مسکو: واشنگتن به دنبال گشودن «جبهه دوم» علیه روسیه در قفقاز جنوبی است

معاون وزیر امور خارجه روسیه نسبت به اهداف واشنگتن برای گشودن «جبهه دوم» علیه روسیه در قفقاز جنوبی هشدار داد. میخائیل گالوزین، معاون وزیر امور خارجه روسیه، نسبت به اهداف واشنگتن برای گشودن «جبهه دوم» علیه روسیه در قفقاز جنوبی هشدار داد و خاطرنشان کرد که ایالات متحده این نیات را برای مدت طولانی داشته ... مسکو: واشنگتن به دنبال گشودن «جبهه دوم» علیه روسیه در قفقاز جنوبی است

ادامه

آذربایجان, اتحاد شوروی, اتحادیه اروپا, ارمنستان, جنگ سرد, جنوب شرق اروپا, روسیه, شرق آسیا, شمال غرب آسیا, صلح, گزارش

درگیری معترضان و پلیس ارمنستان ۳۴ زخمی بر جای گذاشت

وزارت بهداشت ارمنستان اعلام کرد در پی درگیری‌ها مقابل ساختمان‌های دولتی در ایروان دستکم ۳۴ تن زخمی شدند. به گزارش ایرنا به نقل از تاس، دفتر مطبوعاتی وزارت بهداشت ارمنستان سه‌شنبه شب گفت: ۱۶ نفر از زخمی‌ها از اعضای پلیس و ۱۸ تن دیگر غیرنظامی هستند. این درگیری‌ها پس از آن آغاز شد که جمهوری ... درگیری معترضان و پلیس ارمنستان ۳۴ زخمی بر جای گذاشت

ادامه

اتحادیه اروپا, تروریسم, جنوب شرق اروپا, جهان, حقوق بشر, خبر, روسیه, شمال غرب آسیا

آغاز رزمایش ۱۰ روزه آمریکا و ارمنستان

رزمایش مشترک ۱۰ روزه ارمنستان و آمریکا در ۲ مرکز آموزشی در نزدیک ایروان آغاز شد. به گزارش ایرنا به نقل از رویترز، در رزمایش «شریک عقاب» که دوشنبه آغاز شد، ۸۵ سرباز آمریکایی و ۱۷۵ نظامی ارمنستان حضور دارند. هدف از این رزمایش آماده کردن سربازان ارمنستان برای حضور در ماموریت‌های صلحبانی بین‌المللی اعلام ... آغاز رزمایش ۱۰ روزه آمریکا و ارمنستان

ادامه

آذربایجان, آمریکا, ارمنستان, جنوب شرق اروپا, جهان, خبر, روسیه, شمال غرب آسیا, قفقاز

توافق برای بازگشایی گذرگاه لاچین و جاده آغ‌دام و ارسال کمک‌های بشردوستانه به قره‌باغ

مقام‌های قره‌باغ اعلام کردند که توافقی برای ازسرگیری ترانزیت کمک‌های بشردوستانه از طریق گذرگاه لاچین حاصل شده و کمک‌های روسیه از طریق جاده «آغ‌دام» نیز به این منطقه ارسال خواهد شد. به گزارش ایرنا به نقل از آرمن پرس، مرکز اطلاع‌رسانی قره‌باغ شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد: با توجه به بحران انسانی در قره‌باغ-ناگورنو، دولت ... توافق برای بازگشایی گذرگاه لاچین و جاده آغ‌دام و ارسال کمک‌های بشردوستانه به قره‌باغ

ادامه

آذربایجان, ارمنستان, جنوب شرق اروپا, جهان, خبر, روسیه, شمال غرب آسیا, فرانسه, قفقاز

۲ نظامی ارمنستانی کشته و ۳ نیروی جمهوری آذربایجان زخمی شدند

در ادامه تنش‌ها میان ایروان و باکو در قره‌باغ، ۲ نظامی ارمنستانی کشته و ۳ نیروی جمهوری آذربایجان زخمی شدند. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری رویترز، ارمنستان و جمهوری آذربایجان امروز جمعه اعلام کردند که در جریان درگیری ها در امتداد مرز مشترک خود در شمال غربی منطقه قره باغ، متحمل تلفاتی ... ۲ نظامی ارمنستانی کشته و ۳ نیروی جمهوری آذربایجان زخمی شدند

ادامه

آذربایجان, اتحاد شوروی, ارمنستان, جنوب شرق اروپا, جهان, خبر, دیوان بین‌‌المللی لاهه, روسیه, شمال غرب آسیا, هلند

تاسیس پایگاه جدید آمریکایی در غرب “الانبار”

یک منبع در سازمان اطلاعات نظامی عراق اعلام کرد که نیروهای آمریکایی اقدام به تاسیس یک پایگاه نظامی جدید در غرب استان “الانبار” کرده‌اند.

 

بنا بر گزارش خبرگزاری رسمی عراق (واع)، نیروهای آمریکایی پیشتر پایگاه نظامی ۲۲ در “القائم” و پایگاه فرودگاه “الولید” در شهرستان “الرطبه” واقع در “الانبار” را به عنوان مقرهایی برای خود قرار داده بودند اما به دلیل سیطره داعش بر آن منطقه آمریکایی‌ها این دو پایگاه‌ را ترک کردند.

 

این منبع افزود: پس از آزادساری این منطقه از چنگال داعش مجددا نیروهای آمریکایی به آن دو پایگاه بازگشتند و در آن مستقر شدند.

 

وی تاکید کرد: پایگاه نظامی القائم در ۳۰ کیلومتری مرکز شهرستان”القائم” کاملا از حضور نیروهای عراقی خالی است.

 

این منبع اظهار کرد: نیروهای آمریکایی در قالب کاروان‌هایی نظامی در صحرای این منطقه در رفت‌وآمد هستند و این با اطلاع فرماندهی عملیات الجزیره و بادیه طبق توافق امنیتی امضا شده بین دو کشور است.

 

روسیا الیوم: بخشی از نیروهای آمریکایی به الانبار رفته‌اند

 

منابع امنیتی عراق اعلام کردند که بخشی از نیروهای آمریکایی خارج شده از سوریه در پایگاه “عین الاسد” عراق مستقر شده‌اند.

 

چند منبع امنیتی آگاه به شبکه روسیا الیوم گفتند: صحبت‌ها درباره خروج نیروهای آمریکایی از سوریه و استقرار آنها در استان اربیل کل ماجرا نیست چراکه درحال حاضر بخش بزرگی از این نیروها در پایگاه عین الاسد و اردوگاه‌های دیگر در استان الانبار مستقر شده‌اند.

 

این منابع افزودند: نیروهای آمریکایی همچنان در مرزهای عراق و سوریه حضور دارند و به طور کامل از این کشور خارج نشده‌اند.

 

این درحالی است که احزاب سیاسی عراق ورود این نیروها به عراق را امری بسیار خطرناک قلمداد و تاکید کرده‌اند که مجلس نمایندگان عراق به دنبال تصویب قانونی مبنی بر خروج نیروهای خارجی در سریع‌ترین زمان ممکن از عراق است.

 

مخالفت ائتلاف مقتدی صدر با حضور نظامیان آمریکایی در خیابان‌های بغداد

 

به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای القدس‌العربی، حمدالله الرکابی، سخنگوی ائتلاف سائرون به ریاست مقتدی صدر، رهبر جریان صدر عراق در بیانیه‌ای اظهار کرد: رسانه‌های محلی اخباری را مبنی بر حضور نیروهای آمریکایی در بغداد و پرسه‌زنی برخی از آنها در خیابان «متنبی» در مرکز این شهر در روز جمعه منتشر کردند. این موضوع به منزله چالشی برای اراده ملی و نقض حاکمیت عراق است.

 

وی افزود: این اقدام نیروهای آمریکایی یک رفتار زننده بوده و پرده از چهره زشت دولت آمریکا برمی‌دارد که تمامی قوانین و مقررات بین‌المللی را نقض می‌کند.

ایسنا

واشنگتن پست؛ احیای بین‌المللی بشار اسد آغاز شده است

“سال ۲۰۱۸ برای رئیس جمهوری بحران‌زده سوریه پایان خوبی داشت. علاوه بر اعلام خروج نیروهای آمریکایی از سوریه از سوی دونالد ترامپ، بسیاری از کشورهای عربی برای ازسرگیری روابط دوستانه با سوریه ابراز تمایل کرده‌اند”.

ادامه

اتحادیه اروپا, اتحادیه عرب, اردن, افریقای جنوبی, الجزایر, المان, امارات, امریکا, انگلستان, ایران, برزیل, ترکیه, تونس, جهان, چین, روسیه, شمال غرب آسیا, عراق, عربستان سعودی, لبنان, مصر, مقاله, هندوستان

گروه تروریستی «الزنکی» در سوریه منحل شد

به گزارش روسیا الیوم، گروه تروریستی «نورالدین الزنکی» بارزترین گروهک مسلح فعال در غرب استان حلب سوریه در پی شکست های اخیر از تروریست‌های جبهه النصره در سوریه انحلال خود را اعلام کرد.

ادامه

ترکیه, جهان, خبر, سوریه, شمال غرب آسیا