شبکه ان.بی.سی نیوز استرالیا: جنگ فناوری آمریکا و چین برای دنیا گران تمام می‌شود

شبکه ان.بی.سی نیوز استرالیا گزارش داد، ایالات متحده تلاش کرده است تا مانع از ظهور چین در به اصطلاح جنگ سرد فناوری شود که در حال تبدیل شدن به میدان جنگ تعیین کننده برای رقابت بین دو کشور است.

ادامه

امریکا, جنگ سرد, جهان, چین, دانش, مقاله

وابستگی آمریکا به فناوری “ارزان اما کارآمد” چین

روزنامه فایننشیال تایمز نوشت پهپادهای پیشرفته برای انجام ماموریت‌های تصویربرداری که وزارت دفاع آمریکا برای جایگزینی نمونه‌های چینی ساخته، بسیار گران تر و ناکارآمدتر از مدل‌های چینی از آب درآمده و نهادهای آمریکایی ترجیح می‌دهند از نمونه ارزان و درعین حال باکیفیت چینی استفاده کنند.

ادامه

امریکا, جهان, چین, دانش, شرق آسیا, گزارش

رئیس‌جمهوری کوبا واکسن آبدالا با اثربخشی ۹۲.۲ درصدی را رویدادی افتخارآمیز برای این کشور و دانشمندان آن دانست

به دنبال نتایج بالینی موفقیت‌آمیز واکسن «آبدالا» و اثربخشی ۹۲.۲ درصدی، این واکسن ساخت کوبا تاییدیه استفاده اضطراری را دریافت کرده و منطقه آمریکای لاتین و کارائیب عملا به نخستین واکسن بومی برای مقابله کرونا دست یافته است.

ادامه

امریکای لاتین, جهان, حقوق بشر, خبر, دانش, کوبا

تاثیر مثبت داروهای استاتین بر مبتلایان به کووید-۱۹

بررسی محققان چینی نشان داد: بیماران مبتلا به کووید-۱۹ که طی مراحل درمان در بیمارستان داروهای استاتین دریافت کرده‌اند وضعیت بهتری داشته‌اند.

 

به گزارش ایسنا، در این بررسی آمده است: بیماران آلوده به کروناویروس که طی گذراندن مراحل درمان در بیمارستان‌های چین از داروهای استاتین مصرف کرده‌اند نسبت به بیمارانی که از این داروهای کاهنده فشار خون دریافت نکرده‌اند از وضعیت بهتری برخوردار بوده‌اند.

 

دراین بررسی مشخص شد: بیمارانی که داروی استاتین مصرف کرده‌اند کمتر در معرض مرگ ناشی از بیماری کووید-۱۹ قرار داشته و نیاز آنان به استفاده از دستگاه‌های تنفس مصنوعی کمتر بوده است.

 

به گزارش شبکه خبری سی‌ان‌ان، به گفته محققان احتمال مرگ ناشی از بیماری کووید-۱۹ در بیماران تحت مراقبت در بیمارستان که از داروهای استاتین مصرف کرده بوده‌اند حدود ۵.۵ درصد و در بیماران دیگر ۶.۸ درصد بوده است.

ماسک‌زدن می‌تواند تا نزدیک به ۷۰ درصد در کاهش نرخ مرگ‌و‌میر ناشی از کرونا موثر باشد

دانشمندان ژاپنی تحقیقاتی را بر اساس نمونه های رایانه‌ای انجام داده‌اند که ثابت می‌کند زدن ماسک می‌تواند به طور موثری زندگی فرد را در برابر ویروس کرونا نجات دهد.

ادامه

انگلستان, جهان, چین, خبر, ژاپن

با پرتاب موفقیت‌آمیز آخرین ماهواره؛ چین به طور کامل سامانه جهانی ناوبری خود را تشکیل داد

صبح سه‌شنبه ۲۳ ژوئن (۳ تیر)، آخرین ماهواره سامانه جهانی ناوبری ماهواره‌ای چین به نام بی‎ دوئو، با موفقیت به فضا پرتاب شد و به این ترتیب کار استقرار این سامانه، شش ماه قبل از موعد مقرر به انجام رسید. کارشناسان روسیه این رویداد را عالی ارزیابی کردند.

ادامه

امریکا, جهان, خبر, دانش, روسیه, شرق آسیا

امکان تولید انبوه واکسن کرونا در روسیه در پاییز امسال

وزارت دفاع روسیه با رضایت بخش بودن خواندن وضعیت جسمانی نخستین گروه داوطلبانی که واکسن ویروس کرونا به آنها تزریق شده، از امکان تولید انبوه واکسن تهیه شده در این کشور در پاییز سال جاری خبر داد.

ادامه

جهان, خبر, دانش, روسیه, شرق اروپا