نماینده دبیر کل سازمان ملل: بریکس تاثیر بسزایی در توسعه آفریقا دارد

لئوناردو سانتوس سیمائو، نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد در غرب آفریقا و ساحل گفت که گسترش گروه بریکس تأثیر مفیدی بر توسعه کشورهای قاره آفریقا خواهد داشت. به گزارش ایرنا، سیمائو در مصاحبه با تاس افزود: امیدوارم بریکس بتواند یک منبع برای تامین مالی توسعه آفریقا، بویژه برای غرب آفریقا و ساحل باشد. وی ... نماینده دبیر کل سازمان ملل: بریکس تاثیر بسزایی در توسعه آفریقا دارد

ادامه

اتیوپی, اقتصادی, ایران, بریکس, جهان, چین, روسیه, عربستان سعودی, غرب آفریقا, گزارش

صندوق بین‌المللی پول۸۸۰ میلیون دلار به اوکراین داد

سومین فقره از تسهیلات صندوق بین‌المللی پول به مبلغ ۸۸۰ میلیون دلار به اوکراین رسید. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، اوکراین سومین فقره از تسهیلات صندوق بین‌المللی پول به مبلغ ۸۸۰ میلیون دلار را دریافت کرد. «دنیس شمیهال»، نخست‌وزیر اوکراین روز سه‌شنبه اعلام کرد که اوکراین در چارچوب برنامه مالی جدید، سومین ... صندوق بین‌المللی پول۸۸۰ میلیون دلار به اوکراین داد

ادامه

آمریکا, افغانستان, اقتصادی, اوکراین, خبر, روسیه, شرق اروپا, صندوق بین‌المللی پول, غرب

شعار واقعی سال ۱۴۰۳خامنه‌ای: تشدید استثمار نیروی کار در راه «حفظ نظام»

در سال گذشته وضع معیشت اکثر مردم کشور، یعنی طبقۀ کارگر و دیگر زحمتکشان شاغل در شهرها و روستاها و بازنشستگان، نه‌تنها بهتر نشد، بلکه بدتر هم شد. شواهد حاکی از آن است که این روند امسال نیز ادامه خواهد داشت. همهٔ وعده‌های دولت رئیسی، همان‌طور که پیش‌بینی می‌شد، سراپا پوچ بود و اَبَربحران‌های چندوجهی ... شعار واقعی سال ۱۴۰۳خامنه‌ای: تشدید استثمار نیروی کار در راه «حفظ نظام»

ادامه

آمریکا, استبداد, استثمار, اسلام سیاسی, اقتصادی, امپریالیسم, ایران, بانک جهانی, جهان, حقوق بشر, خصوصی‌سازی, صندوق بین‌المللی پول, کارگری, معیشت, مقاله, نئولیبرالیسم

ماجرای افشای ارسال تسلیحات از جمهوری آذربایجان به اوکراین

رسانه نظامی روسیه از ارسال تسلیحات از جمهوری آذربایجان به اوکراین از طریق کشور سوم خبر داد، اما باکو آن را رد کرد. به گزارش ایسنا، یک رسانه مشهور حوزه نظامی روسیه می‌گوید با بررسی اسناد دادگاه‌های اوکراین به نکات جالب توجهی درباره همکاری نظامی باکو-کی‌یف رسیده است. کانال تلگرامی «ریبار» که بیش از ۱.۲ ... ماجرای افشای ارسال تسلیحات از جمهوری آذربایجان به اوکراین

ادامه

آذربایجان, اقتصادی, اوکراین, ترکیه, جنگ نیابتی, جهان, روسیه, شرق اروپا, گزارش

۱۲ میلیون نفر در انگلیس در فقر مطلق زندگی می‌کنند

آمارهای رسمی در ششمین اقتصاد بزرگ جهان نشان می‌دهد که ۱۲ میلیون نفر بر اثر بحران هزینه‌های زندگی و مشکلات اقتصادی در این کشور، در فقر مطلق زندگی می‌کنند. به گزارش ایرنا، داده‌های وزارت کار و امور بازنشستگی انگلیس حاکیست که طی سال ۲۰۲۳ میلادی، ۶۰۰ هزار نفر به آمار فقرا در این کشور اضافه ... ۱۲ میلیون نفر در انگلیس در فقر مطلق زندگی می‌کنند

ادامه

اتحادیه اروپا, اقتصادی, انگلیس, بازنشستگان, جهان, غرب اروپا, فقر, کودکان, گزارش

تاسیس یک کمپانی جدید توسط اتحادیه اروپا برای حفظ کانال مالی با ایران

به نقل از «پولیتیکو» مقامات اروپایی روز جمعه از ایجاد یک کمپانی مالی با هدف خاص برای خفه کردن تحریم‌های آمریکا علیه ایران و کمک به این کشور جهت ادامه فروش نفت به اتحادیه اروپا خبر دادند.

 

رسانه آلمانی «اشپیگل» روز گذشته برای اولین بار خبر طراحی چنین کمپانی مالی‌ را توسط اروپایی‌ها منتشر کرد.

 

سخنگوی وزارت دارایی آلمان در پاسخ به سوالی درباره مدل مالی این کمپانی گفت: دولت آلمان با سرویس اقدامات خارجی اتحادیه اروپا EEAS و کمیسیون اروپایی و همچنین فرانسه و بریتانیا در حال کار است تا کانال‌های پرداخت مالی با ایران را حفظ کنیم. مذاکراتی در این باره در جریان است. مدل های متعددی را در نظر داریم.

 

یک مقام فرانسوی در این خصوص اضافه کرد: اتحادیه اروپا به یک کانال مستقل مالی برای حفظ توافق هسته‌ای نیاز دارد.

 

به گزارش «پولیتیکو» خبر این طرح دو روز بعد از اظهارات «ژان کلود یونکر» رییس کمیسیون اتحادیه اروپا درباره افزایش نقش یورو در تجارت های بین‌المللی به ویژه در زمینه خرید انرژی مطرح شده است.

 

صحبت از طرح اروپایی برای حمایت از صنایع نفت ایران خسارت بزرگی بر روابط آمریکا و اروپا که هم اکنون نیز به شدت آسیب دیده است وارد خواهد کرد. سیاست‌های خصمانه و یک‌جانبه ترامپ از جمله خروج از پیمان پاریس، اعمال تعرفه های تجاری، انتقاد از ناتو و تصمیم به جابه جایی سفارت آمریکا در اسرائیل، متحدان اروپایی آمریکا را ناامید کرده است.

 

مقامات اروپایی توضیح داده‌اند که طرح مالی ویژه برای ارتباط با ایران که به آن «حامل ویژه» گفته می‌شود، به عنوان یک شرکت حسابرسی کارکردی موثر خواهد داشت و راه گریزی برای حفظ جریان تجاری بین کشورهای اروپایی و ایران تامین خواهد کرد.

 

برای مثال اگر ایتالیا بخواهد نفت ایران را خریداری کند، می‌تواند پول‌هایش را به این شرکت انتقال داده و این شرکت بقیه مسیرهای تراکنش را مدیریت خواهد کرد. ایران، به طور مشابه می‌تواند پول‌هایش را در ازای خرید محصولات اروپایی، به این شرکت انتقال دهد.

 

این حامل قرار است پول‌ها را برای تراکنش‌های بین اتحادیه اروپا خارج از کنترل آمریکا بر سیستم‌های مالی جهانی نگه دارد. این سامانه همچنین نیاز به استفاده از بانک‌هایی که نگران قطع روابط تجاری‌شان با بازارهای مالی آمریکا به جرم نقض تحریم‌ها هستند را نیز مرتفع کرده و این نیاز را دور می‌زند.

 

یکی از مقامات گفته هنوز برخی تصمیمات حیاتی باید اتخاذ شود. این شامل مکان استقرار این سازوکار جدید و چگونگی مالکیت آن و همچنین منابع دقیق و میزان سرمایه اولیه مورد نیاز است.

ایلنا

آمریکا: اسرائیل عقلش را از دست داده و بنادرش را تقدیم چین کرده است

یک روزنامه عبری زبان زنگ خطر کنترل چین بر بنادر اسرائیل را به صدا درآورد به ویژه که یک شرکت چینی مناقصه طرح ۲۵ ساله توسعه بندر حیفا را به دست آورد.   روزنامه عبری زبان هاآرتص در مقاله‌ای درباره خطرات احتمالی ناشی از کنترل چین بر بندر حیفا، بزرگترین بندر بین‌المللی اسرائیل برای امنیت ... آمریکا: اسرائیل عقلش را از دست داده و بنادرش را تقدیم چین کرده است

ادامه

اسراییل, اقتصادی, امریکا, جهان, چین, خاورمیانه, خبر, شرق آسیا

دریابیگی: چوب حراج دولت به‌کارخانه نساجی مازندران و فروش تکه تکه زمین‌های آن به‌شهرداری

نصرالله دریابیگی در ارتباط با کارخانه نساجی مازندران با ابراز تاسف از روندی که این کارخانه در دهه‌های اخیر تا به امروز طی کرده است، به ایلنا گفت: مازندران یکی از واحدهای خوب و فعال قبل و بعد از انقلاب است.

ادامه

اقتصادی, ایران, حقوق بشر, خبر, کارگری