شکایت نهادهای تونسی از دادستان دیوان کیفری بین‌المللی درخصوص پرونده غزه

نمایندگان انجمن‌ها و شخصیت‌های جامعه مدنی تونس علیه دادستان کل دیوان کیفری بین‌المللی به دلیل امتناعش از تحقیق درخصوص جنایت نسل‌کشی اسرائیل در نوار غزه در دادگاه‌های این کشور شکوائیه‌ای را ارائه دادند. به گزارش ایسنا، شخصیت‌های ملی تونس طی کنفرانسی مطبوعاتی امتناع دادستان دیوان کیفری بین‌المللی از رسیدگی به جنایت نسل‌کشی اسرائیل علیه ملت ... شکایت نهادهای تونسی از دادستان دیوان کیفری بین‌المللی درخصوص پرونده غزه

ادامه

آفریقای جنوبی, اسراییل, تونس, جهان, حقوق بشر, خبر, دیوان داوری لاهه, شمال افریقا, فلسطین, نسل کشی

ماهواره مصری از پایگاه فضایی چین به فضا پرتاپ شد

یک ماهواره سنجش از راه دور مصری از پایگاه فضایی جیو چوان در شمال غربی چین به فضا پرتاپ و با موفقیت در مدار زمین قرار گرفت. به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری شینهوا، یک ماهواره سنجش از راه دور متعلق به دولت مصر با نام (MISRSAT-۲) امروز (دوشنبه ۱۳ آذر) به فضا پرتاب ... ماهواره مصری از پایگاه فضایی چین به فضا پرتاپ شد

ادامه

چین, خبر, شرق آسیا, کشاورزی, مصر

مجلس الجزایر با رای قاطع اجازه جنگ با اسرائیل را صادر کرد

مجلس الجزایر با اکثریت آرا به رئیس جمهور این کشور اجازه داد تا در صورت لزوم برای دفاع از مردم فلسطین وارد جنگ با اسرائیل شود. به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ در ادامه اعتراض‌های مردم مناطق مختلف به جنایت‌های اسرائیل در نوار غزه، نمایندگان مجلس الجزایر با اکثریت آرا رسماً به رئیس‌ جمهور این کشور اجازه ... مجلس الجزایر با رای قاطع اجازه جنگ با اسرائیل را صادر کرد

ادامه

آمریکا, اروپا, اسراییل, الجزایر, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, شمال افریقا, فلسطین

پارلمان لیبی: سفرای کشورهای حامی اسرائیل کشور ما را ترک کنند

پارلمان لیبی در پی ادامه تجاوزات اسرائیل به غیرنظامیان در نوار غزه و حمایت کشورهای غربی از جنایات این رژیم، خواستار خروج سفرای کشورهای حامی این رژیم از این کشور شد. به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از شبکه المسیره، پارلمان لیبی در بیانیه‌ای اعلام کرد: سفرای کشورهای حامی جنایات اسرائیل در غزه هرچه سریعتر خاک ... پارلمان لیبی: سفرای کشورهای حامی اسرائیل کشور ما را ترک کنند

ادامه

اسراییل, زنان, شمال افریقا, فلسطین, کودکان, گزارش, لیبی, نسل کشی

نشریه بیلد: آلمان برای عملیات نظامی در خاورمیانه آماده می‌شود

روزنامه بیلد آلمان به نقل از منابع امنیتی گزارش داد که دولت برلین تصمیم گرفته است تا برخی از واحدهای رده‌بالای نیروهای ویژه این کشور را در حالی که برای شرایط بحرانی احتمالی در اراضی اشغالی، غزه و «خاورمیانه» آماده می‌شود، در قبرس مستقر کند. به گزارش ایسنا، نشریه بیلد روز چهارشنبه گزارش داد که ... نشریه بیلد: آلمان برای عملیات نظامی در خاورمیانه آماده می‌شود

ادامه

آلمان, آمریکا, اسراییل, اشغالگری, شمال افریقا, صهیونیسم, فلسطین, قبرس, گزارش, لبنان

بیانیه جوانان حزب النهضه تونس: الغنوشی قصور در انجام مسئولیت را بپذیرد

جوانان جنبش النهضه تونس رهبران حزب خود را به شکست و سهل انگاری در رفع نیازهای مردم این کشور متهم کردند و از رئیس این حزب در جایگاه رئیس پارلمان تونس خواستند منافع ملی را در اولویت قرار دهد.

 

به گزارش خبرگزاری فارس، جوانان حزب جنبش النهضه با صدور بیانیه‌ای از رهبران حزب خود خواستند دفتر اجرایی حزب النهضه را به دلیل شکست در گزینه‌های خود برای رفع نیازهای تونسی‌ها منحل کند.

 

به گزارش روسیا الیوم، در بیانیه‌ای از طرف ۱۳۰ جوان از جمله تعدادی از نمایندگان طرفدار حزب النهضه با عنوان «اصلاح مسیر» آمده است: تونس در حال گذر از یک نقطه عطف تاریخی است که منجر به اتخاذ اقدامات فوق العاده از سوی رئیس جمهور آن شده و این اقدامات مورد استقبال مردم این کشور هم قرار گرفته است، اگرچه حساسیت و مخالفت برخی از نخبگان سیاسی و قانونی را برانگیخته است.

 

در این بیانیه آمده است: در این وضعیت بحرانی که بر هیچ یک از ما پوشیده نیست که حزب ما عامل اصلی آن بوده است، اجتناب ناپذیر از انتخاب گزینه‌هایی دردناک هستیم چه به این صورت که مسئولیت را پذیرفته و از اشتباهات گذشته اجتناب کنیم و چه به این شکل که به فشارهای مردمی پاسخ دهیم.

 

جوانان حزب النهضه تاکید کردند: ما می‌خواهیم به سمت راه حل‌هایی موثر برای کشور خود پیش برویم ، به دور از مکانیسم‌های قبلاً تصویب شده که تنها می‌توانند سیاست‌ها و گزینه هایی را ایجاد کنند که بدتر از مدل های قبلی خود هستند.

 

در همین راستا جوانان النهضه بر پنج نکته تاکید کردند که در ادامه آمده است:

 

۱- ما به دستاوردهای انقلاب تونس متعهدیم و گفت‌وگو را تنها گزینه برای برون رفت از بحران می‌دانیم آن هم از این طریق که نهادهای منتخب حکومتی کار خود را در اسرع وقت از سر گیرند.

 

۲- از رهبران فعلی جنبش النهضه می‌خواهیم مسئولیت کوتاهی خود در تحقق خواسته‌های ملت تونس را بپذیرند و وخامت وضعیت کنونی را درک کنند، چرا که گزینه‌های سیاسی، اقتصادی،اجتماعی و شیوه مدیریت آن برای ائتلاف‌های حکومتی و بحران‌های سیاسی در برآورده کردن خواسته‌های شهروندان مفید فایده نبوده است.

 

۳- ما از مجلس شورای ملی تونس می‌خواهیم با پذیرش مسئولیت، دفتر اجرایی حزب النهضه را فورا منحل کرده و یک ستاد بحران را مامور کند که بتواند با وضعیت وخیم کنونی تونس برای بازگشت سریع فعالیت نهادهای حکومتی تعامل کند.

 

۴ – ما از راشد الغنوشی رئیس پارلمان تونس هم می‌خواهیم با ارجحیت دادن به منافع ملی هرآنچه را برای بازگشت پارلمان به روند طبیعی کار خود لازم است، اتخاذ کند.

 

۵- ما از النهضه می‌خواهیم با هر طرح سیاسی برای خروج کشور از بحران شدید در صورتی که مبتنی بر قانون و نهادهای قانونی باشد، تعامل مثبت داشته باشد.

 

در پایان از رهبران حزب النهضه خواسته شده است با پذیرش مسئولیت خود به این خواسته‌ها پاسخ دهد تا کشور از وضعیت آشفتگی خارج شود.

 

شامگاه یکشنبه سوم مرداد پس از نشست اضطراری «قیس سعید» رئیس‌جمهور تونس با برخی از مقامات بلندپایه این کشور، دفتر ریاست‌جمهوری در بیانیه‌ای اعلام کرد که سعید تصمیم گرفته هشام المشیشی، نخست وزیر مورد حمایت النهضه را برکنار و خود اداره امور کابینه را خود برعهده بگیرد و ضمن تعلیق فعالیت پارلمان تونس تحت رهبری راشد الغنوشی، مصونیت سیاسی نمایندگان را نیز لغو کرد. وی در بیانیه خود این تصمیمات را مطابق با اصل ۸۰ قانون اساسی تونس خواند.

 

تصمیم رئیس‌جمهور تونس تنها ساعاتی پس از اعتراضات مردمی علیه دولت و حزب «النهضه» که بزرگترین حزب پارلمانی این کشور محسوب می‌شود، اتخاذ شد.

 

رئیس جمهور تونس در ادامه اقدامات فوق العاده خود، رسماً مصونیت قضائی اعضای پارلمان این کشور را باطل کرد.

رئیس‌جمهوری تونس از سرقت حدودا ۵ میلیارد دلاری اموال عمومی کشور خبر داد

رئیس جمهوری تونس ضمن اعلام سرقت مبلغی حدود ۵ میلیارد دلار از پول‌های مردم توسط ۴۶۰ تن تاکید کرد، سارقان در صورت بازگرداندن این مبلغ، پرونده‌شان بسته می‌شود.

ادامه

تونس, جهان, حقوق بشر, خبر, شمال افریقا, فساد