چین: مواضع آمریکا در مورد روابط چین – روسیه ریاکارانه است

سخنگوی وزارت امور خارجه چین روز سه شنبه ۲۳ آوریل در کنفرانس خبری در اشاره به اظهارات آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه ایالات متحده در انتقاد از روابط اقتصادی و تجاری چین و روسیه گفت: آمریکا در حالی که لایحه کمک به اوکراین را تصویب کرده، از طرفی دیگر، دست به اتهام بی‌اساسی علیه مبادلات ... چین: مواضع آمریکا در مورد روابط چین – روسیه ریاکارانه است

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اقتصادی, اقیانوسیه, اوکراین, تحلیل, جنایات جنگی, چین, روسیه, شرق آسیا, شرق اروپا

زاخارووا: تسلیحات هسته‌ای آمریکا در لهستان را هدف قرار می‌دهیم

سخنگوی وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که در صورت درگیری و جنگ بین روسیه و ناتو، تسلیحات هسته‌ای مستقر در لهستان در فهرست اهداف نظامی مسکو قرار خواهند گرفت. به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک، سخنگوی وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که در صورت درگیری و جنگ بین روسیه و ناتو، تسلیحات هسته‌ای مستقر ... زاخارووا: تسلیحات هسته‌ای آمریکا در لهستان را هدف قرار می‌دهیم

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اروپا, تشنج‌ زایی, جنگ سرد, خبر, روسیه, شرق اروپا, لهستان

آمریکا و اوکراین مذاکره درباره توافق همکاری امنیتی را آغاز کردند

ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین دوشنبه شب گفت که کی‌یف و واشنگتن مذاکرات در مورد توافق همکاری امنیتی دوجانبه را آغاز و طرح ارسال موشک‌های دوربرد به نیروهای مسلح اوکراین را نهایی کرده‌اند. به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، زلنسکی در پیام شبانه اظهار کرد: تیم‌های آمریکا و اوکراین کار روی توافقنامه امنیتی ... آمریکا و اوکراین مذاکره درباره توافق همکاری امنیتی را آغاز کردند

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اوکراین, جنگ نیابتی, جهان, خبر, روسیه, ناتو

نیوزویک: آمریکا رو به افول است

نشریه آمریکایی “نیوزویک” در مقاله‌ای با اشاره به شکست‌های متعدد امریکا در سیاست‌های عمومی، سیاست‌های ناکارآمد فزاینده، تا اپیدمی مشکلات روانی در میان جوانان آمریکایی نوشت: آمریکای قرن بیست‌ویکم روبه‌زوال می‌رود. به گزارش روز سه شنبه ایرنا، «ویلیام کوپر» نوشینده این مقاله‌ به نتایج یک نظرسنجی جدید در موسسه گالوپ اشاره کرده و نوشت: این ... نیوزویک: آمریکا رو به افول است

ادامه

آزادی, آمریکا, آمریکای شمالی, جهان, چین, شرق آسیا, مقاله, هژمونیسم

مجلس نمایندگان آمریکا لایحه کمک نظامی به اوکراین را تصویب کرد

مجلس نمایندگان آمریکا روز شنبه به اتفاق آرا بسته ۶۰ میلیارد دلاری کمک نظامی به اوکراین را تصویب کرد. به گزارش شنبه ایرنا از “تاس”, این نمونه نادری از همکاری حزب جمهوریخواه و دموکرات آمریکا بود که در آن دموکرات‌ها به جمهوری‌خواهان پیوستند تا این بسته کمک برای اوکراین را تصویب کنند. علاوه بر لایحه ... مجلس نمایندگان آمریکا لایحه کمک نظامی به اوکراین را تصویب کرد

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اسراییل, اوکراین, تایوان, جنگ نیابتی, جهان, خبر, روسیه, شرق اروپا, فلسطین

تازه‌ترین اخبار و نتایج انتخابات آمریکا؛ بایدن در جورجیا و نوادا پیش افتاد

تازه ترین آمار رسمی نتایج انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا و تا این لحظه نشان می‌دهد، جو بایدن با ۲۶۴ رای الکترال در برابر ۲۱۴ رای الکترال دونالد ترامپ پیش است و به گزارش رسانه‌های آمریکایی فاکس نیوز و سی.ان.ان در آستانه ورود به کاخ سفید قرار دارد.

 

به گزارش روز جمعه ایرنا از فاکس نیوز و یو اس ای تودی ، بایدن ۱۶ رای الکترال ایالت حساس میشیگان را به خود اختصاص داد تا اختلاف خود را با ترامپ افزایش داده و برای کسب ۲۷۰ رای الکترال تنها نیاز به ۶ رای الکترال دیگر داشته باشد.

 

در صورتی که بایدن بتواند ۶ رای ایالت نوادا را به دست آورد، کلید کاخ سفید را از ترامپ دریافت خواهد کرد.۸۴درصد آرای این ایالت نیز شمرده شده و بایدن با حدود ۱۱هزار رای بیشتر پیشتاز است.

 

آخرین شمارش آرا در ایالت‌های باقی‌مانده تا لحظه انتشار خبر/بایدن در جورجیا پیش افتاد  

 

– پنسیلوانیا با شمارش ۹۷ درصد آرا – ترامپ: ۴۹.۶ / بایدن: ۴۹.۳  – دارای ۲۰ رای الکترال
– جورجیا با شمارش ۹۹ درصد آرا – ترامپ: ۴۹.۴ / بایدن: ۴۹.۴/(بایدن با ۹۱۷رای بیشتر/- دارای ۱۶ رای الکترال
– آلاسکا  با شمارش ۵۰ درصد آرا  – ترامپ: ۶۲.۱ / بایدن: ۳۳.۵   – دارای ۳رای الکترال
– نوادا    با شمارش ۸۹ درصد آرا – ترامپ: ۴۸.۵ / بایدن: ۴۹.۴   – دارای ۶ رای الکترال

 

تاکنون بایدن ۲۶۴ رای الکترال و ترامپ ۲۱۴رای الکترال بدست آورده اند. اگر بایدن ۱۶ رای الکترال جورجیا را بدست آورد، راهی کاخ سفید خواهد شد.

 

تهدید ترامپ توسط توئیتر / در صورت شکست رفتارمان تغییر می‌کند

 

بلومبرگ اعلام کرد، در صورتی که دونالد ترامپ در انتخابات شکست بخورد، سیاست توئیتر برای او در پایان ژانویه(بهمن) خاتمه خواهد یافت.

 

بلومبرگ افزود: پیش از این توئیتر به استناد مفاد قانونی، سیاست‌های ویژه‌ای را در قبال مقامات دولت‌ها در پیش گرفته است. ولی در صورت شکست ترامپ، این قانون نیز برای او به پایان خواهد رسید و از پایان ژانویه هر توئیت و پیام ترامپ در توئیتر که تحریک کننده و مغایر با قوانین باشد، حذف می شود

 

این بخشی از سیاست توئیتر است که مردم باید بتوانند در جریان موضع گیری رهبران جهان قرار بگیرند حتی اگر آنها پست های جنجالی بگذارند.

 

تدابیر امنیتی در شهر محل زندگی بایدن شدیدتر می‌شود

 

تدابیر امنیتی با بالا رفتن احتمال پیروزی جو بایدن در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در شهر محل زندگی این سیاستمدار تشدید می‌شود.

 

به گزارش واشنگتن پست، تدابیر امنیتی برای محافظت از بایدن با بالا رفتن احتمال پیروزی وی در انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا و همچنین برگزاری سخنرانی این نامزد حزب دموکرات در ایالت دلاور افزایش یافته است.

 

این روزنامه آمریکایی به نقل از دو منبع آگاه گزارش داد که سرویس‌ مخفی ایالات متحده روز جمعه همزمان با آمادگی ستاد بایدن برای اعلام پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا نیروهای بیشتری را به ویلمینگتون شهر محل زندگی بایدن اعزام خواهند کرد.

 

ستاد بایدن: پیروزی نزدیک است

 

ستاد انتخابات«جو بایدن» نامزد دموکرات پنجاه و نهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری آمریکا روز پنجشنبه به وقت محلی همزمان با ادامه شمار آرا در ایالت‌های کلیدی اعلام کرد که پیروزی بایدن بر «دونالد ترامپ» نامزد جمهوریخواه «نزدیک» است.

 

به گزارش تارنمای هیل، «جن اومالی دیلون» رئیس ستاد انتخاباتی بایدن در کنفرانسی ویدیویی با خبرنگاران گفت که برآوردها و آمار داخلی این ستاد نشان می‌دهد که بایدن در ایالت‌های کلیدی پنسیلوانیا، جورجیا، آریزونا یا نوادا می‌تواند آرای کافی را برای اعلام پیروزی به دست آورد.

 

ترامپ بار دیگر مدعی فساد و تقلب در انتخابات شد

 

درحالی که هنوز روند شمارش آرا در ایالت های سرنوشت ساز آمریکا ادامه دارد، رئیس جمهوری آمریکا و نامزد حزب جمهوریخواه در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰، مدعی به سرقت رفتن انتخابات و وقوع فساد و تقلب گسترده در این رویداد مهم شد.

 

وی در نشست خبری و با انتشار توییت هایی ضمن تکرار ادعای تقلب و فساد در انتخابات اخیر از جمله در ایالت میشیگان و مطرح کردن شائبه “رای های قانونی” و “راههای غیرقانونی”، ادعا کرد: اگر رای های قانونی شمرده شود، ما برنده هستیم اما اگر رای های غیرقانونی شمرده شود، انتخابات از ما دزدیده شده است.

 

او که چهره و لحن حرف زدنش در این کنفرانس خبری، حاکی از نارضایتی از نتیجه انتخابات تا این مرحله از شمارش آرا بود، در پایان کنفرانس مطبوعاتی نسبتا کوتاه خود، بدون توجه به سوالات متعدد خبرنگاران، سال کنفرانس مطبوعاتی کاخ سفید را ترک کرد.

 

ترامپ حتی پیش از آنکه نزد مراجع حقوقی شکایت کند و سند و مدرکی ارائه دهد، با زیر پا گذاشتن شعارهای دموکراسی آمریکایی، به راحتی ادعا کرد که در انتخابات تقلب شده است. شاید این سخنان ترامپ را بتوان به عنوان پذیرش ضمنی شکست دانست.

 

توییتر صفحه شخصی مشاور سابق ترامپ را تعلیق کرد

 

صفحه شخصی استیو بنن مشاور سابق ترامپ در توییتر به دلیل دعوت مردم آمریکا به خشونت معلق شد.

 

به گزارش شبکه سی ان ان، توییتر صفحه متعلق به “استیو بنن” را در حالی معلق کرد که این مقام سابق کاخ سفید طی پیامی خواستار گردن زدن دکتر آنتونی فائوچی عضو ارشد نیروی ویژه مبارزه با کرونا در آمریکا و همچنین کریستوفر ری مدیر اف بی آی شده بود.

 

این موضوع توسط استیو بنن در ویدئویی در صفحه شخصی فیس بوک، یوتیوب و توییتر وی قرار گرفته بود.

 

در حالی که آرای الکترال جو بایدن نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا از ترامپ پیش بوده و رقابت به شدت در چند ایالت در جریان است، بنن ضمن اینکه مدعی پیروزی ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا شد، خواستار این شده است که ترامپ، فائوچی و کریستوفر ری را اخراج کند.

نیویورک تایمز: ترامپ یک نیروی قدرتمند و مخل در زندگی آمریکا باقی خواهد ماند

یک نشریه آمریکای نوشت، اگر دونالد ترامپ انتخابات را ببازد، اولین رئیس جمهور مستقر در قدرت است که در طول ۲۸ ساله گذشته در انتخابات دور دوم شکست می‌‌خورد و یک چیز مشخص است: چه پیروز شود چه بازنده او به آسانی کنار نخواهد رفت.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, جهان, خبر