تجمع کارگران رسمی شاغل در شرکت فلات قاره در خارک

اعتراضات کارگران رسمی این مجموعه در اعتراض به تعرضات معیشتی و عدم پاسخگویی به مطالباتشان ادامه دارد. روز پنجم فروردین این کارگران در شرکت فلات قاره تجمع کردند. اهم مطالبات این کارگران عبارتند از: ➖حذف کامل سقف‌حقوق➖حذف تفکیک نادرست مشاغل در مناطق عملیاتی➖حذف محدودیت حق‌سنوات بازنشستگی➖عودت کسورات مازاد مالیات➖اجرای کامل ماده۱۰ با وجود ظرفیت‌های قانونی و اختیاراتی مانند افزایش ... تجمع کارگران رسمی شاغل در شرکت فلات قاره در خارک

ادامه

ایران, حقوق بشر, خبر, عدالت اجتماعی, کارگری, مبارزه طبقاتی, معیشت, نفتگران

بلومبرگ: رییس جمهور افراطی آرژانتین ۷۰ هزار کارمند دولتی را اخراج می‌کند!

بلومبرگ در گزارشی مدعی شد که رییس جمهور آرژانتین قصد دارد تا ۷۰ هزار کارمند دولتی را اخراج کند. به گزارش خبرگزاری مهر، شبکه تلویزیونی بلومبرگ در گزارشی مدعی شد که خاویر میلی، رییس جمهور آرژانتین در اقدامی دیگر با هدف نمایش رویکرد افراطی‌اش که خود آن را «اره برقی» خوانده است، قصد دارد تا ... بلومبرگ: رییس جمهور افراطی آرژانتین ۷۰ هزار کارمند دولتی را اخراج می‌کند!

ادامه

آرژانتین, آمریکای لاتین, اتحادیه اروپا, جهان, فساد, کارگری, نئولیبرالیسم

شعار واقعی سال ۱۴۰۳خامنه‌ای: تشدید استثمار نیروی کار در راه «حفظ نظام»

در سال گذشته وضع معیشت اکثر مردم کشور، یعنی طبقۀ کارگر و دیگر زحمتکشان شاغل در شهرها و روستاها و بازنشستگان، نه‌تنها بهتر نشد، بلکه بدتر هم شد. شواهد حاکی از آن است که این روند امسال نیز ادامه خواهد داشت. همهٔ وعده‌های دولت رئیسی، همان‌طور که پیش‌بینی می‌شد، سراپا پوچ بود و اَبَربحران‌های چندوجهی ... شعار واقعی سال ۱۴۰۳خامنه‌ای: تشدید استثمار نیروی کار در راه «حفظ نظام»

ادامه

آمریکا, استبداد, استثمار, اسلام سیاسی, اقتصادی, امپریالیسم, ایران, بانک جهانی, جهان, حقوق بشر, خصوصی‌سازی, صندوق بین‌المللی پول, کارگری, معیشت, مقاله, نئولیبرالیسم

«قراردادهای سفیدامضا» نمادی از تحمیل بی‌حقوقی مطلق به کارگران

امضا گرفتن به جبر و برخلاف اراده کارگران، مسیر احقاق حق کارگران را مسدود کرده و آنها را در مسیر مطالبه گری با محدودیت مواجه کرده است. به گزارش خبرنگار ایلنا، «بعد از پایان هر سه ماه، یک قرارداد از پیش نوشته شده مقابل ما کارگران می‌گذارند و از ما می‌خواهند امضا کنیم یعنی به ... «قراردادهای سفیدامضا» نمادی از تحمیل بی‌حقوقی مطلق به کارگران

ادامه

اختلاف طبقاتی, ایران, حقوق بشر, عدالت اجتماعی, کارگری, گزارش, مبارزه طبقاتی, معیشت

نشست فوق‌العاده همبستگی با فلسطین فدراسیون WFTU

کمپین همبستگی بین‌المللی «WFTU» با مردم فلسطین تا نیمه فروردین تشکیل و در آن جمع آوری کمک برای غزه مورد تاکید قرار گرفت. به گزارش خبرنگار ایلنا به نقل از WFTU، اعضای فدراسیون جهانی اتحادیه‌های کارگری (WFTU)، طی نشستی با پخش یک کلیپ ویدیویی درباره وضعیت غزه، بر همبستگی با مردم فلسطین تاکید کردند. جلسه ... نشست فوق‌العاده همبستگی با فلسطین فدراسیون WFTU

ادامه

اشغالگری, جهان, حقوق بشر, خبر, فدراسیون جهانی سندیکاهای کارگری, فلسطین, کارگری, همبستگی

تامین اجتماعی در نگاه مسئولان یک هلوی پوست‌کنده است/ برخلاف شعارهایمان «یک با یک برابر نیست»

سهیلا جلودارزاده عضو فراکسیون کارگری مجلس، گفت: در صورتی که طبق پیشنهاد کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی، منابع درمانی سازمان تامین اجتماعی به خزانه دولتی منتقل شود، نمی‌توانیم امیدوار باشیم که این منابع برای بیمه‌شدگان هزینه شود.

 

وی در نشست سراسری دبیران اجرایی خانه کارگر در چابهار افزود: به واسطه تجربه سال‌ها کار در بخش‌های دولتی می‌گویم اگر این اتفاق بیفتد نمی‌توانیم به بازگشت منابع تامین اجتماعی امیدوار باشیم.

 

جلودارزاده افزود: برای همین لازم است تا پیشگیری‌های لازم را به عمل آوریم و از طریق آگاه کردن نمایندگان مجلس، مانع تصویب نهایی این پیشنهاد در صحن علنی مجلس شویم.

 

رئیس اتحادیه زنان کارگر افزود: دولت وقتی نتوانسته به تعهدات خود در برابر سازمان تامین اجتماعی عمل بکند، چگونه می‌خواهد مدیریت منابع درمانی این سازمان را برعهده بگیرد؛ واقعیت این است که سازمان تامین اجتماعی در نظر برخی مسئولان به یک هلوی پوست کنده تبدیل شده است و برای همین کارگران اجازه نخواهند داد با چنین نگاهی در رابطه با این سازمان تصمیم‌گیری شود.

 

وی با بیان اینکه در حال حاضر شرایط مستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی بیانگر آن است که عدالت در ارتباط با جامعه بازنشستگان معنا ندارد، افزود: چطور یک مستمری‌بگیر معمولی در وزارت نفت باید درآمدی در حدود ۲.۵ میلیون تومان در ماه داشته باشد؛ اما بیشتر مستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی درآمدی نزدیک به حداقل و کمتر از آن دارند این وضع نشان می‌دهد که بر خلاف شعارهایمان هنوز یک با یک برابر نیست.

 

وی ادامه داد: کارگران سال‌ها برای انقلاب و نظام مبارزه کرده و هزینه داده‌اند؛ به عنوان مثال در تمامی نمازخانه‌های کارخانجات، بیمارستان‌ها و هتل‌ها، تصاویر شهدای کارگر را قاب گرفته‌اند؛ اما این دلیل نمی‌شود که جامعه کارگری اجازه دهد افرادی غیرخودی به منافع‌شان دست اندازی کنند.

 

وی گفت: جامعه کارگری خود را همچنان مقید به حفظ میراث شهدا و انقلاب می‌دانند؛ اما حاضر نیست زیر بار ذلت برود. تجربه سال‌های گذشته نشان داده است که کارگران هر جا لازم بوده است برای دفاع از استقلال سازمان تامین اجتماعی و دیگر منافع صنفی خود قاطعانه ایستادگی کرده‌اند.

 

وی افزود: اکنون وقت آن است که سایر مسئولان گام جدی برای برآورده‌سازی مطالبات کارگران بردارند؛ به عنوان مثال باید به‌جای آن که دنبال دست‌اندازی به اموال سازمان تامین اجتماعی باشند، تلاش کنند تا دولت بدهی خود را پرداخت نماید. علاوه بر این باید کنترل‌های منطقی بر اجرای طرح تحول سلامت اجرا شود.

 

وی افزود: اگر اجرای طرح تحول سلامت منطقی و اصولی بود، امروز همه صندوق‌ها غیر از صندوق‌های بازنشستگی با مشکل ورشکستگی مواجه نبودند. واقعیت این است که سازمان تامین اجتماعی و بیمه‌شدگانش به وظایف خود در قبال اقتصاد کشور کاملا عمل کردند؛ اکنون نوبت دیگران است که به وظیفه خود عمل کنند. مثلا وزارت بهداشت در هزینه‌های خود صرفه‌جویی کند. واقعیت این است که اکنون باید شاهد بازپرداخت بدهی‌های دولت به سازمان تامین اجتماعی می‌بودیم؛ اما برعکس مشاهده می‌کنیم قرار است در حق کارگران در مقام سهامداران اصلی نظام و انقلاب، ظلم مضاعف صورت می‌گیرد.

 

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: جامعه کارگری تا امروز از مسئولان زیادی واژه شرمندگی را شنیده است؛ اما شنیدن این کلمات دردی را از آنها دوا نمی‌کند. امروز کارگرانی هستند که به دلیل ابتلا به بیماری سرطان تحت درمان پزشکی هستند؛ اما درآمد آنها آنقدر ناچیز است که نمی‌توان با آن هزینه‌های رژیم غذایی پزشکی را پرداخت کرد.

ایلنا

آینده‌ی خانواده‌ کارگران، قربانیِ عدم نظارت تامین اجتماعی برکار پیمانکاران در پروژه‌های قراردادی

ناصر آقاجری (فعال صنفی کارگران پروژه‌ای) در ارتباط با عدم نظارت بر عملکردِ بیمه‌ای پیمانکاران و تخلفات متداول گفت: تامین اجتماعی بایستی نظارت بر کار پیمانکاران در پروژه‌های قراردادی را جدی‌تر بگیرد. بازرسان تامین اجتماعی باید بر بیمه کردن کارگران نظارت مدام داشته باشند و بررسیِ تطابقِ مبلغ بیمه پرداختی به وسیله‌ی کارفرمایان با حقوق ... آینده‌ی خانواده‌ کارگران، قربانیِ عدم نظارت تامین اجتماعی برکار پیمانکاران در پروژه‌های قراردادی

ادامه

ایران, حقوق بشر, کارگری, گفتگو

دادگاه تجدیدنظر داود رضوی عضو هیئت مدیره سندیکا، دهم بهمن برگزار خواهد شد

دادگاه داود رضوی از اعضای هیئت مدیره سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی که قرار بود امروز چهارشنبه ۴بهمن برگزار شود به پیشنهاد صالح نیکبخت وکیل پرونده این عضوسندیکا در دادگاه تجدید نظر و با موافقت قاضی تجدید نظر به روز سه شنبه دهم بهمن موکول شد.

ادامه

ایران, حقوق بشر, خبر, کارگری

رویکرد نئولیبرالی کارگران را قربانی کرد

اگر ملاک ما برای اداره اقتصاد ایران، کشورهای سرمایه‌داری باشند که فاقد نگاه انسانی به قشر کارگری هستند و ملاک‌شان تنها حداکثرسازی سود است. هرگز نمی‌توانیم دستمزد را به اندازه کافی افزایش دهیم؛ زیرا با آن الگوی فکری، دستمزد باید در حدی باشد که فقط نیروی کار از گرسنگی نمیرد.

ادامه

ایران, حقوق بشر, کارگری, گفتگو