بلومبرگ: توافق روسیه و چین با یمنی‌ها درباره تحولات دریای سرخ

نشریه بلومبرگ مدعی شد که «منابع آگاه» به این نشریه اطلاع داده‌اند که اخیراً مقام‌های دولت یمن، چین و روسیه درباره عبور امن کشتی‌های این دو کشور در دریای سرخ به توافق رسیدند. به گزارش خبرگزاری مهر، نشریه بلومبرگ امروز پنج‌شنبه به نقل از «منابع آگاه» مدعی شد که در گفت‌وگوی‌های اخیر بین مقام‌های ۳ ... بلومبرگ: توافق روسیه و چین با یمنی‌ها درباره تحولات دریای سرخ

ادامه

آمریکا, اسراییل, انگلیس, جنوب غرب اروپا, چین, خاورمیانه, خبر, روسیه, فلسطین, نسل‌کشی, یمن

یمن: ناوشکن آمریکایی را مورد هدف قرار دادیم

سخنگوی نیروهای مسلح یمن سرتیپ یحیی سریع امروز چهارشنبه ۳۱ ژانویه طی بیانیه‌ای اعلام کرد که ناوشکن آمریکایی یواس‌اس گریولی هدف حملات موشکی صنعاء قرار گرفت. به گزارش خبرگزاری فارس؛ «ناوشکن آمریکایی یواس‌اس گریولی را در دریای سرخ با موشک هدف قرار دادیم»، این بخشی از بیانیه امروز سخنگوی نیروهای مسلح یمن است.  یحیی سریع در ... یمن: ناوشکن آمریکایی را مورد هدف قرار دادیم

ادامه

آمریکا, اسراییل, انگلیس, جنوب غرب آسیا, جهان, خاورمیانه, خبر, فلسطین, یمن

دومینوی ایجادشده در نتیجه دلارزدایی باعث تورم شدید در آمریکا شده است

پیشرفت روند «دلارزدایی»، تحلیل‌هایی گوناگون در خصوص تأثیرات آن بر اقتصاد آمریکا و سایر کشورها صورت گرفته است؛ یکی از این تحلیل‌ها احتمال افزایش تورم آمریکا در اثر دلارزدایی و اثر دومینوی دلارزدایی بر اقتصاد کشورهای اروپایی و در نتیجه سقوط اقتصاد غرب را مطرح می‌کند. به گزارش ایرنا، وبگاه چاینا دِیلی گزارشی در خصوص ... دومینوی ایجادشده در نتیجه دلارزدایی باعث تورم شدید در آمریکا شده است

ادامه

آفریقای جنوبی, آمریکا, اروپا, استثمار, اقتصادی, برزیل, بریکس, جنوب غرب اروپا, چین, خبر, روسیه, غرب, گزارش, هندوستان

بی‌توجهی روسیه و قطر به تهدیدات ریاض درباره معامله اس‌ ۴۰۰

عربستان از مذاکرات روسیه و قطر درباره خرید موشک‌های اس-۴۰۰ خشمگین شده و تهدید به پاسخ نظامی به این مسئله کرده، البته در مسکو و دوحه تاکید کرده‌اند که نارضایتی ریاض، تاثیری بر این معامله نظامی نخواهد داشت.

 

به گزارش تسنیم، روزنامه «نیزاویسیمایا گازیتا» امروز در تحلیلی نوشت: در نخستین سالگرد محاصره دیپلماتیک قطر (۱۴ خرداد)ممکن است مناقشه دیگری در منطقه خلیج فارس بوجود آید که البته این بار روسیه نیز مستقیما درگیر آن خواهد بود.عربستان سعودی که خود از جمله خریداران سامانه موشکی اس-۴۰۰ روسی است با این مسئله که این موشک‌ها به رقیب وی، یعنی قطر، هم فروخته شود مخالفت و تهدید به پاسخ نظامی به چنین مسئله‌ای کرده است.

 

منابع دیپلماتیک در دوحه تاکید کرده‌اند که این تهدید ریاض بر این معامله نظامی تاثیری نخواهد داشت، آنها بعید ندانستند که این اقدام عربستان در نتیجه اعمال فشار از سوی واشنگتن باشد.

 

خشم آمریکا از ادامه تمایلات برای خرید موشک‌های اس-۴۰۰ در منطقه

 

یک مقام آگاه در وزارت امور خارجه قطر به این روزنامه توضیح داده است: «مقامات دوحه از خرید موشک‌های اس-۴۰۰ روسیه صرف‌نظر نخواهند کرد. به عقیده من اظهارات عربستان بخشی از مبارزه و جنگ اطلاعاتی علیه قطر است‌. البته تهدید عربستان تاثیری بر اقدامات ما ندارد، چرا که این مسئله مستقیما به امنیت کشور بستگی دارد و اظهارات آنها عربستان تنها جنبه تبلیغاتی دارد.»

 

این مقام قطری بعید ندانست که تهدید عربستان نتیجه اعمال فشارهای آمریکا باشد. به گفته وی، «همه چیز ممکن است و نمونه بارز آن ترکیه وتهدیدات آشکار واشنگتن در رابطه با تصمیم این کشور برای خرید اس-۴۰۰ از مسکو است. به عقیده من آمریکایی‌ها تلاش خواهند کرد بر ما نیز اعمال فشار کند.»

 

در دومای دولتی روسیه نیز معتقدند که اظهارات طرف عربستانی تاثیری بر این معامله نظامی بین روسیه و قطر نخواهد داشت. “یوری اشوتکین” نائب رئیس کمیته امور دفاعی دوما به این روزنامه گفت: «فکر می‌کنم روابط متقابل بین روسیه و قطر به اندازه‌ای سازنده شده باشد که اظهارات عربستان سعودی تاثیری بر امکان فروش سامانه‌های موشکی اس-۴۰۰ به قطر نخواهد داشت.»

 

به نوشته این روزنامه، عربستان سعودی خود خریدار موشک‌های اس-۴۰۰ روسیه است. البته این معامله در مراحل پایانی خود قرار دارد. سفیر عربستان در مسکو در ماه فوریه اعلام کرد که مذاکرات در این زمینه به مرحله نهایی رسیده و تنها جزئیات فنی آن در حال بررسی است.

 

دیپلمات قطری این مسئله را نیز بعید ندانست که از جمله اهرم‌های فشار طرف عربستانی، خودداری از خرید این تسلیحات نظامی مدرن از روسیه باشد، هرچند، به گفته وی، فعلا پیش بینی روند اوضاع در این رابطه دشوار است.

 

هند نیز هشدار آمریکا را نادیده گرفت

 

به نقل از روزنامه ‘هندوستان تایمز’، مقامات وزارت دفاع هند تاکید کردند تاکنون هیچ دستوری از دولت هند مبنی بر توقف خرید پنج سامانه موشکی اس ۴۰۰ به ارزش ۵.۵ میلیارد دلار از روسیه دریافت نکرده اند.

 

دولت آمریکا به هند در خصوص این قرارداد با روسیه اخطار داده است و اعلام کرده این اقدام دهلی نو می تواند به همکاری های نظامی با آمریکا پایان دهد.

 

وزارت دفاع هند بر این عقیده است که اگر هند در این مرحله از قرارداد با روسیه عقب نشینی کند، مسکو می‌تواند این سامانه موشکی را از طریق چین به پاکستان نیز بفروشد. چین هم اکنون سامانه موشکی اس ۴۰۰ را از روسیه خریداری کرده است.

 

الجزایر، مصر، اندونزی، تونس نیز از جمله خریداران این سامانه های دفاع موشکی هستند

افزایش شمار کشته‌شدگان حمله ائتلاف سعودی به بندر «حدیده» یمن

به نقل از المسیره، سرتیپ ستاد «شرف غالب لقمان» سخنگوی نیروهای مسلح یمن، بامداد امروز شنبه طی اظهاراتی هشدارآمیز خطاب به سران امارات، تأکید کرد که ابوظبی در تیررس موشک‌های یمن قرار دارد.

ادامه

امارات, جهان, خبر, عربستان سعودی

دادگاه اروپا: لیتوانی و رومانی میزبان زندان‌های سری سازمان «سیا» بودند

به گزارش آسوشیتد‌پرس، دادگاه حقوق بشر اروپا امروز پنجشنبه رای نهایی خود درباره زندان‌های آمریکا در رومانی و لیتوانی را صادر کرد.

ادامه

امریکا, جنوب غرب آسیا, جهان, حقوق بشر, خبر, رومانی, عربستان سعودی, فلسطین

واشنگتن پست: عربستان و امارات به دنبال بنادر یمن هستند نه پایان جنگ

روزنامه واشنگتن پست در سرمقاله خود نوشت، وضعیت در یمن احتمالا به شدت بدتر می‌شود، هشت میلیون از مردم این کشور گرسنه هستند و با بدترین حالت شیوع بیماری وبا در تاریخ مواجه‌اند. همزمان مهم‌ترین بندر این کشور هدف حمله جدیدی قرار گرفته است و نیروهای(دولت مستعفی) یمن با حمایت امارات و عربستان تلاش می‌کنند ... واشنگتن پست: عربستان و امارات به دنبال بنادر یمن هستند نه پایان جنگ

ادامه

امارات, امریکا, جنوب غرب آسیا, جهان, حقوق بشر, خبر, عربستان سعودی, یمن

سفیر سابق انگلیس: بحرین تقریبا مستعمره عربستان و آمریکا شده است

پیتر فورد، سفیر سابق انگلیس در بحرین در مصاحبه‌ای با شبکه المیادین اظهار داشت: پس از آنکه در اعتراض به اظهارات خالد بن احمد، وزیر امور خارجه بحرین و حمایت این کشور از اسرائیل در رخدادهای اخیر بلندی‌های جولان از سمت خود به عنوان مشاور خاندان حاکم بحرین استعفا کردم، با واکنش‌های مثبتی روبرو شدم.

ادامه

اسراییل, امریکا, انگلستان, ایران, بحرین, جنوب غرب آسیا, جهان, خبر, سوریه