تجمع کارگران رسمی شاغل در شرکت فلات قاره در خارک

اعتراضات کارگران رسمی این مجموعه در اعتراض به تعرضات معیشتی و عدم پاسخگویی به مطالباتشان ادامه دارد. روز پنجم فروردین این کارگران در شرکت فلات قاره تجمع کردند. اهم مطالبات این کارگران عبارتند از: ➖حذف کامل سقف‌حقوق➖حذف تفکیک نادرست مشاغل در مناطق عملیاتی➖حذف محدودیت حق‌سنوات بازنشستگی➖عودت کسورات مازاد مالیات➖اجرای کامل ماده۱۰ با وجود ظرفیت‌های قانونی و اختیاراتی مانند افزایش ... تجمع کارگران رسمی شاغل در شرکت فلات قاره در خارک

ادامه

ایران, حقوق بشر, خبر, عدالت اجتماعی, کارگری, مبارزه طبقاتی, معیشت, نفتگران

شعار واقعی سال ۱۴۰۳خامنه‌ای: تشدید استثمار نیروی کار در راه «حفظ نظام»

در سال گذشته وضع معیشت اکثر مردم کشور، یعنی طبقۀ کارگر و دیگر زحمتکشان شاغل در شهرها و روستاها و بازنشستگان، نه‌تنها بهتر نشد، بلکه بدتر هم شد. شواهد حاکی از آن است که این روند امسال نیز ادامه خواهد داشت. همهٔ وعده‌های دولت رئیسی، همان‌طور که پیش‌بینی می‌شد، سراپا پوچ بود و اَبَربحران‌های چندوجهی ... شعار واقعی سال ۱۴۰۳خامنه‌ای: تشدید استثمار نیروی کار در راه «حفظ نظام»

ادامه

آمریکا, استبداد, استثمار, اسلام سیاسی, اقتصادی, امپریالیسم, ایران, بانک جهانی, جهان, حقوق بشر, خصوصی‌سازی, صندوق بین‌المللی پول, کارگری, معیشت, مقاله, نئولیبرالیسم

«قراردادهای سفیدامضا» نمادی از تحمیل بی‌حقوقی مطلق به کارگران

امضا گرفتن به جبر و برخلاف اراده کارگران، مسیر احقاق حق کارگران را مسدود کرده و آنها را در مسیر مطالبه گری با محدودیت مواجه کرده است. به گزارش خبرنگار ایلنا، «بعد از پایان هر سه ماه، یک قرارداد از پیش نوشته شده مقابل ما کارگران می‌گذارند و از ما می‌خواهند امضا کنیم یعنی به ... «قراردادهای سفیدامضا» نمادی از تحمیل بی‌حقوقی مطلق به کارگران

ادامه

اختلاف طبقاتی, ایران, حقوق بشر, عدالت اجتماعی, کارگری, گزارش, مبارزه طبقاتی, معیشت

چرا آمریکا نگران از دست دادن نیجر است؟

کارشناس مسائل آفریقا با اشاره به تصمیم دولت نظامی نیجر برای لغو توافق نظامی با آمریکا و عزم این کشور آفریقایی برای اخراج نظامیان آمریکایی گفت آن‌ها در صورتی که مجبور شوند نیجر را ترک کنند «فقط یک کشور آفریقایی را از دست نمی‌دهند بلکه مرکز تسلط خود بر غرب آفریقا و شمال این قاره ... چرا آمریکا نگران از دست دادن نیجر است؟

ادامه

آپارتایت, آفریقا, آمریکا, آمریکای شمالی, استقلال, الجزایر, ایران, جهان, روسیه, غرب, غرب آفریقا, لیبی, مقاله, نیجر

حداقل دستمزد ۱۱ میلیونی در سال ۱۴۰۳ یعنی فقر و فلاکت باز هم بیشتر و گسترده‌تر

مطابق مصوبه شورای عالی کار، حداقل دستمزد کارگران در سال ۱۴۰۳ نسبت به سال ۱۴۰۲ به میزان ۳۵.۳ درصد افزایش یافت. براساس درصد اعلام شده از سوی صولت مرتضوی، وزیر کار، حداقل دستمزد کارگران، شامل مزد پایه و سایر مزایا و اقلام، در سال ۱۴۰۳، ۱۱ میلیون تومان خواهد بود. طبق ادعای اعضای به اصطلاح ... حداقل دستمزد ۱۱ میلیونی در سال ۱۴۰۳ یعنی فقر و فلاکت باز هم بیشتر و گسترده‌تر

ادامه

اختلاف طبقاتی, ایران, بیانیه, حقوق بشر, سرمایه‌داری, عدالت اجتماعی, فقر, کارگری, مبارزه طبقاتی, معیشت

بیانیه مشترک آمریکا، انگلیس، فرانسه و آلمان علیه ایران

به گزارش خبرگزاری رویترز، ایالات متحده و سه کشور اروپایی، در بیانیه‌ای مشترک، با اشاره به گزارش سازمان ملل، عدم پایبندی ایران به تحریم های تسلیحاتی یمن را محکوم کرده‌اند. این بیانیه یک روز پس از آن منتشر شده که روسیه پیش‌نویس قطعنامه‌ بریتانیا در مورد یمن و ایران را وتو کرد.

 

آلمان، بریتانیا، فرانسه و آمریکا، در بیانیه خود با اشاره به گزارش کارشناسان سازمان ملل، گفته‌اند، اقدامات ایران تهدیدی جدی را متوجه صلح و ثبات در منطقه کرده‌ است.

 

آمریکا و متحدان اروپایی آن در بیانیه روز سه‌شنبه خود، از ایران خواسته‌اند «فورا هر اقدامی که ناسازگار با قطعنامه شورای امنیت و یا در نقض آن است را متوقف کند.»

 

بیانیه آمریکا و سه کشور اروپایی یک روز پس از وتوی قطعنامه شورای امنیت، در رابطه با عملکرد ایران در یمن، توسط روسیه منتشر شده‌ است. پیش نویس اولیه قطعنامه را بریتانیا تهیه کرده بود و از حمایت فرانسه و آمریکا برخوردار بود.

 

روسیه، روز دوشنبه، این قطعنامه را وتو کرد و پس از آن قطعنامه‌ای را پیشنهاد کرد که با وجود تمدید تحریم های تسلیحاتی یمن، اشاره‌ای به گزارش سازمان ملل درباره ایران نکرده‌ است.

 

پس از آن نیکی هیلی، سفیر آمریکا در سازمان ملل گفت روسیه با این اقدام مانع پاسخگو کردن ایران شده و کل منطقه را به خطر انداخته‌است. هیلی در بخشی دیگر از سخنانش گفته بود: در صورتی که روسیه به استفاده از حق وتوی خود برای جلوگیری از اقدام علیه رفتارهای خطرناک و بی‌ثبات‌کننده ایران ادامه دهد، آمریکا و متحدان آن باید دست به اقداماتی علیه ایران بزنند که روسیه قادر به جلوگیری از آنها نباشد.

 

ایران، از سوی دیگر، در بیانیه‌ای ایالات متحده را به «سرپوش گذاشتن بر جنایات در یمن به سرکردگی عربستان» متهم کرده‌ است.

 

سازمان ملل متحد روز سه‌شنبه اعلام کرد در پی سه سال جنگ در یمن، شرایط مردم آن کشور، با توجه به تشدید درگیری‌ها، تداوم خطر بروز قحطی و شیوع وبا، در حال تبدیل‌شدن به بزرگ‌ترین فاجعه بشری است.

مهر

نامه زندانی سیاسی زینب جلالیان به آتنا دائمی و گلرخ ایرایی

زینب جلالیان، از زندانیان سیاسی کرد که در زندان خوی دوران محکومیت خود را میگذراند در نامه ای به آتنا دائمی و گلرخ ابراهیمی ایرایی با آنان ابرازهمدردی کرده و از نهادهای حقوق بشری خواسته که برای آزادی زندانیان سیاسی تلاش کنند. زیبب جلالیان زندانی است که در آستانه کوری قرار دارد اما حکومت از ... نامه زندانی سیاسی زینب جلالیان به آتنا دائمی و گلرخ ایرایی

ادامه

ایران, حقوق بشر, خبر, زنان

آقای خامنه‌ای شما و حاکمیت فاجعه‌بار ولایت فقیه ضدِ انقلاب هستید!

«در پاسخ به ولی فقیه رژیم باید گفت که تعریف ضد انقلاب روشن است. ضد انقلاب آن نیرویی است که انقلاب را از مسیر شعارهای اساسی آن برای آزادی، استقلال و عدالت اجتماعی منحرف کرده و حاکمیت استبدادی و قرون‌وسطایی ولایت فقیه را به مردم ما تحمیل کرده است….»

ادامه

ایران, حقوق بشر, کارگری, مقاله

قطعنامه هیئت رئیسه WFTU در محکومیت آمریکا برای عدم صدور ویزا برای رئیس این سازمان

هیات رئیسه فدراسیون جهانی اتحادیه‌های کارگری (دبلیو‌اف‌تی‌یو) در متن قطعنامه‌ای که امروز آن را منتشر کرد، اقدام وزارت خارجه آمریکا مبنی بر عدم صدور روادید برای دبیرکل این فدراسیون را محکوم کرد.   متن کامل قطعنامه اجلاس هیات مدیره فدراسیون جهانی اتحادیه‌های کارگری (WFTU) به شرح زیر است:   دبلیو‌اف‌تی‌یو از سال ۱۹۴۶ در شورای ... قطعنامه هیئت رئیسه WFTU در محکومیت آمریکا برای عدم صدور ویزا برای رئیس این سازمان

ادامه

ایران, جهان, حقوق بشر, خبر, کارگری