بلومبرگ: رییس جمهور افراطی آرژانتین ۷۰ هزار کارمند دولتی را اخراج می‌کند!

بلومبرگ در گزارشی مدعی شد که رییس جمهور آرژانتین قصد دارد تا ۷۰ هزار کارمند دولتی را اخراج کند. به گزارش خبرگزاری مهر، شبکه تلویزیونی بلومبرگ در گزارشی مدعی شد که خاویر میلی، رییس جمهور آرژانتین در اقدامی دیگر با هدف نمایش رویکرد افراطی‌اش که خود آن را «اره برقی» خوانده است، قصد دارد تا ... بلومبرگ: رییس جمهور افراطی آرژانتین ۷۰ هزار کارمند دولتی را اخراج می‌کند!

ادامه

آرژانتین, آمریکای لاتین, اتحادیه اروپا, جهان, فساد, کارگری, نئولیبرالیسم

برخلاف آمریکا، اتحادیه اروپا قطعنامه‌ شورای امنیت را لازم‌الاجرا اعلام کرد

پس از اظهارات سخنگوی وزارت خارجه آمریکا مبنی بر غیرالزام آور بودن قطعنامه آتش‌بس شورای امنیت، سخنگوی ارشد کمیسیون اروپا تاکید کرد که «قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد درباره آتش‌بس فوری در غزه لازم‌الاجراست.» به گزارش ایرنا، پیتر استانو امروز (سه شنبه) در نشست با خبرنگاران مستقر در بروکسل گفت: ما بر لزوم اجرای ... برخلاف آمریکا، اتحادیه اروپا قطعنامه‌ شورای امنیت را لازم‌الاجرا اعلام کرد

ادامه

آمریکا, اتحادیه اروپا, اروپا, اسراییل, جهان, حقوق بشر, خبر, سازمان ملل, فلسطین

۱۲ میلیون نفر در انگلیس در فقر مطلق زندگی می‌کنند

آمارهای رسمی در ششمین اقتصاد بزرگ جهان نشان می‌دهد که ۱۲ میلیون نفر بر اثر بحران هزینه‌های زندگی و مشکلات اقتصادی در این کشور، در فقر مطلق زندگی می‌کنند. به گزارش ایرنا، داده‌های وزارت کار و امور بازنشستگی انگلیس حاکیست که طی سال ۲۰۲۳ میلادی، ۶۰۰ هزار نفر به آمار فقرا در این کشور اضافه ... ۱۲ میلیون نفر در انگلیس در فقر مطلق زندگی می‌کنند

ادامه

اتحادیه اروپا, اقتصادی, انگلیس, بازنشستگان, جهان, غرب اروپا, فقر, کودکان, گزارش

بورل: وضعیت غزه نشانه شکست بشریت است

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نسبت به گسترش گرسنگی در غزه هشدار داد و وضعیت کنونی را شکست بشریت دانست. جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در بدو ورود به نشست سران این اتحادیه هشدار داد: «آنچه در غزه اتفاق می‌افتد بحران انسانی نیست، بلکه شکست بشریت است». به گزارش گاردین، بورل تاکید کرد: ... بورل: وضعیت غزه نشانه شکست بشریت است

ادامه

آلمان, اتحادیه اروپا, اسراییل, اشغالگری, تحلیل, جهان, حقوق بشر, سازمان ملل, فلسطین, گرسنگی

نشریه چینی: ارتش فرانسه و لهستان برای کمک به اوکراین در برابر روسیه ناتوانند

اعزام نیرو‌های فرانسوی و لهستانی به اوکراین کمکی به نیرو‌های مسلح اوکراین برای شکست روسیه نخواهد کرد. به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ نشریه گلوبال تایمز می‌گوید: «اعزام نیرو‌های کشور‌هایی مانند فرانسه و لهستان تنها می‌تواند به کی‌یف برای تقویت خط دفاعی خود کمک کند، اما آنها قادر به مقابله با ارتش روسیه و بازپس‌گیری سرزمین‌های از ... نشریه چینی: ارتش فرانسه و لهستان برای کمک به اوکراین در برابر روسیه ناتوانند

ادامه

آمریکا, اتحادیه اروپا, اوکراین, تحلیل, جنگ نیابتی, روسیه, شرق اروپا, غرب, فرانسه, لهستان, ناتو

بیش از دو میلیون اروپایی قربانی رسوایی اطلاعاتی فیس بوک شدند

خبرگزاری فرانسه از بروکسل گزارش داد: اتحادیه اروپا روز جمعه اعلام کرد که دو میلیون و ۷۰۰ هزار نفر از شهروندان ساکن در کشورهای عضو این اتحادیه ممکن است قربانی رسوایی افشای اطلاعات شخصی در شبکه اجتماعی فیس بوک شده باشند

 

«کریستین ویگند» سخنگوی اتحادیه اروپا ضمن درخواست از فیس بوک برای پاسخگویی بیشتر در این زمینه گفت: فیس بوک تائید کرده که اطلاعات دو میلیون و ۷۰۰ هزار کاربر در اتحادیه اروپا ممکن است در اختیار شرکت «کمبریج آنالیتیکا» قرار گرفته باشد.

 

فیس بوک به تازگی اعلام کرد که دستکم ۸۷ میلیون کاربر در سراسر جهان در معرض افشای اطلاعات قرار گرفته اند.

 

بسیاری از این کاربران در خارج از اروپا زندگی می کنند و شمار قابل توجهی از آنها در کشورهای در حال توسعه به سر می برند، کشورهایی که فعالیت شرکت کمبریج آنالیتیکا تا حدودی در آن متمرکز بوده است.

 

شرکت تحلیل داده های کمبریج آنالیتیکا که با ستاد انتخاباتی «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا همکاری داشته، به حفظ بخشی از اطلاعات کاربران فیس بوک پس از قول به حذف آن، متهم شده و فعالیت اش به حال تعلیق در آمده است.

 

این شرکت اطلاعات کاربران را از یک اپلیکیشن فیس بوک که قرار بود ابزاری در زمینه تحقیقات روان شناختی باشد، دریافت کرده در حالی که این شرکت از مجوز لازم برای دستیابی به این اطلاعات برخوردار نبوده است.

 

طبق اعلام فیس بوک، شرکت کمبریج آنالیتیکا در سال ۲۰۱۵ تائید کرد که این اطلاعات را از بین برده، اما فیس بوک گزارش هایی دریافت کرده مبنی بر اینکه همه این اطلاعات حذف نشده است.

ایرنا

همزمان با افول نقش بین‌المللی آمریکا، سفر بزرگترین هیات تاریخ اتریش به چین

یک هیات بزرگ سیاسی و اقتصادی از اتریش روزهای شنبه تا پنجشنبه هفته آینده به چین سفر می کند که این سفر علاوه بر تاثیرش بر توسعه روابط دوجانبه این دو کشور، از اهمیت بالایی نیز در زمینه گرایش اتحادیه اروپا به تعریف اتحادهای جدید بین المللی برخوردار است.

ادامه

اتحادیه اروپا, اتریش, امریکا, جهان, چین, خبر, غرب اروپا

اتحادیه اروپا خواستار تحقیقات شفاف درباره جنایت‌های اسرائیل در غزه شد

به گزارش خبرگزاری فرانسه، «فدریکا موگرینی» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، روز گذشته شنبه، خواستار تحقیقات مستقلی درباره استفاده ارتش اسرائیل از سپر انسانی در درگیری‌های چند روز گذشته در غزه شد؛ درگیری‌هایی که طی آن ۱۷ فلسطینی به شهادت رسیدند.

ادامه

اتحادیه اروپا, اسراییل, جهان, حقوق بشر, خبر, فلسطین

یک نشریه ایتالیایی؛ افشای طرح سری آمریکا و اروپا برای دخالت در انتخابات روسیه

نشریه ایتالیایی «ایلفاروسولموندو» در گزارشی تحلیلی با انتشار اسنادی مهم، از تلاش آمریکا و اروپا برای دخالت در انتخابات روسیه و ایجاد یک دوقطبی جدید پرده برداشته است.

ادامه

اتحادیه اروپا, امریکا, جهان, خبر, ناتو