چین: مواضع آمریکا در مورد روابط چین – روسیه ریاکارانه است

سخنگوی وزارت امور خارجه چین روز سه شنبه ۲۳ آوریل در کنفرانس خبری در اشاره به اظهارات آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه ایالات متحده در انتقاد از روابط اقتصادی و تجاری چین و روسیه گفت: آمریکا در حالی که لایحه کمک به اوکراین را تصویب کرده، از طرفی دیگر، دست به اتهام بی‌اساسی علیه مبادلات ... چین: مواضع آمریکا در مورد روابط چین – روسیه ریاکارانه است

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اقتصادی, اقیانوسیه, اوکراین, تحلیل, جنایات جنگی, چین, روسیه, شرق آسیا, شرق اروپا

زاخارووا: تسلیحات هسته‌ای آمریکا در لهستان را هدف قرار می‌دهیم

سخنگوی وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که در صورت درگیری و جنگ بین روسیه و ناتو، تسلیحات هسته‌ای مستقر در لهستان در فهرست اهداف نظامی مسکو قرار خواهند گرفت. به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک، سخنگوی وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که در صورت درگیری و جنگ بین روسیه و ناتو، تسلیحات هسته‌ای مستقر ... زاخارووا: تسلیحات هسته‌ای آمریکا در لهستان را هدف قرار می‌دهیم

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اروپا, تشنج‌ زایی, جنگ سرد, خبر, روسیه, شرق اروپا, لهستان

آمریکا و اوکراین مذاکره درباره توافق همکاری امنیتی را آغاز کردند

ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین دوشنبه شب گفت که کی‌یف و واشنگتن مذاکرات در مورد توافق همکاری امنیتی دوجانبه را آغاز و طرح ارسال موشک‌های دوربرد به نیروهای مسلح اوکراین را نهایی کرده‌اند. به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، زلنسکی در پیام شبانه اظهار کرد: تیم‌های آمریکا و اوکراین کار روی توافقنامه امنیتی ... آمریکا و اوکراین مذاکره درباره توافق همکاری امنیتی را آغاز کردند

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اوکراین, جنگ نیابتی, جهان, خبر, روسیه, ناتو

نیوزویک: آمریکا رو به افول است

نشریه آمریکایی “نیوزویک” در مقاله‌ای با اشاره به شکست‌های متعدد امریکا در سیاست‌های عمومی، سیاست‌های ناکارآمد فزاینده، تا اپیدمی مشکلات روانی در میان جوانان آمریکایی نوشت: آمریکای قرن بیست‌ویکم روبه‌زوال می‌رود. به گزارش روز سه شنبه ایرنا، «ویلیام کوپر» نوشینده این مقاله‌ به نتایج یک نظرسنجی جدید در موسسه گالوپ اشاره کرده و نوشت: این ... نیوزویک: آمریکا رو به افول است

ادامه

آزادی, آمریکا, آمریکای شمالی, جهان, چین, شرق آسیا, مقاله, هژمونیسم

مجلس نمایندگان آمریکا لایحه کمک نظامی به اوکراین را تصویب کرد

مجلس نمایندگان آمریکا روز شنبه به اتفاق آرا بسته ۶۰ میلیارد دلاری کمک نظامی به اوکراین را تصویب کرد. به گزارش شنبه ایرنا از “تاس”, این نمونه نادری از همکاری حزب جمهوریخواه و دموکرات آمریکا بود که در آن دموکرات‌ها به جمهوری‌خواهان پیوستند تا این بسته کمک برای اوکراین را تصویب کنند. علاوه بر لایحه ... مجلس نمایندگان آمریکا لایحه کمک نظامی به اوکراین را تصویب کرد

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اسراییل, اوکراین, تایوان, جنگ نیابتی, جهان, خبر, روسیه, شرق اروپا, فلسطین

تاخیر بحث برانگیز در اعلام نتایج انتخابات مقدماتی حزب دموکرات آمریکا در ایالت آیوا

حزب دموکرات آمریکا نخستین انتخابات درون حزبی خود برای تعیین نامزد نهایی این حزب برای انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا را با یک “افتضاح” آغاز کرد.

 

به گزارش عصرایران، تاخیر در اعلام نتایج و ابراز نگرانی ستادهای انتخاباتی برخی نامزدهای این حزب از تاخیر در اعلام نتایج، نخستین رای گیری درون حزبی حزب دموکرات برای انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا را با حاشیه های زیادی همراه کرده است؛ از جمله اینکه “پیت بوتجج” یکی از نامزدهای حزب دموکرات با حضور در جمع هوادارانش خود راپیروز انتخاباتی مقدماتی در ایالت آیوا اعلام کرده است.

 

برخی حامیان سندرز در شبکه های اجتماعی با به تمسخر گرفتن توجیه حزب دموکرات مبنی بر “کنترل کیفی” نتایج آرا پیش از اعلام رسمی، این تاخیر را با توجه به پیشتازی سندرز در نطرسنجی های پیش از انتخابات، به مسایل سیاسی ربط می دهند و می گویند همانند انتخابات سال ۲۰۱۶ که دست های مرئی و نامرئی در حزب دموکرات با مهندسی آرا، هیلاری کلینتون را به عنوان نامزد نهایی حزب به مردم آمریکا قالب کردند، در انتخابات امسال هم متنفذان حزب دموکرات از جو بایدن حمایت می کنند.

 

حامیان سندرز در یک حوزه رای گیری در شهر “دی موین” (مرکز) ایالت آیوا

 

بایدن در انتخابات دیروز در آیوا نتایج دلسرد کننده ای کسب کرده و برخی نتایج حاکی است او احتمالا ممکن است پنجم شود.

 

نتایج اولیه و یا قطعی انتخابات آیوا هنوز رسما اعلام نشده است و رسانه ها با توجه به نظرسنجی ها اعلام نتایج اولیه می کنند.

 

خبرگزاری آسوشیتدپرس ساعاتی پیش علت تاخیر در اعلام نتایج انتخابات مقدماتی در ایالت آیوا را اخلال فنی در “اپلیکیشن” تجمیع آرای این حزب دانسته است.

 

انتخابات انجمن های حزبی در ایالت آیوا به شیوه “کاکس”برگزار می شود. در این شیوه از صندوق و برگه رای خبری نیست و حامیان نامزدهای انتخاباتی با حضور در مراکز از پیش تعیین شده به صورت گروهی رای می دهند و هر نامزدی که دستکم ۱۵ درصد از آرای مرکز رای گیری را از آن خود کند، وارد رده بندی می شود و نامزدهایی که این میزان حدنصاب را کسب نکنند رایی نخواهند داشت و حامیان آنها با توجه به انتخاب دوم و علایق و دیدگاه هایشان به جمع حامیان نامزدهای دیگر دارای حد نصاب می پیوندند.

 

در ۷ ایالت از ۵۰ ایالت آمریکا رای گیری انجمن های حزبی به شیوه “کاکس” است و در ۴۳ ایالت دیگر از صندوق و برگه رای استفاده می شود.

اتحادیه اروپا استفاده از مین‌های ضدنفر توسط ارتش آمریکا را محکوم کرد

اتحادیه اروپا با انتقاد شدید از تصمیم رئیس‌جمهور آمریکا برای کاهش محدودیت‌های استفاده‌ از مین‌های ضدنفر، این اقدام را “کاملاً غیرقابل قبول” خواند. استفاده از مین‌های ضدنفر در ۱۶۰ کشور جهان ممنوع است.

ادامه

اتحادیه اروپا, امریکا, امریکای شمالی, جهان, حقوق بشر, خبر, کره جنوبی

نیوزویک: آمریکا برای جنگ با روسیه آماده می‌شود

نشریه نیوزویک در گزارشی درباره افزایش رزمایش‌های ناتو در اروپا، نوشت که آمریکا برای جنگ با روسیه آماده می‌شود.

ادامه

اسکاتلند, امریکا, امریکای شمالی, ایتالیا, ایران, جنگ سرد, جهان, خاورمیانه, خبر, روسیه, رومانی, لهستان, ناتو