همبستگی با کوبا؛ سد کشورهای دوست دربرابر خصومت آمریکا

ارسال محموله‌های غذایی، دارو، تجهیزات ایمنی و سرنگ در یک هفته اخیر از طرف کشورهای مکزیک، بولیوی، روسیه، ویتنام و چین به کوبا به عنوان نمایش همبستگی، اقدامات خصمانه و مداخله جویانه در امور داخلی این کشور را به چالش کشید.

ادامه

امریکا, امریکای لاتین, بولیوی, تحریم, جهان, چین, حقوق بشر, روسیه, کوبا, گزارش, مکزیک, همبستگی, ویتنام

مجمع پوئبلا متشکل از ۱۶ کشور چپگرای آمریکای لاتین و اسپانیا خواستار رفع تحریم‌های کوبا شد

مجمع سیاسی و آکادمیک پوئبلا متشکل از ۱۶ کشور چپگرای آمریکای لاتین و اسپانیا، طی بیانیه‌ای ضمن اعلام همبستگی با کوبا، قاطعانه خواستار رفع تحریم های غیرقانونی و ظالمانه واشنگتن علیه این کشور آمریکای لاتین شد.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, امریکای لاتین, تحریم, جهان, حقوق بشر, خبر, کوبا

مکزیک: محاصره آمریکا غیرانسانی است؛ به کوبا کمک می‌کنیم

«آندرس مانوئل لوپز ابرادور» رئیس‌جمهور مکزیک با انتقاد شدید از محاصره غیر انسانی آمریکا علیه کوبا اعلام کرد، کشورش بدون توجه به تحریم‌های واشنگتن، به هاوانا کمک‌های انسانی می‌فرستد.

ادامه

امریکا, امریکای لاتین, تحریم, تحلیل, جهان, حقوق بشر, روسیه, کوبا, مکزیک, همبستگی

تاکید بر همکاری‌های استراتژیک در گفت و گوی تلفنی سران چین و روسیه

شی جین پینگ رئیس جمهور چین و ولادیمیر پوتین همتای روس او ۲۸ دسامبر / ۸ دی با یکدیگر تلفنی گفت و گو کردند. آن‌ها ابتدا سال نو را به همدیگر و مردم کشور طرف مقابل تبریک گفتند. 

 

شی جین پینگ در این گفت و گو خاطرنشان کرد که سال ۲۰۲۰ برای چین، روسیه و جهان سال فوق‌العاده‌ای بود؛ بیماری کرونا یک چالش بی‌سابقه برای ایمنی زندگی انسان ایجاد کرده و تاثیرات جدی بر اقتصاد جهانی گذاشته و جهان را با آشفتگی‌های بسیار رو به رو کرده است.

 

رهبر چین افزود در این  بحران چین و روسیه به همدیگر کمک کرده و مشترکا بر مشکلات فائق آمده و به حمایت قاطع از یکدیگر در موضوعات مربوط به منافع اصلی یکدیگر ادامه داده‌اند.

 

وی با اشاره به همکاری دو کشور در مقابله با همه‌گیری کرونا، اجرای ابتکار «کمربند و جاده» و همکاری در چارچوب گروه ۲۰، سازمان همکاری شانگ‌های، برجام، گروه کشورهای بریکس و دیگر پلفترم‌های چندجانبه گفت که دو کشور به پایه اصلی حفظ عدالت و ترویج چندجانبه گرایی تبدیل شده‌اند.

 

رهبر چین تاکید کرد، روابط چین و روسیه دارای قدرت درون زا و ارزش مستقل قوی هستند و تحت تاثیر تغییرات در شرایط بین‌المللی قرار نمی‌گیرند؛ با تقویت همکاری‌های استراتژیک چین و روسیه می‌توان به طور موثر در برابر هرگونه تلاش برای سرکوب و تقسیم دو کشور مقاومت کرد.

 

ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه نیز گفت، با وجود تاثیر همه گیری کرونا در سال جاری، روابط روسیه و چین به طور مداوم توسعه یافته و دو کشور در مبارزه با همه گیری کرونا نیز از همدیگر حمایت کرده و همکاری‌های آن‌ها در زمینه‌های اقتصاد، تجارت، انرژی و فناوری همچنان پیشرفت می‌کند.

 

رهبر روسیه با اشاره به این که سال آینده برابر با بیستمین سالگرد امضای «پیمان حسن همجواری، دوستی و همکاری روسیه-چین» خواهد بود گفت: روسیه بدون تردید متعهد به توسعه همکاری راهبردی همه جانبه با چین است و تمایل دارد در مورد موضوعات موثر بر منافع اصلی چین، از چین حمایت کند و همکاری‌ها و هماهنگی‌های راهبردی با چین در امور بین‌الملل را تقویت بخشد.

 

دو طرف همچنین با ادامه ارتباطات منظم بیشتر به روش‌های مختلف موافقت کردند.

مشکل ایران در خرید واکسن کرونا با وجود تحریم آمریکا، حس بشردوستی چینی‌ها را برانگیخت

رادیو و تلویزیون مرکزی چین در تاریخ ۲۸ دسامبر/۸ دی ماه، ده خبر برتر داخلی و ده خبر برتر بین‌المللی در سال جاری میلادی را اعلام کرد که با بازنشر گسترده در رسانه های بزرگ همراه شد.

ادامه

امارات, امریکا, ایران, بحرین, برزیل, تحریم, ترکیه, جهان, چین, سازمان بهداشت جهانی, همبستگی

هاوانا در کنار دمشق در جنگ علیه تروریست‌ها ایستاده است

معاون وزیر خارجه کوبا در دیدار سفیر سوریه در هاوانا با وی که در ساختمان وزارت خارجه کوبا برگزار شد، تاکید کرد: کوبا در کنار سوریه در جنگش علیه تروریسم قرار دارد.

ادامه

امریکای لاتین, تروریسم, جهان, خاورمیانه, خبر, سوریه, کوبا, همبستگی

مصر نخستین محموله واکسن چینی سینوفارم را دریافت کرد

رویترز به نقل از مقامات بهداشتی مصر اعلام کرد که این کشور روز پنجشنبه نخستین محموله واکسن چینی کرونا «سینوفارم»(China National Pharmaceutical Group –  (Sinopharm را از طریق امارات متحده عربی دریافت کرده است.

ادامه

امارات, جهان, چین, حقوق بشر, خبر, دانش, روسیه, مصر, همبستگی

تحقق تعهدات چین در تامین واکسن کرونای جهان

بر اساس گزارش رسانه‌های امارات متحده عربی، وزارت بهداشت و پیشگیری این کشور امروز ۹ دسامبر/۱۹ آذرماه اعلام کرد که واکسن‌های غیرفعال کننده ویروس کرونا تولید شده توسط گروه دارویی ملی چین را رسما به ثبت رسانده است.

ادامه

امارات, اندونزی, انگلستان, برزیل, تحلیل, جهان, چین, حقوق بشر, شرق آسیا, همبستگی