مسکو: واشنگتن به دنبال گشودن «جبهه دوم» علیه روسیه در قفقاز جنوبی است

معاون وزیر امور خارجه روسیه نسبت به اهداف واشنگتن برای گشودن «جبهه دوم» علیه روسیه در قفقاز جنوبی هشدار داد. میخائیل گالوزین، معاون وزیر امور خارجه روسیه، نسبت به اهداف واشنگتن برای گشودن «جبهه دوم» علیه روسیه در قفقاز جنوبی هشدار داد و خاطرنشان کرد که ایالات متحده این نیات را برای مدت طولانی داشته ... مسکو: واشنگتن به دنبال گشودن «جبهه دوم» علیه روسیه در قفقاز جنوبی است

ادامه

آذربایجان, اتحاد شوروی, اتحادیه اروپا, ارمنستان, جنگ سرد, جنوب شرق اروپا, روسیه, شرق آسیا, شمال غرب آسیا, صلح, گزارش

درگیری معترضان و پلیس ارمنستان ۳۴ زخمی بر جای گذاشت

وزارت بهداشت ارمنستان اعلام کرد در پی درگیری‌ها مقابل ساختمان‌های دولتی در ایروان دستکم ۳۴ تن زخمی شدند. به گزارش ایرنا به نقل از تاس، دفتر مطبوعاتی وزارت بهداشت ارمنستان سه‌شنبه شب گفت: ۱۶ نفر از زخمی‌ها از اعضای پلیس و ۱۸ تن دیگر غیرنظامی هستند. این درگیری‌ها پس از آن آغاز شد که جمهوری ... درگیری معترضان و پلیس ارمنستان ۳۴ زخمی بر جای گذاشت

ادامه

اتحادیه اروپا, تروریسم, جنوب شرق اروپا, جهان, حقوق بشر, خبر, روسیه, شمال غرب آسیا

آغاز رزمایش ۱۰ روزه آمریکا و ارمنستان

رزمایش مشترک ۱۰ روزه ارمنستان و آمریکا در ۲ مرکز آموزشی در نزدیک ایروان آغاز شد. به گزارش ایرنا به نقل از رویترز، در رزمایش «شریک عقاب» که دوشنبه آغاز شد، ۸۵ سرباز آمریکایی و ۱۷۵ نظامی ارمنستان حضور دارند. هدف از این رزمایش آماده کردن سربازان ارمنستان برای حضور در ماموریت‌های صلحبانی بین‌المللی اعلام ... آغاز رزمایش ۱۰ روزه آمریکا و ارمنستان

ادامه

آذربایجان, آمریکا, ارمنستان, جنوب شرق اروپا, جهان, خبر, روسیه, شمال غرب آسیا, قفقاز

توافق برای بازگشایی گذرگاه لاچین و جاده آغ‌دام و ارسال کمک‌های بشردوستانه به قره‌باغ

مقام‌های قره‌باغ اعلام کردند که توافقی برای ازسرگیری ترانزیت کمک‌های بشردوستانه از طریق گذرگاه لاچین حاصل شده و کمک‌های روسیه از طریق جاده «آغ‌دام» نیز به این منطقه ارسال خواهد شد. به گزارش ایرنا به نقل از آرمن پرس، مرکز اطلاع‌رسانی قره‌باغ شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد: با توجه به بحران انسانی در قره‌باغ-ناگورنو، دولت ... توافق برای بازگشایی گذرگاه لاچین و جاده آغ‌دام و ارسال کمک‌های بشردوستانه به قره‌باغ

ادامه

آذربایجان, ارمنستان, جنوب شرق اروپا, جهان, خبر, روسیه, شمال غرب آسیا, فرانسه, قفقاز

۲ نظامی ارمنستانی کشته و ۳ نیروی جمهوری آذربایجان زخمی شدند

در ادامه تنش‌ها میان ایروان و باکو در قره‌باغ، ۲ نظامی ارمنستانی کشته و ۳ نیروی جمهوری آذربایجان زخمی شدند. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری رویترز، ارمنستان و جمهوری آذربایجان امروز جمعه اعلام کردند که در جریان درگیری ها در امتداد مرز مشترک خود در شمال غربی منطقه قره باغ، متحمل تلفاتی ... ۲ نظامی ارمنستانی کشته و ۳ نیروی جمهوری آذربایجان زخمی شدند

ادامه

آذربایجان, اتحاد شوروی, ارمنستان, جنوب شرق اروپا, جهان, خبر, دیوان بین‌‌المللی لاهه, روسیه, شمال غرب آسیا, هلند

بیانیه نشست چهارجانبه استانبول؛ تاکید بر تشکیل کمیته قانون اساسی و حفظ تمامیت ارضی سوریه

نشست چهارجانبه سران ترکیه، روسیه، فرانسه و آلمان در استانبول با انتشار بیانیه ای پایان یافت و در این بیانیه بر تشکیل کمیته قانون اساسی و حفظ تمامیت ارضی و یکپارچگی سیاسی سوریه تاکید شد.

 

در بیانیه نشست چهارجانبه استانبول علاوه بر تشکیل کمیته قانون اساسی در ژنو، بر موضوع در نظر گرفتن شرایط برای اصلاح قانون اساسی تحت نظارت سازمان ملل تاکید شده است.

 

در این بیانیه ضمن تاکید بر اصلاح قانون اساسی مبتنی بر بالاترین استانداردها و دارای شفافیت، زمینه سازی برای برگزاری انتخابات آزاد و عادلانه در سوریه درخواست شده است.

 

در این بیانیه بر استقلال، یکپارچگی سیاسی و تمامیت ارضی سوریه تاکید شده و آمده است: باید همه گروه های تروریستی در منطقه از میان برچیده شود.

 

در این بیانیه، چهار کشور بر تداوم آتش بس در سوریه و به خصوص ادلب تاکید و اعلام کردند: سران ترکیه، روسیه، آلمان و فرانسه علاوه بر مخالفت خود با استفاده از سلاح های شیمیایی از طرف های حاضر در سوریه می خواهند که مفاد توافقنامه مربوط را رعایت کنند.

 

سران کشورهای شرکت کننده همچنین در بیانیه نشست استانبول، با تاکید بر تداوم مبارزه با تروریسم، و اهمیت آتش بس پایدار از طریق پایبندی همه طرف ها به آن تاکید کردند.

 

در این بیانیه نشست، سران کشورهای شرکت کننده متعهد به همکاری برای ایجاد یک راه حل سیاسی به منظور تامین شروط لازم جهت برقراری صلح و ثبات در سوریه شدند.

 

همچنین بر اساس بیانیه منتشر شده، سران شرکت کننده در نشست استانبول با اشاره به تامین شروط لازم در سراسر سوریه به منظور بازگشت داوطلبانه پناهجویان و آوارگان در امنیت کامل به محل زندگی خود در سوریه، بر محافظت از آنها تاکید کردند.

 

در این بیانیه کشورهای شرکت کننده بر محافظت از افرادی که به محل زندگی خود در سوریه باز گشته اند، مقابل درگیری مسلحانه، اعمال فشار سیاسی و دستگیری خودسرانه و تامین زیرساخت انسانی از جمله آب، برق و خدمات اجتماعی و بهداشتی برای آنها تاکید کردند.

ایرنا

روسیه: پهپادهای مهاجم به‌پایگاه حمیمیم در اوایل سال جاری توسط هواپیمای شناسایی آمریکایی هدایت می‌شدند

یک مقام وزارت دفاع روسیه اعلام کرد: ۱۳ پهپاد مهاجم با هماهنگی یک هواپیمای جاسوسی آمریکایی به پایگاه روسیه در سوریه حمله کردند. اتفاقی که کرملین درباره آن ابراز نگرانی کرد.

ادامه

امریکا, جهان, خبر, روسیه, سوریه, شمال غرب آسیا

جنگنده‌های ائتلاف آمریکا بازهم با حمله به غیرنظامیان در سوریه دست به کشتار آنان زد

با گذشت چند روز از آخرین جنایت جنگنده‌های ائتلاف بین‌المللی ضد داعش در سوریه، این ائتلاف مجددا روستای “السوسه” واقع در جنوب شرقی دیرالزور را مورد هدف قرار داد.

ادامه

امریکا, جهان, حقوق بشر, خبر, سوریه, شمال غرب آسیا