هآرتص: اسرائیل قصد تجزیه غزه را دارد

بنا به گزارش هآرتص، اسرائیل قصد دارد با ایجاد منطقه حائل و کریدور مناطق شمالی نوار غزه را از دیگر بخش‌های این باریکه جدا سازد. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه الجزیره، هآرتص در ادامه جنایت‌های خود در نوار غزه، به دنبال جداسازی شمال این باریکه از مناطق مرکزی و جنوبی آن است. ... هآرتص: اسرائیل قصد تجزیه غزه را دارد

ادامه

اسراییل, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, فلسطین

تشدید تنش دیپلماتیک بوگوتا – تل‌آویو؛ پاسخ کلمبیا به‌ عصبانیت اسرائیل

وزارت امور خارجه کلمبیا اظهارات وزیر امور خارجه اسرائیل علیه «گوستاوو پترو» رئیس‌جمهوری این کشور به دنبال حمایت از تصویب آتش‌بس در غزه توسط شورای امنیت سازمان ملل را رد و تاکید کرد: اقدامات علیه غیرنظامیان غزه باید به صورت فوری پایان یابد. به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از خبرگزاری افه، وزارت امور خارجه کلمبیا ... تشدید تنش دیپلماتیک بوگوتا – تل‌آویو؛ پاسخ کلمبیا به‌ عصبانیت اسرائیل

ادامه

آمریکای لاتین, اسراییل, تروریسم, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, سازمان ملل, کلمبیا

وال‌استریت‌ژورنال: آمریکا در پشت‌پرده با عملیات اسرائیل در رفح موافق است

رسانه آمریکایی نوشته ایالات متحده برخلاف مخالفت ظاهری با حمله اسرائیل در رفح اما در پشت‌پرده به‌دنبال توقف آن نیست بلکه در حال سروشکل‌دادن به حمله است. به گزارش ایسنا، در دو روز نشست و مذاکره میان «یوآو گالانت» وزیر جنگ اسرائیل با مقام‌های ارشد آمریکایی در کاخ سفید و پنتاگون درباره عملیات برنامه‌ریزی‌شده در ... وال‌استریت‌ژورنال: آمریکا در پشت‌پرده با عملیات اسرائیل در رفح موافق است

ادامه

آمریکا, اسراییل, جهان, خاورمیانه, فلسطین, گزارش, مصر

مسکو: چرا داعش فقط به دشمنان آمریکا حمله می‌کند؟

سخنگوی وزارت خارجه روسیه نوشت «پروپاگانداهای آمریکایی با این ادعا که حمله تروریستی جمعه مسکو توسط داعش انجام شده، خودشان را به تله انداخته‌اند. همین‌طور مشخص است که چرا آن‌ها این کار را انجام می‌دهند. مشخص است؛ چون آنها راه دیگری ندارند». به گزارش ایسنا، «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه می‌گوید شواهد مستقیم و ... مسکو: چرا داعش فقط به دشمنان آمریکا حمله می‌کند؟

ادامه

آمریکا, افغانستان, اوکراین, تروریسم, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, روسیه, سوریه, شرق اروپا, عراق, غرب, مقاله

در جدیدٔترین گزارش سازمان ملل، اسرائیل به نسل‌کشی درغزه متهم شد

در گزارش گزارشگر ویژه سازمان ملل که قرار است امروز به شورای حقوق بشر ارائه شود، تأکید شده است که دلایل منطقی زیادی برای اثبات نسل‌کشی اسرائیل در نوار غزه وجود دارد. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، خبرگزاری فرانسه گزارش داد که گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور حقوق بشر در سرزمین‌های ... در جدیدٔترین گزارش سازمان ملل، اسرائیل به نسل‌کشی درغزه متهم شد

ادامه

آمریکا, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, سازمان ملل, فلسطین, نسل‌کشی

تاکید عبدالمهدی به فرستاده آلمان؛ نیروهای خارجی از عراق بروند/ خواست تظاهرات میلیونی علیه حضور آمریکا

عادل عبدالمهدی نخست وزیر دولت پیشبرد امور عراق روز سه شنبه در دیدار با فرستاده دولت آلمان بر خروج نیروهای بیگانه از خاک این کشور تاکید کرد.

 

به گزارش خبرگزاری «عین العراق»، عبدالمهدی امروز با «فیلیپ اکرمن» نماینده دولت و مدیر سیاسی وزارت امور خارجه آلمان در بغداد دیدار کرد.

 

در این دیدار نخست وزیر دولت پیشبرد امور عراق با فرستاده دولت آلمان در خصوص کاهش تنش و جلوگیری از خطر جنگ در منطقه و نیز تصمیم عراق برای خروج نیروهای خارجی گفت و گو کرد.

 

به نوشته این خبرگزاری عراقی، در این دیدار که سفیر آلمان نیز در آن حضور داشت ابتدا روابط دو کشور مورد بحث قرار گرفت و سپس تحولات عراق و راه های همکاری برای دستیابی به آرامش، کاهش تنش و بحران و دوری از خطر جنگ در منطقه و جهان بررسی شد.

 

عبدالمهدی در ادامه با تبیین چشم انداز همکاری عراق با کشورهای منطقه و جهان به شکلی که امنیت و حاکمیت ملی کشور حفظ شود، به تصمیم عراق مبنی بر خروج نیروهای بیگانه و اشتیاق همه طرف های عراقی برای انجام این مهم و نیز ادامه همکاری علیه تروریسم تاکید کرد.

 

پارلمان عراق یکشنبه هفته گذشته با برگزاری نشست فوق العاده به خروج نیروهای بیگانه از خاک این کشور رای و به دولت اختیار داد بسترها و لوازم قانونی این کار را فراهم و اجرایی کند.

 

صدر خواستار تظاهرات مردم عراق علیه حضور آمریکایی‌ها شد

 

«مقتدا صدر» رهبر جریان صدر عراق روز سه شنبه در بیانیه‌ای، خواستار تظاهرات مردم عراق در محکومیت حضور نیروهای آمریکایی و تجاوز و اشغالگری آنها در خاک عراق شد.

 

به گزارش رسانه‌های عراقی، صدر در این بیانیه اعلام کرد آسمان، زمین و حاکمیت عراق از سوی نیروهای متجاوز نقض شده است.

 

وی مردم کشورش را به تظاهرات میلیونی مسالمت آمیز و یکپارچه در محکومیت حضور آمریکا و اقدامات تجاوزکارانه‌اش فراخواند.

 

صدر در ادامه نوشت: عزم خود را جزم کنید و متحد شوید، سستی نکنید. عراق شما را به خود می‌طلبد پس کوتاهی نکنید. من اطمینان داریم که شما به همه ثابت خواهید کرد که در برابر استکبار جهانی تسلیم نخواهید شد و تنها در مقابل خدا تسلیم می‌شوید.

 

به دنبال ترور سردار سپهبد «قاسم سلیمانی» فرمانده سپاه قدس و «ابومهدی المهندس» قائم مقام تشکیلات الحشد الشعبی عراق به دست ارتش آمریکا در فرودگاه بغداد، پارلمان عراق طرح خروج نیروهای خارجی از جمله آمریکایی ها را از این کشور تصویب کرد.

 

اما، «دونالد ترامپ» رییس جمهوری آمریکا در واکنش به تصویب طرح خروج نظامیان آمریکایی از عراق در پارلمان این کشور، بغداد را به اعمال تحریم‌های شدید تهدید کرد.

 

نمایندگان پارلمان عراق، همچنین خواستار شکایت رسمی از آمریکا به سازمان ملل و شورای امنیت به سبب تجاوز حاکمیت این کشور شدند.

 

پیش از این نیز، ائتلاف سائرون وابسته جریان صدر عراق اعلام کرده بود که توافق امنیتی با واشنگتن به باقی ماندن «اشغالگران» در عراق وجهه قانونی بخشیده و اگر این توافق لغو نشود آمریکا همچنان به نقض حاکمیت عراق ادامه می‌دهد.

مسکو: فعال‌کردن مکانیسم ماشه را نمی‌پذیریم

یک منبع آگاه در وزارت خارجه روسیه اعلام کرد: فعال‌کردن مکانیسم ماشه را نمی‌پذیریم؛ زیرا اقدام تروئیکای اروپایی با اهداف و روح برجام در تضاد است.

ادامه

المان, امریکا, انگلستان, ایران, تحریم, جهان, چین, خاورمیانه, خبر, روسیه, فرانسه

چامسکی؛ مساله آمریکا کنترل منابع انرژی خاورمیانه است نه الزاما تصاحب آن

نوام چامسکی، فیلسوف و زبان‌شناس آمریکایی، در گفتگویی با AFP (آژانس خبری فرانسه) به بررسی تاریخی تنش میان ایران و آمریکا پرداخته است.

ادامه

اسراییل, امریکا, امریکای شمالی, انگلستان, ایران, جهان, خاورمیانه, عراق, عربستان سعودی, مکزیک