مبارزهٔ کارگران و زحمتکشان بر ضد آزادسازیِ مزد

به‌رغم نرخ‌های تورم‌ بالای ۵۰ درصد، با تعیین افزایش مزد و مستمری ۲۰ درصدی در لایحه بودجه‌ها، رئیسی و نمایندگان مجلسِ یکدستِ یازدهم یورش وحشیانه‌ای برای آزادسازی مزد و مستمری کارگران و بازنشستگان را به‌پیش برده‌اند. با تشدید بهره‌کشی از زحمتکشان و پیش‌بُرد اقتصاد نولیبرالی هدف رئیس‌جمهور برگزیدهٔ خامنه‌ای هماهنگ کردن بیش از پیش اقتصاد ... مبارزهٔ کارگران و زحمتکشان بر ضد آزادسازیِ مزد

ادامه

امپریالیسم, ایران, بازنشستگان, حقوق بشر, سازمان جهانی کار, عدالت اجتماعی, غارتگری, فساد, فقر, کارگری, معیشت, نئولیبرالیسم

گزارش‌هایی از پیکار و زندگی مردم

رشد بیکاری، بطلان شعارهای ولی‌ فقیه! آمار منتشر شده در پایان سال گذشته خط بطلان دیگری بود بر شعار ولی فقیه یعنی سال “مهار تورم و رشد تولید”، شعاری که می‌بایستی به رشد تولید و اشتغال منجر گردد. طبق آمار منتشر شده توسط مرکز آمار، نرخ متوسط بیکاری در زمستان سال گذشته ۸٫۶ درصد بوده ... گزارش‌هایی از پیکار و زندگی مردم

ادامه

آزادی‌های دموکراتیک, اجتماعی, ایران, بازنشستگان, برابری اجتماعی, حقوق بشر, دانشجویی, زنان, سوخت‌بران, سیاسی, فقر, کارگری, کولبری, گزارش, محیط زیست, نئولیبرالیسم, نفتگران, همبستگی

مبارزهٔ پرستاران و کادر درمان بر ضد مزدِ زیرِ «خط فقر» و برای «امنیتِ شغلی»

با تشدید استثمار وحشیانه پرستاران و کادر درمان و سرکوب اعتراض‌های‌شان از سوی رژیم ولایی، مبارزهٔ پرستاران برای اصلاح تعرفه‌های پرستاری، افزایش کارانه و دستمزد، حذف اضافه‌کار اجباری، برقراری فوق‌العادهٔ خاص برای کادر درمان، اجرای صحیح قانون بهره‌وری، و جز این‌ها نیز در ماه‌های اخیر شدت یافته است. “دبیرکل خانه پرستار” اخیراً از پرونده‌سازی توسط ... مبارزهٔ پرستاران و کادر درمان بر ضد مزدِ زیرِ «خط فقر» و برای «امنیتِ شغلی»

ادامه

بازنشستگان, پرستاری, حقوق بشر, عدالت اجتماعی, فقر, کارگری, معیشت, مقاله

پیامد مخرب اجرای سیاست تعدیل ساختاری بر امنیت شغلی کارگران و زحمتکشان

ادامه اجرای سیاست‌های تعدیل ساختاری در هفته‌های پایانی سال گذشته توسط رژیم ولایت فقیه، دشواری‌های معیشتی و اقتصادی طبقه کارگر و زحمتکشان میهن ما را تشدید کرد. این برنامه ضد مردمی که توسط دولت رئیسی به‌اجرا درآمده مانند طرح‌های مقررات زدایی، اصلاح قانون کار با هدف تأمین منافع کارفرما و بخش خصوصی، و بی‌اعتنایی به ... پیامد مخرب اجرای سیاست تعدیل ساختاری بر امنیت شغلی کارگران و زحمتکشان

ادامه

استبداد, اقتصادی, امپریالیسم, امنیت شغلی, ایران, بازنشستگان, حقوق بشر, خصوصی‌سازی, کارگری, مقاله

۱۲ میلیون نفر در انگلیس در فقر مطلق زندگی می‌کنند

آمارهای رسمی در ششمین اقتصاد بزرگ جهان نشان می‌دهد که ۱۲ میلیون نفر بر اثر بحران هزینه‌های زندگی و مشکلات اقتصادی در این کشور، در فقر مطلق زندگی می‌کنند. به گزارش ایرنا، داده‌های وزارت کار و امور بازنشستگی انگلیس حاکیست که طی سال ۲۰۲۳ میلادی، ۶۰۰ هزار نفر به آمار فقرا در این کشور اضافه ... ۱۲ میلیون نفر در انگلیس در فقر مطلق زندگی می‌کنند

ادامه

اتحادیه اروپا, اقتصادی, انگلیس, بازنشستگان, جهان, غرب اروپا, فقر, کودکان, گزارش

بیانیه گروه اتحاد بازنشستگان پیرامون اعتراضات سراسری مردم در آبان‌ماه ۹۸

فریاد خشمی که از گلوگاه کارگران، معلمان، بازنشستگان، زنان و دانشجویان و همه مردم زحمتکش علیه فقر، بی‌عدالتی و تبعیض، به ویژه طی ماه‌های گذشته از تمامی نقاط جاری گشته بود، به همصدایی و خیزش گسترده اکثریت زحمتکش بی‌چیز و فراموش شده حاشیه‌ها پیوست.

 

افزایش ۳ برابری قیمت بنزین و حتی شیوه اعلام آن به جامعه، در راستای تداوم سیاست تخفیف بحران همه جانبه گریبانگیر حاکمان، از طریق غارت هست و نیست مردم و صف آرایی و سرکوب خشن و امنیتی مقابل مطالبات مسلم و به حق مردم به جان آمده بود. وعده‌ها و قول‌های مسئولان که تا یک هفته قبل اطمینان می‌دادند بنزین گران نخواهد شد و….، فریبی بیش از کار در نیامد و تاثیرات ویرانگر این افزایش قیمت، باز هم بر سر زحمتکشان آوار خواهد شد.

 

این امر واقعیتی بود که به شکل گسترده و سراسری مناطق کارگری و حاشیه‌نشینان را به اعتراضات خیابانی کشاند. اما متولیان حاکم همانگونه که پیش از آن تجمعات مسالمت‌آمیز مزدبگیران و بازنشستگان را با یورش نیروهای ویژه به شیوه حکومت نظامی سرکوب نمودند، مردم بی‌دفاع معترض را بیرحمانه تر به خون کشیده و بازداشتگاه ها را انبوه ساختند تا خاطره کهریزک‌ها از یاد نرود!!

 

در نتیجه این سرکوب وحشیانه صدها کشته و زخمی و هزاران نفر دستگیر شدند. این رویکرد خشونت‌بار با لگدکوب ساختن حق آزادی بیان و ارتباطات و از دسترس خارج کردن طولانی مدت تکنولوژی اینترنت، علیه مردم تکمیل گردید! غافل از این که سرکوب عریان تا کنون در هیچ کجای جهان، بحران گریبانگیر حکومت‌ها را پایان نبخشیده و مردمی را که روز به روز تحت تاثیر اجرای سیاست‌های ویرانگر ریاضت اقتصادی و بازپس‌گیری دستاوردهایشان، با مرگ تدریجی دست و پنجه نرم می‌کنند، خفه نخواهد ساخت. لشکرکشی گسترده با استفاده از تمام امکانات و سلاح‌های کشتارگر نظامی، گسیل انواع و اقسام نیروهای نظامی و انتظامی و استفاده از افراد آموزش دیده بسیج برای سرکوب معترضان تجلی جنگ تمام عیار بر علیه مردم حق طلبی می‌باشد که برای اعتراض به گرانی روز افزون مایحتاج زندگی فریاد می‌زدند.

 

بی‌دلیل نیست که این خشونت و کشتار سازمان‌یافته از سوی مسئولان حکومت به جنگ تشبیه می‌گردد و از خیابان‌های شهرها هم به عنوان جبهه‌های جنگی نام برده می‌شود. مردم نیز دشمنانی تلقی می‌گردند که ریختن خونشان “‌واجب شرعی‌” است. معادله‌ای که دستگاه قدرت برای مردم زحمتکش ترسیم می‌کند هیچ راهی برای حل بحران باقی نمی‌گذارد جز آنکه مردم ستمدیده به نیرو و قدرت خود اتکا داشته باشند و با آگاهی، تشکل و اتحاد این معادله نابرابر را به نفع خود تغییر دهند.

 

هم اکنون خانواده‌های داغدار و بازداشت شده و نیز خانواده‌هایی که از سرنوشت عزیزانشان بی اطلاع نگه داشته شده‌اند، رنجی مضاعف را به دوش می‌کشند، و بخشی از بازداشت شدگان دانش‌آموز و دانشجو علیرغم سن پایین در معرض تجربه خشونت و آسیب‌ها قرار دارند. آزادی فوری و بی‌قید و شرط تمامی بازداشت شدگان و پاسخگویی و مجازات آمران و مجریان سرکوب فاجعه بار اعتراضات حق طلبانه مردمی را خواهانیم و به یاد و خاطره مردم بپا خاسته درود می‌فرستیم.

گروه اتحاد بازنشستگان _ ۹۸/۹/۹

لایحه بودجه ۹۹ و عزم دولت برای ۱۵ درصد افزایش حقوق کارمندان و بازنشستگان

در حال حاضر همه آمارهای رسمی بر تورم حدوداً ۴۰ درصدی در سال ۹۸ تاکید دارند و پیش‌بینی‌ها حاکی از افزایش نرخ تورم در سال بعد حداقل به میزان ۲ درصد است؛ با این حساب، باید پرسید چرا دولت برای مزدبگیرانِ زیرمجموعه خود، فقط ۱۵ درصد افزایش حقوق در نظر گرفته است.

ادامه

ایران, بازنشستگان, حقوق بشر, کارگری, گزارش

دولت خواستار استرداد لایحه اصلاح «قانون مدیریت خدمات کشوری» است، نمایندگان می‌گویند غیرقانونی‌ست!

در پی اظهارنظرهای نمایندگان مجلس مبنی بر غیرقانونی بودن استرداد لایحه اصلاح قانون مدیریت خدمات کشوری، به نظر می‌رسد تصمیم قطعی به بعد از تعطیلات اربعین موکول شده است.

ادامه

اجتماعی, ایران, بازنشستگان, خبر