام را جنایت علیه بشریت و مغایر با قوانین بین‌المللی دانست.

 

دفتر دائمی اتحادیه وکلای حقوقی عرب در این بیانیه حمایت خود از حق سوریه برای پیگیری همه راه‌های از بین بردن تروریسم و ​​تروریست‌ها و آنچه که از بقایای آن‌ها در سرزمین‌های این کشور باقی مانده است و همچنین بر حق سوریه در بازگرداندن سرزمین‌های اشغالی خود که مهمترین آن‌ها جولان اشغال شده است و زنده نگه داشتن مقاومت مردم جولان در مقابله با تجاوزات رژیم اسرائیل را اعلام کرد.

 

این دفتر خواستار رفع محاصره ظالمانه علیه سوریه شد و از دولت‌های عربی خواست تا اجرای قانون به اصطلاح «قیصر» (سزار) که بر سوری‌ها تحمیل شده است را نپذیرند و از اتحادیه کشورهای عرب خواست تا سوریه را به صندلی خود در این اتحادیه بازگردانند.

 

در این بیانیه آمده است که پیروزی سوریه در برابر تجاوزات نتیجه همبستگی مردم، ارتش و رهبری است که این، یک حلقه درخشان همبستگی اعراب علیه استعمار و حامیان آن است و راه صحیح مقابل امت عربی همانا اقدام مشترک و توسعه روابط عرب – عرب و کار در جهت همبستگی اقتصادی، سیاسی و نظامی عرب است.

 

دفتر دائمی اتحادیه وکلای حقوقی عرب در بیانیه خود، فلسطین را اولین، اساسی و اصلی‌ترین مساله اعراب دانست و به این موضوع اشاره کرد که مردم فلسطین تحت اشغال با بزرگترین جنایات که توسط گروه‌های صهیونیستی و با هدف انحلال آرمان فلسطین و درهم شکستن اراده مردم آن صورت می‌گیرد، مواجه هستند.

 

اتحادیه وکلای عرب بار دیگر تاکید کرد که مقاومت به هر شکلی، تنها راه آزادسازی فلسطین است و در نظر گرفتن منافع فلسطین یک وظیفه مقدس در راه صحیح برای بازگرداندن این ملت به سرزمین‌های خودشان است.

 

این اتحادیه از دولت‌های عربی خواست تا روابط خود را با اسرائیل قطع کرده و سفرای این رژیم اشغالگر را از پایتخت‌های عربی اخراج کنند.

 

این بیانیه با اشاره به اینکه تجاوزات اخیر صهیونیست‌ها به غزه، جنایت علیه بشریت و مغایر با قوانین بین‌المللی است، محکوم شده و ضمن حمایت از مردم فلسطین در دفاع مشروع از سرزمین و حقوق خود، از همه نهادهای حقوقی بین‌المللی خواسته شده است تا با استفاده از اختیارات خود در برابر جنایات صهیونیست‌ها علیه مردم فلسطین اقدام کنند و و عاملان این جنایات را به دادگاه بین‌المللی بکشانند.

 

اتحادیه وکلای عرب در ادامه بیانیه خود ثبات عراق را منوط به دور نگه داشتن این کشور از درگیری‌های فرقه‌ای که هویت ملی عراق را هدف قرار می‌دهد، دانست و مردم این کشور را به اتحاد و دوری از درگیری‌هایی دانست که به اشغال عراق منجر می‌شود فرا خواند و بر استقلال و حاکمیت ملی عراق تاکید و ضمن محکوم کردن وجود نظامیان خارجی بین‌المللی و منطقه‌ای در این کشور، خواستار تقویت نقش ارتش عراق در مقابله با گروه‌های تروریستی شد.

 

این اتحادیه همچنین تصریح کرد که محاصره مردم لبنان، انفجار بندر بیروت و عملیات مستمر تروریستی رژیم اسرائیل علیه لبنان و نهادهای آن، نتیجه اراده صهیونیست‌های آمریکایی برای تن دادن مردم لبنان و مجبور کردن آن‌ها به امضای توافق نامه عادی‌سازی روابط با اسرائیل است.

 

در این بیانیه آمده است که تأخیر در تشکیل دولت لبنان خدمتی برای از بین بردن آنچه از آن باقی مانده و جایگزین کردن نظام فرقه‌ای به جای دولت لبنان است.

 

وکلای حقوقی عرب در ادامه بیانیه خود خواستار جلوگیری از همه اختلافات در تونس و نشستن سه رئیس جمهوری و روسای نهادهای قانون اساسی بر میز مذاکره برای برون رفت از بحران خفقان آور و پذیرفتن گفت وگوی ملی به منظور دور شدن از ورشکستگی و سقوط شد.

 

همچنین بر حق مسلم مصر و سودان در استفاده از آبهای رودخانه نیل مطابق با قانون بین‌المللی، تنظیم رودخانه‌های بین‌المللی و موافقت نامه‌های امضا شده در این زمینه تاکید شده است و از جامعه جهانی خواسته شده تا اتیوپی را برای انجام تعهدات بین‌المللی خود در خصوص رودخانه نیل تحت فشار قرار دهد.

 

اتحادیه وکلای عرب در این بیانیه بر وحدت مردم یمن و پایان دادن به درگیری‌های مداوم و گفت و گو بین مردم این کشور به جای جنگ‌های ناشی از دشمنان یمن، تاکید شده است.

 

این اتحادیه هرگونه مداخله نظامی علیه هر کشور عربی را رد کرد و از کشورهای عربی، یافتن راه حل سیاسی برای یمن و تمامیت ارضی آن را خواستار شد.

 

اولین نشست اعضای دفتر دائمی اتحادیه وکلای حقوقی عرب در سال جدید میلادی (۲۰۲۱) از روز جمعه به مدت ۲ روز در دمشق پایتخت سوریه برگزار و شنبه شب با صدور بیانیه‌ای به کار خود پایان داد.

مسکو: هدف تحریم‌های غرب براندازی نظام مشروع سوریه است

نماینده دائم روسیه در سازمان ملل اعلام کرد، تحریم‌های غرب علیه سوریه وضعیت انسانی کشور را بدتر می‌کند و به نظر می‌رسد هدف از این اقدام براندازی مقامات مشروع سوریه است.

ادامه

تحریم, جهان, جهان غرب, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, روسیه, سازمان ملل, سوریه, فقر

ناو هواپیمابر هسته‌ای آمریکا وارد منطقه شد

ناو هواپیمابر هسته‌ای «رونالد ریگان» در میان عقب‌نشینی نیروهای آمریکایی از افغانستان وارد منطقه مسئولیت ناوگان پنجم نیروی دریایی ایالات متحده که شامل خاورمیانه است، شد.

ادامه

اسیای مرکزی, افغانستان, امریکا, جنوب آسیا, جهان, خاورمیانه, خبر

روسیه: تروریست‌های تحریر الشام درحال آماده شدن برای حملات شیمیایی/ ورود نخستین جنگنده‌های میگ ۳۱ ک به سوریه

مرکز آشتی روسیه در سوریه اعلام کرد که گروه تروریستی «تحریر الشام» در حال آماده شدن برای حملات شیمیایی در منطقه ادلب سوریه است.

ادامه

ترکیه, تروریسم, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, دخالت نظامی, روسیه, سوریه