رئیس‌جمهور شیلی جنگ علیه غزه را وحشیانه خواند

رئیس‌جمهور شیلی جنگ جاری اسرائیل در نوار غزه را «وحشیانه» توصیف کرد. به گزارش ایسنا، «گابریل بوریچ» رئیس‌جمهور شیلی در شبکه‌های اجتماعی عکسی از «صابرین» دختر فلسطینی را پس از دست‌ دادن مادر، پدر و خواهر ۴ ساله‌اش در بمباران اسرائیل منتشر کرد. به نقل از آناتولی، بوریچ گفت: «هرگز نباید وحشیگری را که توسط ... رئیس‌جمهور شیلی جنگ علیه غزه را وحشیانه خواند

ادامه

آمریکای لاتین, اسراییل, تحلیل, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, شیلی, فلسطین

هشدار اسپانیا به اسراییل درباره حمله به رفح

وزیر خارجه اسپانیا خواستار استقرار آتش‌بس در غزه و عدم عملیات نظامی اسرائیل در رفح شد. به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ نبود آینده‌ای روشن پیش روی فلسطینیان و ادامه اشغالگری‌های اسرائیل در نهایت منجر به وقوع حمله هفتم اکتبر شد. اکنون برخی کشور‌های اروپایی در تلاش هستند با ایجاد امید در میان فلسطینیان از جمله آینده ... هشدار اسپانیا به اسراییل درباره حمله به رفح

ادامه

اتحادیه اروپا, اروپا, اسپانیا, اسراییل, ایرلند, تروریسم, جنوب اروپا, خاورمیانه, فلسطین, لبنان, مالت

بالاترین مقام اطلاعات نظامی اسرائیل استعفا کرد

یک رسانه اسرائیلی از استعفای رئیس اداره اطلاعات نظامی ارتش اسرائیل به‌دلیل شکست در طوفان الاقصی خبر داد. به گزارش خبرگزاری تسنیم، یک روزنامه اسرائیلی امروز دوشنبه از استعفای آهارون حالیوا، رئیس اداره اطلاعات نظامی ارتش اسرائیل خبر داد. روزنامه یدیعوت آحارانوت دلیل استعفای رئیس بخش اطلاعات نظامی رژیم اسرائیل را شکست در ۷ اکتبر ... بالاترین مقام اطلاعات نظامی اسرائیل استعفا کرد

ادامه

اسراییل, ایران, جهان, خاورمیانه, خبر, سوریه, فلسطین

محمود عباس: وتوی آمریکا علیه فلسطین «ناامیدکننده» و «شرم‌آور» است

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین وتوی آمریکا علیه اعطای عضویت کامل به فلسطین در سازمان ملل متحد را موضعی «ناامیدکننده» خواند. «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین امروز (شنبه) وتوی آمریکا علیه اعطای عضویت کامل به فلسطین در سازمان ملل متحد را موضعی «ناامیدکننده»، «شرم‌آور»، «غیرقابل توجیه» و «غیرمسوولانه» خواند. وی در مصاحبه با خبرگزاری فلسطین ... محمود عباس: وتوی آمریکا علیه فلسطین «ناامیدکننده» و «شرم‌آور» است

ادامه

آمریکا, اسراییل, تجاوز نظامی, تحلیل, تشکیلات خودگردان فلسطین, جهان, خاورمیانه, سازمان ملل, فلسطین, نسل‌کشی

الجزایر؛ پرونده عضویت کامل فلسطین را بار دیگر به شورای امنیت ارائه خواهیم کرد

به دنبال وتوی پیش نویس عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد توسط آمریکا، الجزایر متعهد شد این پیش نویس را بار دیگر در شورای امنیت مطرح کند. عمار بن جامع سفیر و نماینده دائم الجزایر در سازمان ملل در این باره گفت: امیدواریم بار دیگر زمانی که پیش نویس عضویت فلسطین در سازمان ملل ... الجزایر؛ پرونده عضویت کامل فلسطین را بار دیگر به شورای امنیت ارائه خواهیم کرد

ادامه

آمریکا, الجزایر, جهان, خاورمیانه, خبر, سازمان ملل, فلسطین

تاجر اسرائیلی سند منتشر شده درباره ماموریتش برای فروش نفت شرق سوریه را تایید کرد

در حالی که “شورای سوریه دموکراتیک” خبر واگذاری ماموریت فروش نفت مناطق شرق سوریه به موتی کاهانا، تاجر اسرائیلی را تکذیب می‌کند، این تاجر مضمون گزارش روزنامه الاخبار در این باره را تایید کرده اما می‌گوید که این فعالیت را به عنوان یک آمریکایی انجام می‌دهد.

 

به گزارش ایسنا، موتی کاهانا تاجر اسرائیلی سند منتشر شده از سوی روزنامه الاخبار مبنی بر اینکه او صادرات نفت استخراجی سوریه از مناطق کردنشین شرق فرات را برعهده دارد، تایید کرد.

 

این مناطق تحت کنترل “شورای سوریه دموکراتیک” است.

 

کاهانا خبر روزنامه الاخبار را تایید کرد و گفت، تلاش خواهد کرد، هیچ نفتی از منطقه شرق سوریه، به دست دولت دمشق نرسد.

 

تایید خبر مذکور توسط کاهانا مورد توجه گزارش‌های متعدد رسانه‌های اسرائیل قرار گرفت؛ رسانه‌هایی که با دقت گزارش الاخبار را دنبال کردند که شامل دلالت‌هایی فراتر از ذکر یک نام اسرائیلی در جنگ سوریه است؛ دلالت‌هایی که به ماموریتی واگذار شده به اسرائیل اشاره دارند که یکی از مهم‌ترین اهرم‌های فشار بر دولت سوریه در جنگ اقتصادی است تا این دولت را از منابع اقتصادی خود محروم کند.

 

در این راستا، روزنامه صهیونیستی “میکوریشون” نوشت، اهمیت دادن این اختیار تام به کاهانا از این جهت است که منطقه تحت کنترل کردها در سرق سوریه بیش از ۹۰ درصد منابع نفتی کل سوریه را در بردارد مضاف بر اینکه این منطقه دارای منابع آب، غذا و انرژی نیز است.

 

این روزنامه نوشت، منطقه تحت کنترل کردها از حفاظت مستقیم نیروهای آمریکایی برخوردار است که اجازه نمی‌دهند ارتش سوریه بر آن مسلط شود؛ زیرا این منطقه یکی از مهم‌ترین مناطق اقتصادی سوریه است و همین مساله موجب شده است نیروهای آمریکایی با هرگونه تلاش‌های ارتش سوریه حتی با حمایت روسیه و دیگر هم‌پیمانانش مقابله کنند.

 

اما “میکوریشون” به روزنامه الاخبار که به رغم تابعیت آمریکایی‌اش او را اسرائیلی دانسته ایراد گرفته است؛ موضوعی که سوالاتی را درباره هدف کتمان هویت او ایجاد می‌کند، علی رغم اینکه رسانه‌های اسرائیلی و خود وزارت خارجه این رژیم در بیشتر مناسبت‌ها به خصوص زمانی که کاهانا به بهانه امدادرسانی به مردم سوریه وارد این کشور می‌شود، تاکید می‌کنند او اسرائیلی است.

 

میکوریشون نوشت، در خصوص اختیار تام کاهانا برای فروش نفت شرق سوریه، تماس تلفنی با وی برقرار کرده است و او نیز این خبر را تایید کرده اما گفته است، این وکالت به عنوان یک آمریکایی به او داده شده است.

 

کاهانا ادعا کرد: طی ۹ سال به مردم سوریه کمک کردم و روابط شخصی خود را با طرف‌های مختلف در این کشور گسترش دادم و همین مساله موجب زنده ماندن این افراد با وجود اقدامات “بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه و هم‌پیمانانش شد”.

 

کاهانا همچنین مدعی شد: وکالتم برای فروش نفت با سایر فعالیت‌های “امدادرسانی”‌ام تفاوت چندانی ندارد. زیرا من در حال حاضر به فروش نفت برای کمک به مردم سوریه متمرکز هستم. من در اینجا با نام خودم حضور دارم نه به نام دولت اسرائیل.

 

.در حالی که کاهانا تایید کرده است سپردن ماموریت فروش نفت تحت کنترل کردهای سوریه توسط “شورای سوریه دموکراتیک” صحت دارد، این شورا در بیانیه‌ای فحوای خبر روزنامه الاخبار را رد و اعلام کرد، هدف از این خبر “تلاش برای خدشه‌دار کردن وجهه شورا و بطلان‌گویی است” و این اقدامات شورای سوریه دموکراتیک را تنها وادار می‌کند تا در قبال تمامیت اراضی و حاکمیت سوریه بر موضع ثابت خود تاکید کند که متحمل تجاوزها و نقض‌های گسترده‌ای شده و تنها از طریق آغاز فرایند سیاسی قابل حل است که به دستیابی به یک راه‌حل دموکراتیک کمک می‌کند.

 

در این بیانیه آمده است، این خبر در حالی منتشر می‌شود که “شورای سوریه دموکراتیک” بیشتر از هر زمان دیگری بر “رویکرد ملی‌گرایانه” خود تاکید دارد و به دنبال تحقق اهداف خود در مبارزه با تروریسم، حفظ امنیت و ثبات، دفاع از پتانسیل‌های کشور و حفاظت از آن است.

 

اما موتی کاهانا، مدیر انجمن امدادرسانی به آوارگان سوری موسوم به “عمالیا” و صاحب اختیار تام برای فروش نفت شرق سوریه در حال حاضر و نیز دیگر بازرگانان اسرائیلی و غربی در واقع ابزارهایی در جنگ سوریه هستند که معمولاً آمریکا، اسرائیل و غرب از زمان آغاز جنگ سوریه در سال ۲۰۱۱ در بسیاری از اقدامات و رویکردها از آنها استفاده می‌کنند.

ایسنا

مصر: تمامی گروه‌های تکفیری پیرو ایدئولوژی اخوان المسلمین هستند

سخنگوی وزارت خارجه مصر اعلام کرد که تمامی سازمان‌های تکفیری وابسته به سرچشمه ایدوئولوژی‌ افراط‌گرایی هستند که گروه “إخوان” آن را به وجود آورده است.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, تروریسم, جهان, خاورمیانه, خبر, مصر

آمریکا شرق سوریه را غرق سلاح کرده است

گروه موسوم به «دیدبان حقوق بشر سوریه» اعلام کرد که از منطقه کردستان عراق، برای نوزدهمین بار، ۲۸۰ کامیون حامل سلاح و تجهیزات لجستیکی برای شبه‌نظامیان کُرد در شرق سوریه ارسال شد.

ادامه

امریکا, جهان, خاورمیانه, خبر, سوئد, سوریه, عراق, عربستان سعودی

موگرینی در کویت: اتحادیه اروپا حضورش در خاورمیانه را افزایش می‌دهد

«فدریکا موگرینی» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز یکشنبه در مراسم افتتاح دفتر نمایندگی این اتحادیه در کویت گفت: افتتاح این دفتر پیامی است به کل منطقه که اتحادیه اروپا حضور و مشارکتش در خاورمیانه را افزایش می‌دهد.

ادامه

اتحادیه اروپا, جهان, خاورمیانه, خبر, عراق, کویت