نشست چهارجانبه در مسکو/ ضربه‌ای مهلک به تاکتیک جنگ کثیف آمریکا

خبرگزاری اسپوتنیک با اشاره به مذاکرات چهارجانبه صلح به میزبانی مسکو، این اقدام را در کنار سایر تلاش‌ها برای عادی‌سازی روابط ترکیه و سوریه، ضربه‌ای مهلک به قدرت آمریکا در منطقه و تاکتیک جنگ کثیف این کشور ارزیابی کرد. به گزارش روز دوشنبه ایرنا، اسپوتنیک افزود: انتظار می رود مذاکراتی که با حضور معاونان وزیران ... نشست چهارجانبه در مسکو/ ضربه‌ای مهلک به تاکتیک جنگ کثیف آمریکا

ادامه

آمریکا, ایران, ترکیه, تروریسم, تشنج زدایی, جهان, چین, خاورمیانه, خبر, روسیه, سوریه, عربستان سعودی, گزارش, مصر

وزیر خارجه اتریش: روسیه در آینده امنیتی اروپا نقش دارد

وزیر خارجه اتریش گفته که روسیه در ساختار امنیتی اروپا در آینده نقش دارد و این ایده را که لغو ویزای شنگن برای تمامی روس‌ها باید اجرا شود، رد کرده است. به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه کرونن سایتونگ، الکساندر شلنبرگ، وزیر امور خارجه اتریش در یک نشست خبری در موسسه مطالعات سیاسی پاریس گفت: ... وزیر خارجه اتریش: روسیه در آینده امنیتی اروپا نقش دارد

ادامه

اتریش, اروپا, امنیتی, تحلیل, تشنج زدایی, جنگ سرد, جهان, روسیه, سازمان امنیت و همکاری اروپا, فرانسه

هشدار رئیس‌جمهور مجارستان نسبت به مشارکت ناتو در جنگ اوکراین

رئیس‌جمهور مجارستان نسبت به مشارکت ناتو در بحران اوکراین هشدار داد و از این ائتلاف خواست تا به جای احساسات براساس عمل‌گرایی رفتار کند. به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، کاتالین نوواک، رئیس جمهور مجارستان در جریان دیدار با سفرای کشورهای خارجی گفت: در مورد بحران اوکراین باید بگویم که افراد باید براساس ... هشدار رئیس‌جمهور مجارستان نسبت به مشارکت ناتو در جنگ اوکراین

ادامه

اوکراین, تحلیل, تشنج زدایی, جنگ سرد, جهان, روسیه, شرق اروپا, غرب, مجارستان, ناتو

مقام ارشد اتحادیه اروپا در راه پکن؛ نگاه غرب به قدرت اژدهای زرد

وزارت امور خارجه چین اعلام کرد «شارل میشل» رئیس شورای اتحادیه اروپا به دعوت «شی جینپینگ» رئیس جمهوری چین روز اول دسامبر(۱۰ آذر) به چین سفر خواهد کرد. به گزارش روز سه شنبه ایرنا از روزنامه گلوبال تایمز، کارشناسان معتقدند این دیدار، نخستین دیدار رسمی میان مقامات رسمی چین و اتحادیه اروپا از زمان برگزاری ... مقام ارشد اتحادیه اروپا در راه پکن؛ نگاه غرب به قدرت اژدهای زرد

ادامه

اتحادیه اروپا, اروپا, اقتصادی, اوگاندا, تشنج زدایی, جهان, چین, شرق اروپا

ارمنستان پیشنهاد منطقه عاری از سلاح در قره باغ داد

نیکول پاشینیان نخست وزیر ارمنستان امروز پنجشنبه گفت که کشورش پیشنهاد ایجاد منطقه‌ای عاری از سلاح در اطراف قره باغ با تضمین های بین‌المللی را ارائه داده است. به گزارش ایرنا، خبرگزاری “آرکا” نوشت: نخست وزیر ارمنستان گفت که این ایده توسط مقامات قره باغ پیشنهاد شده است و او آن را در دیدار روسای ... ارمنستان پیشنهاد منطقه عاری از سلاح در قره باغ داد

ادامه

اذربایجان, ارمنستان, تشنج‌ زایی, جنوب شرق اروپا, جهان, چک, خبر, روسیه, شمال غرب آسیا

تاکید شی و مرکل بر توسعه روابط دو جانبه

«شی جین پینگ» رییس جمهوری چین و «آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان در یک گفت و گوی تلفنی بر توسعه و تقویت روابط دو جانبه تاکید کردند.

 

به گزارش روز شنبه ایرنا از شینهوا، «شی جین پینگ» رئیس جمهوری چین شامگاه جمعه در تماس تلفنی با «آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان گفت: از سال گذشته تا کنون ما تبادلات مداوم و موثری داشته ایم که نقشی مهم در توسعه روابط چین-آلمان و چین-اتحادیه اروپا ایفا کرده؛ این تعامل همچنین نشان دهنده سطح بالایی از اعتماد متقابل میان چین و آلمان است.

 

وی افزود: صدراعظم آلمان به طور فعالانه متعهد به ارتقای همکاری کاربردی و تبادلات دوستانه میان آلمان و اروپا با چین است که از نظر من شایسته تقدیر است.

 

رئیس جمهوری چین تاکید کرد در سال های اخیر روابط چین-آلمان به طور کلی توسعه مداوم خود را حفظ کرده و همکاری در زمینه‌های مختلف نشان دهنده انعطاف‌پذیری قدرتمند تحت شرایط همه گیری کرونا بوده است.

 

وی افزود: چین و آلمان به تکمیل مذاکرات توافق سرمایه گذاری چین-اتحادیه اروپا طبق برنامه اعلامی کمک کرده، مشترکا از چندجانبه گرایی حمایت کرده، حامی تجارت آزاد بوده، مسئولانه به مساله تغییرات اقلیمی پرداخته و دست در دست هم کمک های مثبتی به حفظ صلح و ثبات جهانی ارائه کرده اند.

 

شی در ادامه گفت: دلیل اصلی موفقیت چشمگیر در روابط چین-آلمان، توجه به علایق مشترک ضمن احترام به اختلافات، ‌تمرکز بر همکاری برد-برد و ارتقا محاسن همکاری تنگاتنگ است.

 

صدراعظم آلمان نیز در این گفت و گوی تلفنی گفت: در سال های اخیر توسعه روابط آلمان – چین و اتحادیه اروپا – چین نتایج مثبت و گرانبهای فراوانی داشته است.

 

مرکل با بیان اینکه مایل به حفظ ارتباط نزدیک با چین و همکاری به منظور ارتقای جایگاه آلمان، چین و اتحادیه اروپا است، گفت: باید تلاش شود تا اختلافات از طریق گفت و گو کاسته شده و به شکل مناسبی برطرف گردد.

 

وی ابراز امیدواری کرد توافق سرمایه گذاری اتحادیه اروپا – چین به شکل موفقیت آمیزی تصویب و هر چه سریعتر اجرایی شود.

 

صدراعظم آلمان افزود: این توافق به نفع دو طرف است و هم برای اتحادیه اروپا و هم برای چین برد-برد محسوب می شود.

 

مرکل همچنین گفت، آلمان امیدوار است همکاری در زمینه واکسن کووید-۱۹ با چین افزایش یابد.

 

صدراعظم آلمان در ادامه این تماس تلفنی به تحولات افغانستان اشاره و ابراز امیدواری کرد ارتباط و همکاری با چین در این زمینه با کمک سازمان ملل و دیگر نهادهای چندجانبه ارتقاء یابد.

 

شی جین پینگ نیز در این خصوص با بیان اینکه چین مایل به همکاری با جامعه بین‌الملل از جمله آلمان برای انجام تلاش های سازنده به منظور تحقق صلح و ثبات در افغانستان است، گفت: پکن حامی همزیستی و درک مشترک تمدن‌های مختلف است و با هر گونه مداخله در امور داخلی دیگر کشورها مخالف است.

رئیسان جمهوری آمریکا و چین درباره مسایل راهبردی گفتگو کردند

یکی از مقام‌های ارشد آمریکایی با اعلام این که روسای جمهوری ایالات متحده و چین بر ضرورت اجتناب از تبدیل شدن رقابت بین دو کشور به درگیری صحبت کردند، گفت: بایدن در تماس تلفنی با همتای چینی خود گفتگویی ۹۰ دقیقه‌ای داشت.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, تشنج زدایی, جنگ سرد, جهان, چین, خبر, شرق آسیا