الجزایر؛ پرونده عضویت کامل فلسطین را بار دیگر به شورای امنیت ارائه خواهیم کرد

به دنبال وتوی پیش نویس عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد توسط آمریکا، الجزایر متعهد شد این پیش نویس را بار دیگر در شورای امنیت مطرح کند. عمار بن جامع سفیر و نماینده دائم الجزایر در سازمان ملل در این باره گفت: امیدواریم بار دیگر زمانی که پیش نویس عضویت فلسطین در سازمان ملل ... الجزایر؛ پرونده عضویت کامل فلسطین را بار دیگر به شورای امنیت ارائه خواهیم کرد

ادامه

آمریکا, الجزایر, جهان, خاورمیانه, خبر, سازمان ملل, فلسطین

ابراز تأسف شدید چین از وتوی درخواست فلسطین برای عضویت در سازمان ملل توسط ایالات متحده

بعد از ظهر پنجشنبه ۱۸ آوریل، ۳۰ فروردین، به وقت محلی، پیش‌نویش قطعنامه «پیشنهاد پذیرش عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد» از سوی ایالات متحده وتو شد و در شورای امنیت سازمان ملل به تصویب نرسید. به گزارش رادیو بی‌المللی چین؛ «فو تسونگ» نماینده دائم چین در سازمان ملل طی سخنرانی خود پس از ... ابراز تأسف شدید چین از وتوی درخواست فلسطین برای عضویت در سازمان ملل توسط ایالات متحده

ادامه

آمریکا, اسراییل, تحلیل, چین, خاورمیانه, سازمان ملل, شرق آسیا, صلح, فلسطین

آمریکا قطعنامه عضویت فلسطین در سازمان ملل را وتو کرد

آمریکا قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد را وتو کرد. در این رأی‌گیری، ۱۲ عضو شورای امنیت به قطعنامه رأی مثبت دادند و آرای انگلیس و سوئیس نیز ممتنع بود. به گزارش ایسنا، آمریکا در جلسه بامداد جمعه شورای امنیت سازمان ملل، قطعنامه پیشنهادی الجزایر که خواستار عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل ... آمریکا قطعنامه عضویت فلسطین در سازمان ملل را وتو کرد

ادامه

آمریکا, اسراییل, انگلیس, جهان, خاورمیانه, خبر, روسیه, سازمان ملل, سوئیس, فلسطین

بامداد جمعه، پدافند هوایی پایگاه هشتم شکاری اصفهان برای رهگیری به کار افتاد و صدای پدافند از سمت شمال شرق اصفهان بگوش رسید + فیلم

حوالی ساعت ۴ جمعه ۳۱ فروردین، پدافند هوایی پایگاه هشتم شکاری اصفهان برای رهگیری به کار افتاد و صدای پدافند از سمت شمال شرق اصفهان بگوش رسید. پایگاه هشتم شکاری نیروی هوایی ارتش در نزدیکی فرودگاه اصفهان و در کنار منطقه قهجاورستان واقع شده است. بررسی میدانی خبرنگار ایرنا نشان می دهد شهر و استان ... بامداد جمعه، پدافند هوایی پایگاه هشتم شکاری اصفهان برای رهگیری به کار افتاد و صدای پدافند از سمت شمال شرق اصفهان بگوش رسید + فیلم

ادامه

آمریکا, اسراییل, ایران, خاورمیانه, خبر, سوریه, عراق, فلسطین, فیلم

ایرلند: اسرائیل انتقام را جایگزین منطق کرده است/ هشدار ایتالیا به اسرائیل: از افزایش تنش‌ها در منطقه خودداری کنید

سیمون هریس نخست وزیر ایرلند بار دیگر بر شناسایی کشور مستقل فلسطین تاکید کرد و گفت که اسرائیل انتقام را جایگزین منطق کرده است. به گزارش ایرنا، هریس سه‌شنبه شب در مصاحبه با سی. ان. ان گفت: در حال حاضر، اقدامات دولت نتانیاهو در رابطه با ایجاد فاجعه انسانی در غزه و تاثیر آن بر ... ایرلند: اسرائیل انتقام را جایگزین منطق کرده است/ هشدار ایتالیا به اسرائیل: از افزایش تنش‌ها در منطقه خودداری کنید

ادامه

اسراییل, ایتالیا, ایرلند, جنوب اروپا, جهان, خاورمیانه, خبر, زنان, غرب اروپا, فلسطین, کودکان

تأکید شورای امنیت بر برقراری آتش‌بس در ادلب/ روسیه: مقابله با تروریسم حق سوریه است

نشست شورای امنیت درباره مسأله ادلب برگزار شد و فرستاده ویژه سازمان ملل به سوریه در جریان این نشست بر برقراری آتش‌بس پایدار در این استان تأکید کرد.

 

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت شبکه روسیا الیوم، گی‌یر پدرسن، فرستاده ویژه سازمان ملل به سوریه با ارائه گزارشی از وضعیت استان ادلب در نشست شورای امنیت، اظهار کرد: در ادلب نیاز به دستیابی به یک آتش‌بس پایدار و انتقال کمک‌های بشردوستانه به این استان وجود دارد.

 

پدرسن گفت: “من هیچ راه حل جادویی برای ادلب ندارم، اما تلاش‌های جدی و همکاری‌های بین‌المللی می‌تواند به راه حل منجر شود.

 

در همین حال، مارک لوکاک، معاون دبیرکل سازمان ملل در امور بشردوستانه نیز با اشاره به مسأله ادلب عنوان کرد: افزایش درگیری‌ها در ادلب تأثیر مستقیمی بر زندگی ساکنان این منطقه می‌گذارد و از دسامبر ۲۰۱۹ تا کنون ۳۷۲ غیرنظامی در نتیجه درگیری‌ها در این استان کشته شده‌اند.

 

وی تأکید کرد: آتش‌بس گسترده تنها راه تضمین کننده حفاظت از غیرنظامیان در ادلب است و در حال حاضر سه میلیون فردی که ساکن این منطقه بوده نیازمند کمک‌های بشردوستانه هستند، به ویژه اینکه اوضاع این استان در پی تخریب و یا بستن بیمارستان‌ها، وخیم شده است.

 

لوکاک افزود: حل این مشکلات در وهله اول نیازمند اختصاص هرچه سریعتر ۳۳۶ میلیون دلار است و باید همکاری گسترده بین‌المللی برای توقف درگیری‌ها در ادلب صورت گیرد.

 

وی همچنین تصریح کرد: طرف‌های مربوطه با تمامی طرف‌های درگیر در مسأله ادلب برای ایجاد یک گذرگاه به منظور ارسال کمک‌های بشر دوستانه به این منطقه گفت‌وگو می‌کنند.

 

در همین راستا، واسیلی نبنزیا، نماینده دائم روسیه در سازمان ملل در جریان نشست شورای امنیت اظهار کرد: عناصر تروریستی گروه موسوم به “هیئت تحریر الشام” از اواخر سال ۲۰۱۹ تا کنون حملاتشان را به مواضع ارتش سوریه و روسیه، ازجمله پایگاه حمیمیم افزایش داده‌اند و عناصر این گروه طی دسامبر و ژانویه بیش از ۱۴۰۰ حمله انجام داده‌اند که منجر به کشته شدن صدها انسان بی‌گناه شد.

 

وی خاطرنشان کرد: جلسات فوق‌العاده درباره سوریه هر زمان که تروریست‌ها در پی عملیات ارتش سوریه در معرض خطر قرار بگیرند، برگزار می‌شود، این حق ارتش سوریه است که به مقابله با تروریسم ادامه دهد و کنترل دوباره بر تمامی خاک این کشور را به دست بگیرد.

 

نبنزیا ادامه داد: تروریست‌ها در ادلب از تأسیسات غیرنظامی ازجمله بیمارستان‌ها و مدارس به عنوان سپر دفاعی استفاده می‌کنند.

 

نماینده دائم روسیه در سازمان ملل همچنین با اشاره به عملیات غیرقانونی ائتلاف بین‌المللی به اصطلاح “ضد داعش” در رقه، باغوز و موصل، به شدت از مواضع کشورهایی که دولت سوریه و روسیه را مسئول اتفاقات ادلب می‌دانند، انتقاد کرد.

 

وی در ادامه عنوان کرد، نیروهای آمریکایی که میادین نفتی سوریه را اشغال کرده‌اند، به جای غارت و سرقت ثروت ملت سوریه آن را به صاحبان اصلی‌اش بازگردانند.

 

به گزارش ایرنا؛ نماینده دائم روسیه در سازمان ملل متحد، تمایل برخی کشورهای غربی را برای “مخالف معتدل” نشان دادن تروریست‌ها، یک معما دانست و گفت ادلب یک استان سوریه است و در آنجا شهروندان سوری گروگان تروریست‌ها شده‌اند.

 

واسیلی نبنزیا در توجیه وزیر خارجه آمریکا که حملات انجام شده علیه مردم ادلب نبوده بلکه علیه تروریست‌های مورد حمایت برخی از کشورها در ادلب بوده است، تاکید کرد: نکته اینجا است “مردم در ادلب” نه “مردم ادلب”.

 

نماینده روسیه در سازمان ملل متحد افزود: می خواهم تصریح کنم که ادلب یک کشور نیست، آن یک استان سوریه است. در استان ادلب سوریه، شهروندان ادلب حضور ندارند اما شهروندان سوری گروگان تروریست‌ها شده اند.

 

نبنزیا ادامه داد: وزیر خارجه آمریکا همچنین به “حملات وحشیانه” در ادلب اشاره کرد که باید متوقف شود. ما به توحش خواهیم پرداخت. در طول عملیات ضد تروریستی، ارتش سوریه بیش از ۴ هزار شبه نظامی، ۱۷ تانک، خمپاره و مسلسل‌های سیار را نابود کرد.

 

وی اضافه کرد: در این زمینه، تمایل برخی کشورهای غربی برای نشان دادن گروه‌های تروریستی در ادلب به عنوان مخالفان معتدل، معما است. اخیرا از سوی برخی کشورها که نشست امروز را برگزار کردند بارها شنیده ایم که “هیات تحریرالشام” خطرناک و چندان بد نیست.

 

نماینده روسیه در سازمان ملل متحد تاکید کرد: اگرچه ما به ارتباط خواسته آتش بس سراسری با قطعنامه ۲۲۵۴ سوال داریم اما مطابق بند هشتم همین قطعنامه، به صراحت لزوم مبارزه با تروریست‌ها بیان شده است.

 

نبنزیا با ابراز تاسف از کشته شدن نیروهای روسی و ترکیه، اظهار کرد: حملات به پایگاه نظامی روسیه با پهپادها متوقف نشده است و بار دیگر با بهره‌مندی از مصونیت کامل، از ناپذیرفتنی بودن تقویت شبه نظامیان در ادلب سخن می گوید.

 

وی در عین حال به تداوم تعامل با ترکیه برای تضعیف و کاهش تنش‌ها اشاره کرد و گفت: مکاتبات بین روسای جمهوری، وزارت خارجه، ادارات سیاسی و نظامی در حال انجام است. ما این تعامل را بیشتر ادامه خواهیم داد و به کسی اجازه می دهیم که از این وضعیت سوء استفاده کند.

 

نماینده روسیه در سازمان ملل متحد همچنین تصریح کرد به همکاری در قالب آستانه، جایی که ما به همراه ترکیه و ایران در پیشبرد روند سیاسی سهیم هستیم، ادامه می دهیم.

 

نبنزیا با تاکید بر اینکه در عملیات‌های انجام شده، همواره به ضوابط حقوق بین المللی بشردوستانه عمل شده است، گفت: با استفاده از ابزارهای نظارت هوایی و اطلاعات زمینی موجود، کلیه اهدافی که برای آنها نیروی هوایی روسیه کار می کند، تایید شده است. اقدامات نظامی متناسب و انتخابی است. تایید واضح این امر، تعداد کم اهداف به تناسب تعداد کل اهداف زمینی در منطقه عملیاتی است.

 

وی افزود: من همچنین می خواهم به شما بگویم که تروریست‌ها عمدا تاسیسات غیرنظامی از جمله بیمارستان ها و مدارس را برای پوشش وضعیت حفاظت شده خود، به موقعیت های جنگی تبدیل و به این ترتیب کنوانسیون ژنو را نقض می کنند.

 

نماینده روسیه در سازمان ملل متحد با بازگشت به موضوع “وحشی‎‌گری” که وزیر خارجه و نماینده آمریکا مطرح کرده بودند، ادامه داد: می خواهم نتایج عملیات آمریکایی‌ها را در رقه و موصل و … یادآوری کنم. خوشبختانه اعضای مرتبط سازمان ملل متحد، جزئیات آن را منتشر کرده‌اند.

 

نبنزیا یادآور شد: در شهر موصل و در زمان تصرف آن توسط داعش و پیش از عملیات آمریکا بیش از نیم میلیون نفر وجود داشتند که در اثر حملات هوایی، حدود ۷ تا ۱۰ هزار نفر کشته و ده‌ها هزار نفر زخمی شدند.

 

وی با بیان اینکه اگر در مورد درس‌های جغرافیا صحبت کنیم، من یک درس جغرافیا را نیز یادآوری می کنم، اظهار کرد: پیش از شروع عملیات در سال ۲۰۱۶ ، جمعیت رقه ۲۲۹ هزار نفر بود. این تقریبا نیمی از جمعیت ادینبورگ است.

 

نماینده روسیه در سازمان ملل متحد ادامه داد: پس از اتمام این عملیات در اکتبر سال ۲۰۱۷ ، جمعیت رقه ۳ هزار نفر بود و سرانجام در سال ۲۰۱۸، جمعیت رقه ۱۶۵ هزار نفر شد. به نظر شما ، ۵۵ هزار نفر از ساکنان رقه کجا رفتند؟ فکر می کنید همه آنها از آنجا فرار کرده اند؟ اشتباه می کنید.

 

نبنزیا اضافه کرد: همچنین می توانیم به اقدامات نیروهای ائتلاف در افغانستان یا سومالی نگاه کنیم. به طور کلی زمینه‌های بی شماری از این مسایل برای جلسات شورای امنیت و انرژی شایعه‌پردازان وجود دارد.

 

وی با بیان اینکه تاسف آور است که به هرقیمتی هجوم نیروهای دولت سوریه را متوقف کنیم، خاطرنشان کرد: مبتکران این کمپین بی پروا و بدبینانه چیز اصلی را فراموش کردند، قوانین بین المللی بشردوستانه، توسط بشریت به عنوان وسیله‌ای برای صلح و نه به عنوان ابزاری برای جنگ و تبلیغات دروغین نظامی ایجاد شد.

 

با پیشروی ارتش سوریه برای آزادسازی استان ادلب، نمایندگان آمریکا، فرانسه و انگلیس در سازمان ملل متحد، تقاضای برقراری نشست اضطراری شورای امنیت را ارائه دادند.

 

این در حالی است که شورای امنیت هر ماه به طور منظم دو جلسه درباره سوریه برگزار می کند.

استفاده اسرائیل از پوشش هواپیمای مسافربری ایرباس ۳۲۰ با ۱۷۲ مسافر از مبدا تهران به مقصد دمشق به عنوان سپری

مسکو با انتقاد از عملکرد اسرائیل برای به خطر انداختن جان غیرنظامیان تاکید کرد خلبانان اسرائیلی عادت کرده‌اند از هواپیماهای غیرنظامی به عنوان سپر استفاده کنند.

ادامه

اسراییل, ایران, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, روسیه, سوریه

«معاملهٔ قرن»: پشت کردن آشکار غرب به مردم فلسطین

سران دولت اسرائیل روز جمعه ۲۴ ژانویه ۲۰۲۰ (۴ بهمن‌ماه ۱۳۹۸) به‌مناسبت هفتادوپنجمین سالگرد آزاد کردن اردوگاه آشویتس به‌وسیله ارتش سرخ که از سوی سازمان ملل روز جهانی یادبود هولوکاست (بدون اینکه منتظر تاریخ دقیق آزاد کردن اردوگاه آشویتس یعنی ۲۷ ژانویه/ ۷ بهمن‌ماه بشوند) نشست یادبودی با شرکت حدود ۴۰ تن از سران کشورهای ... «معاملهٔ قرن»: پشت کردن آشکار غرب به مردم فلسطین

ادامه

اتحاد شوروی, اسراییل, امریکا, ایران, جهان, خاورمیانه, خبر, روسیه, فرانسه, فلسطین, لبنان, لیبی